Magyar Királyi Tanárképző Intézet gyakorló főgimnáziuma, Budapest, 1930
30 Maróth—Wagner, Horaeros Odisseája. Lévay—Kronberger—Schmidt, Algeb. II. Maywald—Vayer, Görög nyelvtan. Lévay—Kronberger—Schmidt, Geom. II. Horváth—Simon, Négyjegyű logaritmustábla. VII. osztály. Beöthy, A m. nemz. Irod. története I. Szinnyei, A magyar nyelv. Fehér Bálint, Cicero de signis. Huszti, Ifj. Plinius levelei. Wirth, Vergilius Aeneiséből szemelvény. Csengery, Latin nyelvtan I.—II. Csengery, Latin stílusgyakorlatok V. Marót—Wagner, Homeros Iliasa. Gerecs—Mészáros, Görög lírai anthologia és Antigone. Maywald—Wayer, Görög nyelvtan. Heinrich, Schiller Wilh. Tell (J. 1.21.) Bitter—Teveli, Német nyelvkönyv VII. o. Vill. Beöthy, A m. nem. Irod. története II. Wirth, Szem. Horatius költeményeiből. Gyomlay, Szemely, Tacitus műveiből Csengery, Latin nyelvtan I.—II. Csengery, Sophokles Antigone-ja. Marót—Wagner, Homeros Odysseiája. Geréb, Görög prózai szemelvények. Maywald—Vayer, Görög nyelvtan. Goethe, Hermann u. Dorothea (J. I. 14.) Burián, Lat.-magy. és magy.-lat. szótár. Wagner—Horváth, Római régiségek. Elischer—Fröhlich, Homerosi szótár. Birkás, Francia nyelvkönyv VII. o. Ember—Dékány, Világtörténet VII. o. Kogutowicz, Történelmi atlasz II Kalmár—Varga, Földrajz a gimn. VII. o. sz. Fornwald—Szíjártó, Kísérleti fizika a középisk. VII. o. Lévay—Kronberger—Schmidt, Algebra III. Lévay—Kronberger—Schmidt, Geometria III. Lutter, Logaritmus. Fodor, Egészségtan. osztály. Miklós—Kaiblinger, Német Irod olv. V. Birkás G., Francia nyevkönyv a rgimn. VIII. o. Ujházy, A m. nemz. okny. történelme. Barthos—Kurucz, Történelmi atlasz. Szíjártó, Fizika II. Lévay—Mocznik, Algebra II. Lévay—Polikeit (—Ábel), Mértan II. Kornis, A pszichológia és logika elemei Lévay—Vida, Görög-magyar szótár. A görögök számára: Wagner—Horváth, Görög régiségek. Segédkönyvek. VII. A SZERTÁRAK ÉS KÖNYTÁRAK GYARAPODÁSA AZ 1930—31. ISKOLAI ÉVBEN. Az államháztartásban érvényesülő takarékosság megbénította gyűjteményeink tervszerű kiépítésére irányuló törekvésünket. A külön ellátmány elmaradt, a rendes is felére zsugorodott, úgyhogy a tanulók kis számánál fogva is csekély folyó jövedelmeink beszerzéseket nem engedtek. A folyóiratok számát apasztani kellett, könyvekben a folytatólagos művekre szorítkoztunk. Gyarapodás túlnyomóan ajándékozás útján történt. Ebben a helyzetben annál nagyobb örömmel és hálával vettük a francia kormánynak a francia követség útján hozzánk juttatott, hatalmas gyűjteményt kitevő s nagyértékű könyvajándékát. (L. alább és az Adományok c. rovatot.) Helyszűke miatt csak azokat a gyűjteményeket soroljuk fel, amelyekben volt szaporodás.