Clopotul, 1984 (Anul 40, nr. 4647-4698)

1984-01-06 / nr. 4647

r W Profundă stimă și admirație pentru strălucita activitate ------------------------a tovarășei Elena Ceaușescu------------------------ (Urmare din pag. 1) împreună cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, a fost unul din cei mai activi organizatori ai acestor energice demonstrații împotriva primejdiei fascismului și a războiului, care au avut un larg ecou internațional. La fel și în timpul războiului a fost unul din participanții de seamă la rezistența antifascistă organizată de partidul comunist. După 23 August 1944, călită în focul luptei din anii ilegalității partidului comunist, tovarășa Elena Ceaușescu s-a dedicat cu pasiune studiului și acțiunii politice. Astfel a devenit un model al omului de știință dublat de omul politic, de luptătorul revoluționar, de comunistul de înaltă responsabilitate umană. O mare personalitate științifică și o mare personalitate politică — aceasta este imaginea tovarășei Elena Ceaușescu, care s-a cristalizat de-a lungul anilor, in conștiința poporului român. Cu deosebita sa putere de muncă și pasiune revoluționară, a participat activ și deosebit de fructuos la elaborarea politicii interne și externe a partidului, la realizarea mărețului edificiu al socialismului în România. Tovarășa Elena Ceaușescu este un cadru de partid și de stat de seamă, prețuit de întreg poporul. Ca membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, președintele Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie își aduce un neprețuit aport la dezvoltarea modernă a României socialiste, la întărirea prestigiului ei in lume, la bunăstarea si fericirea tuturor cetățenilor patriei. Cu dragoste și respect purtăm in conștiințe o imagine familiară nouă, românilor, o imagine simbol, dătătoare de optimism social și de încredere nezdruncinată în partid și în viitorul nostru. Această imagine îi reprezintă pe tovarășii Nicolae Ceaușescu și Elena Ceaușescu in mijlocul oamenilor muncii, discutînd cu ei, sfătuindu-se cu ei, îndrumîndu-i cu părintească înțelepciune. Și e firesc să-i întîlnim astfel pe cei mai iubiți fii ai poporului român aici, în mijlocul nostru, în iureșul muncii socialiste, in miezul vieții clocotitoare. Pretutindeni ei se află între oamenii țării, pretutindeni ei lucrează pentru binele nostru național. Tovarășă de viață și de luptă a conducătorului nostru, confundîndu-se la fel ca și el cu destinele patriei și ale poporului, tovarășa Elena Ceaușescu ne oferă netăgăduite dovezi ale vocației sale de om politic care contribuie cu devotament la realizarea progresului necontenit al patriei, la promovarea colaborării României cu toate țările lumii, pentru victoria păcii și a înțelegerii internaționale. Ca om de știință a contribuit la dezvoltarea științei românești și afirmarea ei pe plan internațional. Operele tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, rod al unei laborioase activități științifice, sunt tipărite și difuzate în numeroase țări ale lumii, fiind apreciate de mari oameni de știință și foruri academice și universitare, care i-au acordat înalte titluri și distincții. Putem spune fără putință de tăgadă că tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu, eminent specialist, de renume mondial a continuat cu strălucire tradiția marilor oameni de știință români, ridicind reputația și prestigiul de care s-a bucurat întotdeauna știința românească la cote tot mai înalte. Ceea ce caracterizează in cel mai înalt grad activitatea sa științifică este gindirea creatoare, îndrăzneață, coroborată cu eforturile neobosite de transpunere in practică a descoperirilor științifice. în felul acesta, tovarășa Elena Ceaușescu a devenit un exemplu pentru toți oamenii de știință din România. Binecunoscute sunt preocupările sale pentru modernizarea invățămîntului românesc, pentru pregătirea cadrelor necesare țării. Forța motrice în procesul de modernizare a invățămîntului, de sporire a participării școlii la viața social-economică a țării, o reprezintă, așa cum de atîtea ori a subliniat acest lucru tovarășa Elena Ceaușescu, integrarea sa cu producția, cercetarea științifică și practica social-politică. înaltele responsabilități politice și din domeniul științei n-o împiedică, ci din contra, o îndeamnă