VIII.kerületi Tisza Kálmán-téri Községi Polgári Leányiskola, Budapest, 1904
7 előadást tartott. A tanári testület hathatósan támogatta itt is munkájában az ifjúságot. Mendlik Lujza „A névtelen hősnőkről“ tartott két előadást, bemutatva egyiken a régi, másikon a modern hősnőket. Barthonek Károlyné „A gazdasszonyokról“ beszélt, kiemelve a magyar gazdasszony erényeit. Daniel Jenőné „A testi nevelés fontosságáról“ értekezve bemutatott néhány szép torna-szabadgyakorlatot tanítványainak vezénylete mellett. Más alkalommal a meséről tartott előadásán felolvasott egy saját szerzeményű mesét. Karczag Aladárné az „ízlésről“, Erdős Lajos „A beszédről“, Dr. Aujeszky Aladár „Az egészséges ruházkodásról“ Czechner Irma „A női hivatásról“ tartott igen érdekes és a tanuló ifjúságnak nagyon tanulságos előadást. Végül Bárdossy Irén néhány tanítványának ének-előadásával gyönyörködtette az egybegyűlt ifjúságot. Az „Erzsébet királyné-kör“ ülésein a tanulók 67 költeményt szavaltak, 30 dalt énekeltek, zongorán és cimbalmon 40 darabot mutattak be és 21 dolgozatot bíráltak meg. Hozzájárult a munkálkodás lendítéséhez az is, hogy volt tanítványaink nemcsak hogy nagy számmal látogatták az üléseket, hanem néhányan maguk is résztvettek a munkában. Két pályázat volt hirdetve az éven át s mind a kettő meglepő eredményre vezetett. Az egyik pályázaton, mely „március 15-ikét“ dicsőítő költeményre hirdettetek, hat költeményt adtak be, amelyek közül három a kitűzött jutalomra, a március 15-iki ünnepen való elszavalásra, érdemesnek ítéltetett. A másik pályázaton a tavaszról írt költeményével az első díjat Kirschenbaum Kornélia IV. a) oszt. tanuló, a másodikat Bombay Natália IV. b) oszt. tanuló nyerte el. Nagy súlyt fektetünk az ifjúsági könyvtár helyes és pontos kezelésére. Ebben pedig két szempont kíván különös figyelmet: a könyvek beszerzési és kiosztási módja. Mind a kettőre nézve már rég megállapított és helyesnek talált módszert követ az iskola. A könyvek beszerzése a tantestület bírálata alapján történik. Az újonnan megjelent, vagy beszerzésre ajánlott ifjúsági olvasmányt ugyanis a tantestület egyik tagja átolvassa s írásbeli bírálatát a konferencia elé terjeszti. Ilyen módon válik lehetővé, hogy az ifjúsági könyvtárba csak lányoknak való, hasznos, magyaros nyelve-