Buletinul Oficial, 1969, Partea 1 (Anul 5, nr. 1-156)

1969-10-18 / nr. 113

952 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA I Nr. 113 HOTARÎRI ALE CONSILIULUI DE MINIȘTRI HOTARIRE privind dezvoltarea activității Casei de Economii și Consemnațiuni Consiliul de Miniștri ai Republicii Sotbialiste România hotărăște : Art. 1. — Casa de Economii și Consemnațiuni va introduce un „libret de economii pentru turism"4. La depunerile pe acest libret se va acorda o dobîndă de 3,5% pe an, din care : — 2% se atribuie ca dobîndă depunătorilor, iar — 1,5% se folosește de Casa de Economii și Consemnațiuni pentru constituirea unui fond de cîștiguri. Fondul de cîștiguri se va completa și cu contribuțiile depunătorilor ale căror librete au ieșit cîștigătoare. Art. 2. — Cîștigătorii la depunerile pe libretele de economii pentru turism beneficiază de excursii în străinătate, cu îndeplinirea formalităților în rigoare. La excursiile organizate prin Oficiul Național de Turism potrivit planului acestuia, cîștigătorii beneficiază de prioritate. In cazul călătoriilor individuale în străinătate, cîștigătorii primesc, la cerere, o parte din valoarea câștigului obținut, în valuta țării în care se deplasează. Fondul valutar necesar plăților în valută pentru călătoriile prevăzute la alineatul 1 se va defalca anual din fondul valutar aprobat prin planul de stat pentru călătorii în străinătate în interes personal; în decurs de un an, un depunător va putea beneficia de o singură excursie. Celelalte cîștiguri obținute se achită în lei. In caz de neefectuare a excursiei, ciștigurile se plătesc de asemenea în lei de către Casa de Economii și Consemnațiuni. Art. 3. — Atribuirea terenurilor pentru construirea de case de odihnă sau turism conform dispozițiilor Legii nr. 9/1968 pentru dezvoltarea construcției de locuințe, mizarea de locuințe din fondul de stat către populație și construirea de case proprietate personală de odihnă sau turism se face cetățenilor în ordinea vechimii depunerilor la Casa de Economii și Consemnațiuni reprezentînd o parte din valoarea construcțiilor, in condițiile ce se vor stabili de Ministerul Finanțelor și Comitetul de Stat pentru Economia și Administrația Locală. Art. 4. — Casa de Economii și Consemnațiuni este autorizată să introducă carnete de cecuri cu sumă limitată pentru plăți din conturile curente personale ale populației. Cecurile din carnetele de cecuri cu sumă limitată se pot prezenta la plată și la organizațiile socialiste, pentru procurarea de mărfuri sau prestarea de serviciiprecum și pentru achitarea de sume datorate statului sau organizațiilor socialiste. * Organizațiile socialiste la care pot fi prezentate în plată cecuri din carnetele de cecuri cu sumă limitată se stabilesc de Casa de Economii și Consemnațiuni împreună cu organele ierarhic superioare ale organizațiilor socialiste respective. Cecurile primite în plată de organizațiile socialiste și remit, prin unitățile băncii, Casei de Economii și Consemnațiuni, care va viza contravaloarea lor in conturile de la bănci ale organizațiilor socialiste beneficiare. Art. 5. — Organizațiile socialiste vor viza, la cererea angajaților sau colaboratorilor lor, în librete de economii sau in conturi curente personale deschise la unitățile Casei de Economii și Consemnațiuni, drepturile bănești ce li se cuvin — permanent sau ocazional, total sau parțial — din salarii, premii, prime, gratificații, drepturi de autor, pensii, ajutoare sociale, precum și orice alte sume. Se recomandă Uniunii Naționale a Cooperativelor Agricole de Producție, Uniunii Centrale a Cooperativelor Meșteșugărești și Uniunii Centrale a Cooperativelor de Consum să fie de acord ca, la cererea membrilor cooperatori, drepturile bănești ce li se cuvin acestora să fie virate la Casa de Economii și Consemnațiuni pe librete sau în conturi curente personale. Art. 6.— Titularii conturilor curente personale pot dispune organizațiilor socialiste ca documentele pentru plățile periodice pe care le au de efectuat acestora să fie remise la termenele de plată unităților Casei de Economii și Consemnațiuni, pentru virarea din fronturi a sumelor respective. Virarea se va efectua in limita disponibilului existent în conturile titularilor. Art. 7. — La depunerile in conturile curente personale ale populației, Casa de Economii și Consemnațiuni va acorda dobîndă stabilită pentru depunerile la vedere pe libretele de economii cu dobîndă. La disponibilul din conturile carnetelor de cecuri cu sumă limitată, dobîndă se acordă pina la utilizarea sumelor respective. Art. 8. — Casa de Economii și Consemnațiuni poate înființa și agenții CEC, încadrate cu un salariat sau cu persoane din afara instituției — salariați care vor presta munca în afara programului funcției lor de bază, nesalariați, pensionari —, cu prestigiu și care se bucură de încrederea populației. Persoanele din afara instituției vor fi retribuite cu o indemnizație fixă lunară stabilită de Casa “de Economii și Consemnațiuni cu avizul Ministerului Finanțelor și al Ministerului Muncii, prin asimilare cu salariile stabilite pentru funcțiile care au sarcini asemănătoare ca volum și complexitate. Art. 9. — Ministerul învățămîntului și celelalte instituții și organizații socialiste vor sprijini Casa de Economii și Consemnațiuni în recrutarea personalului necesar funcționării agențiilor Casei de Economii și Consemnațiuni prevăzute la articolul 8. Art. 10. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se abrogă articolul 3 din Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 384/1961 privind unele măsuri in legătură cu activitatea Casei de Economii și Consemnațiuni. p. Președintele Consiliului de Miniștri, IL.IE VERDEȚ București, 18 octombrie 1669. Mr. 2037. 2