Comitatus, 1995. január-december (5. évfolyam, 1-12. szám)

1995-05-01 / 5. szám

COMITATUS révén és a megye idegenforgalmi adottságai­ra. A város iránti figyelem felkeltését szol­gálják mindazok a többéves múltra visszate­kintő gazdasági, kulturális és sportrendezvé­nyek, amelyek megszervezését az önkor­mányzat jelentős összegekkel támogatja. A kultúra területén mindenképpen meg kell említeni az idén 16. alkalommal megrende­zésre került Bartók Béla Kórusfesztivált, az 1927-ben indult Debreceni Nyári Egyete­met, a Katonazenekarok Fesztiválját, a Vi­­rágkarnevált, amelyek az országhatáron túl­ról is nagy tömegeket vonzanak a városba. A gazdasági életben elsősorban azok a vásárok és kiállítások játszanak fontos szerepet (pl. a Farmer Expo nemzetközi mezőgazdasági és élelmiszer-ipari kiállítás és vásár, a Prog­resszió vállalkozási kiállítás és vásár, a Cívis Mobil autó- és járműipari seregszemle), amelyek segítségével Debrecen városa — követve évszázados kereskedelmi hagyomá­nyait — ismét vásárvárossá válhat. A nagy hagyományokkal rendelkező ese­mények megrendezésének támogatása mel­lett az önkormányzat figyelmet fordít arra is, hogy minél több egyedi — mind a hazai, mind a nemzetközi közvélemény, vagy leg­alább egy szeletének az érdeklődését felkeltő — rendezvényt is Debrecenbe csábítson és az ezeken részt vevők segítségével terjessze a város jó hírét (emellett a sikeres szervezés megteremtheti az alapját a további felkéré­seknek is). Ezen rendezvények közül az el­múlt két évben kiemelkedő jelentőségű volt 1993 második felében a Közép-európai Kez­deményezés külügyminiszteri találkozója és a Szociális Munkások Nemzetközi Szerve­zetének 11. európai regionális konferenciája, 1994-ben pedig az Európa-nap rendezvény­­sorozata és a XVII. műrepülő világbajnok­ság. Elsősorban az ország lakosságát kívánta megcélozni az önkormányzat az elmúlt év­ben, amikor felhasználva Debrecen szabad 1995. május királyi várossá nyilvánításának 300 éves év­fordulóját, megszervezte a Cívisváros ren­dezvénysorozatot. Az ennek keretében lezaj­lott kiállítások, előadások stb. célja annak bebizonyítása volt, hogy Debrecen tényleg regionális központ, kultúrváros, nagy polgári és kereskedőhagyományokkal rendelkező település, nem csak az ország második leg­nagyobb városa. A városmarketing területén eddig elért eredmények bemutatása mellett azonban meg kell említeni azokat a területeket is, ahol a közeljövőben az önkormányzatnak to­vább kell fokozni tevékenységét. Az egyik igen fontos feladat a Debrecen által kínált gazdasági-társadalmi-kulturális feltételek ja­vítása, amely több területre is kiterjed. Egyrészt alapvető cél az anyagi infra­struktúra további fejlesztése. Ezen belül az egyik legfontosabb feladat, hogy a város tu­lajdonába került repülőtér szervesen beil­leszkedjen Kelet-Magyarország életébe, és ténylegesen hozzájáruljon a térség minden­irányú fejlődéséhez. Ennek érdekében arra kell törekedni, hogy — akár külföldi tőke bevonásával is — a repülőtéren és közelében olyan beruházások induljanak be, amelyek lehetővé teszik nagyobb teljesítményű repü­lőgépek rendszeres leszállását, valamint ki­egészítő jellegű haszonítást (pl. szállodák, kamionterminál építése) is magukba foglal­janak. Emellett a város vezetőségének — bár az ilyen jellegű beruházások nem tartoznak közvetlen feladatkörébe — mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy elősegítse a városban olyan szállodai és bankhálózat kialakulását, amely a legigényesebb üzlet­emberek igényeit is kielégíti (igen fontos lenne például az Arany Bika szálloda négy­­csillagossá fejlesztése) Másrészt az önkormányzatnak a város humán erőforrásainak javítása céljából — tá­maszkodva a testvér- és partnervárosi kap­csolatokra — továbbra is nagy figyelmet kelt 19

Next