II. kerületi községi polgári fiúiskola, Budapest, 1933
4 III. Tanulmányi kirándulások. A tanulmányi sétákat és kirándulásokat állandóan bekapcsoltuk tanító és nevelő munkánkba, a tanulóinknak nemcsak Buda és Pest érdekesebb és szebb látnivalót mutattuk meg, hanem Pest környékére is elvezettük őket, nevezetesen egynapos kirándulás keretében körülhajóztuk a Csepelszigetet és egy más alkalommal Visegrádra látogattunk el. Ezen tanítási év végén is rendeztünk nagyobbszabású tanulmányi kirándulást Eger, Putnok, Aggtelek, Miskolc, Diósgyőr, Lillafüred megtekintésére. IV. IFJÚSÁGI EGYESÜLETEK. A tanulók ״ Petőfi Sándor“ önképzőköre. Mindenkor az önképzőkör tulajdonképpeni célját tárva szem előtt, arra törekedtünk, hogy önmunkásság és önművelés által azokat a lelki tulajdonságokat ápoljuk és fejlesszük, melyek birtokában az iskolát végző ifjúság a haza és a társadalom értékes tagjává válik. A kör kéthetenként tartotta üléseit, melyeken a tagok versenyeztek egymással a munkában, szavaltak, dolgozatokat olvastak fel, megbírálták egymás munkáit, szabadelőadásokat tartottak, ének és zeneszámokat adtak elő és más ügyességeket mutattak be. A tisztikar a következőképpen alakult meg : Titkárnak Reiter István IV. A) oszt., pénztárosnak Mayer Károly IV. A) oszt., jegyzőknek Nagy Ferenc IV. A) oszt. és Kaiser Ferenc IV. B) oszt., könyvtárosnak pedig Schmudla Rudolf IV. A) oszt .tanulókat választottak meg titkos szavazással. A kör 459 könyvből álló könyvtára 30 könyvvel szaporodott. A kör vagyona a postatakarékpénztárban kamatozik. A kör az év folyamán az önképzőkör és a cserkésztáborozás javára kitűnően sikerült műsoros délutánt is rendezett, amelyen a tanári kar tagjain kívül a tehetséges önképzőköri tagok is szép sikert értek el, ének, zongora és hegedű számaikkal és hatásos szavalataikkal. Trupper Béla az önképzőkör vezetőtanára. ״ Kinizsi Pál“ cserkészcsapat. Csapatunk alappilléreit már a múlt évben leraktuk s azt a munkát, amit akkor megkezdtünk, a folyó tanévben kitartással és eredménnyel folytattuk. Intézetünk különös szeretettel karolta fel az ifjúság nevelésében oly nagy jelentőségű mozgalmat. A kezdet nehézségein most már részben átesve, cserkészetünkben bensőséges élet folyik, a csapat öntudatos, jó szelleme jó hírt szerzett. A cserkészet kebelében tartozó tanulók elsőrendű nevelőtényezővé váltak. Munkájuk igazi lényegét alkotta a lelkek nemesszellemű kiművelése, a vallásos,a nemzeti érzés, a munka megszentelése és gyakorlása. Elvünk az, hogy a jellemet és testet fej