Ceahlăul, octombrie-decembrie 1968 (Anul 1, nr. 191-269)

1968-10-19 / nr. 207

ier;» K5 îs ’ centrala » „M.E.Â ■ íKSIm*rÖlM’*IÖA'fl«RHE. wNITI-VAJ ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN NEAMȚ AL P. C. R. Șl AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN; PROVIZORIU .... "......... — - I 11 i i it i vi.1ijTrMicmmju3riM.u1.il im imiJULifiimmL miuriimi ■ ■» ^mrimW^I>i’«<li«i'ilMitginriTTWgTIW''Mf.'naTa!ffiltW?J ■■','111 emaag»-ari->i' w Anul I Nr. 207 sîmbătă 19 octombrie 1968 4 pagini 30 bani Salutul adresat de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU participanților la mitingul de la Botoșani DRAGI TOVARĂȘI, ^ Doresc să încep prin a vă tranșa și ele dv., tuturor locuitorilor municipiului și județului Botoșani, un fierbinte salut din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a guvernului Republicii noastre socialiste, (Urale puternice). Totodată, doresc să exprim mulțumirile noastre locuitorilor din satele și orașele prin care am trecut pentru primirea călduroasă, pentru manifestările emoționante,cu care am fost întîmpinați, în acestea noi vedem expresia cea mai grăitoare a încrederii pe care dv., întregul nostru popor o ,are in partidul nostru comunist, in conducerea sa, in politica marxist-leninistă a partidului îndreptată spre bunăstarea și fericirea poporului român. (Aplauze, urale). în aceste două zile ne-am întilnit cu zeci de mii, cu sute de mii de muncitori, țărani,intelectuali, în privirile fiecăruia—bărbați, femei, tineri, bătrâni — am văzut expresia hotăririi feme a poporului de a înfăptui neabătut programul de desăvârșire a construcției socialiste, expresia hotărîrii fiecărui cetățean de a face totul pentru: înflorirea României, ridicarea bunăstării, întărirea independenței și suveranității patriei socialiste. (Urale puternice).. . Am vizitat întreprinderea din orașul Jv. Am putut constata cu satisfacție că în ultimii doi ani care au trecut de cînd ar fi vizitat-o, colectivul a obținut rezultate,bune in activitatea sa, a realizat sarcinile de dezvoltare producției,că noile capacități de producție au atins parametrii proiectați și asigură produse de calitate tot mai bună. Doresc să exprim la acest miting cele mai calde felicitări întregului colectiv al Uzinei de textile „Moldova“ din Botoșani și să-i urez noi și noi succese in activitatea sa. (Vii aplauze). Ne-am Întilnit cu mulți țărani cooperatori, ne-am oprit în comuna Flămînzi, am văzut pe parcurs multe expoziții agricole care înfățișează roadele bogate ale activității țărănimii noastre cooperatiste. Am ascultat aici cele spuse de președintele unei cooperative agricole de producție. Am putut constata cu bucurie că țărănimea cooperatistă se străduiește să folosească tot mai bine mijloacele tehnice, îngrășămintele chimice, recomandările științei, să smulgă recolte tot mai bogate pămîntului. Doresc ca la acest miting din capitala județului Botoșani să exprim țărănimii cooperatiste, tuturor muncitorilor de pe toate ogoarele județului, cele mai calde felicitări și urări de noi și noi succese. (Vii aplauze). Am ascultat aici cuvintul rostit de directorul unui liceu din orașul dv. Pe parcurs, in sate, in orașe, ne-am întilnit cu zeci de mii de elevi care și-au manifestat bucuria vie, încrederea și dragostea față de partidul nostru comunist pentru condițiile de învățătură pe care le crează tinerei noastre generații. Intr-adevăr, în județul dv., ca în Întreaga țară, condițiile create pentru instruirea copiilor patriei, pentru a asigura tineretului posibilitatea de a învăța, de a-și însuși cunoștințele cele mai moderne, sunt din ce în ce mai bune. Doresc să-i felicit din toată inima pe profesorii și învățătorii din Botoșani, din municipiu și din județ, pe toți elevii, să urez întregului corp didactic succese tot mai mari in activitatea nobilă de educare a tinerei generații în spiritul patriotismului socialist, al internaționalismului proletar, în Înarmarea tineretului cu cele mai înalte cunoștințe știirtțtttcer (Aplauze puterniíces Îndelungate). Adresez, de asemenea, elevilor cele mai bune urări de succes la învățătură. Munciți continuu, dragi