Ganz közlemények, 1932 (10-11. szám)

1932-02-01 / 10. szám

Tengelyelrendezés ..............................................O-E-O A mozdony ütközők közti legnagyobb hossza mm 9640 Legnagyobb szélesség ....................................mm 2934 Szélső tengelytávolság.......................................mm 6508 Merev tengelytávolság.....................................mm 4080 Hajtókerék átmérője.........................................mm 1070 Tapadó súly............................................................­ 74­5 Szolgálati súly........................................................t 74 5 Legnagyobb tengelynyomás............... t 16 Gépszerkezeti rész súlya kb..................................t 30 Villamos rész súlya kb..........................................t 44­5 Sebességi fokozatok 50 periódusnál km/óra 33, 50, 67 Hajtómotorok száma ....................................... 2 Állandó teljesítmény motoronként...................Le 800 Legnagyobb teljesítmény indításkor motoron­ként .............................................................Le 1500 Legnagyobb vonóerő a kerékkarimán indításkor kg 20000 Állandó vonóerő a kerékkarimán az első sebességi fokon ... .kg 13000 a második sebességi fokon, .kg 8600 a harmadik sebességi fokon kg 6400 A mozdonyt üzemképes állapotban a 2. ábra, leemelt kassal, szerelés közben a 3. ábra szemlélteti. Az egyes gépek és készülékek kapcsolását a kapcsolási vázlat (6. ábra) tünteti fel, amelynek részletes magya­rázatába azonban csak az egyes alkatrészek leírásakor fogunk bocsátkozni. II. ÁRAMSZEDŐK ÉS FŐOLAJKAPCSOLÓ A nagyfeszültségű egyfázisú áramot a munkavezeték­ről két sűrített levegővel működtetett ollós áramszedővel (4. ábra) szedik le, amelyek szerkezete a Német Birodalmi Vasutak, ill. az Osztrák Szövetségi Vasutak előírásai­nak felel meg. Az áramszedők talpazata acélcsövekből képezett négy­­szögletes keret (4. ábra, a), amely kettős parcellánszige­­telés (b) közbeiktatásával nyugszik a mozdonytetőn. A négyszögnek a járómű hossztengelyébe eső oldalai a sarokpontokon túl meg vannak hosszabbítva és ezen toldalékokon vannak az áramszedő főtengelyei (c) zsír­­kenésű golyós csapágyakban (d) ágyazva. Az egyik csap­ágytesten toldalék van, amely a sűrített levegővel mű­ködtetett dugattyú rúdjának (e) vezetésére szolgál. Mindegyik csapágyon egy-egy le­mezrúgó (f) foglal helyet, amelyek a le­­bocsátásnál a felső keretcsőnek (g) zuha­nását, illetve ütközését felfogják. A tulajdonképpeni ollós állványzat egy jobb és egy bal csőkeretből (g) áll, ame­lyeket acélöntésű csuklók (h) tartanak össze. A két csőkeret felül hegesztett keresztcsövekkel (i) és merevítő lemezek­kel van összekötve, melyek az áram­szedők szükséges oldalirányú merevsé­gét biztosítják. Hogy a felső csuklópont mindig csupán függőleges egyenesben mozoghasson, az áramszedő közepén, párhuzamosan a mozdony hosszirányá­val, egy csuklós rudat alkalmaztunk. Az áramszedő súlyának legyőzésére és a kellő drótnyomás előidézésére há­rom tekercsrugó (k) szolgál, amelyek egyikét az áramszedő működtetésére szolgáló léghenger (1) feszíti meg. A legkisebb légnyomás, amelynél az áramszedő felemelkedik, 2-5 az. Az olló felső csuklópontjához van erő­sítve a kipróbált rendszerű, a munka­­vezetéken csúszó lapos csúszó kontak­tus (m). A drótnyomás a tekercsrúgók meg­felelő feszítésével 2 és 5 kg között állít­ható be. Amint a kapcsolási vázlatból (6. ábra) látjuk, a munkavezetőkről az áramszedők (x) által leszedett áramot mindenekelőtt az olajkapcsolóhoz (2) vezetjük, amelyik fázisváltó nagyfeszültségű áramkörének bekapcsolására, illetve annak megszakí­tására szolgál. A főolajkapcsoló szerke­zete a Német Birodalmi Vasutak villa­mosmozdonyain használt szabványos olaj­ a áramszedő. — Pantagraph. — Stromabnehmer, f, fj hajtómotorok. — Traction motors. — Triebmotoren, g hajtómotorok szellőztetője. — Fan of traction motors. — Lüfter der Triebmotoren. h folyadékindító. — Liquid Starter. — Flüssigkeitsanlasser, h, folyadékindító szivattyúi. — Pumps of starter. — Pumpen des Flüssigkeits­anlassers. k segédüzemeket tápláló transzformátorok. — Transformers feeding auxili­aries. — Transformatoren zur Speisung der Hilfsbetriebe. 1 vezetőfülke. — Driver’s cab. — Führerkabine, m villamosmotorral hajtott légsűrítő. — Air compressor driven by electric motor. — Elektrisch angetriebener Kompressor, o hyperstatikus hajtómű. — Hyperstatic driving gear. — Hyperstatisches Triebwerk. p hajtókerekek. — Driving wheels. — Triebräder, p, csatlórudak. — Coupling rods. — Kuppelstangen, s hajtóforgattyúk. — Driving cranks. — Triebkurbeln, x akkumulátor. — Storage battery. — Akkumulatoren. 3. ábra. A próbamozdony szerelés közben. — The trial locomotive during assembly. — Probelokomotive während der Montage.

Next