Békés Megyei Hírlap, 2021. november (25. évfolyam, 253-277. szám)
2021-11-22 / 270. szám
2021. NOVEMBER 22., HÉTFŐ Egyre többen térnek át az internetes ügyintézésre Online csekkeznek Míg korábban a kényelem és a környezettudatosság vitte rá az embereket arra, hogy közüzemi számláikat elektronikus úton fizessék be, manapság a koronavírus-járvány miatt is sokan térnek át az online ügyintézésre. Nagy Szilvia-Papp Gábor szerkesztoseg@bmhirlap.hu BÉKÉS MEGYE Az MVM Ügyfél-kommunikációs Osztályán elmondták, az elmúlt évek során az MVM Next ügyfelei már közel 1,8 millió fogyasztási helyről választották az elektronikus számlát és ezzel a csekkmentes fizetési megoldásokat. Csala Gabriella kommunikációs munkatárs hozzátette, ez a szám azt mutatja, hogy nemcsak társaságuknak, hanem ügyfeleiknek is fontos a környezet védelme. A járvány idején is növekedett az elektronikus befizetők száma, ma már az MVM Next ügyfélkörének harmada e-számlás, ők elektronikus úton teljesítik a gáz- és villanydíjfizetést is - tette hozzá, kiemelve, az egyik legnépszerűbb környezetbarát, digitális szolgáltatásuk az elektronikus számla, ami a nap 24 órájában megtekinthető, és akár egy évre visszamenőleg visszakereshető. A szolgáltatóknál több ügytípus intézhető online. A Magyar Telekomnál arról tájékoztattak, hogy a vállalat több módon is lehetővé teszi a számlabefizetést - alkalmazáson, a honlapon keresztül bankkártyával, csoportos beszedéssel, banki átutalással, postai csekkel, illetve a Díjnet honlapján is befizethetik az érintettek a mobil-, internet-, tévéhasználat ellenértékét. Kiemelték, ügyfeleik körében jelenleg - bár enyhén csökkenő arány mellett - továbbra is a csekkes befizetés a legnépszerűbb, ám a környezetkímélő elektronikus számlára váltást és az online fizetést fix összegű kedvezménnyel igyekeznek ösztönözni. Hangsúlyozták, a járványhelyzet alatt a korábbinál nagyobb ütemben növekedett az alkalmazáson keresztül fizetők aránya, ez a második legkedveltebb fizetési mód ügyfeleik körében. Kérdésünkre, mennyire tartják be a határidőket az előfizetők, azt mondták, tapasztalataik alapján a pandémia alatt a döntő többség a korábbi fizetési szokásainak megfelelő határidővel fizette a számláit, ettől függetlenül a járványhelyzet kritikus időszakában díjmentes fizetési könnyítést biztosítottak azok számára, akiknek erre szükségük volt. Az Alföldvíz Zrt.-nél elmondták, az elektronikus számlaszolgáltatást a hazai víziközmű-szolgáltatók között elsőként ők vezették be, 2009-ben, az igényelt e-számlaszolgáltatást hozzávetőleg kétezer felhasználási helyen vették igénybe a társaság fogyasztói. A szolgáltatás elterjedésével, szélesebb körű elfogadásával az e-számla-regisztrációk száma is növekedett, jelenleg közel 14 ezer 300 e-számlás ügyfele van az Alföldvíznek. jelentős emelkedést mutat az internetes bankkártyás fizetés és az elektronikus ügyfélszolgálat szélesebb körű használata, melyet a cég regisztrált felhasználói tudnak igénybe venni. A kényelmi funkciók - például, hogy nincs borítéktépkedés, nincs helyet foglaló, elkallódó papírszámla, nincs csekkbefizetés miatti sorban állás - mellett ezek a jelenlegi pandémiás időszakban további előnyt jelentenek a fogyasztók számára, hiszen számos ügytípus otthonról is elintézhető, az ügyfélszolgálati irodákba történő utazás, illetve az ott történő személyes jelenlét