Clopotul, octombrie-decembrie 1969 (Anul 25, nr. 2633-2711)

1969-10-18 / nr. 2648

—-------------------------------CLOPOTUL • PAGINA _ ________ Coordonate majore ale respectării disciplinei în procesul edificării noii societăți, desăvîrșirea relațiilor sociale constituie una dintre coordonatele fundamentale ale perfecționării sociale. Asigurîndu-se permanent eliminarea oricăror nepotriviri sau discordanțe între forțele și relațiile de producție, se are în vedere, în primul rînd rolul primordial al acestora din urmă în sfera relațiilor sociale, pe baza dezvoltării lor realizîndu-se continua îmbunătățire și structurare a raporturilor sociale. După cum s-a subliniat la Congresul al X-lea, perfecționarea relațiilor sociale cere cu deosebită acuitate eradicarea faptelor ce le lezează, eliminarea actelor antisociale constituind o premisă, un imperativ al cărui realizare devine stringentă în etapa actuală. Manifestările de birocratism și voluntarism, abuzurile, mentalitățile parazitare, nepăsarea față de interesele generale, atitudinile celor ce nu-și fac datoria sau care păgubesc avutul obștesc sunt în totalitate acte antisociale, fapte ce aduc atingerea diferitelor grupuri de relații sociale. O dată cu îmbunătățirea și lărgirea limitelor de reglementare juridică a activităților din compartimentele vieții sociale, prin elaborarea noilor acte normative s-a creat cadrul adecvat înlăturării ilegalităților. Raportul prezentat la Congres de tovarășul Nicolae Ceaușescu arată că legile adoptate de M.A.N. „așează pe baze trainice relațiile din societate, apără proprietatea socialistă, cuceririle revoluționare ale poporului, drepturile largi ale cetățenilor patriei, contribuie la perfecționarea orînduirii sociale, la dezvoltarea dreptului nostru socialist“. Revin astfel sarcini de mare răspundere tuturor organelor de stat și obștești, cetățenilor, de a asigura, prin crearea unei intransigente opinii de masă împotriva celor ce desfășurarea în încalcă legea, strictă conformitate cu normele dreptului, a raporturilor sociale, dezvoltarea și apărarea ordinei de drept socialiste. In sfera raporturilor sociale de muncă, acolo unde se aplică legile muncii, se cere întronarea disciplinei, respectarea tuturor prevederilor actelor normative care stabilesc obligațiile angajaților și ale celor ce conduc locurile de muncă. După cum se știe, disciplina muncii, concepută ca o categorie economică, este o condiție necesară oricărui loc de muncă. Printre coordonatele majore vizate de disciplina muncii se enumeră respectarea normelor tehnologice, asigurarea calității produselor, preocuparea pentru creșterea calificării, respectarea normelor de protecția muncii, folosirea deplină a timpului de muncă, locul de atașamentul față de muncă. Disciplina muncii obligă pe angajați la îndeplinirea conștiincioasă a îndatoririlor de serviciu, a dispozițiilor conducerii unității prin prestarea unei munci de calitate, ritmică și bine organizată. în același timp disciplină înseamnă și exemplul pe care trebuie să-l dea conducerile administrative în luarea deciziilor, în asigurarea condițiilor de muncă, în aplicarea legilor muncii. Starea disciplinară se reflectă cel mai bine în rezultatele producției. Acolo unde există un climat de responsabilitate și disciplină în procesul productiv, obținerea unei producții fizice și a unei productivități a muncii tot mai ridicate, devine o realitate. Reversul negativ este întîlnit numai acolo unde se încalcă normele de desfășurare a procesului de producție. Cazurile de neritmicitate în realizarea producției, de nerealizare a normelor de producție, de rebuturi și refuzuri de calitate ce se înregistrează în unele unități, cum sînt Fabrica de confecții Botoșani, Uzinele textile, I.I.L. „Flamura roșie,“ întreprinderea de construcții și montaje sînt semnificative in acest sens. Nu este întîmplător faptul că tocmai aici întîlnim numeroase puncte critice în organizarea muncii, în programarea din timp a producției pe secții, ateliere, echipe, oameni, în asigurarea asistenței tehnice prin prezența efectivă și nu numai fizică a specialiștilor în