Automobil - Motorsport, 1929 (4. évfolyam, 1-24. szám)
1929-12-24 / 23-24. szám
18 AUTOMOBILE MOTORSPORT 1929 december 24. Az 1930. évi teljesen új modellű HARLEY-DAVIDSON motorkerékpárok Elég hasiszú várakozás után, aHarley-Davidsonmotorosok nagy örömére a gyár kihozta új, teljesen megváltozott, nagy kéthengeres 1200 kcm-es modeljét, olyan zseniális változtatásokkal, melyek az eddig is kiválóan megbízhatónak ismert gyártmányt egészen közel hozzák a tökéletes motorkerékpár fogalmához. Cserélhető kerekek, „Ricardo” levehető hengerfejek, speciális ötvözetű fémdugattyúk, alacsony építésű váz, nagyméretű ballongumik, minden keréken expanziós fék, duplarollnis láncok, stb., stb., a fontosabb változtatások, melyekből csak az egymás közt cserélhető patent kerekeket kiemelve, ami egymagában is olyan előnyt és kényelmet jelent, hogy gondolkodóba esik az ember vételi elhatározásában. Autó vagy motorkerékpár? Bizony el kell ismernünk, hogy az autó vétele iránti hajlandóság az eddigi kényelmetlenségeket okozó motorkerékpárszerkezetek miatt az utóbbi időkben előtérbe nyomult, sajnos, azonban a nyomasztó gazdasági viszonyok a vétel megejtése előtt számolásra késztetnek, amelynek eredménye az, hogy autót tartani ma csonka országunkban bizony csak kevés embernek Lehetséges, nem gondolva csupán luxus célokra, hanem még üzleti elfoglaltsághoz is kevés esetben van meg a reális alapja, hogy akár egy egész kis autó honi költségeit fedezni lehessen. Ennek a szomorú megállapítása után természetesen rendszerint jött ismét a gondolkodás, hogy mit vegyek? A motorkerékpár tartása lényegesen olcsóbb, mint az autóé, azonban vannak kényelmet szerető emberek, akik a motorvásárlással nem bírnának a szerelői iparba bekapcsolódni, bármennyire is hasznosnak tartják egyes komoly intézőkörök az ipari pályákat, a motorkerékpárok pedig túlnyomórészt úgy voltak ezideig ismerve, hogy vezetőjének feltétlen a szereléshez is kell értenie, hacsak nem akar egy kellemesnek indult kirándulásról szomorú emlékekkel vonaton hazatérni. Ennek az okoskodásnak, el kell ismerni, volt is valami alapja, mert dacára az angol gyárak elismert modern konstrukciós elveinek, mégis volt egy óriási hátránya a legelismertebben jó motorkerékpárnak is az autókkal szemben, mégpedig a kerekek körülményes és szerelői munkát igénylő hozzáférhetősége. Egy-két angol gyár kivételével, az összes angol és amerikai gyárak mereven elzárkóztak a kerekek egyszerű, patent szerelésének megoldása elől, talán nem is a szerkezeti megoldás nehézsége miatt. Az új Harleyvilla, kovácsoltacél oldalrészekkel. Az új 1200 kcm-es Harley-Davidson. Csak egyetlen anya meglazítása és a tengely kihúzása szükséges a hátsókerék kivételéhez. Az új Harley-Davidson motorkerékpárok beépített kormányszorítója. Az új 1200 kcm-es Harley-Davidson a porlasztó felől nézve.