să se aplece cu atît mai mult asupra oamenilor, a problemelor sociale, asupra tinerei generații a patriei, cu căldură omenească, cu grijă părintească. Contribuția femeilor la viața social-economică și politică a crescut sensibil datorită eforturilor tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu pentru aplicarea dreaptă in viață a egalității sociale și politice, pentru promovarea femeilor in munci de răspundere. De asemenea, tînăra generație beneficiază de minunate condiții de viață, de învățătură și de muncă. O dimensiune adine umană se relevă în personalitatea tovarășei Elena Ceaușescu, mamă exemplară, ca ocrotitoare înțeleaptă a tuturor copiilor țării. Această dimensiune adinc umană își sporește strălucirea cînd urmărim, cu recunoștință, activitatea fără preget a tovarășei Elena Ceaușescu, împreună cu conducătorul nostru mult iubit, pentru victoria păcii în lume, a colaborării și înțelegerii intre popoare. Președintă a Comitetului Național Român «Oamenii de știință și pacea“, este cunoscută în lume ca un militant asiduu pentru progres, pace și colaborare. Știința nu poate avea decât un singur țel nobil: de a-l sluji pe om pe calea progresului, a bunăstării și fericirii. Ea trebuie să servească lichidării subdezvoltării in lume, a foametei, a mizeriei. Militînd și cu mijloacele științei pentru liniștea și pacea planetei, tovarășa Elena Ceaușescu își împletește și in acest fel activitatea cu cea a tovarășului Nicolae Ceaușescu, strălucit mesager in lume al voinței de pace a poporului român. Ziua de naștere a tovarășei Elena Ceaușescu este o sărbătoare scumpă nouă, tuturor cetățenilor români. Alături de Întreg poporul, locuitorii județului Botoșani ii aduc un călduros omagiu și-i doresc din toată inima ani mulți de viață și de muncă pentru binele național. Purtări încrustate pentru vecie în inimile noastre românești, imaginile scumpe ale tovarășilor Nicolae Ceaușescu și Elena Ceaușescu, eroi între eroii neamului românesc. La 1 iulie 1982, sticlarii dorohoieni au trăit momente emoționante — tovarășul Nicolae Ceaușescu împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu au vizitat întreprinderea, dînd indicații de mare valoare pentru diversificarea gamei de produse și reducerea consumului de materii prime și materiale \Vit\2 2 VA 2\V VN ^V V VA\V înălțător exemplu de om de știință ca român și ca cercetător nutresc o sinceră și profundă admirație față de marcanta personalitate pe care o întruchipează în țară și în lume, alături de ilustrul și proeminentul nostru conducător, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu. Militant revoluționar, cu remarcabile calități de conducător politic, tovarășa Elena Ceaușescu, membră a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. și al Permanent al acestuia. Biroului prim viceprim-ministru al guvernului îmbină cu succes activitatea politică, pusă în slujba înfăptuirii programelor fundamentale de partid, cu cea științifică. In acest sens, ca academician doctor inginer, președinte al Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, tovarășa Elena Ceaușescu și-a adus un aport determinant la elaborarea programelor de științifică, dezvoltare cercetare tehnologică, de introducere a progresului tehnic în industrie și agricultură, de ridicare pe o treaptă calitativ superioară a întregii economii naționale. Chimia — inclusiv agrochimia — un domeniu de vîrf al economiei noastre datorează aportului nemijlocit al tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, savant de renume mondial, un binemeritat prestigiu internațional, prodigioasa activitate pe care o desfășoară fiind recunoscută prin alegerea Domniei sale ca membru al unui mare număr de foruri științifice și universitare de peste hotare. Adăugind la activitatea revoluționară neîntreruptă, vastă și multilaterală activitate științifică, pusă în slujba edificării noii orînduiri socialiste în România, afirmării păcii și colaborării în lume, tovarășa Elena Ceaușescu se constituie un înălțător exemplu de dăruire în muncă și patos revoluționar pentru întregul nostru popor. Iată de ce, la acest moment aniversar, scump nouă tuturor, mă alătur întregului nostru popor aducînd un fierbinte omagiu tovarășei Elena Ceaușescu, căreia îi doresc din toată inima multă sănătate și putere de muncă