mijlocul oamenilor stimulîndu-se astfel cunoașterea de către fiecare angajat a ceea ce are de făcut. Toate aceste aspecte contravin normelor legale privind disciplina muncii și influențează nefavorabil ritmicitatea activității productive. Tot astfel se califică și actele de indisciplină ale unor salariați privind aprovizionarea tehnico - materială, respectarea principiilor tehnologice, a obligațiilor de întreținere și supraveghere atentă a utilajelor și care, inevitabil, au condus prin avarii tehnice, la stagnări în producție. Ponderea absențelor nemotivate, învoirilor, întîrzierilor în totalul fondului de timp afectat producției continuă să fie încă destul de mare pe ansamblul economiei județului. In anul acesta ele cresc cu peste două ori față de ceea ce se înregistra anul trecut. Cele 480 minute ale fiecărei zi de muncă nu au peste tot o încărcătură cu echivalent cores,punzător în producție și productivitate pe cap de salariat. Mari valori potențiale se pierd în acest mod în unitățile din construcții, întreprinderea de morărit și panificație etc., unde se înregistrează numeroase cazuri de abateri disciplinare prin absențe nemotivate, prin ocuparea timpului de lucru cu alte preocupări decît cele cărora le sînt destinate orele de muncă. Frecvente sînt și cazurile de abateri de la normele prescrise calității produselor, de la obligațiile de păstrare și folosire rațională a bunurilor din patrimoniile unităților. In acest domeniu există numeroase fisuri, munca educativă desfășurîndu-se încă la nivelul unor cote minime. Alteori nu se aplică consecvent măsurile de cointeresare stabilite de partid și guvern, iar instituția răspunderii acționează defectuos, materiale Numeroase sînt cazurile cînd pagubele produse se descoperă cu mari întîrzieri și nu în integralitatea lor sau deși descoperite, nu sunt trași la răspundere adevărații vinovați. Consecința unor astfel de stări de lucruri se concretizează îndeosebi în declanșarea unui număr mare de litigii formale pe care unitățile le pierd în fața organelor jurisdicționale și care în fapt favorizează indisciplina, angajează cheltuieli inutile, contravin scopului urmărit de legiuitor prin instituirea răspunderii materiale. In semestrul 1/1969, comisiile de judecată au înregistrat peste 1200 litigii de muncă, cele mai multe constatîndu-se în unitățile I.G.C.L. Botoșani, în construcții, I.C.R. Botoșani, I.V.C. Botoșani și îndeosebi în întreprinderile de mecanizare a agriculturii. Semnificativ este faptul că din totalul de 879 contestații introduse de către angajați, 505 au fost soluționate prin admiterea lor, comisiile de judecată hotărînd anularea dispozițiilor de reținere emise de unități. Nu este lipsit de interes să relevăm aici că de multe ori unele aspecte de indisciplină sunt precedate de abaterile de la legile muncii ale unor salariați din cadrul unor servicii funcționale a unităților (organizarea muncii, personal, contabilitate etc.) sau de măsurile administrative luate abuziv. Intîrzierile în acordarea unor drepturi cuvenite angajaților, greșelile ce se săvîrșesc încă în această privință sînt încă destul de numeroase, ele generînd de asemeni un număr mare de litigii de muncă, consemnînd astfel irosirea unui prețios fond de timp și valoric. Erorile în evidența mutațiilor de serviciu, a vechimii și continuității în muncă, manifestate îndeosebi în activitatea serviciilor de personal, adică acolo unde se completează carnetele de muncă, pun pe drumuri numeroși salariați. Cazurile semnalate la I.I.L. „Flamura roșie“ Botoșani, întreprinderea de construcții și montaje, Autobaza Săveni, I.A.S. Albești au format obiectul unor numeroase plîngeri, pentru cercetarea cărora s-a cheltuit destul de mult în dauna disciplinei muncii. Și mai grave le socotim abuzurile administrative, acele măsuri ce se iau cu încălcarea legii și care se traduc prin desfacerea contractului de muncă sau schimbări ale locului de muncă ordonate în mod nejustificat. Aspectele semnalate la întreprinderea de morărit și panificație unde pentru îndepărtarea din muncă a unui salariat s-a recurs la desființarea formală a postului