Buletinul Oficial, 1970, Partea 1 (Anul 6, nr. 1-159)

1970-06-03 / nr. 57

428 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, partea I, Nr. 57 MINISTERUL JUSTIȚIEI INSTRUCȚIUNI INSTRUCȚIUNILE Nr. 547/1970 cu privire la organizarea, atribuțiile și funcționarea laboratoarelor de expertiza  criminalistică EXTRAS în baza dispozițiilor art. 4 lit. c, 18 și 19 din Decretul nr.48/1969 pentru organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, aprobat prin Legea nr. 43/1969, a Hotărîrii Consiliului de Miniștri nr. 1885/1969 pentru unele măsuri în legătură cu organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, se emit următoarele instrucțiuni : CAPITOLUL I Dispoziții generale 1. Ministerul Justiției are în subordinea sa Laloratorul central de expertiză criminalistică și laboratoarele interjudețene de expertiză criminalistică. Laboratoarele interjudețene funcționează sub îndrumarea și controlul Laboratorului central de expertiză criminalistică. 2. Laboratoarele prevăzute la punctul 1 efectuează : a. expertiza scrisului ; b. expertiza tehnică criminalistică a actelor ; c. expertiza dactiloscopică ; d. expertiza traseologică ; e. expertiza balistică ; f. expertiza fizică ; g. expertiza chimică ; h. expertiza altor urme privind săvîrșirea unor infracțiuni, cu excepția celor a căror expertizare revine serviciilor medico-legale. 3. Expertiza se efectuează, potrivit legii, la cererea organelor de urmărire penală, precum și a organelor judecătorești sau a altor organe cu activitate jurisdicțională, în cazuri excepționale, cu aprobarea ministrului justiției, se pot efectua expertize și la cererea altor organe sau organizații socialiste. 4. Laboratoarele interjudețene de expertiză criminalistică efectuează expertize după cum urmează : a. Laboratorul interjudețean de expertiză criminalistică din București efectuează expertize la cererea organelor și organizațiilor prevăzute la pct. 3, din județele : Argeș, Bacău, Botoșani, Brăila, Buzău, Constanța, Dîmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Iași, Ialomița, Ilfov, Mehedinți, Neamț, Olt, Prahova, Suceava, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vîlcea, Vrancea și municipiul București. b. Laboratorul interjudețean de expertiză criminalistică din Cluj efectuează expertize la cererea organelor și organizațiilor prevăzute la pct. 3, din județele : Alba, Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Sibiu și Timiș. 5. 1laboratorul central de expertiză criminalistică efectuează expertize la cererea oricăruia din organele și organizațiile prevăzute la pct. 3. 6. Laboratoarele interjudețene efectuează prima expertiză, iar Laboratorul central de expertiză criminalistică orice nouă expertiză. Prima expertiză se efectuează de către un expert criminalist, iar noua expertiză se efectuează de către o comisie de experți criminaliști. Laboratoarele de expertiză criminalistică pot folosi în temeiul și în condițiile art. 119 alin. 3 c. proc. pen., asistența sau avizul specialiștilor de la alte instituții. 7. Laboratoarele de expertiză criminalistică sunt încadrate cu experți criminaliști, care sunt numiți de ministrul justiției. 8. Condițiile de pregătire și de stagiu ce trebuie îndeplinite de experții criminaliști și de ceilalți angajați ai laboratoarelor sunt cele stabilite prin nomenclatorul de funcții și indicatorul de pregătire și stagiu. CAPITOLUL II laboratorul central de expertiză criminalistică 9. Laboratorul central de expertiză criminalistică are următoarele atribuții : a. efectuează, potrivit prevederilor de la cap. I pct. 6, noile expertize dispuse, în cauzele în care un laborator interjudețean a efectuat prima expertiză ; b. îndrumează și controlează activitatea laboratoarelor interjudețene de expertiză criminalistică ; c. studiază și generalizează practica de expertiză criminalistică, în scopul îmbunătățirii acesteia ; d. se preocupă de perfecționarea cadrelor de experți criminaliști, prin studiul profesional la locul de muncă și alte mijloace ; e. întocmește propunerile pentru cheltuielile bugetare ale laboratoarelor de expertiză criminalistică și execută prevederile aferente din bugetul ministerului, ca ordonator terțiar de credite ; f. face propuneri conducerii Ministerului Justiției pentru dotarea laboratoarelor cu aparatura și materialele necesare. ...................................................................................................... .