nélkül. A számlákat már sokan rendezik a neten Illusztráció: Shutterstock HIRDETÉS MEGKÉRDEZTÜK: HOGYAN RENDEZIK A SZÁMLÁIKAT? CSÉCSELY JÁNOS békéscsabai nyugdíjas: - A közüzemi számlákat már minimum tíz éve elektronikus úton fizetem be. Ez a módszer szerintem sokkal gyorsabb, egyszerűbb, otthonról mindent kényelmesebb és könnyebb elintézni. Nem kell sorban állni, amikor időm van, akkor ülök le a számítógép elé. Általában nézek egy jó focimeccset, és közben fizetek az interneten keresztül. SZALAI ISTVÁN békéscsabai nyugdíjas: - Én még hagyományosan, a postán fizetem be a csekkeket. Szeretek elsétálni oda, nyugdíjasként ez is egy napi program, legalább átmozgatom magam. Mostanában a járvány miatt igyekszek olyan időpontban menni a postára, amikor nincsenek túl sokan. A zárt térben szájmaszkot veszek, kerülöm a tömeget, tartom a megfelelő távolságot. KOLÁROVSZKY ATTILA békéscsabai kőműves: - Fele-fele arányban fizetem postai úton és online a közüzemi számlákat. Körülbelül két éve, hogy elkezdtem az elektronikus befizetést, azt gondolom, ez a jövő, mert sokkal egyszerűbb. Szívesen átállnék erre teljesen. Nem kell sorba állni, ami a járvány miatt is jó, ezen kívül nem jár felesleges papírhasználattal, környezetszennyezéssel. MEGYEI KORKÉP Másfél méter Papp Gábor gabor2.papp@mediaworks.hu Az év nehéz időszaka következik most. Szombat reggeli bevásárlás. Az élelmiszerüzletben a korai időpont ellenére óriási tömeg, mintha nem lenne holnap. A tej már nyolc óra után fogyóban, de akadnak más termékek is, amelyekből már alig találni a polcokon. Mindenkin maszk, viszont több sztárterméknél tumultus, ahogy a kasszáknál is. A másfél méternek több helyen nyoma sincs. Krákogásnak, köhögésnek viszont annál inkább, néhányan szinte egymás nyakában lihegnek, persze a maszk tompít. A pénztárnál egy 55-60 körüli nő megunja, hogy ő hiába hagyja ki a 150 centit, mögötte mégis úgy állnak, mint a heringek. Hátrafordulva csendesen, ingerültség nélkül, kedvesen és udvariasan megkéri a mögötte álló férfit, hogy tartsa be az előírt, kényszerű távolságot. Egy pillanatra mindenki meghökkenten néz, várja, hogy a férfi majd vitázik, visszaszól, ágál, de nem ez történik, az illető megértően bólint és „hátralép”. Ő is tudja, hogy most megint mindennek jelentősége lehet. Nem sokkal később egy másik „galaxisban”, egy másik kasszánál idősebb asszony ripakodik rá egy fiatal nőre, hogy miért tartja be a másfél métert, egyáltalán sorban áll-e, vagy mit csinál. Néhány perc, ugyanaz a bolt, mégis fényév távolság. Az év és a járvány olyan időszakába érkeztünk, amikor nagy türelemre, odafigyelésre és empátiára lesz szükség, és nem is biztos, hogy mindig csak saját magunkért, hanem legalább ugyanannyira másokért. A feszültség némi oldásához akár egy kedves kérés és udvarias bólintás is elég lehet. A fiatalok játszva vállalkozhatnak BÉKÉSCSABA Bemutatták pénteken azt a román-magyar együttműködési programot, melynek célja a határokon átnyúló hálózat megismertetése, valamint a szakmai karrierfejlesztés támogatása a határ menti térségben. Mint kiderült, az Interreg-Career RoHu-331 elnevezésű program vezető partnere a nagyváradi Don Orione Alapítvány, míg partnerei a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Békés Megyei Kormányhivatal, a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, valamint a Bihar Megyei Foglalkoztatási