Szent Orsolya-rendi Szent Angéla leánygimnázium, Budapest, 1936

jának előadásán volt az V—VIII. oszt. Március 6-án a Zeneakadémián „Mária a megváltás anyja“ c. misztérium szépségeiben gyönyörködtek az V—VIli. oszt. tanulói. Április 18-án a Kalazantinus otthonban rendezett „Az Úr katonái“ c. előadáson volt az I­—V. osztály. Április 21-én a Magyar Színházban Sík S.: „Mennyei ének“-ét és „Egy óra a Vatikán­ban“ című előadását nézte végig az I—VIII. osztály. Május 28-án a Move által rendezett „Igazságot Magyarországnak“ című irredenta filmelőadá­son volt az I­—VIII. osztály. Tanulmányi kirándulások. A tanulók ismereteinek bővítésére, szel­lemi látókörük szélesbítésére több ízben rendeztünk kirándulást. Egy-két tanítási órára, vagy egész délelőttre terjedő szaktárgyi ki­ránduláson az egyes osztályok többször vettek részt. Szeptember 20-án az I. osztály kivonult a Gellért-hegyre, hogy a földrajzi alapfogalmakat elmélyítse. 21-én a VII. osztály az áll. Pénzverő Intézetet kereste fel, ahol gyönyörködve szemlélte a formátlan, izzó érctömeg kialakulását finom­­rajzú éremmé. Október 15-én a II. osztály vonult ki az Állatkertbe, hogy az élőlényeken szerzett megfigyeléseik kiegészítésével tegyék maradandóvá a tanultakat. November 15-én a svábhegyi Csillagvizsgálót tekintette meg a IV. osztály és nyert mélyebb betekintést a makrokozmosz világába. Már­cius 5-én a VIII. osztály az Erzsébet királyné Múzeumot látogatta meg és érdeklődéssel szemlélte az ott felhalmozott értékes emlékeket. Ugyan­csak ezen a napon tekintette meg a II. osztály a Néprajzi Múzeumot és telt meg a növendékek lelke büszke önérzettel, látva a magyar nép alkotó tehetségének művészi megnyilatkozását. Április 12-én a Nemzeti Mú­zeum ásványtárának kincseiben gyönyörködött az V. osztály. 15-én a Földmérési térképtárban volt a IV. osztály. 16-án a VII. osztály a Nem­zeti Múzeum állattani részét tekintete meg, ahol főképen az őslénytani rész ragadta meg figyelmünket. Július 8-án a Füvész-kertbe vonult ki a VI. osztály, hogy a hazai flórán kívül az exotikus növényvilág ismereté­ben is gazdagodjanak. Élményekben, szép emlékekben leggazdagabb volt az egésznapos pannonhalmi kirándulás, amelyre április 28-án indult 50 vidám diákleány néhány tanárnő és édesanya kíséretében. Lefolyásáról a következőkben számolt be az egyik VII. oszt. tanuló. A már régene tervezett pannonhalmi kirándulást 1937 április 28-án tettük meg. A Keleti-pályaudvaron gyülekeztünk, telve jókedvvel. A vonat 6 ó. 17 p.-kor indult. Útvonalunk Budapest—Kelenföld—Bicske—Tata­bánya—Bánhida—Komárom—Győr volt. Bánhida határában láttuk a milleneumi „Turul“-szobrot. Komáromnál a Duna partján haladt a vonat, mélyen megrendülve gondoltunk arra, hogy a túlsó part már cseh terület. A Duna mentén sok szántóföld állott víz alatt, ami a tavaszi esőzések eredménye. Szomorúan gondoltunk a magyar gazdákra s egy-egy fohász­ban fordultunk a jó Istenhez, adjon szép időt, hogy ne vesszék el minden termés, hogy ez a szegény ország ne legyen még szegényebb. Fél 10-kor megérkeztünk Győrbe. Mindjárt az állomással szemben van a városháza, mely hatalmas méreteivel és gyönyörű stílusával meg­ragadta figyelmünket. Sajnos, Győrt nem nézhettük meg, mert kevés volt az időnk. Autóbuszra szálltunk s indultunk kitűzött célunk felé. Pannonhalmára érkezve, hamarosan nekivágtunk a hegynek. Fönt