Békés Megyei Népújság, 1973. október (28. évfolyam, 230-255. szám)

1973-10-06 / 234. szám

Tovább közlekedik a busz — Figyelmeztették a kalauzt — Öt perc miatt kár tolakodni Válaszol a Volán A Volán 8-as számú Vállalat személyforgalmi osztályvezető­jétől a következő válaszlevelet kaptuk: „Molnár Tibor Vésztő, Bocs­kai u. 22. szám alatti lakos ki­fogásolta, hogy a Vésztő vasút­állomásról 12.50 órakor induló helyi járatot újabban csak a ta­nácsházáig közlekedtettük. Erre azért került sor, mert innen csu­pán további 2—3 utas vette igénybe. Annak ellenére, hogy a járat eddig is szinte üresen köz­lekedett a tanácsházától tovább, szeptember 24-től ismét a Le­nin úti iskoláig közlekedtetjük. Ezzel az intézkedéssel megszűnt Molnár Tibor és egy-két társa panasza. Farkas Andrásné Békés, Szar­vasi út 30/1 szám alatti lakos levelében két dolgot sérelmezett, ezekből az egyiket teljesen jogo­san. Azt, hogy két kisgyermek­kel a Békésről Bélmegyerre köz­lekedő csuklós autóbuszra az első ajtón száll fel annak el­lenére, hogy ez szabályosan a hátsó ajtón történik, emberileg megérthető. Éppen ezért a ka­lauz eljárását, aki nem megfe­lelő magatartást tanúsított — magunk is helytelennek tartjuk. Azóta Szabó Sándor kalauzt megfelelő kioktatásban és írás­beli figyelmeztetésben részesítet­tük. A történtekért ezúton pá­­ros elnézést kérünk. Ami viszont Farkas Andrásné másik panaszát illeti, arról más a véleményünk. Farkas András­né felszállt, vagy mint írja, a többi utas szinte fellökte a bé­késcsabai autóbuszállomásról 16,35 órakor Köröstarcsára köz­lekedő autóbuszra, a kalauz vi­szont leszállította. Békéscsaba autóbuszállomásról 16,35 órakor Mezőberényen át Köröstarcsára egy autóbusz közlekedik. Ez ál­talában megtelik köröstarcsai és mezőberényi utasokkal, így rit­kán tud békésieket is felvenni. Ugyanis a békési utasok számá­ra öt perccel később két csuklós buszt is közlekedtetünk, amelye­ken viszonylag kényelmesen, zsúfoltság nélkül utazhatnak. Ennek ellenére az öt perc miatt, aki csak teheti igyekszik a kö­röstarcsai járatra feljutni ezért fordulhat elő, hogy mezőberényi, vagy köröstarcsai utas esetleg lemarad, vagy pedig a már fel­jutott békési utast esetleg le kell szállítani, mint ez Farkas And­rásáéval is történt’’ »»2*ss*aasB0BBaessBB89«S2»3BaBsaaeBessi«9s* " A város képe a neonok fényében A nagyvárosok eső arculatához már régen hozzátartoznak a kivi­lágított kirakatok, higanygőzlám­pák mellett a színes fényreklámok, üzletek, intézmények kivilágított feliratai, örvendetes, hogy­ Békés­csaba városközpontjában is egyre szaporodnak a, neonok által megvi­lágított épületek, házsorok. Az már kevésbé dicsérendő, hogy ezzel együtt növekszik a rosszul, vagy egyáltalán nem működő reklámok száma is. Másrészről pedig sok az egyforma betűtípus, ami egyhangú­vá, sablonossá teszi a feliratokat. Ezt nemcsak a városkép szenvedi meg, az egyes reklámok figyelem­felkeltő ereje is csökken emiatt. Például igen elterjedt az a mű­anyagból készült típus,a­melynek dobozforma alapjából domborodnak ki a festett betűk. Közkedveltségét valószínűleg viszonylag alacsony árának, üzembiztosságának köszön­heti. Ezzel szemben a régebbi faj­ta színes, hajlított neoncsőből for­mált, betűkből összeállított felira­tokkal sok a baj. Egyik felük ég, a másik nem, vibrálnak, néha alig pislákolnak, majd teljesen kialsza­nak. Többnyire ezek képezik a fog­­híjakat, sötét foltokat a város esti képében-Vifffogó, a mozgó­ fényreklámra szinte nincs te pél­da, ilyet eddig csupán a Jókai Színház működte­tett. Újabban a moziüzemi vállalat is alkalmaz változatosabb, mozgó feliratú reklámokat. Ezek azonban kis méretük miatt nem