Zsidó Néplap, 1937. január-június (17. évfolyam, 1-25. szám)

1937-01-01 / 1. szám

2. Hírek Palesztináról A Palesztinából érkező hírek egyre nyugtalanítóbbak. Az arabok megint megkezdték terrorjukat és hála a kormány keztyűskezű takti­kájának, mellyel meghagyták az araboknál a fegyvereket és felmen­tették a többszörös gyilkosokat, most félelem nélkül űzhetik gyil­kos munkájukat. Napirenden van­nak a lövöldözések és utonállások, azzal a különbséggel, hogy most már az arabokat és az arab falva­kat sem kímélik. Pedig most még a kir. bizottság Palesztinában van. Elképzelhetjük mivé fog fejlődni ez a terror, ha a bizottság elhagyta az országot. Tudósításaink a kö­vetkező esetekről számolnak be. Arab gyilkosokat felmentenek, zsidó védekezőket elítélnek. Jeruzsálem: Az okt. 21-én a jaf­­fai törvényszék által halálraítélt M­ohamed Kamdil nevű arabot, akit azzal vádoltak, hogy a Telaviv melletti Hatikvah-negyedben meg­gyilkolta Lewissohn és Morrisohn nevű zsidókat, a fellebbezési bíró­ság e napokban felmentette. A ha­lálos ítéletet azzal az indokolással semmisítették meg, hogy az elsőfo­kú bíróság szabályellenesen járt el. Ez immár a nyolcadik eset, mely­ben felmentettek arab gyilkosokat. Ezzel szemben a Haifa melletti K. K. L. földek egyik zsidó őrét, Zev Schermannt, akit egy arab csoport megtámadott és védelemből az ara­bok közzé lőtt, akik közül egyet könnyebben megsebesített, a bíró­ság 2 évre ítélte. Rablótámadások és utonállások. Jeruzsálem é­s Jericho között­i karabinerekkel felfegyverkezett arab megtámadott 7 arab soffőrök­­től vezetett autót és teherkocsit. Az összes utasokat kirabolták, míg egy zsidó állami hivatalnok és felesége csak úgy menekült meg a haláltól, hogy az arab soffőr ola­szoknak mondotta és így békében hagyták őket. A banditák vala­mennyi soffőrnél aziránt érdeklőd­tek, vájjon vannak-e zsidók uta­saik között? Úgy látszik az arabo­kat csak értéktárgyaiktól fosztják meg, míg zsidókkal másképpen akarnak elbánni. Egy arab taxiból Kfar Szaba közelében rálőttek az út mentén álldogáló két zsidó mun­kásra, akik szerencsésen nem sebe­sültek meg. Ugyanebből a taxiból valamivel későbben Kfar-Mallal­­ban egy gyermekcsoportra lövöl­döztek, akik éppen az iskolából haza felé tartottak. Szerencsére a golyók itt is célt tévesztettek. A mufti sógora rálőtt egy zsi­dó lányra, mert ellentállt az erőszakoskodásának. Jeruzsálem. Az elmúlt pénteken reggel megjelent a jeruzsálemi rendőrségen Samsi Hussaini, a je­ruzsálemi főmufti sógora, aki vá­rosi hivatalnok és elmondta, hogy az elmúlt este autókirándulást tett egy szíriai zsidó leánnyal ,mikor is a Jeruzsálem—Jericho közötti utón fegyveres arabok feltartóztat­ták az autót és hat lövést adtak le a zsidó leányra, aki belehalt sérü­léseibe. A rendőrség rögtön ki­szállt a megjelölt helyre, ahol tény­leg megtalálták a zsidó leányt, a Szíriából származó Bina Svikit, aki azonban súlyos sebesülései ellené­re még élt és szenzációs vallomást tett. Elmondta, hogy Husseini, aki régi ismerőse, meghívta egy séta­autózásra. Útközben rávetette ma­gát és erőszakot akart elkövetni rajta. De mert ellenállt neki és két­ségbeesetten védekezett támadója ellen, ez kikapta zsebéből revolve­rét és egymásután hat lövést adott le reá, melyek mind súlyos sérülést ejtettek rajta. Abban a hiszemben, Ara 9.