prieteni, însușindu-vă cunoștințele pe care profesorii voștri vi le predau. Aveți permanent în fața voastră exemplul înaintașilor și nu uitați nici un moment că construcția socialismului și comunismului cere oameni cu cea mai înaltă pregătire. Folosiți din plin condițiile pe care vi se creează partidul și guvernul pentru a deveni miine buni constructori ai socialismului și comunismului, cetățeni de nădejde ai patriei noastre, militanți în stare să asigure continuarea activității de înflorire a națiunii române. (Aplauze însuflețite). Ne bucură faptul că oamenii muncii din Întreprinderile și unitățile agricole din județul Botoșani își îndeplinesc sarcinile ce le revin din programul elaborat de Congresul al IX- lea al partidului și își aduc contribuția activă la desăvîrșirea construcției socialiste in România. Satisfăcuți de rezultatele bune de pină acum, nu putem să nu vedem ce mai avem de făcut. Progresăm și in industrie, și in agricultură, și in știință, învățămint, cultură, dar pentru a realiza socialismul deplin în România trebuie să mai depunem încă multe eforturi. De aceea, folosind experiența cîștigată, să unim toate energiile pentru a obține rezultate tot mai bune, pentru a spori atit avuția materială cit și cea spirituală a patriei. Aceasta e calea unui nivel de viață tot mai ridicat pentru toți cei ce muncesc in România. Calea desăvirșirii construcției socialiste. (Aplauze îndelungate). Tot ce am realizat până acum este rezultatul muncii entuziaste a întregului popor, dovada capacității creatoare a clasei muncitoare, a țărănimii, a intelectualității. Poporul român a demonstrat că, devenind stăpin pe destinele sale, poate făuri, intr-o perioadă relativ scnită, adevărate minuni în dezvoltarea socială. Iată dovada superiorității socialismului asupra orînduirii capitaliste. (Vii aplauze). în același timp, realizările României adeveresc justețea politicii marxist-leniniste a partidului nostru,capacitatea sa de a aplica in mod creator învățătura marxist-leninista, adevărurile sale general-valabile la condițiile concrete ale țării noastre, de a conduce poporul pe drumul făuririi depline a socialismului, pe drumul spre comunism. (Aplauze, urale). Realitatea ne dă temei să afirmam că programul pina în 1970 va fi nu numai realizat, dar chiar depășit, că poporul român, stăpin pe destinele sale, sub conducerea partidului, va merge cu pași tot mai mari înainte pe calea bunăstării și fericirii, făcînd ca socialismul să devină un bun al fiecărui cetățean. România isi va aduce în același timp contribuția la întărirea sistemului mondial socialist, la cauza păcii în lume. (Aplauze, uarale). Luînd toate masurile pentru asigurarea progresului patriei, acționind în direcția dezvoltării industriei, a agriculturii, științei, culturii, ne îndeplinim una din îndatoririle fundamentale in fața poporului. Vă asigurăm, tovarăși, că pentru partidul nostru, pentru conducerea sa, nu există nimic mai de preț decit servirea intereselor poporului. Vom face totul pentru a ne îndeplini înaltele îndatoriri față de popor. (Aplauze, urale). În același timp, acționind pentru dezvoltarea colaborării și cooperării cu toate țările socialiste, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduirea socială, ne aducem contribuția la triumful cauzei socialismului și al păcii in lume. Vom acționa și în viitor pentru întărirea unității țărilor socialiste, a mișcării comuniste, pentru lichidarea divergențelor existente în mișcarea comunistă, considerînd că in felul acesta ne îndeplinim una din cele mai importante sarcini internaționale, întărim solidaritatea in lupta pentru pace și socialism. (Aplauze, urale). întîlnirile pe care le-am avut ieri la Iași și astăzi in Botoșani, ca și instluirile avute în ultimul timp în alte județe și orașe ale patriei noastre, ne-au confirmat încă o dată că polititica partidului nostru se bucură de aprobarea deplină a întregului popor, că poporul român este strins unii in luîul partidului, hotărit să înfăptuiască neabătut politica sa internă și externă corespunzătoare intereselor și năzuințelor vitale ale națiunii noastre socialiste. (Aplauze, male.). Dați-mi