Barikád, 2013. július-szeptember (5. évfolyam, 27-39. szám)
2013-07-04 / 27. szám
barikád Főszerkesztő: Pörzse Sándor Szerkesztők: Balczó Mátyás (balczo.matyas@barikad.hu) Takács Veronika (takacs.veronika@barikad.hu) Újságírók: Sándor Csilla (sandor.csilla@barikad.hu) Szanyi Ágnes (szanyi.agnes@barikad.hu) Művészeti vezető: Laboncz Edina (laboncz.edina@barikad.hu) Fotó: Béli Balázs Szerkesztőség: 1024 Budapest, Ady Endre u. 24. Telefon: +36-1-7000-760 E-mail: ujsag@barikad.hu Hirdetésfelvétel: 06 30 863 93 20 hirdetes@barikad.hu Előfizetés: ujsag@barikad.hu Kiadó: Magyar Hírek Kft. ISSN: ISSN 2060-873 X Előfizetésben terjeszti: a Magyar Posta Zrt. Központi Hírlap Iroda Postacím: 1900 Budapest Előfizethető az ország bármely postáján, a hírlapot kézbesítőknél, valamint megrendelhető: e-mail-en: hirlapelofizetes@posta.hu és telefonon 06-80/444-444 Előfizetés: negyedévre: 4980 Ft fél évre: 9900 Ft egy évre: 19680 Ft Digitális előfizetés: www.dimag.hu Árusításban terjeszti: Magyar Lapterjesztő Zrt. országos hálózatán keresztül, Relay, Inmedio üzleteiben, Tesco, Auchan, Kaiser’s, InterSpar, Spar, CBA, Reál, Coop üzletláncokban, MOL, OMV üzemanyagtöltő állomásokon Szerkesztőségünk fenntartja magának a jogot, hogy a meg nem rendelt kéziratokat, cikkeket, olvasói leveleket szerkesztett, rövidített formában közölje. Kéziratokat és fotókat nem őrzünk meg és nem küldünk vissza. MinimiuazNALO IMEDIA AZ ÜZLETI ÉLET MÉDIAFIGYELŐJE A propaganda célja az emberek véleményének befolyásolása, sok esetben átalakítása. Leggyakrabban a politika használja, de sokszor egy-egy termék vagy például eszme, sport stb. népszerűsítésére is használják. Azt mondják, a XX. században az első tudatos propaganda ahhoz a Joseph Pulitzerhez kötődik, akinek nevét a híres újságírói elismerés is viseli. Pulitzer lapjain keresztül olyan sikeresen használta a szavak fegyverét, hogy nem kis mértékben neki köszönhetően 1898-ban a spanyolellenes hangulat miatt kitört a spanyol-amerikai háború. Az első világháborúban már tudatosan használták. A modern értelemben vett propaganda kitalálója pedig Joseph Göbbels volt. A propaganda nem titkolt technikája speciális szavak használata vagy éppen bizonyos szavak elkerülése, mellyel az ellenség által (általában) el nem követett bűnöket tudatosítja az emberekben, és egyúttal félelmet kelt. Hogy mindez miért jutott eszembe? Vasárnap néztem Orbán Viktort, amint beszédet mondott a frissen kinevezett rendőrtisztek ünnepségén. Az szerintem ugyan elég röhejes, hogy ő elégedett a rendőrséggel (kérdezzük meg erről például a borsodiakat), de a beszédében hangsúlyos szerepet kapott az eredmények felsorolása között „a ma már nem masíroznak félkatonai szervezetek az utcákon” kijelentés. Még a 2010-es választások előtt egy nyilatkozatában a következőt mondta: „a Jobbik neve összefonódott az erőszakkal”. Amerikai választási szakemberek kimutatták, hogy az emberek legnagyobb részénél az egzisztenciális félelemnél sokkal rémisztőbb a fizikai fenyegetettség lebegtetése. A kormány gyakorlatilag ezt csinál PÖRZSE SÁNDOR főszerkesztő Propagandakormány a velünk szemben az elmúlt három évben. Minden eszközzel és gátlástalanul. Hogy ez milyen eredményesen működik, arra jó példa, hogy már nekem is mondták a szemembe, hogy „nincs semmi baj a Jobbikkal, csak olyan erőszakos". Tudjuk már, hogy a gárdistákkal szembeni folyamatos propaganda milyen hazug képet fest a tájékozatlan ember szemében. Amit eleinte csak a gárdistákkal szemben alkalmaztak, azt most már gőzerővel csinálják a Jobbikkal szemben is. A földtörvény elleni tiltakozásra válaszlépésként, úgy hírlik, a Fidesz most azt vizsgáltatja Polt Péterrel, hogy rá lehet-e a húzni az akcióban részt vett jobbikos politikusokra a lázadás fogalmát. Ha igen, az azonnali mandátumvesztéssel és szabadságvesztéssel járna. Most már bármit el tudok róluk képzelni, de ha a lázadás büntetőjogi fogalma mégsem áll meg, akkor is alkalmas lesz arra, hogy a közszolgálati és kereskedelmi csatornáikon keresztül sulykolják nap mint nap a hazug propagandát a nemzeti radikálisok ellen. Itt jegyzem meg, hogy az már külön vicc kategóriába tartozik, ami a magyarországi híradókban látható, ennek receptjéért még Göbbels is sírva könyörögne, olyan tökéletes kormánypropaganda valósul meg. Tudósításról, objektivitásról, szólásszabadságról már rég nincsen szó. Még az egyik legnagyobb kereskedelmi tévé híradóját is egy volt Hír TV-s kollegám felügyeli. Propaganda tűzön-vízen és a levegőben. A magyarok nagy része pedig vagy buta arccal tombol a fogyasztói társadalomban, vagy gyűlölködik, ahogy a csövön kifér, vagy retteg, mert már hozzászokott évszázadok óta. Még egy év van hátra a választásokig... Kövessenek bennünket Facebookon is! VEZÉRVONAL barikád 2013. július 4.