Clopotul, 1963 (Anul 19, nr. 1595-1699)

1963-07-10 / nr. 1649

— Confecții — peste plan Colectivul de muncă al fabricii de confecții a încheiat cel de-al doilea trimestru al anului cu frumoase succese în producție. Planul producției globale a fost realizat în procent de 101,5 la sută, iar al producției marfă — cu 101,7 la sută. De la începutul anului și pînă la 1 iulie au fost produse peste plan 10.600 confecții. În luna iunie, cele mai mari depășiri au fost obținute de brigăzile conduse de Petraru Marcel, cu o depășire de 371 perechi pantaloni, tov. Vasîlco Gheorghe — cu 239 perechi și tov. Chintă Dumitru — cu 128 perechi pantaloni. Printr-o încadrare judicioasă a șabloanelor pe suprafața țesăturilor numai în luna iunie s-au economisit 100 m țesături de lînă și 600 m țesături de bumbac. i SPRE NOI SUCCESE IN ÎNTRECEREA SOCIALISTA Productivitate sporită Colectivul de muncă al întreprinderii de morărit „Suceava“ și-a îndeplinit și depășit sarcinile de plan pe trimestrul II al anului la producția marfă, sporind totodată productivitatea muncii cu 5,1 la sută față de cea planificată. In perioada menționată s-au produs mai mult cu 295 tone făină. m •• •In fruntea întrecerii socialiste se situează comuniștii Avorschi Mihai, Colișniuc Vasile, Albu Ioan și alții. Bilanț trimestrial rodnic Șoferii și personalul de deservire tehnică de la Autobaza de transporturi din localitate desfășoară o activitate susținută pentru recuperarea rămînerii în urmă din primul trimestru al anului. Printr-o mai bună organizare a muncii și întreținerea autovehiculelor, colectivul Autobazei a reușit să-și îndeplinească planul pe trimestru II la tone kilometri convenționali în procent de 107,6 la sută, iar la tone kilometri în proporție de 110,3 la sută. De asemenea, în luna iunie s-au obținut economii la materiale și piese de schimb în valoare de 18.000 de lei. Succesele obținute se datoresc bunei organizări a muncii și ridicării calificării profesionale a lucrătorilor autobazei. Aici funcționează un număr de 6 cursuri de ridicare a calificării iar la un număr de 18 autocamioane și remorci munca a fost organizată în două schimburi. Un aport deosebit la obținerea acestor succese l-au adus șoferii Andrieș Gheorghe, Atodresei Adrian, Șutac Ioan, Ponici Haralambie, Crețu Gheorghe, Ciornea Petru și alții. Produse lactate de buna calitate Muncitorii, inginerii și tehnicienii de la Oficiul pentru colectarea și industrializarea laptelui sînt animați de dorința de a spori producția și a îmbunătăți calitatea produselor. In vederea îmbunătățirii iaurtului, de exemplu, la propunerea tovarășului Aiordăchioaie Samuil, tehnician dispecer, s-a trecut la fierberea laptelui cu ajutorul aparatului de pasteurizare, reducîndu-se durata la numai 15— 20 de minute. In felul acesta calitatea iaurtului a fost îmbunătățită. Acum se lucrează la montarea unui nou aparat de pasteurizare cu ajutorul căruia se va face dezodorizarea smîntînei pentru fabricarea untului cît și a smîntînei puse în consum. O dată cu îmbunătățirea proceselor tehnologice se urmărește ca materia primă să ajungă la locul de fabricație în condiții cît mai bune. In acest scop, s-a organizat transportarea laptelui și a smîntînei de la centrele de colectare la orele cele mai potrivite, dimineața și seara. La laboratorul de chimie condus de inginera Lungu Ioana se face cu atenție și într-un timp scurt controlul calitativ al laptelui și smîntînei după care este dirijat în procesul de producție. După rezultatele primite de la laborator, formația de recepție și producție, în frunte cu candidatul de partid Hrînciuc Adrian, organizează munca în așa fel încît secțiile de fabricație primesc într-un timp scurt laptele și smîntîna. Antarii Teodorescu Dumitru, Șulea Petru, brînzarul Anghel Iordache asigură calitatea produselor, prin respectarea cu strictete a regulilor tehnologice. In primul semestru, alături de ceilalți muncitori și tehnicieni, ei și-au adus contribuția la depășirea planului de producție cu 133 tone lapte pentru consum, 102 tone unt, 2,5 tone smîntînă, 12 tone iaurt, 15 tone brînză grasă și alte produse. Prin creșterea producției și productivității muncii, reducerea cheltuielilor de transport și de fabricație, în primele cinci luni ale anului s-au realizat 462.000 de lei economii la prețul de cost și 480.000 de lei beneficii peste plan. I. MREANA Vedere generală a întreprinderii de prefabricate „Progresul“ din Capitală. O ÎE IP SEOO OA IRIIE La strînsul păioaselor Vestea s-a răspîndit în toate satele comunei Răuseni. Colectiviștii din brigada I-a din Stolniceni condusă de tov. Andrei Dumitru au ieșit primii la secerișul griului. Voia bună, hărnicia colectiviștilor la strînsul recoltei o dovedesc rezultatele. Numai într-o singură zi colectiviștii din aceasta brigadă au recoltat griul de pe 28 ha și orzul de