Slézia Gabriella (szerk.): A BMK szakmai fórumai. Műhelybeszélgetések a közművelődés aktuális témáiról 1998-2000 - Módszertári füzetek 10. (Budapest, 2001)

Keresztesi Zoltán: Utak az információ-szolgáltatásban

343-43-27, 251-72-66 telefonszámokon, az Almássy téri Szabadidő Központ Közönségszolgálata a w3.datanet.hu/~almassy Internet-címen és az (1) 342-03- 87-es telefonszámon érhető el. Elemzésre érdemes tapasztalatok: • a specializálódás az információszolgáltatásban segítheti a hatékonyabb propagandát; általa - piacképes téma birtokosaként -jelentős üzleti előny remélhető; • az önálló munka a kezdeti időszakban jelentős többletterhekkel jár. Szükséges és szükségtelen fogalma Bocsák Ágnes (Magyar Turizmus Rt.): “Turista információszolgáltatás Magyarországon” című, 1998. október 20-án elhangzott tájékoztatója alapján. Az első turisztikai iroda 1981-ben létesült Budapesten - jelenleg 107 belföldi és 19 külföldi iroda látja el a hivatalos magyarországi idegenforgalmi tájékoztatás feladatát. A nyilvántartott adatok köre: szálláshelyek, vendéglátóhelyek, műemlékek, múzeumok, utazási irodák, egyes események és rendezvények (szórakoztató és szabadidős programok), egyes turisztikai szolgáltatások tudnivalói. A közölt tudnivalók általánosan megegyező kritériuma az információforrás megjelölése. A szervezet elsődleges feladatának ugyanis nem a problémamegoldást, hanem a kérdező és a választ adó fél közötti kommunikációs csatorna megnyitását tekinti. A begyűjtött adatokat az irodák telefonos, illetve személyes felvilágosító munkájában hasznosítják, valamint regionális, országos és nemzetközi terjesztésű kiadványokban és az Interneten publikálják. A Tourinform információi elérhetők a www.hungarotourism.hu.www.tourinform.hu Web­oldalakon, telefonon pedig az egyes irodáknál (címjegyzék: www.tourinform.hu/magyar/irodak/alap.html). A hálózat működésének elemzésre érdemes tapasztalatai: • adatgyűjtési módszer, a beérkezett tudnivalók részletessége - egy szervezetnek megfelelő helyzeti előnye (anyagi és szervezeti pozíció) birtokában olykor elegendő lehet a spontán adatközlésre hagyatkoznia; • adatkezelés - az adatgyűjtés ilyen módszere esetén kiemelt feladat a munkarend megszervezése, azaz az információvesztés megakadályozása, a beérkezett tudnivalók rendszerezése; • generális megoldás biztosítása - az alkalmazott módszer

Next