Békés Megyei Hírlap, 2021. november (25. évfolyam, 253-277. szám)

2021-11-22 / 270. szám

2021. NOVEMBER 22., HÉTFŐ Egyre többen térnek át az internetes ügyintézésre Online csekkeznek Míg korábban a kényelem és a környezettudatosság vitte rá az embereket arra, hogy közüzemi számláikat elekt­ronikus úton fizessék be, manapság a koronavírus-jár­­vány miatt is sokan térnek át az online ügyintézésre. Nagy Szilvia-Papp Gábor szerkesztoseg@bmhirlap.hu BÉKÉS MEGYE Az MVM Ügy­fél-kommunikációs Osztályán elmondták, az elmúlt évek so­rán az MVM Next ügyfelei már közel 1,8 millió fogyasztá­si helyről választották az elektronikus szám­lát és ezzel a csekkmen­tes fizetési megoldásokat. Csala Gabriella kommuni­kációs munkatárs hozzátette, ez a szám azt mutatja, hogy nemcsak társaságuknak, ha­nem ügyfeleiknek is fontos a környezet védelme.­­ A járvány idején is növe­kedett az elektronikus befize­tők száma, ma már az MVM Next ügyfélkörének harma­da e-számlás, ők elektroni­kus úton teljesítik a gáz- és villanydíjfizetést is - tet­te hozzá, kiemelve, az egyik legnépszerűbb környezetba­rát, digitális szolgáltatásuk az elektronikus számla, ami a nap 24 órájában megtekint­hető, és akár egy évre vissza­menőleg visszakereshető. A szolgáltatóknál több ügytípus intézhető online. A Magyar Telekomnál arról tájékoztattak, hogy a vállalat több módon is lehetővé teszi a számlabefizetést - alkalma­záson, a honlapon keresztül bankkártyával, csoportos be­szedéssel, banki átutalással, postai csekkel, illetve a Díjnet honlapján is befizethetik az érintettek a mobil-, internet-, tévéhasználat ellenértékét. Kiemelték, ügyfeleik körében jelenleg - bár enyhén csökke­nő arány mellett - továbbra is a csekkes befizetés a legnép­szerűbb, ám a környezetkímé­lő elektronikus számlára vál­tást és az online fizetést fix összegű kedvezménnyel igye­keznek ösztönözni. Hangsú­lyozták, a járványhelyzet alatt a korábbinál nagyobb ütem­ben növekedett az alkalmazá­son keresztül fizetők aránya, ez a második legkedveltebb fi­zetési mód ügyfeleik körében. Kérdésünkre, mennyire tart­ják be a határidőket az előfize­tők, azt mondták, tapasztala­taik alapján a pandémia alatt a döntő többség a korábbi fize­tési szokásainak megfelelő ha­táridővel fizette a számláit, et­től függetlenül a járványhely­zet kritikus időszakában díj­mentes fizetési könnyítést biz­tosítottak azok számára, akik­nek erre szükségük volt. Az Alföldvíz Zrt.-nél elmond­ták, az elektronikus számla­szolgáltatást a hazai víziköz­­mű-szolgáltatók között első­ként ők vezették be, 2009-ben, az igényelt e-számla­­szolgáltatást hozzávetőleg két­ezer felhasználási helyen vet­ték igénybe a társaság fogyasz­tói. A szolgáltatás elterjedésé­vel, szélesebb körű elfogadásá­val az e-számla-regisztrációk száma is növekedett, jelen­leg közel 14 ezer 300 e-szám­lás ügyfele van az Alföldvíz­nek. jelentős emelkedést mu­tat az internetes bankkártyás fizetés és az elektronikus ügy­félszolgálat szélesebb körű használata, melyet a cég re­gisztrált felhasználói tudnak igénybe venni. A kényelmi funkciók - például, hogy nincs borítéktépkedés, nincs helyet foglaló, elkallódó papírszám­la, nincs csekkbefizetés miat­ti sorban állás - mellett ezek a jelenlegi pandémiás időszak­ban további előnyt jelentenek a fogyasztók számára, hiszen számos ügytípus otthonról is elintézhető, az ügyfélszolgála­ti irodákba történő utazás, il­letve az