Bátor, 2023 (31. évfolyam, 1-12. szám)

2023 / 10. szám

ISKOLAI HÍREK 2023 bátor • 13 PILLANATKÉPEK AZ ÉLMÉNYSULIBÓL Utazókiállításon voltunk Szeptember 6-án egy tematikus múzeumbusz parkolt le Nyírbátorban. A Petőfi Irodalmi Múzeum vándorkiállítá­sán iskolánk felső tagozatosai vettek részt. A bicentenárium kapcsán mi is megragadtuk az alkalmat, és a Petőfi Sándor születésének 200. évfordulóján útnak indított Petőfi-buszhoz látogattunk el. De nem utaztunk, legfeljebb csak az időben mentük vissza! A gyerekek a tárlatvezetőnek és az interaktív falaknak köszönhetően olyan ismeretekre tettek szert, ame­lyek a tankönyvekben leírtakon is túlmutatnak. A diáksport napja Az Élménysuli diákjai és pedagógusai szeptember 29-én egy szuper, jó hangulatú reggeli tornával kezdték a napot. Az iskolánk udvara megtelt a teljes tanulóifjúsággal, akik számá­ra Borsos Petra, Czuba Alexandra, Mándi Barbara, Mankó Lia 8. osztályos lányok diktálták a gyakorlatokat pörgős zene kí­séretében. A magyar népmese napja A népmese lelkünk táplálója. A legapróbb mesehallga­tók, a kamaszok, a szülők, a nagyszülők számára mindennapi táplálék a mese, ugyanakkor pótolhatatlan és utánozhatatlan élményt adó utazás. Egy ilyen utazásra hívták iskolánk 7. osz­tályosai tanulói - Böszörményi Borbála, Czekmeiszter Panna és Papp Réka - a tanulóifjúság apraját-nagyját. Szüreti felvonulás Örömmel vettünk részt a 33. Szüreti felvonuláson. Lelke­sen készülődött mind az alsó, mind a felső tagozat. Énekkarunk szólistái - Borsos Petra 8. osztályos, Illés Dorka, Pósán Hédi, valamint Hornyák Szabolcs 6. osztályos tanulók - népdalokkal ajándékozták meg a városlakókat. A zsűri értékelése alapján a felsős kategóriában sikerült a dobogó legfelső fokára felállnunk, az alsósok versenyében a második helyen végeztünk. A zene világnapja Iskolánk tanulóközössége és pedagógusai október 2-án együtt ünnepelték a zene világnapját. Elsőként egy részlet csendült fel az Aladdin című mesefilmből, majd ezt követően a Pál utcai fiúk című musicalből a Mi vagyunk a grund című népszerű dallamot szólaltatta meg az iskola énekkara négy szólista közreműködésével. Az ünnepi megemlékezést han­gulatos közös énekléssel zártuk. Varázslat Bábcsoport Óriási megtiszteltetés érte a bábcsoportunkat, mivel a ma­gyar népmese napja és az idősek világnapja alkalmából felkérést kaptunk. Ezúttal iskolánkon és városunkon kívül is bemutatkozhat­tunk. Az elmúlt néhány nap alatt 4 helyszínen léptünk fel művelő­dési központokban és idősek otthonában. A lelkes készülődésnek és a bemutatott meséknek köszönhetően óriási sikerünk volt. Az idősek világnapja Tanítványaink a nyíregyházi Tündérkert Szeretetotthon­ban egy megható, szívhez szóló műsorral fejezték ki a szépko­rú, idős emberek iránti tiszteletüket, elfogadásukat, támoga­tásukat, szeretetüket, október 2-án. A Varázslat Bábcsoport tagjai, valamint énekkarunk tehetséges szólistái léptek fel ezen az ünnepségen. Köszönet a színes programok, rendezvények megvalósí­tásáért, a diákok felkészítéséért Kóródiné Tóth Mária tanár­nőnek, a bábcsoport vezetőjének és Nagyné Lőrincz Lilla pe­dagógusnak. az Élménysuli nevelőtestülete TEMPLOMKERTI-PARTY A REFORMÁTUS GYÜLEKEZETBEN Református gyülekezetünkben negyedik alkalommal rendeztük meg a Templomkerti-partyt. Az előkészületekből mindenki egyaránt ki­vette a részét. Nagy igyekezettel segítettek a szülők, pedagógusok, amit innen is hálásan köszönünk. Az óvodás, iskolás gyerekek pedig színvonalas műsorokkal készültek erre az alkalomra. Vasárnap 10 órakor ünnepi istentisztelet­tel kezdődött a nap. A szeles időjárás el­lenére zsúfolásig megtelt ősi református templom falai között mindenki számára szívhez szóló igét hirdetett Fazakas Esz­ter iskolalelkész. Az óvodások, a hatodikos tanulók, a hangszereken játszó gyerekek és felnőttek zenekara, szólisták, énekesek szolgálata emelkedett hangulatúvá tette az alkalmat. A pedagógusok kórusának előadásában felhangzó dicséretek sok ember szemébe könnyet csaltak. A színpadon már várta a közönsé­get Naninszky és Figaró, a két vidám és szórakoztató figura, akik zsonglőr­mutatványokkal, akrobatikus elemekkel, de mindig vicces trükkökkel bosszantják egymást. A díszkút környékén a népi játszótér régi játékokkal, kosaras kör­hintával várta egész nap a gyerekeket. Az ugrálóvárban a kicsik fáradhatatla­nul mozogtak, dacolva a hűvös időjá­rással. A tanítók és óvodapedagógusok fáradhatatlanul készítették az arcfes­téseket, csillámtetkókat, hajfonatokat - senki nem tért haza valamilyen dísz nélkül. A nagyobbak az észkerék pavi­lonban megcsillogtathatták tudásukat,