Magyar Királyi Tanárképző Intézet gyakorló főgimnáziuma, Budapest, 1930

30 Maróth—Wagner, Horaeros Odisseája. Lévay—Kronberger—Schmidt, Algeb. II. Maywald—Vayer, Görög nyelvtan. Lévay—Kronberger—Schmidt, Geom. II. Horváth—Simon, Négyjegyű logarit­mustábla. VII. osztály. Beöthy, A m. nemz. Irod. története I. Szinnyei, A magyar nyelv. Fehér Bálint, Cicero de signis. Huszti, Ifj. Plinius levelei. Wirth, Vergilius Aeneiséből szemelvény. Csengery, Latin nyelvtan I.—II. Csengery, Latin stílusgyakorlatok V. Marót—Wagner, Homeros Iliasa. Gerecs—Mészáros, Görög lírai antho­­logia és Antigone. Maywald—Wayer, Görög nyelvtan. Heinrich, Schiller Wilh. Tell (J. 1.21.) Bitter—Teveli, Német nyelvkönyv VII. o. Vill. Beöthy, A m. nem. Irod. története II. Wirth, Szem. Horatius költeményeiből. Gyomlay, Szemely, Tacitus műveiből Csengery, Latin nyelvtan I.—II. Csengery, Sophokles Antigone-ja. Marót—Wagner, Homeros Odysseiája. Geréb, Görög prózai szemelvények. Maywald—Vayer, Görög nyelvtan. Goethe, Hermann u. Dorothea (J. I. 14.) Burián, Lat.-magy. és magy.-lat. szótár. Wagner—Horváth, Római régiségek. Elischer—Fröhlich, Homerosi szótár. Birkás, Francia nyelvkönyv VII. o. Ember—Dékány, Világtörténet VII. o. Kogutowicz, Történelmi atlasz II Kalmár—Varga, Földrajz a gimn. VII. o. sz. Fornwald—Szíjártó, Kísérleti fizika a középisk. VII. o. Lévay—Kronberger—Schmidt, Algeb­ra III. Lévay—Kronberger—Schmidt, Geomet­ria III. Lutter, Logaritmus. Fodor, Egészségtan. osztály. Miklós—Kaiblinger, Német Irod olv. V. Birkás G., Francia nyevkönyv a rgimn. VIII. o. Ujházy, A m. nemz. okny. történelme. Barthos—Kurucz, Történelmi atlasz. Szíjártó, Fizika II. Lévay—Mocznik, Algebra II. Lévay—Polikeit (—Ábel), Mértan II. Kornis, A pszichológia és logika elemei Lévay—Vida, Görög-magyar szótár. A görögök számára: Wagner—Horváth, Görög régiségek. Segédkönyvek. VII. A SZERTÁRAK ÉS KÖNYTÁRAK GYARAPODÁSA AZ 1930—31. ISKOLAI ÉVBEN. Az államháztartásban érvényesülő takarékosság megbénította gyűjtemé­nyeink tervszerű kiépítésére irányuló törekvésünket. A külön ellátmány elma­radt, a rendes is felére zsugorodott, úgyhogy a tanulók kis számánál fogva is csekély folyó jövedelmeink beszerzéseket nem engedtek. A folyóiratok számát apasztani kellett, könyvekben a folytatólagos művekre szorítkoztunk. Gyarapodás túlnyomóan ajándékozás útján történt. Ebben a helyzetben annál nagyobb öröm­mel és hálával vettük a francia kormánynak a francia követség útján hozzánk juttatott, hatalmas gyűjteményt kitevő s nagyértékű könyvajándékát. (L. alább és az Adományok c. rovatot.) Helyszűke miatt csak azokat a gyűjteményeket soroljuk fel, amelyekben volt szaporodás.

Next