Automobil - Motorsport, 1929 (4. évfolyam, 1-24. szám)

1929-12-24 / 23-24. szám

18 AUTOMOBIL­E MOTORSPORT 1929 december 24. Az 1930. évi teljesen új modellű HARLEY-DAVIDSON motorkerékpárok Elég hasiszú várakozás után, a­­Harley-Davidson­­motorosok nagy örömére a gyár kihozta új, teljesen meg­változott, nagy kéthengeres 1200 kcm-es modeljét, olyan zseniális változtatásokkal, melyek az eddig is kiválóan megbízhatónak ismert gyártmányt egészen közel hozzák a tökéletes motorkerékpár fogalmához. Cserélhető kerekek, „Ricardo” levehető hen­gerfejek, speciális ötvözetű fémdugattyúk, alacsony építésű váz, nagyméretű ballon­gumik, minden keréken expanziós fék, duplarollnis láncok, stb., stb., a fontosabb változtatások, melyekből csak az egymás közt cserélhető patent kerekeket kiemelve, ami egymagában is olyan előnyt és kényelmet jelent, hogy gondolkodóba esik az ember vételi elhatározásában. Autó vagy motorkerékpár? Bizony el kell is­mernünk, hogy az autó vétele iránti hajlandóság az eddigi kényelmetlenségeket okozó motorkerékpárszerke­zetek miatt az utóbbi időkben előtérbe nyomult, sajnos, azonban a nyomasztó gazdasági viszonyok a vétel meg­­ejtése előtt számolásra késztetnek, amelynek eredménye az, hogy autót tartani ma csonka országunkban bizony csak kevés embernek Lehetséges, nem gondolva csupán luxus célokra, hanem még üzleti elfoglaltsághoz is kevés esetben van meg a reális alapja, hogy akár egy egész kis autó honi költségeit fedezni lehessen. Ennek a szomorú megállapítása után természetesen rendszerint jött ismét a gondolkodás, hogy mit vegyek? A motorkerékpár tartása lényegesen olcsóbb, mint az autóé, azonban vannak ké­nyelmet szerető emberek, akik a motorvásárlással nem bírnának a szerelői iparba bekapcsolódni, bármennyire is hasznosnak tartják egyes komoly intézőkörök az ipari pályákat, a motorkerékpárok pedig túlnyomórészt úgy voltak ezideig ismerve, hogy vezetőjének feltétlen a sze­reléshez is kell értenie, hacsak nem akar egy kellemesnek indult kirándulásról szomorú emlékekkel vonaton haza­térni. Ennek az okoskodásnak, el kell ismerni, volt is va­lami alapja, mert dacára az angol gyárak elismert modern konstrukciós elveinek, mégis volt egy óriási hátránya a leg­elismertebben jó motorkerékpárnak is az autókkal szem­ben, még­pedig a kerekek körülményes és szerelői munkát igénylő hozzáférhetősége. Egy-két angol gyár kivételével, az ös­szes angol és amerikai gyárak mereven elzárkóz­tak a kerekek egyszerű, patent szerelésének megoldása elől, talán nem is a szerkezeti megoldás nehézsége miatt. Az új Harley­­villa, kovácsolt­­acél oldalrészek­kel. Az új 1200 kcm-es Harley-Davidson. Csak egyetlen anya meglazítása és a tengely kihúzása szükséges a hátsókerék kivételéhez. Az új Harley-Davidson motor­­kerékpárok beépített kormány­­szorítója. Az új 1200 kcm-es Harley-Davidson a porlasztó felől nézve.

Next