Ganz közlemények, 1937 (21-23. szám)

1937-03-01 / 21. szám

ÚJABB TÍPUSÚ dieselmotoros KOCSIK NEUERE BAUARTEN VON DIESEL TRIEBWAGEN ZUSAMMENFASSUNG. Bericht über die Betriebsergebnisse der für die Ägyptischen Staatsbahnen und für die Rhodesische Eisenbahn gelieferten Diesel-Triebwagen und über die weiteren bedeutenden zwischenstaatlichen Erfolge der Triebwagen Bauart Ganz. Beschreibung der für die Argentinischen Staatsbahnen gelieferten 29 Schmalspur- und 3 Breitspur-Triebwagen, der durch die Buenos-Aires and Pacific Railway bestellten 6, für die Spanische Nordbahn bestellten 6 Schnelltriebwagen, des Salontriebwagens „Lél" der kgl. ung. Staatsbahnen und des Hof-Triebwagenzuges der Rumänischen Staatseisenbahnen, RECENT TYPES OF DIESEL RAILCARS SUMMARY. A report on the service results of the Diesel railcars supplied for the Egyptian State Railways and for the Rhodesia Railway and on further important international success achieved with Ganz-Jendrassik railcar engines. Description of the 29 narrow-gauge and 3 broad-gauge Diesel railcars supplied for the Argentine State Railways, of the 6 rapid Diesel railcars ordered by the Buenos Aires 'and Pacific Railway, of the 6 rapid railcars ordered for the Spanish Norte Railway, of the De Luxe Diesel Railcar „LÉL“ of the Royal Hungarian State Railways and of the Court Diesel Railcar Train of the Roumanian State Railways. AUTOMOTRICES DIESEL D’EXÉCUTION RÉCENTE RÉSUMÉ. U article présente un rapport sur les résultats d'exploitation des automotrices Diesel fournies pour les Chemins de Fer de l'Etat Egyptien et pour les Chemins de Fer de la Rhodésie, de mérne que sur d'autres succés internationaux des moteurs Systeme Ganz-Jendrassik dans le domaine de la traction ferroviaire. Dans la suite sont décrites les 29 automotrices Diesel ä voie étroite et trois automotrices ä voie large fournies pour les Chemins de fér de l'Etat d'Argentine, les six auto­motrices rapides commandées par le Buenos Aires and Pacific Railway, les six automotrices rapides commandées par le ehemin de fér espagnol „Norte“, l'automotrice salon „Lél“ des Chemins de Fér de l'Etat Hongrols, enfin la rame d'automotrices royale des Chemins de Fér de l'Etat Roumain. A­­‘alábbiakban mindenekelőtt beszámolunk röviden az Egyiptomi Állam­vasutak részére szállított, a Ganz­ Közlemények 17. számában részletesen ismertetett 10 gyorsmotorkocsinak eddigi üzemi eredményeiről. Amint ezt már a múlt év március havában meg­jelent Ganz Közlemények 18. számában jelentettük, a kocsikat, miután azokat kiküldött mérnökünk vezetése és ellenőrzése, szerelőink közreműködése mellett alapos vonali próbáknak vetettük alá, a vasút 1935. október havától kezdődően folytatólagosan átadta a rendes üzemnek, az első három kocsi októ­ber 12-én, az utolsó 1936. évi február hó 20-án vette fel menetrendszerű szolgálatát. Az 1. ábrán feltüntetett térkép mutatja, hogy az Egyiptomi Államvasutak mely vonalakra osztották be e kocsikat. Három-három kocsi látja el a Cairo—Suez-i.........................145 km hosszú, Cairo—Helwan-i................... 25 „ „ Benha—Ismailia—Port Said­ i 190 „ „ vonalak mindegyikének forgalmát, míg a tizedik kocsi mint üzemi tartalék Carróban állomásozik. A vonatok menetrendszerű maximális sebessége 90— 100 km óránként. A 10 kocsi összteljesítménye 1936. december hó 31-ig összesen kereken 700.000 km, egy kocsi tel­jesítménye tehát átlagban 70.000 km-t, a menetrend­­szerű üzem teljes felvétele óta havonként 5800—6000 1. ábra. Az Egyiptomi Államvasutak vonalai, amelyeken Ganz-motorkocsik közlekednek — Linien der Aegyptischen Staatsbahnen, auf welchen Ganz'sche Triebwagen verkehren — Lines of the Egyptian State Railways on which Ganz railcars are operating —- Lignes des Chemins de Fer Egyptiens sur lesquelles circulent les automotrices Ganz 3

Next