Műszaki Élet, 1982. július-december (37. évfolyam, 14-26. szám)

1982-10-14 / 21. szám

ME 13 HIRDETÉS A TSK 80-300 sebességvezérlő jellemzői:­ ­A targonca haladási sebessége 5-10 km/h ér­tékhatárok között beállíthatóan korlátozható. A sebesség korlátozása biztonságossá teszi a közlekedést, ugyanis korlátozás nélkül 20-25 km/h-s sebességgel is haladhat a targonca. A vezérlőtől független korlátozás az adott üzem igényei szerint állítható be, vagy el­hagyható.­­A targonca teljesítőképessége változatlan. — Az átkapcsolások árammentes állapotban történnek. — A lábpedál segítségével rendkívül finom, fo­kozatmentes sebességváltoztatásra nyílik le­hetőség. Indító, illetve fékellenállásra nincs szükség, rövid távú üzemeltetéskor 20-25% Ah megtakarítást lehet elérni.­­ A szabályozó-vezérlő elektronika beépítése minimális átalakítással jár. Az eredeti álla­pot az áramirányító rövidrezárásával rövid idő alatt helyreállítható. A TSK 80-300 targonca sebességvezérlő kapcsolási rajza a targonca többi villamos be­rendezésével együtt az 1. ábrán látható. 1. ábra; TSK 80-300 targonca sebességvezérlő kapcsolási rajza 1 - akkumulátor­ - biztosító; 3 - mágneskapcsoló; 4 - hajtómotorok; 5 - gerjesztőtekercsek; 6 - indítóellenállások; 7 - sebesség­­érzékelő; 8 - lábpedál; 9 - alapjeladó egység; 10 - vezérlő- és szabályozó­egység. Műszaki adatok: U » 55-80 V n f­­ 2o-15o Hz n I « 32o A / állítható 16o-3oo A között/ max Vmax “ ^ /változtatható 5-16 km/h között/ Az elektronikus vezérlés költségei egyrészt az akkumulátor­­telep várható nagyobb élettartamán, másrészt a csökkenő üze­meltetési és karbantartási költségeken keresztül néhány év alatt megtérülnek. Fejlesztette: Kandó Kálmán Villar­osipari Műszaki Főiskola Gyártja: KÁTISZ Karcagi Általános Technika Ipari Szövetkezet 53d­ Karcag, Kunhegyesi u. 2. Forgalmazza: VILIÉRT Hegesztőgépek és Berendezések Osztálya Tanácsadás KÁTISZ Műszaki Fejlesztési Osztály Kocsis István ov. Telefont Karcag, 139/19 vagy 26.

Next