befolyá­solják lényegesen a városképet. Ilyen típusú — esetleg nagyobb —■ reklámok felszerelése más vállala­tok számára is megérné a pénzt, hiszen a reklám annál hatásosabb, minél újszerűbb. A Tanácsköztársaság úti új házak földszintjén elhelyezkedő üzletek feliratai nagyban hozzájárulnak en­nek a városrésznek szebbé tételéhez. Ezek a fényreklámok egy­smét esetben már mutatják a változatos­ságra törekvés jeleit , amikor működnek, mert sajnos itt is akad­nak sötét részek. Békéscsaba belvárosa jelentős ré­szében most épül újjá. A frissen felhúzott épületekben üzletek is helyet kapnak, természetesen fény­reklámaikkal együtt. Előre kell rá gondolni, hogy a jövőben felszere­lendő neonfeliratok változatosak, működőképesek legyenek, így le­het egyre szebb Békéscsaba p­esti fényeiben is. _ „ _ .. Erőss György Játszótér és garázs a Kun Béla utcában? Egy javaslatot küldött hoz­zánk Szelezsán Péterné. Békés­csaba, II., Kun Béla u. 14. szám alatti lakos. Javaslatát kom­mentár nélkül közöljük, s ter­mészetesen a választ is várjuk rá. „Miután a Tanácsköztársaság útján sok új üzlet kapott he­lyet, s ismét újak épülnek, ége­tő probléma kezd lenni a „hol parkírozzunk?” kérdés. Ezzel kapcsolatosan az új és a régi épületek szinte mindegyikében — a Kun Béla u. közelében levő területen — egy-két gyermekes családok laknak. Vajon ezek a gyerekek hol játsszanak? A Kun Béla utcában, ahol hosszú kocsisor ál napközben, ez igen veszélyes, pedig 5—10, sőt 15 gyerek sötétedés után is kivi­­lágítatlanul, vagy kivilágított ke­rékpárral „bringázik” itt. Vajon, ha baleset történik, ki a felelős? Hiszen még csak játszótér sincs, ahol eljátszanának, és mi fel­nőttek kiülhetnénk és gyönyör­ködhetnénk bennük. Vajon nem lenne-e helyes, ha a jövőben ennek az utcának egyik oldalán játszóteret, a másik oldalán pe­dig parkírozókat és garázsokat építenének? Névtelen levelek Az elmúlt napokban ismét több névtelen levél érkezett cí­münkre, így például Dévaványá­­ról is, ahonnan fiatalok garáz­daságáról kaptunk hírt. Sajnos e levélben foglaltakat sem áll módunkban közölni, csak akkor, ha szerzője pótlólag megírja ne­vét és címét. A kivitelezés nem erősíti a szabályt! Gyula városának ipari tanuló­­kombinátjában jártam. Az iskola és a kollégium egy épület­tömbben helyezkedik el, s jó­kora udvar csatlakozik hozzá, mint ahogy az szükséges ott, ahol sok száz gyerek tanul, la­kik. Mindenütt példás rend és fegyelem, a tanulók, kollégis­ták ezzel együtt jól érzik itt ma­gukat. A porta közelében beszélge­tünk ismerőseimmel, mikor fel­­harsan a portás hangja: Szállsz le, fiam, rögtön arról a bicikli­ről! A „fiam”, munkaruhás srác, az udvaron karikázott ke­resztül, helyesebben karikázott volna, mert a portás nyomaté­kos felszólítására gyalog foly­tatta útját. Fenti akcióját a ka­pu erélyes őre még jó néhány­szor megismételte. Mikor fel­­tűnt a szemhatáron egy, az ud­varban pedálozó kerékpáros, máris csattant a járműről le­szállító felszólítás. S így is volt rendjén, az iskola udvarán diá­kok sétáltak, beszélgettek cso­portokba verődve, legalább nem kellett minduntalan félre­­ugrálniuk a kerékpárosok elől. Már készültem elmenni, mikor az udvar túlsó vége felől mo­torzúgás közeledett, s a gyere­kek között keresztülhajtott mo­­torján­­ az egyik tanár. Mond­hatom, kevés híján elrontotta az összes jó benyomásomat. A gye­rekeknek kerékpárral sem, a tanároknak motorral is lehet közlekedni az udvarban? Hi­szen a motorbiciklit is ki lehe­tett volna tolni a kapun, akár­csak a kerékpárokat. A motorozó tanár rossz pél­dát mutatott diákjainak; meg­szegte a rendet, melyet kollé­gáival együtt ő szabott meg az iskola területére, s melynek