­, 15,20, 24 ik az összes gyógyszertárakban. Már kevés bedörzsölések után teljes siker, elhanyagolt esetekben is. fi a®1efi­ , , hogy a leány belehalt sérüléseibe, Husseini visszatért Jeruzsálembe és elmondta a már ismert mesét. Az arab merénylőt letartóztatták, míg a súlyosan sérült leányt a kór­házba szállították. A Jewish Agency bevándorlásügyi vezetőjének súlyos vádjai a baloldali Palesztina Hivatalok ellen Megsarcolják és kizsákmányolják a szegény kivándorlókat, hogy megtelítsék pártkasszáju­kat és sékeleket vásárolhassanak a conista kongresszus többségének a megszerzésére II. Dr Werner Szenátor, a Jewish Agency bevándorlásügyi vezetője azután így folytatja levelét: „A certifikátok kiszolgáltatása a pártok érdekeltségének azt ered­ményezte, hogy az egyes pártok kíméletlen harcot folytattak min­den egyes certifikátért. És minden terv és cél nélkül szaporították c­alucaik számát és hadisarákat, hogy ezáltal nagyobb számú certifi­­káthoz jussanak, ami viszont na­­gyobb pénzösszegeket jelent és menekülést a csődtől és bűnügyi eljárástól, ami veszélyeztette azo­kat az embereket és c­alucszerve­­zeteket, akik ezt a gyalázatos ma­­chinációt gyakorolták. A lucerni cionista kongresszus határozata, mely lehetővé tette ezeket a köz­vetítő szerepeket szerencsétlenség volt a cionista szervezet részére és ez egyik oka annak a borzalmas rothadásnak, mely a különböző or­szágokban aláássa a cionista szer­­vezet alapjait. A szekatúrák és kizsákmányolá­soknak, miknek az alijázó ki van téve, nincsen példája a cionista történelemben. Tanúi vagyunk a legembertelenebb bánásmódnak, mikben kis cionista hivatalnokok részesítették azokat a szegény ali­­jázókat, akik nem akarták, vagy nem tudták lefizetni a rájuk ki­rótt sarcot. A cionista intézmé­nyek támogatásának jelszava alatt, mindenféle privát üzleteket csinál­tak. Annyira mentek, hogy embe­rek, kiknek semmi gyakorlatuk, sem megfelelő rátermettségük nem volt pénzek kezelésére, pénzkeze­lők lettek és idegen pénzeket ke­zeltek tetszésük szerint, olyan ali­­jázók pénzeit, akik eladták utolsó párnájukat, hogy kivándorolhassa­nak Palesztinába. A pártbíróságok, melyek hivatva lettek volna példás büntetés kirón­­ni az ilyen, a hatalmukkal és a sze­gény tehetetlen alijázókkal szem­ben visszaélő hivatalnokokra és pártvezérekre, nevetségesen gyen­ge ítéleteket hoztak. Pl.: az egyik súlyosan vétő és pozícióéval visz­­szaélő hivatalnokot mindössze meg­rovásban részesítették azal az in­dokolással, hogy neveznt egyéb­ként jó cionista és azért meg kell elégedni a megrovással. Így mási­kat teljesen felmentettek,mert ál­lítólag nem sikerült teljesen bebi­zonyítani, hogy pénzért eladott certifikátokat. Várjon tudják-e az Ajercy tag­jai, hogy milyen pénzeket pocsé­kolnak el a különböző h­alucin­­tézményekre, melyek kéféle köny­veket vezetnek és a kivádorlókat a legbrutálisabb módon azsákmá­­nyolják? A chaluci hadisaránal eszméje egyike a legszebb