Békés Megyei Hírlap, 1993. július (48. évfolyam, 151-177. szám)

1993-07-14 / 162. szám

gKtS MEGYEI HÍRLAP GYULAI VÁRSZÍNHÁZ ’93 Partneredben keresd a sikeredet! Gáspár Imola örömmel jött a gyulai vendégszereplésre A Gyulai Várszínházban Sütő András Az ugató madár című darabjában Rhédey Claudia grófnő szerepét a marosvásár­helyi színház művésznője, Gáspár Imola játszotta. A szí­nésznővel még a próbák idején beszélgettünk. — Melyek azok a szerepek, amelyekre eddigi pályája so­rán a legszívesebben vissza­emlékezik? — Nehéz válaszolni, hisz jó pár ilyen van. Ami most hirte­len eszembe jut. Az éjjeli me­nedékhelyben Násztya szere­pe, a Gyermekkeresztesekben Bolond Johanna, mellyel idén Bukarestben a Caragiale fesz­tiválon a legjobb előadás díját nyertem el, a rendező Victor Ion Frunza pedig a legjobb rendező címet kapta meg. To­vábbá említhetem a Száz év magányban Pilár szerepét, amelyet tavaly Kisvárdán a legjobb epizódalakításnak ti­tuláltak. De nagyon sok román filmben is szívesen játszottam. —A mostani Sütő-darabban gróf Rhédey Claudia szerepét mennyire érzi közel magához? — Életemnek fontos állo­mása ez a szerep. Nagyon kö­zel érzem magamhoz, ugyanis közös jegyeink vannak. Koncz Gábor pedig nagyon jó part­ner. Partneredben keresd a si­keredet! —- tartja a mondás. És ez így igaz, mert a jó partner, az fél siker. —Hogy érzi magát Gyulán ?­­— Különösen örülök, hogy meghívtak ide, ahol lelkes, melegszívű, mindenben segí­tőkész, kiváló színészekkel dolgozhatok. Itt nagyon jó a hangulat, s ez a jó összhang a rendező személyének is kö­szönhető, akitől színészileg is sokat kaptam. —Játszott-e már máskor is Magyarországon ? — Igen, egy tévéjátékban, mely az Ördögváltozás Csík­ban című Tamási Áron-novel­lából készült, és mintegy két hete mutatta be a Magyar Tele­vízió kettes műsora. A Magyar Rádiónál pedig elég sűrűn dol­gozom. A közeljövőben meg valószínűleg a Petelei István egyik novellájából készülő filmben kapok szerepet. —Melyek a közeli tervei? — Lola Blau-Kreisler mo­nomusicaljét szeretném elő­adni, a marosvásárhelyi szín­házzal pedig a Marad Sade da­rabban Korday Sarolta szere­pére készülök. — Vannak-e eddig meg nem valósult szerepálmai? — Számomra mindig az az álom, amit éppen játszok, az érdekel, amin éppen dolgo­zom. —Szabadidejét mivel tölti? — Nyelvtanulással, sporto­lással, hangképzéssel és mind­azzal, ami segít a színésznek szellemi és testi frissességé­nek megőrzésében. — A hazai vagy az erdélyi magyar színészi élet a nehe­zebb? — Talán az erdélyi, hisz ott nagyobb a magyar színész kül­detéstudata, az anyanyelv megőrzésének segítésében is jelentős szerepet kap. S az er­délyi emberek nagyon igény­lik a színházat. Magyari Barna Rhédey Claudia grófnő az ujja köré csavarja a férfinépet, életet hoz a halál helyett „Életemnek fontos állomása ez a szerep” 1993. július 14., szerda Cigánybáró próba a Tószínpadon Az idei évad igazi csemegéjének számít Johann Strauss Cigánybá­ró című operettje, melyről el­mondható, hogy a János vitéz megjelenéséig magyar daljáték­nak számítottak magyar vonatko­zásai miatt. Barinkay Sándor (Berkes János és Leblanc Győző játsszák kettős szereposztásban) hosszú távollét után érkezik vissza, hogy átvegye ősei elhagyott jószágait. A szom­széd odaígéri lányát, Arzenát (Vajda Júlia), ha netán megtetsze­ne Barinkaynak. Igen ám, de a lány Ottokárba (Pataki Antal) szerelmes, így kihívó válaszával tudatja, akkor lesz a felesége, ha Barinkay bárói címre tesz szert. A visszautasított férfi Saffinál (Vá­mossy Éva), a cigánylánynál ke­res és talál örömet, akiről a későb­biekben kiderül, hogy fejedelmi vér, az utolsó temesi basa lánya. Amikor ezt Barinkay megtudja, lemond Saffiról és a huszárokhoz áll. S hogy egy operett is akkor jó, ha a vége jó — a szerelmes párok végül egymásra találnak, Barin­kay jutalmul megkapja Saffit, Ot­tokár pedig Arzénát. Vámossy Éva (Saffi) és Berkes János (Barinkay) Számadó Gabriella (Mirabel­­la), Berkes János (Barinkay) és Vámossy Éva (Saffi) próba köz­ben Színinövendékek bemutatója A Gyulai Várszínház szervezésében az elmúlt héten zajlott a hazai és a határon túli magyar anyanyelvű színészhallgatók találkozója. Az együttesek délutáni utcaszínházi produkció­kat, valamint éjszakai előadásokat tartottak a gyulai 48-as klubban. A fesztivált szombaton a vendéglátó békéscsabai hallgatók zárták. Ötletes megoldással, árnyjáték formájá­ban dolgozták fel az egyik legszebb magyar népballadát, a Kádár Katát A Nemzeti Színház Színiakadémiájának Nagy Zoltán osztá­lya Madách Imre Az ember tragédiájával mutatkozott be. Képünkön a Londoni szín egy jelenete igen nagy sikere volt az Újvidéki Főiskola Magyar Tago­zata előadásában bemutatott Ingmar Bergman Rítus cí­­­­­mű darabjának. Az időnként bizarr jelenetek — hála Soltis Lajos osztályvezető tanár józan rendezésének — nem kerültek a jó ízlés határán túlra A Gyulai Várszínház ’93 oldalt Niedzielsky Katalin szerkesztette, a fotókat Kovács Erzsébet készítette.

Next