acestuia, la I.M.A. Săveni unde nejustificat s-au desfăcut contractele de muncă angajaților Arandului și Rusu, la Autobaza Botoșani, T.A.P.L. Botoșani, precum și în alte unități, au însemnat inevitabil absențe de la lucru în căutarea dreptății, sustragerea unor importante forțe de la rezolvarea unor probleme cu mult mai utile, irosirea de timp, tensionarea relațiilor în colectivul respectiv de muncă. Fără îndoială, în spiritul documentelor de partid și de stat, se cer măsuri hotărîte pentru eliminarea unor astfel de abateri de la disciplina în muncă și legile muncii, pentru întronarea climatului de disciplină și asigurarea eficienței economice a fiecărui loc de muncă. Fiecare salariat trebuie să înțeleagă sensurile majore ale conceptului de disciplină. In această privință un rol important îl au comisiile de legislație ce funcționează pe lângă comitetele sindicatelor. Ele sînt chemate să-și intensifice activitatea educativă în direcția cunoașterii de către fiecare angajat nu numai a drepturilor, ci și a îndatoririlor ce le au, să stăpînească legislația, să învețe să o aplice corect, știut fiind că înțelegerea corectă a legii constituie principala garanție a aplicării ei juste. Este necesar să se acționeze cu o gamă largă de mijloace de popularizare prin explicarea regulamentelor de ordine interioară a actelor normative privind cointeresarea materială a angajaților, prin consultații juridice, prin toate celelalte mijloace de propagandă juridică îndeobște cunoscute. In același timp prin acțiunile de control obștesc, de semnalare a oricăror încălcări a raporturilor sociale de muncă, documentele de partid și de stat cer să se formeze și să se dezvolte o puternică opinie de masă împotriva indisciplinaților. Intr-un climat de exigență colectivă, de intransigență trebuie asigurată înlăturarea din fașă a oricărei tendințe de încălcare a legislației, a cazurilor de falsă principialitate sau înțelegere obtuză a prevederilor legale privind programul de lucru și întărirea disciplinei. Toate acestea în scopul afirmării respectului datorat legii, dezvoltării și perfecționării relațiilor sociale de muncă pe linia ridicării calitative și eficienței economice a activității ce se desfășoară în cadrul fiecărui loc de muncă. PAVEL PERJU consilier juridic la Consiliul județean al sindicatelor Botoșani Pînă la proba contrarie Un grup de cetățeni din Hudești „cu scrisul citeț“ și uniform reclamă faptul că din asfaltarea șoselei Dorohoi — Rădăuți - Prut ar reieși o serie de afaceri ilicite. In satul Lupeni s-au scos pe marginea șoselei o serie de copaci care s-ar fi vindut pe rachiu. Rachiul i-a euforizat pe „negustori“ și s-a auzit zvon de petrecere. De asemenea se vinde prin aceste locuri ciment „la liber“ și alte materiale provenite din gestiunea șantierului. Așteptăm ca întreprinderea de drumuri să ne pună la dispoziție lista acestor materiale in urma unor cercetări atente. Restul rămîne în sarcina justiției. S-a umplut paharul! Un cetățean revoltat din Botoșani acuză buna-credință a ziarului nostru în ce privește existența activă a „fabricii de îmbuteliat capsule pentru autosifoane. Intr-adevăr, nimic real“, susține preopinentul nostru numit Adrian Pintilie. Afirmația și negația, după cum se poate observa se bat cap în cap. De fapt ce este adevărat și ce nu este ? Fabrica cu pricina există. Există probabil și multă neglijență in deservirea publicului. Și atunci nu ne rămîne decit să trimitem cazul spre „îmbuteliere“ forurilor competente, adică întreprinderii de industrie locală. Deoarece paharul s-a umplut și se revarsă ... Orbește Aceeași întreprindere de industrie locală „Flamura roșie“ din Botoșani are o secție de reparat întreținut cuptoare Dampf tocmai în Oltenia, la Craiova, in casa unui anume Orbuleț Ion din strada Severinului nr. 33. Secția funcționează cu un responsabil și cu șase angajați de prin partea locului. Are o gestiune de 88 000 lei, iar în luna septembrie suntem informați că secția nu a decontat nici o lucrare, începem să avem nedumeriri și suspiciuni. De ce va fi fost necesar ca întreprinderea noastră „locală“ să umble cu