voie ca în încheiere să vă urez încă o dată, din toată inima, succese și mai mari în toate domeniile de activitate, realizări care să sporească contribuția dumneavoastră la cauza generală a socialismului in România, iar ridicarea continuă a nivelului de viață al poporului. Vă doresc multă sănătate și fericire la toți. (Aplauze, urale puternice, îndelungi). DRAGI TOVARĂȘI, Dați-mi voie să vă adresez dv., tuturor locuitorilor orașului Dorohoi. Un salut fierbinte din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a guvernului României socialiste. (Aplauze), în cadrul vizitei de lucru pe care am făcut-o ieri și astăzi, am ținut să vizităm și orașul dv. Am dorit să cunoaștem mai îndeaproape preocupările, munca, viața dv. în ce mă privește sunt pentru prima oară aici, dar tovarășul Maurer a mai fost, mi se pare, acum 50 și ceva de ani, iar tovarășul Gheorghe Stoica este cetățean al Dorohoiului. Mi se pare că și ceilalți tovarăși au mai fost pe aici. Trebuie să mărturisesc că am rămas plăcut impresionat, în primul rând de primirea pe care ne-ați făcut-o, de căldura manifestării dv., in care am văzut, expresia încrederii nestrămutate in politica partidului nostru ce călăuzește poporul pe drumul socialismului, bunăstării și fericirii, (Aplauze, urale).. în al doilea rînd, de unele frumuseți ale orașului dv, pe care le-am văzut în treacăt. într-adevăr, orașul are o așezare pitorească și mai ales, are oameni muncitori, pricepuți. Folosind bine mijloacele pe care le aveți, construiți un oraș care va asigura condiții de viață tot mai bune locuitorilor săi. (Aplauze). Am ascultat aici pe tovarășa de la întreprinderea de confecții pe care am vizitat-o adineaori. Dinsa spunea că întreprinderea la care lucrează este tînără și modestă. Este adevărat că față de alte întreprinderi mari de confecții pare o întreprindere modestă Totuși, 600 de muncitori, dacă am reținut bine, nu reprezintă chiar puțin, în plus, intreprinderea are rezultate bune, și noi am rămas cu o impresie plăcută asupra felului care acest colectiv tînăr știe să asigure realizarea planului de producție, creșterea calității produselor. Doresc, de Cuvîntul tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la mitingul de la Dorohoi aceea, ca la acest miting să felicit din toată inima și să urez tuturor muncitorilor — mai bine zis tuturor muncitoarelor — acestei întreprinderi succese tot mai mari în activitatea lor. (Aplauze). Președintele unei cooperative de producție ne-a vorbit despre străduințele cooperatorilor de a obține recolte tot mai bune ; el ne-a înfățișat rezultatele și perspectivele pe care le are agricultura de pe aceste meleaguri, ca în general agricultura tării noastre, de a se dezvolta, de a asigura producții tot mai mari. Am ascultat, de asemenea, cu multă plăcere pe tovarășa care a vorbit în numele intelectualității din Dorohoi, care ne-a relatat despre felul cum dînsa și alți profesori și învățători, se străduiesc să asigure tinerei generații o educație buna, să înarmeze copiii, tineretul nostru cu cunoștințe științifice și culturale avansate, sa sădească in sufletul lor, dragostea de patrie,dragostea de muncă, dragostea pentru socialism, Țin să exprim felicitările noastre cele mai calde profesorilor și învățătorilor din Dorohoi și să se urez succese tot mai mari in activitatea lor nobilă. (Aplauze, urale). Primarul ne-a vorbit de perspectivele dezvoltării orașului dv. Cunoașteți preocupările partidului nostru de a asigura un ritm înalt dezvoltării industriale a României, cunoașteți și rezultatele acestei politici. Cunoașteți că în anii socialismului ara parcus un drum lung in industrializarea țării. (Aplauze, urale). în această preocupare un loc important îl ocupă repartizarea teritorială judicioasă, rațională, a obiectivelor industriale, a forțelor de producție. în județul dv. se observă deja relecre ale acestei străduințe. Și în Dorohoi sunt începuturi. în anii următori, județul dv. și orașul Dorohoi vor cunoaște o preocupare mai mare pentru dezvoltarea industriei care să asigure condiții de muncă cetățenilor, să contribuie la ridicarea nivelului de viață și de