ott történő személyes jelenlét nélkül. A számlákat már sokan rendezik a neten Illusztráció: Shutterstock HIRDETÉS MEGKÉRDEZTÜK: HOGYAN RENDEZIK A SZÁMLÁIKAT? CSÉCSELY JÁNOS békéscsabai nyugdíjas: - A közüzemi szám­lákat már minimum tíz éve elektronikus úton fizetem be. Ez a módszer szerintem sok­kal gyorsabb, egyszerűbb, ott­honról mindent kényelmesebb és könnyebb elintézni. Nem kell sorban állni, amikor időm van, akkor ülök le a számító­gép elé. Általában nézek egy jó focimeccset, és közben fize­tek az interneten keresztül. SZALAI ISTVÁN békéscsabai nyugdíjas: - Én még hagyomá­nyosan, a postán fizetem be a csekkeket. Szeretek elsétál­ni oda, nyugdíjasként ez is egy napi program, legalább átmoz­gatom magam. Mostanában a járvány miatt igyekszek olyan időpontban menni a postára, amikor nincsenek túl sokan. A zárt térben szájmaszkot ve­szek, kerülöm a tömeget, tar­tom a megfelelő távolságot. KOLÁROVSZKY ATTILA békés­csabai kőműves: - Fele-fele arányban fizetem postai úton és online a közüzemi számlá­kat. Körülbelül két éve, hogy el­kezdtem az elektronikus befi­zetést, azt gondolom, ez a jövő, mert sokkal egyszerűbb. Szí­vesen átállnék erre teljesen. Nem kell sorba állni, ami a jár­vány miatt is jó, ezen kívül nem jár felesleges papírhasználat­tal, környezetszennyezéssel. MEGYEI KORKÉP Másfél méter Papp Gábor gabor2.papp@mediaworks.hu Az év nehéz időszaka következik most. S­zombat reggeli bevásárlás. Az élelmiszerüzletben a ko­rai időpont ellenére óriási tömeg, mintha nem lenne hol­nap. A tej már nyolc óra után fogyóban, de akadnak más termékek is, amelyekből már alig találni a polcokon. Min­denkin maszk, viszont több sztárterméknél tumultus, ahogy a kasszáknál is. A másfél méternek több helyen nyoma sincs. Krákogásnak, köhögésnek viszont annál inkább, néhányan szinte egymás nyakában lihegnek, persze a maszk tompít. A pénztárnál egy 55-60 körüli nő megunja, hogy ő hiá­ba hagyja ki a 150 centit, mögötte mégis úgy állnak, mint a heringek. Hátrafordulva csendesen, ingerültség nélkül, ked­vesen és udvariasan megké­ri a mögötte álló férfit, hogy tartsa be az előírt, kénysze­rű távolságot. Egy pillanat­ra mindenki meghökkenten néz, várja, hogy a férfi majd vitázik, visszaszól, ágál, de nem ez történik, az illető megértően bólint és „hátralép”. Ő is tudja, hogy most megint mindennek jelentősége lehet. Nem sokkal később egy másik „galaxisban”, egy másik kas­­­szánál idősebb asszony ripakodik rá egy fiatal nőre, hogy mi­ért tartja be a másfél métert, egyáltalán sorban áll-e, vagy mit csinál. Néhány perc, ugyanaz a bolt, mégis fényév távolság. Az év és a járvány olyan időszakába érkeztünk, amikor nagy türelemre, odafigyelésre és empátiára lesz szükség, és nem is biztos, hogy mindig csak saját magunkért, hanem legalább ugyanannyira másokért. A feszültség némi oldásá­hoz akár egy kedves kérés és udvarias bólintás is elég lehet. A fiatalok játszva vállalkozhatnak BÉKÉSCSABA Bemutatták pén­teken azt a román-magyar együttműködési programot, melynek célja a határokon át­nyúló hálózat megismerteté­se, valamint a szakmai karri­erfejlesztés támogatása a ha­tár menti térségben. Mint ki­derült, az Interreg-Career RoHu-331 elnevezésű prog­ram vezető partnere a nagy­váradi Don Orione Alapítvány, míg partnerei a Békés Megyei Kereskedelmi és­ Iparkamara, a Békés Megyei Kormányhiva­tal, a Békés Megyéért Vállal­kozásfejlesztési Alapítvány, valamint