megtartása neki sem került volna túl nagy fáradságba, így nem szabad példát mutatni! (!) Kilencvenperces késés Rovatunkhoz változatlanul igen sok levél érkezik, s ezért előfordulhat, hogy egyet-ket­tőt nem a legközelebbi „Szer­kesszen velünk”-ben közlünk. Ez történt Csákabonyi György (gyulai járásbíróság) szeptem­ber 21-én keltezett levelével is, amelyben 90 perces vonatké­­sésről ír. Szeptember 17-én ugyanis a Gyuláról 17 órakor Békéscsabára induló személy­­vonat több mint 90 perces ké­séssel érkezett a megyeszékhely­re. Idézzük Csákabonyi György levelét: „Amint azt Bicere megálló­ban egy vasutastól ellesett „be­szélgetésből” megtudtam, a bé­késcsabai vasútállomáson vál­tóáthelyezés volt, s ez okozta a több mint másfél órás késést. Mint azt számos utas megjegyez­te, gépesítéssel történt a váltó áthelyezése, de úgy látszik, a modern technika elsajátítása még nem lehet valami tökéletes, mert az elrendelt vágányzár egy kissé sok ideig tartott. Másfél óra nagyon sok idő, főleg azok­nak a dolgozóknak, akik velem együtt utaztakban elmondták, hogy Orosházáról járnak Gyu­lára dolgozni. A késés miatt kel­lemetlen helyzetbe kerültek, mert a csatlakozó vonatok nem várták meg őket” Csákabonyi György kérdését ezúton továbbítjuk a MÁV-hoz: Nem lett volna jobb a kérdéses időben vonatpótló autóbuszt vagy autóbuszokat közlekedtet­ni? Hiszen nemcsak az ő vo­nata késett, hanem azon a dél­utánon másik is. Hirdetik és meg is kötik az átalánydíjas szerződést A GELKA szeghalmi szerviz­­vezetőjétől, Mátrai Jánostól ér­keztek a következő sorok: ,A Békés megyei Népújság szeptember 29-én megjelent Hirdetik, de nem kötik meg az átalánydíjas szerződést című cikkükre, amely a Szerkesszen velünk rovatban jelent meg, az alábbiakat válaszolom A cikk nyomán ügyfelünk hű­tőgépére a heti kiszállás alkal­mával, a GELKA által kiadott tájékoztatóban foglaltak szerint megkötöttük az átalánydíjas szerződést. A mulasztót viszont felelősségre vontam, ismételten felhívtam figyelmét az áta­lánydíjas szerződés fontosságára. M­indamellett elkerülhető lett volna a panasz, ha az ügyfél értesíti a szervizt szerződéskö­tési szándékáról telefonon, vagy ha a bejelentőhelyen igénybe­­veszi a tájékoztatóban szereplő bejelentőlapot. A helyi szolgál­tatás ellátása érdekében szep­tember 15-től bucsai műszerészt állítottunk munkába. A Szerkesszen velünk rovatot összeállította: Vitassek Zoltán Vállalatunk és szervizünk cél­kitűzésében fokozottan szerepel a lakosság háztartási gondjai­nak csökkentése, amely az áta­lánydíjas javítási rendszer ki­­terjesztésével érhető el. Nem hiszem, hogy szervizünk eddigi munkáját az átalánydíjas szer­ződés terén megsemmisítené Sz. Á. sajnálatos esete, mivel csupán Bucsán számos szerző­dött ügyfelünk van. A szeghal­mi szerviz műszerészei komo­lyan, felelősséggel látják el többségükben ezt a feladatukat. A panaszostól a kellemetlensé­gért ezúton is szíves elnézést kérünk.” Miért nincs berentei darabos szén? Takács László (Mezőkovács­­háza, MÁV-állomás) telefonon kereste meg rovatunkat hogy elmondja: hónapok óta nem kap berentei darabos szenet. A helyi TÜZÉP-telepen — mint mon­dotta — csak brikett és beren­tei dió van. A napokban továbbítottuk panaszát a megyei TÜZÉP vál­lalathoz, ahol megtudtuk, hogy bár minden hónapban kapnak berentei darabos szenet is, ez azonban az igénynél kisebb mennyiségű. Megígérték amint tehetik, juttatnak belőle Takács Lászlónak is. E témával kapcsolatban fel­hívjuk rovatunk olvasóinak figyelmét a Népújság október 2-i, keddi számának első olda­lán megjelent „Nem fogunk fáz­ni a télen” című tudósításra, amely a tüzelőellátásról szól. 7 HP­USAC, 1973. OKTÓBER 1.

Next