Californiai Magyarság, 1984. január-december (61-63. évfolyam, 1-50. szám)

1984-09-21 / 36. szám

E '^^UIASA Repülő­ hajó és vonatjegyek (/) AWAN­- ___ ___ ___ — — alitás: — ALOHA fá­r I 3ADISE - 369 m /V /■ MAR MOST FOGLALJA LE HELYÉT A MESEBELI I |\VJ/ ,ól személyenként J\! y pr M/ — 7 éjszaka I \ , , I 'ÁTRIUM HYATT BUDAPEST” U 021 fuluban — Hétfői I *1 ?l ■ |## ■ indulások a HOTEL KARÁCSONYI-ÚJÉVI PARTY­JÁRA!!! !:,a,y l ®L $100. jp­­­W No. — 36. 1984. szeptember 21 NAPNYUGAT A SZERKESZTŐNŐ ÍRÓASZTALÁRÓL Idei nyári vakációm első része egy társasutazás volt. (TWA Getaway: The Dal­­mation) Bécsbe repültem, ahonnan autóbuszon így mentünk tovább: Budapest, Keszthely, Zágráb, Split, Dubrovnik, Sorrento, Capri, Róma és onnan vissza az Egyesült Államokba. Nincs szándékomban ezekről a he­lyekről útleírást adni, mert jól ismertek, inkább a sok­kal érdekesebb kínai soroza­tot folytatom. Néhány dol­got azonban már régen ké­szülök megemlíteni. A csoport 31 főből állt, mind amerikai, csak én vol­tam magyar. Sohasem jártak Magyarországon. Mikor a szép, napsütéses júniusi dél­utánon Szentendre felől megérkeztünk Budapestre és elénk tárult teljes pompá­jában a Duna partján a Parla­ment, valamennyien meg­csodálták szépségét. 1969 óta nem jártam Magyarorszá­gon, most a túra keretében másfél napot töltöttem ott. Édesanyám, fivérem meghal­tak, fájdalmas volt ez a futó visszatérés. De erre a fájda­lomra enyhülést hozott egy híres rokonnal, Fényes Sza­bolccsal a találkozás. Az idő rövidsége miatt a déli órák­ban kocsijába ugrott és ro­hant az Intercontinental Hotel teraszán lévő eszpresz szóba. Nagyon örültünk egy­másnak. Az igazi tehetség­nek nincs kora. Szabolcs több évtizedes zeneszerzői hírnevének csillaga fényeseb­ben ragyog, mint bármikor Népszerűségét csak Leháré­­hoz lehet hasonlítani. Csak futtában jegyeztem fel pár adatot a következők­ben: egy 10 részes TV film­sorozat az ifjúságról. — A Vidám Színpadon a Bubus felújítása, 230 előadás. — Városmajor Színház: Uraim, csak egymás után. — Főváro­si Operett Színház másfél éve fut „Szerdán tavasz lesz” — Egy 65 perces „Fényes Szerzői Est” annak ünneplé­sére, hogy megnyerte a ,,Kö­zönség és Zsűri" díjat.­­ Bu­dapesten forgatott amerikai co-produkció, melynek New Yorkban lesz az ősbemutató­ja. Lehet-e csodálni, hogy minden perce foglalt. Rádió TV, filmstúdió, színház. Cso­dálatos, izgalmas, pezsgő élet! Miután bécsi és római ma­gyar élményeimet már meg­írtam, Miamiról szeretnék szólni. Megérkezésem előz­ménye az volt,hogy a csodá­latos Dalmát tengerparton majd megfagytunk. Közben a szívem szakadt meg, annyi­ra szerettem volna a tenger­ben úszni. Dubrovnikban a festői Libertás Hotelben szálltunk meg. Láttam, hogy sokan fürdenek, gon­doltam én is kibírom. Nem a medencét, hanem a ten­gert választottam. Fogva­­cogtatóan hideg volt a víz. Utána náthás lettem, állan­dóan fújtam az orrom, így érkeztem meg Miami­ba, ahol pár napot töltöt­tem az ottani Református Egyháznál tartandó előadá­som előtt. Az egyik napon az Everglades Safari kirán­dulásra mentem. Ez egy haj­dani örökzöld indián telepü­lés, amire nagyon büszkék a miamiiak. Valójában egy 30 mérföld széles és nem tu­dom milyen hosszú 18-20 inch mélységű folyó, mely füvekkel és különböző növé­nyekkel van benőve. Fél órás útra air-boaton viszik a turistákat. Az air-boatnak nevezett járműn hátul maga­san egy indián vezető ül a propellerje rettenetes zajt csap és hátul fehér taréjban keveri a vizet. Pillanatok alatt a kikötő­ből kiértünk a végtelen vi­zes-füves pusztaságra. Fogal­mam sem volt, hogyan tájé­kozódik indián vezetőnk, mert bármerre néztünk, min­den irányból egyformának tűnt. Az air-boat őrült gyors tempóban rohant,ro­varok, elvagdalt fű és nő-First Hungarian United Church of Christ Miamiban. Előtte balról jobbra: Fűry Lajos, Bodor Lajosné Nt. asszony, Dénes Jenő, dt. Bodor Lajos veny­darabok vágódtak az arcunkba. Olykor megpör­­dült, oldalvást ment, vagy háttal. Ijesztő volt. Mond­tam is a mellettem ülő fi­atalembernek, hogy ilyen hülyeségben életemben nem volt részem. — Nekem tet­szik — válaszolta. Mindeze­ken felül, ha néha pár má­sodpercre megálltunk a szú­nyogok milliói támadtak ránk. Az Everglades Parkban krokodil és kígyó bemutató­kat is tartottak. Rendkívül érdekes lett volna, ha a szú­nyogok békén hagynak, de még a ruhán keresztül is csíptek. Mire visszaérkeztem a hotelbe, úgy néztem ki, mint egy kanyarós gyerek. Miami városa — ahol leg­alább tíz éve nem jártam — szédületesen fejlődött az utóbbi időben. Egyik ámu­latból a másikba estem. Eb­ben szerepük van a kubaiak­nak is. Fél millió él ott be­lőlük. A hotelben, ahol lak­tam (Sheraton Bal Harbor) éppen arra a hétvégére esett az emigráns kubai orvosok konvenciója, melynek 2,000 résztvevője volt, a Sheraton is zsúfolva volt velük. Meg­csodáltam a nők drága toilettjeit, és ékszereit. Miamiban olyan luxus áru­házak és Shopping Centerek vannak, hogy Los Angeles elbújhat. Az Egyesült Magyar Ke­resztyén Egyház (vagyis az egyik miamii ref. egyház) Kossuth Hallja olyan gyö­nyörű, hogy nem hiszem hozzá fogható bárhol is lé­tezik még az emigrációban. Magyarosan, de művészi íz­léssel van dekorálva. Mögöt­te egy tágas parkolóhely, a templom és a paplak áll. A Folytatás a 8. oldalon! 7. oldal