Békés Megye Képviselő-testületének Közlönye, 2011 (40. évfolyam, 1-6. szám)

2011-03-01 / 2. szám

A megye marketing fejlesztési lehetőségei: • online eszközök használata, kiterjesztése, fejlesztése, • online piactér, bevásárlóközpont kiépítése, helyi termék felvétele a kiajánlott termékek közé, • online vállalkozói keres-kínál rendszer továbbfejlesztése, • turisztikai marketing eszközök: kiállítások, prospektusok, turisztikai web és online felületek, térségi (megyei szintű) TDM (Turisztikai Desztinációs Menedzsment) szervezet felállítása, megyei turisztikai marketing erősítése, turisztikai szezon kiszélesítése, • aktív turizmus fejlesztése elsősorban az élővizekhez kapcsolódó tevékenység: horgászturizmus, vízi turizmus, • határon átnyúló turisztikai kapcsolatok erősítése, • új projektek indítása, melyeknek a megye jelenlétének erősítését, a befektetések ösztönzését, a szomszédság­politika erősítését kell hogy szolgálják (eseményfejlesztés, megyei fesztiválok támogatása, civil kapcsolatok fejlesztése). A turisztikai marketing tevékenységnél fontos az internetes megjelenések további erősítése. A turizmus-vendéglátáshoz kapcsolódóan létrejött megyei online felületek - melyek a Békés Megyében lévő programokat, szálláslehetőségeket gyűjtik össze - folyamatos karbantartása, és minél több megyei szolgáltatás kiajánlása. 4.6. Területfejlesztési Koncepció, megyei-helyi termék, Hungarikum klaszter Békés megye fejlődése mindig szorosan összefüggött a mezőgazdaság- és az élelmiszer­feldolgozó ipar helyzetével. Az elmúlt évek hibás gazdaság- és vidékfejlesztési koncepciója azt eredményezte, hogy az ágazat mutatói kedvezőtlenül alakultak, a megye élelmiszer feldolgozó vállalkozásainak jelentős része csődbe jutott, ill. foglalkoztató képessége jelentős mértékben romlott. Egy jó mezőgazdasági adottságokkal bíró megye akkor lehet versenyképes, ha azokra az erőforrásokra támaszkodik, amelyekben az ország más megyéihez képest előnnyel, kedvező adottságokkal rendelkezik, és melyekkel eséllyel jelenhet meg a hazai piacon. Az agrár és vidékfejlesztés terén meg kell teremteni a megye belső erőforrásainak - különösen a megye agrárpotenciáljának - hatékonyabb kihasználását, ezáltal a foglalkoztatási helyzet javítását. Továbbra is cél ennek érdekében az EU-bővítés során létrejött új gazdasági tér és a határmentiség adta előnyök kihasználása. A hazánkba érkező mezőgazdasági termékek egy részének eredete bizonytalan. A Békés megyei termékek esélyeit növelné a táj­specifikus, környezettudatos termesztési és tenyésztési eljárások bevezetése, ill. az ahhoz kapcsolódó termékmarketing kialakítása. A térségről alkotott pozitív kép ilyen módon visszahathat a termékekre, ill. a termékek iránti keresletre. Fontos, hogy a megye támogassa a feldolgozóipari hálózatok létrehozását, mely pozitív hatással lehet a mezőgazdaság foglalkoztató és eltartó képességének javítására, a kisüzemek gazdálkodásának hatékonyabbá válására. A helyi termékek létjogosultságát bizonyítja, hogy egyre többen szeretnének egyedi, kézműves és kisszériás termékeket vásárolni, egyre többen keresik a biotermékeket, mind többen az élelmiszerekből is azokat szeretnék megvásárolni, amelyekről tudni lehet, hogy ki, hogyan és miből készítette. A mezőgazdasági termékek piacképességének növelése érdekében meg kell terveztetni a „Békés megyei termék” megkülönböztető logót, ki kell alakítani odaítélésének feltételeit, és be kell vezetni a köztudatba. 60

Next