Buletinul Oficial, 1970, Partea 1 (Anul 6, nr. 1-159)

1970-06-01 / nr. 55

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, partea I, Nr. 55421 Pentru o mai mare cointeresare a unităților agricole socialiste, a producătorilor cu gospodării individuale din zone necooperativizate și a membrilor cooperatori în sporirea efectivelor de animale, îmbunătățirea calității acestora și creșterea producției de carne, lapte, lînă, ouă, în vederea stimulării eforturilor pentru dezvoltarea și mai intensă a zootehniei noastre, Comitetul Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român și Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România Hotărăsc : 1. — Majorarea prețurilor de cumpărare, la producător, cu începere de la 1 iunie a.c., la unele categorii de animale și la unele produse animaliere, după cum urmează : — La bovine adulte se majorează prețurile de cumpărare la animalele livrate la fondul de stat cu 1,70 lei/kg în vin la calitatea I și cu 1,40 lei la calitatea a II-a, pentru toți producătorii agricoli . La porcine se majorează prețurile de cumpărare a porcilor livrați de cooperativele agricole de producție, membrii acestora și producătorii individuali, în medie cu 1 leu/kg în vin. In cadrul acestei medii, prețurile de cumpărare la porcii de carne livrați în vin la greutatea de 101—115 kg vor fi sporite cu 1,50 lei/kg . — La lapte de oaie se majorează prețul de cumpărare cu 0,50 lei/litru . — La lapte de vacă, în scopul stimulării producătorilor de a livra cantități sporite la fondul de stat, se majorează actualele prețuri de cumpărare pentru laptele livrat de cooperativele agricole de producție, de membrii acestora și producătorii individuali cu 0,45 lei/litru la cantitățile livrate în perioada 1 noiembrie — 30 aprilie și cu 0,10 lei/litru în perioada 1 mai — 30 octombrie. La întreprinderile agricole de stat se majorează prețurile de livrare cu 0,25 lei/litru în perioada 1 noiembrie — 30 aprilie și cu 0,10 lei/ litru în perioada 1 mai — 30 octombrie. 2. — Se vor menține în continuare sporurile de preț în vigoare pentru livrarea animalelor în perioada de iarnă și primăvară. 3. — Se va acorda cooperativelor agricole de producție, membrilor cooperatori și producătorilor individuali o primă de 300—500 lei pentru fiecare junincă la prima fătare, diferențiat în funcție de calitatea și rasa animalelor. 4. — Membrii cooperatori și producătorii individuali din zonele de deal și munte vor putea cumpăra anual de la stat următoarele cantități de porumb : — 100 kg porumb pentru fiecare vacă de la care se livrează statului pe bază de contract 700—1 000 litri lapte — 150 kg porumb pentru fiecare vacă de la care se livrează peste 1 000 litri lapte. 5. — Pentru tineretul bovin și porcii ce se contractează și livrează statului, producătorii vor primi în continuare cantitățile de porumb potrivit reglementărilor în vigoare. 6. — Incepînd cu anul 1970, țăranii cooperatori și producătorii individuali care contractează și livrează organizațiilor socialiste de stat sau cooperatiste tineret bovin vor fi scutiți de impozit pentru un număr de vaci egal cu numărul de viței contractați și livrați. 7. — în vederea sprijinirii acțiunii de dezvoltare a sectorului zootehnic vor fi degrevate de impozite . — de la 1 ianuarie 1970, materialele pentru construirea de complexe și ferme de creștere și îngrășare a animalelor de tip industrial sau extinderea celor existente, precum și instalațiile de pregătire a furajelor care se realizează în cadrul programului național privind dezvoltarea zootehniei și sporirea producției animaliere ; — de la 1 iunie 1970, utilajele și mașinile specifice procesului de producție în zootehnie ce se livrează cooperativelor agricole de producție și asociațiilor intercooperatiste. 8. — Fondurile necesare pentru majorarea prețurilor de cumpărare și acordarea celorlalte stimulente prevăzute se vor asigura parțial din veniturile statului. O anumită parte din aceste fonduri se vor acoperi prin majorarea prețurilor cu amănuntul, începînd de la 1 iunie 1970. Astfel, prețul cu amănuntul la carnea de bovine se va majora în medie cu 1,85 lei/kg, iar carnea de porc în medie cu 1,35 lei/kg. Majorarea prețurilor se va aplica îndeosebi la sortimentele de carne de calitate superioară și specialități. Prețul cu amănuntul la laptele de consum va crește cu 0,20 lei/litru. Corespunzător se vor majora prețurile cu amănuntul la preparate și conserve de carne, precum și la produse lactate. Se vor menține actualele prețuri cu amănuntul la sortimentele de carne de calitatea a II-a, slănină, untură și organe — cu excepția specialităților — precum și la toate subprodusele rezultate din sacrificarea animalelor. De asemenea, nu se vor schimba prețurile cu amănuntul la unele pre ț