cultură al acestor meleaguri. (Aplauze, urale). în munca noastră de dezvoltare a economiei, culturii, un loc important ocupă griaja pentru bunăstarea materială și spirituală a celor ce muncesc. Cunoașteți că in anii acestui cincinal au fost luate o serie de măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de viață, sunt în curs de aplicare și alte măsuri care vor duce atit la creșterea salariilor, la ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc. Construind socialismul punem in centrul atenției omul, bunăstarea și fericirea lui. Vom face totul ca, pe măsură ce munca unită a poporului va spori avuția materială a societății, să crească și bunăstarea tuturor celor ce muncesc. (Vii aplauze). Am realizat multe pînă acum în domeniul construcției socialiste în România în toate sectoarele de activitate. Toate acestea sînt rezultatul muncii avîntate, eroice, a întregului popor, rezultatul politicii marxist-leniniste a partidului care călăuzește țara pe calea fericirii, a socialismului și comunismului. (Aplauze, mase). Știm însă că mai sînt de învins multe lipsuri și neajunsuri. Avînd convingerea că mergem pe un drum bun, știm ca stă în puterea noastră, a celor ce muncesc din România, ca sub conducerea comuniștilor să lichidăm lipsurile, să depășim greutățile, să dezvoltăm și mai mult industria, agricultura, știința și cultura, să ridicăm nivelul de trai al poporului. Suntem convinși că dumneavoastră, locuitorii Dorohoiului, nu veți precupeți nici un efort ca, împreună cu toți cei ce muncesc din România, să contribuiți la înfăptuirea programului de prosperitate elaborat de Congresul al IX-lea. (Aplauze, male). Preocupîndu-ne de rezolvarea multiplelor probleme ale construcției socialiste, eu uitam că in lume mai există imperialismul,că este necesar să ne îngrijim continuu de lărgirea și întărirea pozițiilor internaționale ale României, de dezvoltarea relațiilor de prietenie și colaborare cu țările socialiste, de întărirea colaborării și unității cu partidele comuniste și muncitorești, cu mișcările de eliberare națională, în colaborarea și unitatea țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești, vedem garanția asigurării păcii și progresului în lume. (Aplauze, urale). Am putut constata cu o deosebită satisfacție din cele ce au spus tovarășii aici, din manifestările călduroase, din privirile dv., adeziunea dv. deplină la această politică a partidului, hotărîrea de a acționa pentru a contribui activ, alături de toți, cei ce muncesc, la înfăptuirea ei. Este de înțeles, tovarăși, că politica noastră, care corespunde intereselor întregului popor, poate triumfa în măsura în care este, sprijinită de popor, de toți cetățenii patriei. (Vii aplauze). După cum vedeți, tovarăși, aveți reprezentanți în conducerea partidului pe tovarășul Maurer, care a învățat aici, pe tovarășul Gheorghe Stoica, care e cetățean al Dorohoiului, dar mai cu seamă, tovarăși, aveți un exponent de nădejde, în partidul nostru comunist care, preocupîndu-se de dezvoltarea întregii țări, se va îngriji ca și Dorohoiul și, în general, aceste meleaguri ale Moldovei să progreseze. Vrem să se creeze condiții de viață tot mai bune, tot mai demne de orînduirea socialistă, pentru toți cetățenii țării, inclusiv pentru locuitorii acestui oraș. Fiți siguri că vom face totul pentru a vă bucura din plin de binefacerile socialismului. I (Aplauze, male). Vă urez din toată inima multe succese în activitatea dv. Vă doresc sănătate și multă fericire. (Aplauze, male,furtunoase, îndelungi). . 