Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1970, Partea 3 (Anul 6, nr. 7-134)

1970-03-26 / nr. 56

434 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 56 dumneavoastră,in ultimii ani și trebuie să declar că opera realizată, progresele obținute, merită laude și admirație”. în încheierea cuvîntării sale, Antonio Alvarez Restrepo a spus : „într-un spirit de cordială prietenie și prețuire față de țara și înfăptuirile dumneavoastră, inaugurez misiunea mea în calitate de ambasador al Columbiei cu urări pentru succesul operei pe care o înfăptuiți, Domnule Președinte, și cu dorința ca legăturile dintre țările noastre să fie tot mai strînse”. Salutînd pe ambasadorul columbian, președintele Consiliului de Stat, Nicolae Ceaușescu, a spus : „Ne bucură că vă inaugurați misiunea de înaltă răspundere ce v-a fost încredințată, cu dorința de a face ca legăturile dintre țările noastre să devină tot mai strînse. Vă asigurăm că aceasta este și dorința poporului român, care depune eforturi susținute pentru ridicarea țării sale pe noi trepte de progres și civilizație, militează în mod ferm pentru o largă colaborare internațională, pentru asigurarea unui climat de pace și securitate în lume. România se pronunță pentru extinderea colaborării multilaterale cu toate statele, pe baza principiilor independenței și suveranității naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne și avantajului reciproc. Cunoaștem că aceste principii se bucură de o înaltă apreciere și din partea poporului columbian”. în continuare, președintele Consiliului de Stat a spus : „Avem convingerea — la fel ca și dumneavoastră — că există largi posibilități de dezvoltare a legăturilor de colaborare și prietenie dintre România și Columbia, în interesul popoarelor noastre, al păcii în lume. Originea latină comună, afinitățile de limbă și cultură — de care ați amintit — se completează astăzi în mod fericit cu posibilitățile de cooperare pe care le creează dezvoltarea economică și culturală a țărilor noastre, cu dorința reciprocă de a intensifica schimbul de valori materiale și spirituale, dialogul și conlucrarea fructuoasă româno-columbiană”. în încheiere, președintele Consiliului de Stat a urat ambasadorului columbian succes în îndeplinirea misiunii sale, asigurîndu-l de întregul sprijin al Consiliului de Stat, al guvernului Republicii Socialiste România și al său personal. După ceremonia prezentării scrisorilor de acreditare, președintele Consiliului de Stat, Nicolae Ceaușescu, a avut o convorbire cordială cu ambasadorul Antonio Alvarez Restrepo. La solemnitatea prezentării scrisorilor de acreditare și la convorbire au participat Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, și Corneliu Mănescu, ministrul afacerilor externe. Prezentarea scrisorilor de acreditare de către ambasadorul Republicii Guineea La 25 martie 1970, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, a primit pe Mathias Fassou Mamiba, care și-a prezentat scrisorile de acreditare în calitate de ambasador extraordinar și plenipotențiar al Republicii Guineea în Republica Socialistă România. în cuvîntarea rostită cu prilejul prezentării scrisorilor de acreditare, ambasadorul Republicii Guineea, Mathias Fassou Mériba, a transmis președintelui Consiliului de Stat salutări călduroase din partea președintelui Guineei, Ahmed Séku Taré, iar guvernului și poporului român expresia sentimentelor de solidaritate și înaltă stimă din partea guvernului și poporului guineez. Evocînd lupta țării sale pentru cucerirea și consolidarea independenței naționale, ambasadorul Mathias Fassou Móriba a precizat că : „Republica Socialistă România se situează pe un loc de frunte printre țările care au susținut și încurajat tînăra Republică Guineea, încă de la cucerirea independenței sale. Această manifestare de solidaritate — a spus ambasadorul guineez — decurge în mod firesc din principiile care călăuzesc politica dumneavoastră externă. Partidul Comunist Român și guvernul român au depus întotdeauna mari eforturi pentru a promova și susține principiile păcii și cooperării între popoare. Această politică exprimă într-un mod concret profundele aspirații ale poporului român, care a luptat și continuă să lupte pentru cauza păcii și progresului social în lumea întreagă”. în continuare, ambasadorul Republicii Guineea a spus : „Sînt bine cunoscute grelele bătălii pe care poporul dumneavoastră le-a dat și le-a cîștigat, precum și dificultățile pe care le-a depășit în crearea Republicii Socialiste România, care suscită astăzi admirația și prietenia tuturor popoarelor iubitoare de pace și dreptate socială. Chiar de la începutul celebrei insurecții armate de la 23 August 1944, poporul și-a fixat ca obiectiv major crearea republicii. Este marele merit al Partidului Comunist Român de a fi știut să unească toate păturile țărănești, muncitorești și intelectuale într-un singur bloc, pentru a izgoni fascismul și imperialismul de pe pămîntul natal, spre binele poporului Român”. Arătînd că poporul guineez a trăit din plin greutățile asupririi și dominației străine, ambasadorul Mathias Fassou Mariba a spus : „Pe toate continentele, pretutindeni în lume, colonialismul, imperialismul și neocolonialismul produc aceleași efecte. Dacă pentru a se instala și a se deda la tristele și rușinoasele lor activități ele îmbracă măști diferite în funcție de loc și moment, limbajul lor este peste tot același. Pentru a te elibera și a te proteja contra insectelor lor otrăvitoare, principiile conducătoare sunt analoge, chiar dacă mijloacele și căile de urmat depind de conjunctura momentului și locului”. 2