Filmtechnika, 1932 (3. évfolyam, 1-15. szám)
1932-06-01 / 9. szám
filmcsonkítás A mostani gyakorlat szerint a filmek átlagban 300 méteres tekercsekben vannak dobozolva, mivel pedig a mai vetítőgépeken 600 méteres orsókkal történik a filmek vetítése a színházakban két tekercset ragasztanak egybe. Ha azonban a két felvonás egyberagasztását már a filmvállalat raktárában eszközük és az ilyen 600 méteres tekercsek szabályos végjelzésekkel vannak ellátva, mindenesetre elkerülhetjük azt, hogy a filmek minden felvonása csúfíttassék el. Az a többletköltség, amit a 600-as filmdobozok beszerzése jelent, nem jön számításba azzal a sok kellemetlenséggel szemben, amit a filmvállalatok és mozgóképszínházak a sok reklamációval kapcsolatban megtakarítanak. MINERVA, HUNNIA, OSLO Ez a három név jelenti ma a magyar filmgyártást, az aktivitást, a lendületet, a tevékeny munkát, amely az egyébként meglehetősen egyhangú magyar filmvilágban az életet képviseli. A múlt hét egyik délelőttjén az Osso-film meghívására a magyar sajtó képviselői látogatást tettek a Hunnia-filmgyárban és azok, akik már külföldön is láttak filmgyárat, örömmel állapították meg, akik pedig még nem voltak külföldi filmgyári telepeken, csodálkozva látták, hogy a zuglói gyártelepen valóban dolgoznak. A külföldi tőke és különösen M. Orientel, a magyar produkció vezetője olyan tempót diktál, amelyhez eddig Magyarországon nem voltunk hozzászokva. A Hunnia műtermében két kitűnően sikerült díszlet áll, egy péküzlet és mögötte egy pékműhely. Tökéletes, stílusos, élethű díszletek, a filmgyártáshoz szükséges abszolút precizitással elkészítve, amelyek a képen valóban élni fognak. Künn, a műterem mögötti területen egész városrész van felépítve. Két utca, utcaszeglet, házak, kávéház, pázsit, utcakövezet, járda, élethű, igaz tökéletes. Benn a műteremben a szakember rögtön észreveszi, hogy nagyobb a lámpapark, több a lámpa és kábel, mint eddig volt. És valóban a hatalmas reflektorok és lámpák fekete burkolatán ott csillog a fehér: „Film Osso“. Az Osso-film ugyanis a Hunnia-filmgyár lámpaparkját éppen a duplájára emelte arra az időre, amíg itt dolgozik. Kann a szabad felvételnél mikrofon-ágyuk a legújabb típusban, úgy, hogy valósággal követni tudja a színészt, felvevőgépek hangos- és néma felvételekhez, emelvények, napsugárvetítő hatalmas táblák, és ha egy kis szerencsénk van, nemcsak a külsőségek, de más is a külföldi stílusra mutat, mert Filmtechnika 9