ideáidnak. De nem szabad elhallgatnunk Hogy ez az ideál ma mélyen lezüllett. Kide­rült, hogy a chalucszerveztek nem egyszer szereztek pénzt­iszteség­­telen után, ami rothadásba, pénz­­pocsékoláshoz, az alijázók kizsák­mányolásához és kifosztáshoz ve­zetett“, így s ilyen esetekről sz­ol be a németországi rendszertő dr Werner Szenátor, aki nyilva nem hajlandó fedezni a h­aláeszrveze­­tek machinációit. Nem sivesen közöltük le ezeket a dogokat, mert noha távol állunk a rég cion­­szervezettől, mégis „bús a hsunk­ból és vér a vérünkből“ ők. De le kellett közölnünk nekünk is, mert barátaik még mindig nem álultak és még mindig „angyaloknak“ tart­ják ti baloldali „emberbarátoat“. SZÍNSZAPPAN GYÁRTJA : „POLIO“ FRIEDMAN és TÁRSA: KOSICE. Mindennd kaphat. Palesztina és Libanon Allah nagyszájú és kevés dohá­­nyú fiai arab birodalmat akarnak. Az arab birodalmat úgy akarják­ összehozni, hogy Szíria, Irak Transjordánia, Palesztina, Hed­zsaf, Jemen és még egy-két arab pótállam, amely arrafelé minden kocsisköpés távolságra található -­­egy egységes arab birodalomba összevonassék. Allah fiai ugyan még csak egy részvénytársaságot sem képesek alakítani, de ők még­is arab birodalmat akarnak. Ter­mészetesen ők ezt úgy akarják, amint az arabok minden egyebet akarnak, nevezetesen, hogy az arab birodalmat mások csinálják meg nekik. Az arab üvöltése a zsidók paesz­­tinai igényei ellen főként ebbe az arab birodalmi eszmekörből járja a hanganyagot, így a zsidók, úgy a zsidók — hogy mernek el az arab nemzet nagy­ eszméjének út­jában állani! Most aztán az arab birodami álom megkapta a másik falratöré­­kost. A franciák ugyanis „felza­­badítják“ Szíriát, csinálnak beőle még egy arab államot. De ebből a szíriai arab államból kivették Li­banont, amelyből csináltak egy független keresztény köztársasá­got . Most már az arab birodalom nyakán ott van a zsidó Palesztina és a keresztény Libanon. És mit szól ehhez a moziem? Hát a moz­iéra üvölt tovább a zsidó Paleszti­na ellen. De a keresztény Libanon előtt behúzta a próféta lófarkas zászla­ját. Allah állatállománya mint egy megkorbácsolt kutya szűköl a ke­resztény Libanon előtt,­­ de szól­ni senki sem mer. Egyetlen arab fejedelem sem meri kinyitni a szá­ját, egyetlen maharadzsa sem sza­lad az Indiai alkirályhoz szavalni a libanoni állam megalakítása el­len! Miért? Mert­ itt i­gg­y keresz­tény állam lett az and birodalmi államba beékelve, — és a keresz­tény világ előtt arab fejedelmek, indiai maharadzsák és egyébb muf­tik nagyon alázatos cselédek. De a zsidó Palesztina — az más! Itt nincsen senki a világon, aki a zsidók mellett síkra szállana, az elhagyott zsidókkal szemben lehet arab birodalmat üvölteni, a zsidó Palesztinával szemben aztán már arab fejedelmek, indiai maharad­zsák is valakik Látnivaló a mozlem világnak a libanoni állam megalakításával szemben tanúsított magatartásá­ból, hogy nekik nem az arab biro­dalom a fontos. Nekik csak az a fontos, hogy a zsidók meg ne kap­ják Palesztinát. Az „arab biroda­lom“ csak az antiszemita terror egyik eszköze az érzékeny és en­nélfogva gyáva zsidósággal szem­ben. De ha Palesztinát oda adnák

Next