Gimnasiului Publicu Romanu, Brád, 1903

Serii şi date statistice şcolare. I. Datele mai însemnate din istoricul gimnasiului nostru român gr.-or. din Brad pe anul şcolar 1903/1904, încât e posibil, în rând cronologic, le voiu aminti pe scurt în următorele: Planul de învăţământ, împărţirea obiectelor şi a orelor de învăţământ între singuraticii membri ai corpului profesoral, s’au făcut la timpul seu şi s’au aşternut Venerabilului Consistoriu archidiecesan, — ca for şcolar superior, — spre părintescă revisiune şi aprobare. In statul personal didactic, nu s’a făcut nici o schimbare. La gimnasiu funcţionază 6 profesori ordinari, între cari e adnumărat şi directorul, or la clasele normale sunt 2 învăţători, dintre cari unul propune şi elevilor din gimnasiu gimnastica şi cantul. Corpul profesoral deci corespunde pe deplin recerinţelor legii. — Examenele de primire, precum şi examenele de emendare a calculilor, din câte un obiect de învăţământ, — s’au făcut în primele cuile ale lunei lui Septemvrie, după terminarea cărora, a urmat începerea repetiţiunilor şi a prelegerilor regulate. S’au înscris pe acest an şcolar în cl. I gimnasială 48 elevi, în cl. II gimnas. 24 elevi, în cl. III gimnas. 15 elevi, or în cl. IV gimnas. 23 elevi. Cu totul 110. Față de anul școlar precedent, un crescământ de 3 elevi. In cl. III normală s’au înscris 12 elevi, or în cl. IV normală s’au înscris 33 elevi, cu totul 45 elevi. Față de trecut un crescământ de 2 elevi. Dintre elevii înscrişi la gimnasiu după religiune sunt: In cl. I. gimn. 46 gr.-or. 1 gr.-cath. 1 rom.-cath. = 48 , , II. „ 23 , 1 „ - „ =24 » , III. , 13 „ 2 , 9 — 15 , , IV. 9 23 9 - 9 - „ =23. In clasele normale toţi elevii sunt de religiunea grecoorientală.