Comitatus, 2001. január-december (11. évfolyam, 1-12. szám)

2001-07-01 / 7-8. szám

2001. július-augusztus nek” titulált Nyugat-Dunántúlon vagy Balaton régió egyes vidékein ugyanúgy gond a nyelvismeret vagy a közmű hiá­nya, mint például a Dél-Alföldön. Azokban a turisztikai régiókban, ahol megyei irodák is működnek a non-profit marketing tevékenység szerteágazóbb és szervezettebb. Az irodák és az önkor­mányzatok kapcsolatának intenzitása változó, de egyértelműen nem függ össze a régió látogatottságával, turiszti­kai ismertségével. A szakmai információszerzés forrásá­val kapcsolatos felmérés az ország erő­teljes főváros-központúságát tükrözi, melyen véleményünk szerint enyhíthet a regionális kiállításokon való részvétel tá­mogatása, a helyi sajtó turizmus szakma által való támogatása és a helyi­ kistérsé­­gi turisztikai honlapok fejlesztése. A turisztikai régiók elfogadottsága korántsem egyértelmű, hiszen a jelenlegi határokkal az irodák egyötöde, az irányí­tás módjával a régiók többsége elégedet­len. Valószínűleg hosszú éveket vesz még igénybe az egyedi arculat és kínálat és az ezt támogató pályázati- és kapcso­latrendszer kialakítása. COMITATUS A felmérés bizonyította a szabadidő, az egészség felértékelődését, mely nem­csak a termék-preferenciákban, de a fej­lesztési elképzelésekben is nyomon kö­vethető. Az aktív, a kulturális és az egészség turizmus támogatásával végső soron a vendégek mellett sokat nyer a helyi lakosság is. Jegyzetek LŐRINCZ KATALIN 1 www.tourinform .hu címen elérhetők az egyes irodák. 2 E kutatás alapját, azaz a kérdőívek postázá­sát és visszaküldését is eredetileg e-mail-ekkel terveztük, ám a visszaküldési arány alacsony szintje miatt kénytelenek voltunk postai úton is megismételni. 3 A kérdéssort az irodák ötfokú skálán érté­kelték, ahol az 1-es azt jelenti, hogy egyáltalán nem ért vele egyet, az 5-ös pedig, hogy teljes mértékben egyetért az állítással. 4 A 10 termék: bor- és gasztronómia, falusi turizmus, kulturális turizmus, lovas turizmus, egészség turizmus, üzleti- és konferencia turiz­mus, vízi turizmus, aktív turizmus, ökoturiz­mus, üdülések. 5 A közeljövő 10 évet jelent. 90

Next