VIII. kerületi Práter-utcai Községi Polgári Leányiskola, Budapest, 1889

III. osztály. Osztályfőnökök : Irmei Ferencz, Prenoszil Sándor. Lád Nemet olvasó­könyv II. r. 1 Schwicker Stylbuch II. Tantárgy Heti óra­szám Tanár Tankönyv Hit- és erkölcstan2 Magyar nyelv 3 Kovák Sándor Novak S. Magy. irálytan Német nyelv Tanos László ■ Történelemo •J­­rmei Ferencz Irmei I Világtörténet 1 Földrajz 2 Irmai Ferenczi Kozma IFöldrajz III. r. Számtan és mértan A) osztályban i „ %‘neSSy i1' Vajdafy E. I 3 i B) osztályban L­utai YVittinger János Bevégzett tananyag Lásd az I. osztályban. a) Az egyszerű és szép stylus saját­ságai. Prózai és verses alak. Hangsúlyos verselés és az időmértékes verselés né­hány főformája. Az Írásművek felosztása ; a prózai műfajok; a közéleti fogalmaz­ványok. b) Olvasmányok válogatott prózai és költői művek jelesebb hazai íróink mű­veiből (irodalomból) a magyar népélés­ből, a történelemből. Arany : Toldija. — Szavalás. c) Két hetenkint Írásbeli dolgozat. Egyszerű, bővített s összevont mon­dat, a mellékmondatok fajai, a körmon­dat. Sajátlagos német kifejezések (be­szédmódok, közmondások). Prózai és költői szemelvények az olvasókönyvből Feladatok Írásbeli kidolgozása a Lábián és kéthetenként az iskolában füzetben. Néhány költemény betanulása és el­­szavalása. A pápaság és a császárság küzdel­mei, Franczia- és Angolország százados harcza, D’Arc Johanna , a Habsburgok a középkor végén (Hunyady Mátyás, a Jagellók), az olasz városok és a renais­sance. Spanyolország felszabadulása, Kon­stantinápoly bukása. Találmányok : a tengerentúli felfedezések , a könyvnyom­tatás és a reformatió ; az állami viszo­nyok átalakulása. A Habsburgok világ­­birodalma ; a harmincz éves háború s a Habsburgok osztrák ága. — XXV. Lajos kora. Az angol forradalom. Poroszország és II. Frigyes. Oroszország és Nagy Péter. Az éjszak-amerikai szabadságharcz. A franczia forradalom. Napóleon. A né­met birodalom és az olasz királyság meg­alakulása. Kapcsolatban a történelmi tanítással az eddig tanult anyag ismétlése és némi kibővítése a térkép folytonos használata mellett. Az eddig tanultak ismétlése. A közön­séges törtszám s az ezzel való számolás. A törtszámok alkalmazása az egyszerű és összetett hármas szabályban. Az eddig tanult sik­mértani ismeretek kibővítése. Feladatok megfejtése fejben, táblán és füzetben.

Next