toamnă de pe 20 ha. Colectiviștii Popa Dumitru, Adomnicăi F. Elena, Linguraru Vasile și Herghelegiu Dumitru sunt doar cîțiva dintre fruntașii la recoltări. Ritm intens Consiliul de conducere al gospodăriei colective din Sînta Maria a luat măsuri în vederea bunei organizări a muncii la recoltat. Combinierii de la S.M.T. Albești, colectiviștii din brigăzile a I-a și a V-a, conduse de tovarășii Pînzaru C. Mihai și Zelinschi Ștefan au recoltat 60 ha cu grîu. In mijlocul colectiviștilor se află permanent tovarășii Mereuță Ioan, președintele gospodăriei colective, Cîrlan Marcel, inginerul agronom. Ei urmăresc ca recoltarea să se facă în timpul optim și fără pierderi. Cu grijă deosebită La timpul potrivit colectiviștii din Romînești au trecut la recoltarea orzului pentru a înlătura pierderile de recoltă. Datorită hărniciei de care au dat dovadă, colectiviștii din brigăzile a V-a și a VI-a conduse de tov. Andrei Mihai și Burciu Ilie au recoltat orzul de pe cele 32 ha și l-au așezat în clăi. S-au evidențiat la recoltatul orzului șefii de echipă Popa_ V. Constantin și Lupu Mihai, colectiviștii Drăgușanu Vasile, Burciu Constantin și alții. Porumb în cultură dublă Colectiviștii din comună Lunca au terminat recoltatul orzului de toamnă. Imediat după recoltare orzul a fosttransportat la arie și treierat. După ce au eliberat terenul colectiviștii din Lunca și Zlătunoaia au arat 20 ha pe care au însămînțat porumb pentru baza furajeră. Coresp. E. LAZARIM Griul s-a îngălbenit— prașila doua nu s-a terminat Tarlalele de grîu ale gospodăriei colective din Oneajga au început să se îngălbenească, semn că se apropie clipa cînd colectiviștii vor trece la recoltat. Pînă la începerea secerișului, pe unele tarlale cu porumb și floarea-soarelui se execută prașila Ilia. Pe alte tarlale însă, întreținerea culturilor este mult rămasă în urmă din cauza slabei organizări a muncii, în ziua de 8 iulie, de exemplu, mai era de executat prașila Il-a încă pe 40 ha cu porumb. In timp ce colectiviștii Catană Gheorghe, Maxim Valeria, Lungu Gheorghe și alții, muncesc cu hărnicie la întreținerea culturilor, alții printre care Antoni D. Maria, Dulgheru I. Vasile și Stăuceanu I. Marianu lucrează în aceste zile lă prășitul culturilor. Consiliul de conducere al gospodăriei colective din Oneaga are datoria să mobilizeze pe toți colectiviștii pentru terminarea grabnică a prasilei a doua. Coresp. N. MORARU Cum ne preocupăm de înfrumusețarea comunei Pe baza propunerilor cetățenilor, comitetul executiv al sfatului popular Stăuceni a întocmit un plan în care sunt prevăzute lucrările ce se vor executa în acest an. La înfăptuirea acțiunilor obștești sunt antrenați deputații, comitetele de cetățeni din circumscripțiile electorale etc. Comitetul de cetățeni din circumscripția electorală nr. 1, a cărui președinte este tov. Hrîncescu Dumitru, împreună cu deputata Rusu Elena, a adresat la începutul anului o chemare la întrecere către toate comitetele de cetățeni din circumscripțiile electorale. In chemare, circumscripția electorală nr. 1 se angajează să execute diferite lucrări de înfrumusețare în valoare de peste 8000 de lei. Chemarea a fost primită cu entuziasm de cetățenii din toate circumscripțiile. In frunte cu deputații lor, cetățenii au participat la văruirea și zugrăvirea sediului căminului cultural, punctului sanitar, sfatului popular, sediului gospodăriei agricole colective etc. Cu multă însuflețire ei au participat la lucrările de amenajare a ștrandului din Stăuceni, la săparea a 300 gropi pentru plantarea pomilor, construirea unor fîntîni în circumscripțiile electorale nr. 4, 5 și 6 și a unui pod în circumscripția electorală nr. 4, la amenajarea drumului comunal în circumscripțiile electorale nr. 3, 4, 26, 27 și 28. Tot prin muncă patriotică s-a construit o magazie la căminul cultural din Stăuceni, s-a împrejmuit cu gard lotul școlar etc. Valoarea lucrărilor efectuate de cetățeni în acțiunile de înfrumusețare a comunei depășește suma de 52.000 de lei. Deputații Rusu Elena, Crețu Agafia, Irimia Elena, Baltă Petru, Ștefan Dumitru și Corduneanu Gheorghe s-au evidențiat în mod deosebit în antrenarea cetățenilor la diferite acțiuni patriotice. In frunte cu deputatul lor, un aport de seamă l-au adus și cetățenii Coșeri Petru, Olteanu Gheorghe, Alupoaie Jan și alții la înfrumusețarea circumscripției nr. 4. Din inițiativa comitetului executiv al sfatului popular comunal sîmbăta a fost stabilită „ziua curățeniei“. In această zi numeroși cetățeni participă la lucrările de înfrumusețare a comunei. Avînd sprijinul larg al maselor, comitetul executiv al sfatului popular comunal din Stăuceni va putea iniția și în viitor numeroase acțiuni pentru înfăptuirea planului de înfrumusețare a satelor pe anul 1963. M. ȘTEFANESCU secretar al Comitetului executiv al sfatului popular comunal Stăuceni