Buletinul Oficial, ianuarie-decembrie 1985, Partea 3 (Anul 21, nr. 1-89)

1985-01-03 / nr. 1

Anul XXI — Nr. 1 BULETINUL OFICIAL Joi, 3 ianuarie 1985 PARTEA a IH-a A L REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul care a trecut cu rezultate remarcabile în dezvoltarea patriei noastre socialiste. în anul 1984, poporul român a sărbătorit împlinirea a 40 de ani de la victoria revoluției de eliberare socială și națională, antifascistă și antiimperialistă, care a deschis o nouă eră de transformări revoluționare, de edificare a orînduirii socialiste în România. Tot în acest an — în luna noiembrie — a avut loc Congresul al XIII-lea al partidului, care a adoptat hotărîri de însemnătate istorică pentru dezvoltarea economico-socială a țării în cel de-al 8-lea cincinal și, în perspectivă, pînă în anul 2000, pentru făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea neabătută a României spre comunism, în anul pe care-l încheiem, în industrie s-a realizat un ritm de creștere de circa 7 la sută, iar în agricultură s-a obținut cea mai mare producție de cereale din istoria țării, de peste o tonă pe locuitor. A fost dat în folosință Canalul Dunăre — Marea Neagră, grandioasă realizare a acestei epoci, a geniului creator al minunatului nostru popor. Am obținut, de asemenea, progrese însemnate în dezvoltarea învățămîntului, științei și culturii. Pe baza creșterii avuției naționale și a venitului național s-a asigurat majorarea cu 6 la sută a retribuției reale și a pensiilor , au sporit, în continuare, veniturile țărănimii, ale tuturor oamenilor muncii. Marile realizări din acest an demonstrează, încă o dată, forța economiei noastre naționale, superioritatea orînduirii socialiste pe care o edificăm, capacitatea poporului nostru de a infringe orice greutăți și de a asigura — acționînd unii, sub conducerea partidului — mersul ferm înainte al României pe calea progresului, bunăstării și civilizației. Pentru toate aceste realizări, în numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat și al guvernului, precum și al meu personal, adresei acum, la încheierea anului, clasei noastre muncitoare, țărănimii, intelectualității, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregii națiuni, cele mai calde felicitări, împreună cu urarea de noi și tot mai mari victorii în activitatea viitoare. Dragi tovarăși și prieteni. Cetățeni ai României socialiste. Intrăm în noul an 1985 cu hotărîrea fermă de a înfăptui neabătut prevederile planului pe ultimul an al actualului cincinal, asigurînd astfel realizarea în bune condiții a întregului plan cincinal 1981—1985 și ridicarea patriei noastre pe o nouă treaptă a dezvoltării sale socialiste. Acordăm, în continuare, o importanță deosebită lărgirii bazei energetice și de materii prime, înfăptuirii programelor speciale privind ridicarea nivelului tehnic și al calității producției, creșterea productivității muncii, reducerea consumurilor materiale și energetice, aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii și autogestiunii muncitorești, sporirea mai puternică a eficienței întregii activități. Va continua, de asemenea, procesul de dezvoltare și modernizare a agriculturii, de înfăptuire a noii revoluții agrare în România, de transformare a modului de muncă, de viață și de gîndire al țărănimii. Se va acționa cu toată SUMAR Pagina Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul Nicolae Ceaușescu , , , , , s , , %—2 MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de tovarășul Nicolae Ceaușescu