traista în băț prin țară pentru a-și crea singură bătaie de cap ? Doar nu are în sarcină culegere de folclor. Întâmplarea, poate deveni însă proverbială. Rubrică realizată de M.URGEANU HOȚ „CINSTIT“ O femeie din orașul Bielsko (Polonia) și-a uitat într-un magazin poșeta, în care, printre altele, avea și banii de plătit o fată pentru automobil. După ce și-a căutat zadarnic poșeta, păgubașa a adresat o scrisoare deschisă hoțului, scrisoare publicată în ziarul local. Iată conținutul ei : „Să nu-ți închipui, indienilor americani de la Gallup, statul american New Mexico. Grație organizatorilor, la viitoarea ediție a festivalului spectatorii vor fi scutiți, pare-se, de asemenea neplăceri. Se va construi o sală ? Nu. Pur și simplu nu vor mai fi invitați la festival „vinovații" de ploaie din acest an. Ce s-a întimplat de fapt ? In modurilor bulgare este — pinul de Silva al lui Baikușev din masivul Pirin, în vîrstă de peste 1 500 de ani. Platanul din satul Belașița, județul Plovdiv, are 1 000 de ani (cruciații care au străbătut Bulgaria în Evul Mediu îl menționează în cronicile lor). Stejarul regal, din pădurea din Tulovo, are și el 1000 de ani. In orașul Peștera crește un u- Microenciclopedia tîlharule, că te rog să-mi înapoiezi banii. Dacă intenționai s-o faci, o făceai de la bun început. Dar, ține minte, sunt bani cîștigați cu trudă. Nu-i cheltui pe prostii ! Nu-mi indic adresa, pentru că nu vreau să afle soțul meu !". La cîteva zile după aceasta, femeia a constatat că hoțul îi achitase fata la automobil ! OAMENII CARE ADUC PLOAIA O ploaie zdravănă In cursul unui spectacol în aer liber nu este un lucru tocmai plăcut. Aceasta a fost și părerea celor 6 000 de spectatori prezenți la festivalul folclorical mental în care dansatorii tribului „zuni" s-au urcat pe scenă pentru a începe „dansul ploii" — printr-o simplă coincidență — au apărut primele semne ale unei furtuni și cînd părăseau scena, cei 6 000 de spectatori erau deja uzi pînă la piele. Ce vor face organizatorii dacă anul viitor va ploua și fără „aportul" indienilor ,„zunii" ? Vor suspenda definitiv festivalul ? Sau vor cere spectatorilor să vină, pentru orice eventualitate, cu umbrele ? COPACI SECULARI Peste 300 de copaci seculari între 300 și 800 de ani se află în Bulgaria sub ocrotirea legii. Decanul păriaș plop secular care își întinde crăcile deasupra rîului și a pieței principale. LUMEA ESTE MICA Elaine T., o tînără americană, care își petrecuse vacanța în Europa și Orientul Mijlociu, se întorcea la New York cu un avion al companiei Air France. După ce s-a instalat în cabină și s-a odihnit, Elaine a ieșit să se plimbe pe cu Ivar, unde s-a oprit cu uimire în fața unui bărbat. Era tatăl ei pe care nu-l mai văzuse de șapte ani, el locuind la Philadelphia, în Pennsylvania, iar ea la Detroit în Michigan. Toamnă plină de rod Fotografia : I. DORNEANU UN GLONTE PENTRU GENERAL Pentru cinematograf revoluția mexicană pare, să fie un izvor itb setarc de subiecte aventuroase ca și altădată „războaiele în dantele“ din Europa medievală pentru romanul foileton. Louis Malle a știut exact acest lucru cînd și-a conceput excelenta glumă care este filmul Viva Maria. Din cinci filme de aventuri, unul, cel puțin, trebuie să-și plaseze acțiunea dacă nu in Mexic, atunci undeva la granița dintre Statele Unite și Mexic. Neapărat va exista un cadru conceput cu risipă de figurație în care își vor face apariția detașamente de țărani înarmați, foarte decora, westernul „mexican" va fi, așadar, identic cu celebrul Tom Mix sau cu un personaj, intrat mai recent în memoria cinefililor, cu Old Shatterhand. Ciudat e faptul că această nouă ipostază a eroului westernului e susținută de cineaștii italieni, în special, acești cineaști care încearcă să detroneze mitul Hollywoodului superiorității în materie și pe care toți îi privesc cu neîncredere. Preambulul de față vrea să atragă atenția asupra faptului că, pe neașteptate, avem de a face cu un film de foarte bună calitate, respectând cu strictețe rigorile genului, un celălalt, ucigașul in numele unui folos material. Cine a văzut Rio Bravo va remarca imediat