în activitatea ce o desfășoară pentru binele întregului popor și înflorirea patriei noastre socialiste. Dr. ing. Ion N. LAȘCU cercetător principal la S.C.P.C.O. Popăuți © mmm Tovarășei ELENA CEAUȘESCU De ziua Dumneavoastră, primiți urarea noastră Ani mulți și sănătate și multe bucurii, Luceafărul de ziuă Vălicăre-n fereastră, In spațiul de legendă al maicii Românii, De care știm, vă leagă, iubirile și dorul De-a fi tot mai frumoasă sub falnic Tricolor, Fiind visul ce animă necontenit poporul In mersul său statornic spre comunism, spre viitor. Alături de Bărbatul ce ne e minduna, Să ne trăiți in pace spre progresul țării, Ca rod bogat să dea necontenit címpia Sub geana carpatină, in limpezimea zării... ... Pămintul germinează sub cer de Ianuar. Lumina dimineții ne bate în fereastră... Cuvintele de față primiți-le în dar Ca drag și scump omagiu la Ziua Dumneavoastră. Mihai LAU Botoșani ?Â\XXXXX.XXXXXVO.XXX.NVXXXXXXXXXXX.XXXXXS«YW.XXXXX'V.XXXXXXXXX.V\.XVvXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXWVO Gînd pionieresc O viață înaripată de grandioase aspirații, o viață de luptă continuă, de eroism — astfel își definesc pionierii botoșăneni personalitatea tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu. In acest moment aniversar, gîndurile noastre mature și copilărești, totodată, se îndreaptă spre această femeie-savant, femeie-mamă, femeie-eroină, înconjurînd-o cu o aureolă țesută din stimă profundă, iubire fierbinte, admirație nețărmurită. Sînt gînduri de prețuire, de recunoștință adîncă pentru tot ceea ce datorăm tovarășei Elena Ceaușescu, pentru contribuția sa inestimabilă la asigurarea unei vieți fericite, un climat educativ pentru toți pionierii. Sînt gînduri de admirație față de o existență-model. O asemenea existență-model dă elan viselor noastre, ale tuturor copiilor botoșăneni. CIUBURUC Cristina, pionier comandant de unitate, școala generală nr. 12 Botoșani, locțiitor al președintelui C.J.O.P. O operă închinată progresului patriei Dezvoltarea întregii noastre societăți In perioada ce a urmat Congresului al IX-lea al partidului, se caracterizează printr-o permanentă îmbunătățire a organizării economice și sociale, activitatea științifică desfășurîndu-se in strînsă legătură cu sarcinile imediate, de perspectivă, eficiența fiind criteriul de apreciere a eforturilor ce se depun în activitatea de cercetare științifică. In acest efort creator tovarășei academician doctor inginer Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-viceprim-ministru al Guvernului, președintele Consiliului Național pentru Știință și Tehnologie, îi revin merite deosebite. Contribuția sa se referă la elaborarea și înfăptuirea politicii partidului în dezvoltarea științei și tehnologiei, cât și la faptul că în calitate de om de știință, autoare a unei vaste opere științifice, afirmă pe plan mondial știința și cercetarea românească. Prin cele trei monografii realizate „Cercetări în domeniul sintezei și caracterizării compușilor macromoleculari“, „Polimerizarea stereospecifică a izoprenului“ și „Noi cercetări în domeniul compușilor macromoleculari“, tovarășa Elena Ceaușescu s-a remarcat ca un specialist cu renume mondial. Numeroase foruri științifice și universitare de peste hotare i-au acordat înalte titluri științifice, fiind aleasă ca membru al acestor prestigioase instituții, iar opera sa a fost tradusă în numeroase țări ale lumii: întreprinderea de articole tehnice de cauciuc Botoșani, rod al politicii înțelepte promovate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de dezvoltare armonioasă a tuturor zonelor țării, reprezintă totodată o unitate economică ce beneficiază direct de rezultatele cercetărilor științifice încununate de succes ale tovarășei Elena Ceaușescu. Astfel, cauciucul izoprenic, pe care îl folosim ca materie primă în întreprindere, ne permite să realizăm produse de înalt nivel calitativ, înlocuiește cauciucul natural ce ar fi trebuit procurat prin import. Tînărul nostru colectiv muncitoresc, angajat să rezolve problemele pe care le ridică noile tehnologii, urează tovarășei Elena Ceaușescu cu ocazia aniversării zilei de naștere tradiționalul „La mulți ani“, dorindu-i noi succese în nobila muncă ce o desfășoară. Mariana GÎRNEAȚA, inginer chimist I.A.T.C. Botoșani CLOPOTUL nr. 4647/1984