Comitatus, 2001. január-december (11. évfolyam, 1-12. szám)

2001-07-01 / 7-8. szám

2001. július-augusztus COMITATUS irodák 3 főt tartanának ideálisnak a nyu­godt munkavégzéshez. Információs- és marketing tevékenység Az irodák forgalmát 1998 és 2000 kö­zött vizsgáltuk, külön rákérdezve a bel­és külföldi vendégek számára. Az aláb­biakban az egyes régiók egy irodára eső vendégszámát hasonlítjuk össze. Az országos átlaghoz képest a Bala­ton és a Nyugat-Dunántúl régió látoga­tottsága kiemelkedő. Természetesen e te­rületen belül is nagy különbségek ta­pasztalhatók, különösen sokan látogat­ják a keszthelyi, siófoki, balatonalmádi, soproni és győri irodát. Egy-egy település Tourinform irodá­jának látogatottsága a régió egészére ki­hat: a Balaton régióban a siófoki iroda, Észak-Magyarországon az egri forgalma csökkent a vizsgált időszakban, míg a Nyugat-Dunántúlon a győri iroda forgal­m­a növekedett ugrásszerűen. A Dél-Al­föld markáns változásáért egyetlen tele­pülés, Kecskemét „felelős”, statisztikát 1999-től közöltek. A külföldi látogatókkal az irodákban dolgozók döntő többsége német (98%) és angol (78%) nyelven kommunikál, ezt követi­­ a francia (20%), az olasz (8%) és az orosz (4%) nyelv. Az irodák válaszai alapján a turisták részéről legnagyobb igény a holland (Balaton, Nyugat-Dunántúl, Észak-Ma­­gyarország), az orosz (Balaton), a len­gyel (Észak-Alföld) és a horvát (Dél- Dunántúl) nyelvtudásra van. A kiemel­kedő külföldi forgalomhoz szorosan kapcsolható, hogy a legtöbb nyelv isme­retére a Balaton és a Nyugat-Dunántúl régióban volna szükség. A belföldi vendégek forgalmát vizs­gálva egészen más megállapításokat te­hetünk. A Balaton és az Észak-Alföld ré­gió irodáiba jóval átlag alatt térnek be a hazai látogatók, míg a Nyugat-Dunántúl, a Közép-Dunántúl és a Dél-Alföld rend­kívül nagy forgalmat bonyolít. A régiós Turisztikai régiók Tourinform irodáinak átlagos évi külföldi forgalma 1998-2000 80

Next