Buletinul Oficial, 1970, Partea 1 (Anul 6, nr. 1-159)

1970-10-27 / nr. 127

888 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea I, Nr. 127 HOTĂRÎRI ALE CONSILIULUI DE MINIȘTRI , Republicare * HOTARÎREA Nr. 415 1965 privind regimul de cumpărare la lapte și la produsele lactate Art. 1. — Ministerul Industriei Alimentare, prin unitățile sale, va cumpăra lapte și produse lactate de la cooperativele agricole de producție, membrii cooperativelor agricole de producție și producători individuali, pe calea contractelor și prin achiziții. Contractele se vor încheia pe baze comerciale, pe termen de 1—5 ani cu cooperativele agricole de producție și pe termen de pînă la 1 an sau pe mai mulți ani cu membrii cooperativelor agricole de producție și producătorii individuali. Contractele încheiate cu cooperativele agricole de producție devin valabile după aprobarea lor de către adunările generale ale acestora. Art. 2. **) — Prețurile de contractare pentru lapte și smîntînă sunt următoarele : Prețurile de contractare pentru lapte și pentru smîntînă prevăzute în prezenta hotărîre sunt prețuri plafon pentru achiziții. Ministerul Industriei Alimentare va putea stabili prețuri de achiziții diferențiate în limita prețurilor plafon. Art. 3. ** — Ministerul Industriei Alimentare va prelua cantitățile de lapte și produse lactate livrate de organizațiile agricole de stat, la următoarele prețuri : Art. 4. — Pentru un conținut de grăsime mai mare sau mai mic decât baza prevăzută la art. 2 și 3, prețul laptelui va fi majorat sau redus în mod corespunzător conținutului și valorii grăsimii laptelui livrat, potrivit instrucțiunilor date de Ministerul Industriei Alimentare, Ministerul Industriei Alimentare și Ministerul Agriculturii și Silviculturii, cu avizul Comitetului de Stat pentru Prețuri, vor stabili prin instrucțiuni, în termen de 15 zile de la data prezentei hotărîri, criterii de reducere a prețurilor și modul lor de aplicare, pentru laptele și produsele lactate ce se vor livra sub prevederile calitative ale standardelor și normelor în vigoare. Art. 5. — Cantitățile de lapte și de produse lactate predate de către producătorii contractanți, peste cantitățile prevăzute în contracte, vor fi preluate de către întreprinderile industriei laptelui, în condițiile, la prețurile și cu avantajele prevăzute pentru contracte. Art. 6. ** — Pentru organizațiile agricole socialiste, prețurile prevăzute în prezenta hotărîre se înțeleg în condiția de livrare loc o gospodărie — drum accesibil, la punctele stabilite de comun acord prin contract, inclusiv încărcarea în mijlocul de transport. Recepția cantitativă și calitativă se va face potrivit normelor stabilite împreună de Ministerul Agriculturii și Silviculturii și Ministerul Industriei Alimentare, fie la punctele de preluări, fie la beneficiari, conform prevederilor contractuale. Pentru ceilalți producători, condiția de livrare este loca unitatea de recepționare a laptelui. Art. 7. — In cazul în care întreprinderile contractante nu se prezintă pentru recepționarea laptelui în cadrul graficului stabilit de comun acord prin contract, faptele va fi preluat de aceste întreprinderi în starea în care se găsește, plătindu-se prețurile prevăzute la art. 2 și art. 3, după conținutul de grăsime. In cazul în care graficul de livrare stabilit de comun acord prin contract nu se respectă de către unitățile producătoare, acestea sunt obligate să plătească timpul de staționare suplimentar al vehiculului, conform tarifului legal. Art. 8. — Prețurile de cumpărare la alte produse lactate decît cele prevăzute în prezenta hotărîre, preluate la fondul de stat, se stabilesc de Ministerul Industriei Alimentare cu avizul Comitetului de Stat pentru Prețuri, prin corelare cu prețurile de cumpărare la lapte. Normele de calitate ale acestor produse vor fi stabilite de Ministerul Industriei Alimentare. In perioada In perioada 1 mai — 1 noiembrie — ■31 octombrie 30 aprilie — lapte de vacă, cu 3,5% grăsime — lapte de bivoliță, cu 7% grăsime ■— smîntînă din lapte de vacă și bivoliță, cu 35% grăsime ■— lapte de oaie și capră, cu 7% grăsime — preț unic 185 lei/hl 220 lei/hl 300 lei/hl 375 lei/hl 150Ö0 lei/t 17500 lei/t 350 lei/hl' 350 lei/hl In perioada în perioada 1 mai — 1 noiembrie — 31 octombrie 30 aprilie — lapte de vacă, cu 3,5% grăsime 175 lei/hl 190 lei/hl — smîntînă din lapte de vacă, cu 3500 grăsime 14350 lei t 15130 leit — lapte de oaie și capră, cu 7% grăsime — preț unic 350 lei/hl 350 lei/hl Republicare în temeiul art. V din Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 553/1970, publicată în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste Romania, Partea I, nr. 63 din 15 iunie 1970. , • **) Conform prevederilor art. IV din Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 553/1970, dispozițiile art. 2, 3 și 6 intră in >«oare pe data de 1 iunie 1970. . . . 9