Comitatus, 2001. január-december (11. évfolyam, 1-12. szám)
2001-07-01 / 7-8. szám
2001. július-augusztus nek” titulált Nyugat-Dunántúlon vagy Balaton régió egyes vidékein ugyanúgy gond a nyelvismeret vagy a közmű hiánya, mint például a Dél-Alföldön. Azokban a turisztikai régiókban, ahol megyei irodák is működnek a non-profit marketing tevékenység szerteágazóbb és szervezettebb. Az irodák és az önkormányzatok kapcsolatának intenzitása változó, de egyértelműen nem függ össze a régió látogatottságával, turisztikai ismertségével. A szakmai információszerzés forrásával kapcsolatos felmérés az ország erőteljes főváros-központúságát tükrözi, melyen véleményünk szerint enyhíthet a regionális kiállításokon való részvétel támogatása, a helyi sajtó turizmus szakma által való támogatása és a helyi kistérségi turisztikai honlapok fejlesztése. A turisztikai régiók elfogadottsága korántsem egyértelmű, hiszen a jelenlegi határokkal az irodák egyötöde, az irányítás módjával a régiók többsége elégedetlen. Valószínűleg hosszú éveket vesz még igénybe az egyedi arculat és kínálat és az ezt támogató pályázati- és kapcsolatrendszer kialakítása. COMITATUS A felmérés bizonyította a szabadidő, az egészség felértékelődését, mely nemcsak a termék-preferenciákban, de a fejlesztési elképzelésekben is nyomon követhető. Az aktív, a kulturális és az egészség turizmus támogatásával végső soron a vendégek mellett sokat nyer a helyi lakosság is. Jegyzetek LŐRINCZ KATALIN 1 www.tourinform .hu címen elérhetők az egyes irodák. 2 E kutatás alapját, azaz a kérdőívek postázását és visszaküldését is eredetileg e-mail-ekkel terveztük, ám a visszaküldési arány alacsony szintje miatt kénytelenek voltunk postai úton is megismételni. 3 A kérdéssort az irodák ötfokú skálán értékelték, ahol az 1-es azt jelenti, hogy egyáltalán nem ért vele egyet, az 5-ös pedig, hogy teljes mértékben egyetért az állítással. 4 A 10 termék: bor- és gasztronómia, falusi turizmus, kulturális turizmus, lovas turizmus, egészség turizmus, üzleti- és konferencia turizmus, vízi turizmus, aktív turizmus, ökoturizmus, üdülések. 5 A közeljövő 10 évet jelent. 90