asemănarea frapantă a situațiilor. De unde se poate face observația că numai uzarea iremediabilă a peliculelor și retragerea acestora de pe piață după o perioadă relativ scurtă îl scutește pe spectator de coșmarul revederii unuia și aceluiași film în mai multe variante. RADU MAREȘ Activitatea sa culturală „în concediu"? In comuna Durnești, căminul cultural nu are director. Din luna iunie, învățătoarea Maria Costînceanu a dat demisia din funcția de director al căminului cultural. Dintre motivele demisiei nu reținem decît unul, celelalte fiind penibile și neprincipiale , tovarășa directoare, susținea soțul dumneaei, a fost „boicotată“ de unii membri ai lui comitetului comunal biroude partid. Afirmația e gravă și, dacă acesta e adevărul, atunci se impune o reconsiderare a atitudinii biroului comitetului comunal de partid față de activitatea culturală. Pentru că activitatea culturală la această oră e în grea suferință. — Nu face nimeni muncă culturală — ne spune directorul școlii din Durnești, Mihai Costînceanu. pînă și biblioteca Intr-adevăr comunală este încuiată , bibliotecara e în concediu, obligîndu-i pe cititori să parcurgă și ei un concediu. Cînd va avea căminul cultural din Durnești un director ? Peste o lună de zile, ni s-a spus. Există un cadru didactic tînăr, care va fi pregătit pentru funcția respectivă. Deocamdată sîntem în timpul unei campanii agricole intense. Cu toate acestea activitatea culturală trebuie să se facă simțită și în comuna Durnești. Cine pregătește și cum este pregătită declanșarea activității culturale pe timp de iarnă ? E o întrebare care reclamă răspuns din partea comitetului comunal de partid din Durnești, a consiliului popular comunal. DORIN FETESCU Orchestra „Garofița“ a Casei municipale de cultură întreprinde turnee prin satele județului. Joi, membrii or chestrei s-au deplasat la Í"» Miorcani și Rădăuți - Prut. De mult succes în rîndul ascultătorilor se bucură soliștii vocali Podovei Pavel, Maricica Donțu și Adriana Tănase. 1 cronica filmului tivi cu sombrero-urile lor uriașe și înveșmîntați în pături viu colorate. Cu tot excesul de violență și cu valul de singe care curge fără întrerupere această revoluție pare totuși o glumă. Imaginea faptului istoric ca atare e cea a unei aventuri ispititoare. Westernul nu se încurcă în detalii și pare a nu avea cunoștință de filozofia istoriei într-atât acordă importanță unor indivizi izolați. II Gringo, „străinul“, „veneticul“, americanul singuratic care a trecut granița și s-a amestecat în bătălie e în aceste filme unul și același personaj cu eroul din Vestul îndepărtat. Aceasta, pentru că așa cum afirma și un bun exeget al acestei specii „westernul suportă greu schimbarea, abaterea de la canoanele stabilite și verificate, de la schema, simplă inițială“. II Gringo din subiect bine gîndit în toate articulațiile sale, o idee generoasă, actori excelenți. Subiectul nu trebuie povestit. Destul că acest film dezbate, dintr-un unghi insolit, chestiunea prieteniei. Il Chunche (Gian Maria Volonté) și 11 Gringo (Lou Castel), doi aventurieri din aceeași familie a spiritelor simple amîndoi, propun două concepții despre prietenie și dreptate. Idealul moral, vrea să spună autorul filmului, e totuși bunul de preț chiar și al sufletului rudimentar. Nici unul din cele două personaje n-are o filozofie care să-i susțină punctul de vedere. Amîndoi reacționează imediat și violent exclusiv conform intuiției momentane și tocmai in acest chip adevărul apare tulburător de limpede , are dreptate cel care are de partea sa o idee generoasă și e condamnat BOTOȘANI DOROHOILAVENI TRUȘEȘTI DARABANI BUCECEA SIMBĂTĂ 18 OCTOMBRIE 1969 — Luceafărul : Un glonte pentru general — Melodia : — Cultural : — Tineretului — Patria : — Victoria : — Făclia : — Bucecea : Riscurile meseriei Creola, ochii-ți ard ca flacăra Rio Bravo Prințul negru Vremuri minunate la Spessart Acest pămînt este al meu Paradisul îndrăgostiților Redacția nu răspunde din eventualele modificări — ------------------------------------ - I' -------------------------------------------- - He * « DUMINICA 19 OCTOMBRIE 1969 PROGRAMUL I 6.05 Matineu muzical. 