5** s 8 I » I III îI 8 3 IMII i .a'-’dts.a'rwmuwmzL-jm ’ . A CONDUCE ȘI A DECIDE UN COLECTIV înființate în urmă cu cîteva luni pe baza hotăririi Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. și Consiliului de Miniștri, comitetele de direcție ca organe de munca și conducere colectivă, își desfășoară activitatea în toate intreprinderile, șantierele de construcții și organizațiile comerciale de pe raza municipiului Piatra Neamț. De la început, Comitetul municipal de partid prin organizațiile de partid din aceste unități a căutat sâ imprime activității comitetelor de direcție un stil de muncă colectiv, asigurînd participarea tuturor membrilor comitetului, a masei de salariați, la rezolvarea problemelor de conducere a activității economice a întreprinderilor respective, peste tot s-au întocmit regulamentele de funcționare a acestor organe, iar activitatea se desfășoară pe baza unor planuri de muncă trimestriale, cu Caracterul planificat amunprecum și posibilitatea ce s-a creat membrilor comitetelor de direcție de la U.F.S., C.I.A.P.N., Comuna din Paris etc. de a cunoaște ansamblul activității întreprinderilor respective, au avut ca efect o bună orientare în ceea ce privește alegerea principalelor probleme ce s-au pus în discuția comitetului și rezolvările găsite pe ana ■ansene—omua .t.Miv't K. .u.zurmtz ing, C. VISU, secretar al Comitetului municipal de partid Piatra Neamț baza unor discuții și hotârîri colective. Adunările semestriale de dări de seamă ale comitetelor de direcție în fața salariaților s-au desfășurat în toate unitățile municipiului, aducndu-și din plin contribuția, la îmbunătățirea activității de producție. Trebuie scoasă în evidență preocuparea deosebită a Comitetului municipal de partid încă de la direcție, înființarea comitetelor de activitate,, continuată apoi, pe baza propriei noastre experiențe, cu orientarea acestor organe în formarea unui stil de muncă colectiv atît în ceea ce privește activitatea curentă, cea de perspectivă, cît și în elaborarea materialelor și hotărârilor. Membrii biroului Comitetului municipal au participat la adunările de constituire, la cele de dări de seamă semestriale, cît și la ședințele ordinare ale comitetelor de direcție, aducîndu-șî contribuția la buna desfâșurare a acestor activități și in ultimă instanță la activitatea comitetelor de direcție.’ ■ S-a combătut astfel tendința de a DEZIDERATE ALE ACTIVITĂȚII COMITETELOR DE DIRECȚIE se transforma ședințele de lucru ale comitetelor de direcție, cum se manifesta de altfel , la Fabrica „8 Martie", întreprinderea mecanică, Fabrica „gorile Noi’’,, „Steagul roșu", Metalo- Chimica "în ședințe obișnuite de producție în care membrii comitetului ridicau problemele pentru tema pusă în discuție, acestea se notau și nu se adoptau hotărîri colective pentru ca acestea să fie rezolvate de director pe baza unor hotărîri proprii,. De asemenea, s-a luat poziție și față de tendința manifestată la ,U.F.S. Săvinești ,de către conducerea unității, de sustragere de sub controlul comitetului de partid. Pe baza unei informări prezentate s-a discutat cu președintele comitetului de direcție aceste manifestări," pentru a se evita și în alte unitați au fost prezentate în fața conducătorilor de întreprinderi." S-au luat de asemnea, măsuri pentru a se înlătura tendința de a imprima ședințelor un caracter festiv sau de a se considera că comitetele de direcție au caracterul unor organe de reprezentare și nu de conducere efectivă. La Fabrica „Reconstrucția", Intreprinderea mecanică, Fabrica „Zorile Noi”, întreprinderile de industrie locală, datorita acestei tendințe în primele două luni de la Irvființare avusese loc doar o singură ședință de lucru. Prilul indicațiile și măsurile luate această stare de lucruri s-a lichidat, astfel că în prezent, activitatea comitetelor de direcție are un caracter planificat, ședințele desfâșurindu-se pe bază de program. (Continuare în pag. a lll-a) mm mm mm Sa aa B Simpozion de gerontologie tn sala de ședințe a Comitetului județean de partid s-a desfășurat ieri simpozionul de gerontologie cu tema „Criterii de apreciere a vistei biologice", organizat de către Uniunea Societăților de Științe Medicale din R.S.R., Societatea de gerontologie. In colaborare cu filiala Piatra Neamț a U.S.S.M. Simpozionul a fost deschis de profesor dr. ANA ASLAN, președinta Societății de gerontologie care a prezentat raportul : „Criterii de vîrstă în gerontologie“, urmat de coraportul doctorilor C. David și Al. Vrablescu : „Probleme de metodologie în investigarea virstei biologice". In continuare au fost prezentate numeroase comunicări ale specialiștilor din București, Iași și alte localități din țară prezenți la impoziții, printre care amintim : „Probe dinamice in