Ügynökség. Az Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium épületében megtartott eseményen többek közt elhangzott, a projekt segítségével a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvány kidolgozott egy olyan online elérhető számítógépes játékszoftvert (mely a vallalkozzjatszva.hu oldalon érhető el), amelyet iskolákban mutatnak be a 15 év feletti tanulók számára. Ennek során a tanulók kipróbálhatják magukat a virtuális vállalkozásindításban, és mint kiderült, azért esett erre a célcsoportra a választás, mert az egyik legkreatívabb és leginnovatívabb korosztályt képviselik. Tanulók számára fejlesztettek ki egy játékszoftvert a projekt során, és a vállalkozói szellem megléte karrierfejlesztési tervükben igen fontos tényező. Mindezek értelmében a projekt célja, hogy támogatást nyújtson a fiatalok számára abban, hogy vállalkozásvezetéssel kapcsolatos értékes gyakorlati információkat szerezhessenek meg, egyben a képességeinek megfelelő szakmai fejlődésben is hathatós segítséget kapjanak. B. 0. FIZESSEN ELŐ MOST ÉS MEGLEPJÜK EGY AJÁNDÉKKAL, VALAMINT EGY KÍSÉRŐKÁRTYÁVAL! További ajánlatainkért és a megrendeléshez látogasson el a weboldalra vagy hívja a 06-46/99-88-00 telefonszámot. Akciónk azon új előfizetőinkre vonatkozik, akik 2021. november 2. és december 13. között fizetnek elő az alábbiakban felsorolt lapok valamelyikére. Az előfizetők az alábbiakban megjelölt előfizetésük mellé az alábbi ajándékot kapják: Bors V51 éves 6 napos előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő; Ripost7 V» éves előfizetés mellé ajándék tajvér Color Cuveé bor; Fanny éves előfizetés mellé ajándék 40 ml Espirit One parfüm; hot! Az éves előfizetés mellé ajándék 40 ml Espirit One parfüm; Autó-Motor éves előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő; Vidék Ire éves előfizetés mellé ajándék Anthon Berg desszert, Mindmegette Magazin éves előfizetés mellé ajándék Anthon Berg desszert, Fanny Konyha éves előfizetés mellé ajándék Anthon Berg desszert, lakáskultúra éves előfizetés mellé ajándék 40 ml Espirit One parfüm, Nemzeti Sport V* éves 6 napos előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő, Mandiner éves előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő és 40 ml Espirit One parfüm; Szabad Föld V* éves előfizetés mellé ajándék lajvér Color Cuveé bor és Anthon Berg desszert; Vitorlázás Magazin éves előfizetés mellé ajándék lajvér Color Cuveé bor; Four Four Two éves előfizetés mellé ajándék fitnesz karkötő; Magyar Nemzet V« éves előfizetés mellé ajándék Lajvér Color Cuveé bor és Anthon Berg desszert; Figyelő az éves előfizetés mellé ajándék Lajvér Color Cuveé bor és 40 mi Espirit One parfüm Felhívjuk a figyelmet, hogy a fent megjelölt újságokra előfizetők közül ajándékban kizárólag azok az előfizetők részesülnek, akik a fenti időpontok között fizetnek elő. A kiadó a fent megjelölt újságokra történő előfizetés mellé kizárólag a fent megjelölt ajándékot adja, az ajándékok közül választani nem lehet. Az előfizetési díjak megtalálhatók a www.lapcentrum.hu oldalon. A tájékoztatás nem teljeskörú. További információ: www.lapcentrum.hu, vagy a 06-46/99-88-00-as telefonszámon, ÁSZF: www.lapcentrum.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek-21 • Adatvédelem: www.lapcentrum.hu/adatkezelési-tajekoztato-3 SlUBSaiOlD lakáskultúra LfiPCEílTRUnn