7.00 Radiojurnal. Sumarul presei. Buletin meteo-rutier. 7.15 Ora satului. 7.45 Drag mi-e jocul romănesc. 8.00 Revista presei. 8.10 Ilustrate muzicale. 9.00 Radiomagazinul femeilor. 9.30 Avanpremieră cotidiană. 9.40 Maraton în cheia Sol. Vedete ale anului 1969. Frida Boccara. Melodii instrumentale interpretate de Ionel Budișteanu. Medalion Aurel Manolache. Piese clasice în interpretarea orchestrei Ray Anthony. Recital Constantin Drăghici. Pentru prima oară la microfon formația The Dave Clark Five. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.00 De toate pentru toți. 13.00 Radiojurnal. Sport. 13.15 Muzică ușoară. 13.30 Cine știe cîștigă. Tema Moliére. 14.00 Estrada duminicală. 14.30 Ora veselă. Jurnal satiric. „Scurt pe dos". 15.00 Estrada duminicală, (continuare). 16.00 Transmisiune sportivă. Repriza a II-a a meciului de fotbal Dinamo București — Universitatea Craiova. 16.50 Estrada duminicală (continuare). 18.30 Program realizat de radio Vacanta. 19.00 Gazeta radio. 19.20 Soliști de muzică ușoară. 20.05 Tableta de seară de Paul Anghel. 20.10 Muzică de café.concert. 20.20 Eminesciana. „Memento mori" (XXI). Recită Ionescu-Gion. 20.25 Zece melodii preferate. 21.00 Romanțe interpretate de Ștefan Lăzărescu și violonistul Ionel Banu. 21.15 Revista șlagărelor. 21.30 Moment poetic. Lirică românească. 21.40 Revista șlagărelor. 22.00 Radiojurnal. 22.10 Panoramic sportiv. 22.30 Orchestra Electrecord. 22.40 Cavalcada ritmurilor. Revistă radiofonică de muzică ușoară redactată de George Limbășanu și Ion Barta. 0.03—5.00 Estrada nocturnă. DUMINICA 19 OCTOMBRIE 1969 emi 8.30 Deschiderea siunii. Pentru școlari. — La șase pași de o excursie — emisiune concurs. 10.30 Ora satului. 11.35 Concert simfonic. Orchestra simfonică a Filarmonicii din Boston. Dirijor Charles Munch. 12.00 De strajă patriei. In întimpinarea Zilei Forțelor noastre Armate. — Itinerar eroic (evocarea unor momente din lupta armatelor române pentru eliberarea patriei). — Inspectorul de zbor — Curier ostășesc. 12.30 Închiderea emisiunii de dimineață. 15.00 Fotbal. Dinamo București — Universitatea Craiova. 16.55 Gaudeamus. Film documentar realizat de studioul „Al Sahia“. 17.15 Maiorul Vifor (IV) — film serial, producție a studiourilor sovietice. 17.55 Publicitate. 18.00 Realitatea ilustrată — magazin duminical. 19.00 Cîntec și joc din Hunedoara. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.15 Film cu trei stele. Călărețul singuratic. 21.55 Reportaj. 22.10 Turneu muzical cu Gică Petrescu. 22.40 Telejurnalul de noapte și buletinul meteorologic. 22.55 Telesport. 23.15 închiderea emisiunii. [•]* .. 1 — i I I I II I » I Cetățeni, Trușești . Redacția noastră a făcut cunoscut propunerea dv. Administrației județene Loto - Pronosport de la care primim răspunsul că în urma studiului întreprins s-a ajuns la concluzia că, deocamdată, la Trușești nu poate fi înființată o agenție Loto - Pronosport. H. Lupu, Vorona , Mihai Sava, Durnești ! Colectivul redacției noastre vă mulțumește călduros pentru urările de succes adresate. La rîndul nostru vă dorim mult spor în munca și viața dv. Elena I. Ungureanu, Știubieni ! Impresia dv. precum Curcer că vi s-au reținut pe nedrept cei 210 lei este greșită. Ajutorul social pe care l-ați primit trebuia să înceteze o dată cu încadrarea soțului dv. în muncă și nu mai tîrziu. Ca urmare penalizarea este legală. I. Răileanu, Botoșani s Nu înțelegem de ce vă angajați în postura de avocat în chestiuni care nu vă privesc. Din moment ce persoana la care vă referiți a reclamațiile primit răspuns la făcute și nu le contestă, deoarece și noi le aprecieri legale, este de prisos să insistați pentru a schimba situația. In caz că țineți neapărat să vă convingeți că punctul dv. de vedere este sau , nu exact puteți consulta organele care se ocupă cu astfel de probleme. Gheorghe Darie, Dorohoi : Din verificările făcute s-a constatat că spațiul locuibil pe care îl aveți este necorespunzător. Ca urmare, tovarășul Vasile Caba, primarul orașului Dorohoi, ne asigură că în momentul cînd se vor crea posibilități vi se va rezolva și cererea d».