Buletinul Oficial, 1971, Partea 1 (Anul 7, nr. 1-170)

1971-01-26 / nr. 8

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea I, Nr. 839 alimentare în concordanță cu cerințele economiei naționale, valorificarea superioară a producției vegetale și animale, conservarea, dezvoltarea și buna gospodărire a fondului silvic, precum și gospodărirea rațională și protecția calității apelor țării. Art. 3. — Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor asigură aplicarea legilor, decretelor, precum și a hotărîrilor Consiliului de Miniștri. Art. 4. — Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor conduce, îndrumă și controlează activitatea unităților din subordinea sa și răspunde, în calitate de titular de plan, de realizarea planului pentru întreaga sa activitate. Art. 5. — Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor colaborează cu celelalte ministere și organe centrale, precum și cu organele locale, în scopul îndeplinirii atribuțiilor ce-i revin. Pentru a se asigura sporirea continuă a producției, dezvoltarea și consolidarea cooperativelor agricole de producție, Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor conlucrează cu Uniunea Națională a Cooperativelor Agricole de Producție. CAPITOLUL II Atribuții Art. 0. — Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor are următoarele atribuții principale : A. Atribuții generale : a) asigură, în cadrul planului economiei naționale, dezvoltarea în ritm susținut a ramurilor și subramurilor sale, în vederea obținerii de produse agricole și alimentare pentru satisfacerea cerințelor de aprovizionare a populației și a celorlalte nevoi ale economiei naționale, în care scop : — elaborează studii și programe privind proporțiile, nivelurile, ritmurile și căile de dezvoltare în perspectivă a ramurilor și subramurilor din activitatea sa ; — elaborează proiectele planurilor anuale și de perspectivă, pe baza studiilor proprii și a propunerilor făcute de centrale, unități cu statut de centrală și celelalte unități subordonate și coordonează, împreună cu organele centrale de resort, elaborarea proiectelor planurilor anuale și de perspectivă pentru întreaga activitate în domeniul său ; — asigură diversificarea producției și ridicarea continuă a caracteristicilor calitative ale produselor, în scopul satisfacerii necesităților economiei naționale și creșterii competitivității lor pe piața internațională ; — stabilește, după adoptarea legilor pentru aprobarea planului și a bugetului de stat, indicatorii de plan economici și financiari pe unități subordonate ; — determină, potrivit normelor legale, necesarul de mijloace circulante pentru unitățile subordonate și le dotează cu astfel de mijloace, cu acordul Ministerului Finanțelor ; — urmărește și răspunde de îndeplinirea indicatorilor ce-i revin din planul și bugetul de stat, informînd periodic Consiliul de Miniștri ; — analizează bilanțurile și dările de seamă periodice ale unităților subordonate și întocmește pe cele care privesc activitatea pe întregul minister ; — întocmește și execută planul de venituri și cheltuieli pentru administrația centrală a ministerului și, pentru unitățile bugetare subordonate ; b) coordonează și îndrumă activitatea de cercetare și proiectare din unitățile subordonate și ia măsuri pentru înzestrarea acestora cu mijloacele tehnico-materiale necesare ; urmărește rezultatele cercetării științifice și valorificarea acestora în producție ; se preocupă de introducerea progresului tehnic, științific și economic în unitățile subordonate ; c) organizează activitatea de documentare tehnică specifică ramurilor și subramurilor sale și asigură informarea unităților subordonate cu privire la tendințele progresului tehnico-științific pe plan național și mondial ; editează publicații și lucrări privitoare la problemele de producție, știință și tehnică și organizează acțiuni de propagandă specifice activității pe care o conduce ; d) organizează și coordonează activitatea de colaborare și cooperare economică, tehnică și științifică cu alte ministere și organe centrale din țară și străinătate, în ramurile și subramurile sale de activitate ; asigură aplicarea convențiilor și acordurilor internaționale privitoare la activitatea din domeniul său și controlează îndeplinirea obligațiilor ce decurg din acestea ; e) aprobă studiile tehnico-economice pentru asimilarea produselor noi de mare importanță și își dă acordul cu privire la tipurile și indicatorii tehnico-economici ai instalațiilor complexe ce urmează a fi importate, precum și ai mașinilor și instalațiilor unicate de mare importanță ce urmează a fi produse în țară sau procurate din străinătate, pentru întreaga activitate din domeniul său ; f) organizează, coordonează și îndrumă activitatea de investiții ; aprobă, în limita competenței sale, documentațiile tehnico-economice pentru lucrările de investiții și răspunde de punerea în funcțiune în termen a obiectivelor ; urmărește reducerea consumului de materiale de construcții deficitare, precum și reducerea investiției specifice ; g) organizează, coordonează și îndrumă activitatea de construcții-montaj și instalații pentru lucrările în excuție proprie din ramurile și subramurile sale r"° " vitate , răspunde de realizarea prodi' de construcții •