a Bihar Megyei Fog­lalkoztatási Ügynökség. Az Andrássy Gyula Gim­názium és Kollégium épüle­tében megtartott eseményen többek közt elhangzott, a pro­jekt segítségével a Békés Me­gyéért Vállalkozásfejleszté­si Alapítvány kidolgozott egy olyan online elérhető számí­tógépes játékszoftvert (mely a vallalkozzjatszva.hu oldalon érhető el), amelyet iskolákban mutatnak be a 15 év feletti ta­nulók számára. Ennek során a tanulók kipróbálhatják ma­gukat a virtuális vállalkozás­indításban, és mint kiderült, azért esett erre a célcsoport­ra a választás, mert az egyik legkreatívabb és leginnovatí­vabb korosztályt képviselik. Tanulók számára fejlesztettek ki egy játékszoftvert a projekt során, és a vállalkozói szellem meg­léte karrierfejlesztési tervük­ben igen fontos tényező. Mind­ezek értelmében a projekt cél­ja, hogy támogatást nyújt­son a fiatalok számára abban, hogy vállalkozásvezetéssel kapcsolatos értékes gyakorla­ti információkat szerezhesse­nek meg, egyben a képessége­inek megfelelő szakmai fejlő­désben is hathatós segítséget kapjanak. B. 0. FIZESSEN ELŐ MOST ÉS MEGLEPJÜK EGY AJÁNDÉKKAL, VALAMINT EGY KÍSÉRŐKÁRTYÁVAL! További ajánlatainkért és a megrendeléshez látogasson el a weboldalra vagy hívja a 06-46/99-88-00 telefonszámot. Akciónk azon új előfizetőinkre vonatkozik, akik 2021. november 2. és december 13. között fizetnek elő az alábbiakban felsorolt lapok valamelyikére. Az előfizetők az alábbiakban megjelölt előfizetésük mellé az alábbi ajándékot kapják: Bors V51 éves 6 napos előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő; Ripost7 V» éves előfizetés mellé ajándék tajvér Color Cuveé bor; Fanny éves előfizetés mellé ajándék 40 ml Espirit One parfüm; hot! Az éves előfizetés mellé ajándék 40 ml Espirit One parfüm; Autó-Motor éves előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő; Vidék Ire éves előfizetés mellé ajándék Anthon Berg desszert, Mindmegette Magazin éves előfizetés mellé ajándék Anthon Berg desszert, Fanny Konyha éves előfizetés mellé ajándék Anthon Berg desszert, lakáskultúra éves előfizetés mellé ajándék 40 ml Espirit One parfüm, Nemzeti Sport V* éves 6 napos előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő, Mandiner éves előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő és 40 ml Espirit One parfüm; Szabad Föld V* éves előfizetés mellé ajándék lajvér Color Cuveé b­or és Anthon Berg desszert; Vitorlázás Magazin éves előfizetés mellé ajándék lajvér Color Cuveé bor; Four Four Two éves előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő; Magyar Nemzet V« éves előfizetés mellé ajándék Lajvér Color Cuveé bor és Anthon Berg desszert; Figyelő az éves előfizetés mellé ajándék Lajvér Color Cuveé bor és 40 mi Espirit One parfüm Felhívjuk a figyelmet, hogy a fent megjelölt újságokra előfizetők közül ajándékban kizárólag azok az előfizetők részesülnek, akik a fenti időpontok között fizetnek elő. A kiadó a fent megjelölt újságokra történő előfizetés mellé kizárólag a fent megjelölt ajándékot adja, az ajándékok közül választani nem lehet. Az előfizetési díjak megtalálhatók a www.lapcentrum.hu oldalon. A tájékoztatás nem teljeskörú. További információ: www.lapcentrum.hu, vagy a 06-46/99-88-00-as telefonszámon, ÁSZF: www.lapcentrum.hu/altalanos-szerzod­esi-feltetelek-21 • Adatvédelem: www.lapcentrum.hu/adatkezelési-tajekoztato-3 SlUBSaiOlD lakáskultúra LfiPCEílTRUnn

Next