Bányászati és Kohászati Lapok, 1871 (4. évfolyam, 1-24. szám)

1871-07-01 / 13. szám

107 Tantárgyak | téli félév|.nyári f.év. 1 hetenkénti órák elő­­adás gyakorlat és rajz I elő­adás gyakorlat és rajz Könyvvitel.....................................— 1 Váltó törvény...............................— — 1 Hivatalos irály, hivatal­szervezés, szabványok ......— — 2 — Franczia nyelv, német nyelv, torná­szat az egész tanidényen át. Tanterv a bányaszám­vivőségi gyakornokok számára. Első évfolyam. (Mint az előbbi szakiskoláknál, ki­véve a szabadkézi rajzot Második évfolyam. Technikai erőműtan .....6 — Geodesia I. rész, helyszínrajz . .— _ 4 4 Ásvány- és földtan encyclopadiájai.5 — — — Bányagéptan, rajz ..................... — ■— 4 4 Építészet I. rész, rajz.....................5 6 — — Víz és útépítészet..........................— — 3 3 Átalános kohászat..........................— — 3 — Bányatörvény................................1 — — — Hivatalos irány, hivatalszervezés, szabványok ...............................— — 2 — Harmadik évfolyam. Fémkohászat encyclopadiája . .4 — — Érczbeváltás, kémlészet ....— — 3— Vaskohászat, vas- és aczélgyártás .5 — 5 — Kohászati géptan..........................3 4 — — Sófőzés, sófőzdék berendezése . .2 2 —— Bányászati encyclopedia ....4 ——— Pénzverészet, fémjelzés, beváltás .— — 3— Sóbányászat, kezelés, szállítás . .— —1­ 2— Könyvvitel................................— — 1— Váltótörvény.................................——1 Franczia nyelv, német név, tornászat. T­anterv a bányahatósági gyakornokok számára. Első évfolyam. Mint a többi szakiskoláknál, kivé­ve a szabadkézi rajzot­. Második évfolyam. Geodesia I. rész, helyszínrajz . .­­— 4 4 Ezen tantervek kapcsolatában legyen szabad felvi­lágosításul és indokolásul néhány megjegyzést tennem. A fő elv, melyet az összeállításnál szem előtt tar­tottam, volt, hogy az ifjak, midőn az akadémiát el­hagyják, a tudományos szakképzettség kellő mértékével bírjanak. Nem tagadom, hogy e tekintetben talán még többet lehetett volna elérni, ha nem tekintet­tem volna arra, hogy a tanidény nagyon hosszúra ne ter­jedjen; másrészt pedig, hogy a tanári személyzet és ezzel a költségek is túlságosan ne növekedjenek. Ennek követ­(Folytatjuk..) Harmadik évfolyam. | téli félév­­nyári f.év.­­ hetenkénti órák Tantárgyak elő­adás c3X. N °­n c?elő­adás gyakorlat és rajz Technikai erőműtan......................6 2 Bányagéptan, rajz..........................1 — 4 4 Ásványtan.....................................1 5— — — Ásványok meghatározása ....— 2 — — Geognosia..........................................— 4 — Paläontologia...............................— — 4 — Kőzetek meghatározása ....— —— 2 Építészet I. rész, rajz . . . . .5 6 — — Könyvvitel........................... .— — 1 — Váltó törvény (ha az illető még nem­­ hallgatta volna.) ....— — Bányaművelés, turzás, földfúrás .5 — 4 !­ Bányaépitmények tervezése és rajza— 4 — 2 Érczelőkészítés, vízgazdászat . .3 — 3.­­­Bányamértan...............................— — 4 — térképelés..........................— — — 4 A fémkohászat encyclopadiája . .4 — — A vaskohászat encyclopediája . .2 — 1—— Bányatörvény................... .1 — *— Kőszénbányászat, rajz . . . •g 1 Hivatalos irály, hivatal­­szervezés szabványok ........................— — a 2 Franczia nyelv, német nyelv, torná­szat, az egész tanidényen át.

Next