exploatarea hindraxiard a aparatului cardiovascular" (profesor dr. Ana Aslan, dr. Al. Vrăbiescu), „Studiul ulior indicatori hematologici In raport cu virsta“ (dr. Georgetd Edăchescu, dr. C. David), „Corciofári asupra colinesterazelor serice, la un grup de virstnici tratați cu substanțe biotrofice“ (profesor dr. Ana Aslan, dr. Iulia Bojinescu) ș.a„ coraportul „Cercetări privind supraviețuirea populației virstnice din municipiul Iași“ (conferențiar dr. Gh. Crețeanu, dr. R. Duda, dr. J. Hutjui, Gabriela Duda), completat de comunicări ale gerontologilor ieșeni. Comunicările și discuțiile purtate au evidențiat succesele deosebite ale renumitei școli românești ele gerontologie, prețuirea și continua dezvoltare a acestei tinere dar prestigioasei ramuri a științei medicale din patria noastră. IB 38881 III 1 II 881888 i mmm La, C.A.P. Tihneanu și Davidul Succesul campaniei agricole a fost asigurat de organizarea muncii și folosirea eficienta a timpului Și în această toamnă, cu tot timișul capricios, cele două unități au reușit să adune recolta și să însămînțeze la timp suprafețele planificate cu păioase. Astfel, C.A.P. Jibucani a insămințat 570 ha, cu griu, 100 ha, cu orz și 20 ha, secară masă verde. A fost recoltat porumbul de pe întreaga suprafață de 580 ha, și depănușat mai mult de jumătate. De pe 80 ha. cultivate cu sfeclă, cooperativa a livrat fabricii de zahăr întreaga cantitate de 110 vagoane. S-a încheiat și recoltatul celor 85 ha, cu cartofii în prezent s-a trecut cu forțe sporite la transportul cartofilor la baza de predare și la însilozarea cantităților necesare pentru plantare în anul viitor. Și C.A.P. Davideni a repurtat succese în această campanie. Pină la 16 octombrie s-a realizat semănatul griului de toamnă pe cele 260 ha. planificate, s-a recoltat porumbul de pe întreaga suprafață de 230 ha, și sfecla de pe cele 80 ha, de la care s-a obținut , o producție medie de 26,000 kg, la ha. Pine"' la data amintită erau deja transportate 1,73 vagoane sfeclă. Mulți poate se vor întreba cum a fost posibil să se realizeze, ca să se zic așa, aceste performanțe în condițiile timpului nefavorabil din această toamnă. Răspunsul este următorul : Comitetul comunal de partid a indujriat comitetele de partid și organizațiile de bază din csre două unități agricole să organizeze temeinic munca la recoltat și semănat, să asigure o participare în masă a cooperatorilor la muncile timpului, să folosească la maximum zilele și orele bune de lucru. Și a fost intr-adevăr o participare masivă la lucru, iar treaba organizată cu cap. Recoltarea porumbului și eliberarea terenului s-a făcut și noaptea, in aceste cooperative, unități brigăzile și echipele sunt de producție stabile, au conducători destoinici, cu simțul răspunderii față de recoltă, la Țibucani, de exemplu, lucrau zilnic peste 2,200 oameni in cîmp. Un sprijin deosebit au primit ambele cooperative din partea secției I,M.A Țibucani. Mecanizatorii de aici au depus eforturi deosebite. Se dau numai cîteva exemple , mecanizatorul Gheorghe Bontea a insămînțat peste 200 ha, cu griu, Petru Apetici - 190 ha, Vasile Acatiinei și alții. Șeful secției I.M.A. Niculae Dascălu a organizat și controlat în permanență munca mecanizatorilor, pentru folosirea tractoarelor și mașinilor la întreaga lor capacitate, lean ALEXA, secretarul Comitetului comunal de partid . Țibucani Elevii la strlnaul recoltei Raspunzînd chemării organizației UTC, peste 450 de elevi de la Liceul agricol ,,!<Intanescu de la Brad” Român, sub îndrumarea cadrelor didactice, desfășoară zilele acestea munca voluntar-patriotică la recoltat pe ogoarele Stațiunii zonale experimentale agrozootehnice Secueni. Organizați în brigăzi, elevii lucrează la recoltatul porumbului, cartofilor, sfeclei, pepenilor și castraveților pentru sămință din cîmpurile de experiență ale stațiunii. În zece zile, ei au efectuat peste 31.500 de muncă voluntar-patriotică. Brigada de elevi de la ferma legumicolă Cuciulați a totalizat peste 8.000 de lucru în cîmp și vrea să dubleze acest număr în următoarele 10 zile. Ion AMBROZIE, profesor la Liceul agricol „Ion Ionescu de la Brad" Roman - M,