Comitatus, 2001. január-december (11. évfolyam, 1-12. szám)

2001-07-01 / 7-8. szám

2001. július-augusztus COMITATUS helyükön, így sem eredményorientáltan, sem hatékonyan nem lehet dolgozni. Mégis mivel magyarázhatóak kiváló eredményeink.­­ Jelentős mértékben javult az ország és térségi (megyei) marketing tevékenység, ez pályázati pénzeknek köszönhető. Az országban a TOUR­­INFORM irodák száma már 108-at is elérte. Már kevesen emlékeznek rá, hogy 1992-ben a - működési területe szerint az egész megyét lefe­dő- Megyei Tourinform iroda és a­­ működési te­rület szerint Siófok várost lefedő- siófoki iroda nyílt meg elsőként a fővároson kívül. Ők még komputerek és korszerű irodatechnika nélkül kezdték és maguknak, illetve az országnak te­remtették meg adatbázisukat. Sajnos jellemző módon legtöbb iroda ma is korszerűtlen eszkö­zökkel és megfelelő eszköz, illetve forrásháttér nélkül dolgozik. Ezért nem egy helyütt az infor­mációs szolgálat, a marketing feladatok mellett -annak rovására- szálláshely és programértéke­sítő közvetítőjeként bevételteremtésre szórni, hogy azt visszaforgatva biztosítsa fenntartását és működését.­­ A piacgazdaságra történő áttérés következ­tében nőt a piaci szereplők, turisztikai szolgálta­tást kínálók száma. A verseny erősödését köve­tően a pozitív hatás mellet folyamatosan erősö­dött a negatív jelenségek száma is. Várhatóan a közhitelű regisztrációval ezek a jelenségek sem gyengítik tovább a piaci helyzetet.­­ Jelentős mértékben javult a belföldi turiz­mus helyzete, megítélése, szerepe. Ezzel egy időben megindult egy kismértékű csökkenés a külföldiek vonatkozásában. Azok összetételé­ben viszont felerősödött a módosabb, fizetőké­pesebb rétegeket felváltó, alacsony költési szin­tű, igénytelenebb réteg jelenléte. A belföldi tu­rizmus felerősödése a szezonalítás kismértékű csökkentésében is szerepet játszik. - Bővült a vonzerők tudatos fejlesztésének köszönhetően a turisztikai programkínálatunk. Harmadik alkalommal rendezzük meg a me­gyében mind több település bevonásával a Kü­lönleges Asztali örömök elnevezésű rendez­vénysorozatot, programot, szórakozási kikap­csolódást, vonzerőt teremtve a Somogyba láto­gató vendégeinknek és nem utolsósorban nem­zeti kulturális örökségünk a hagyományok újjá­élesztése ápolása volt a fő célunk. A rendez­vénysorozat időközben olyan önálló vonzerővé nőtte ki magát, amelyre utazási irodák turista­­csoportokat szerveznek.­­ A komplex turisztikai kínálat fejlődése első­sorban a piaci kínálattól függ, az igények növe­kedése esetén azok erősödnek, néha visszaes­nek, de mindezeknek köszönhetően megnöve­kedett a területfejlesztésben a turizmus célú és központú fejlesztések szerepe, súlya.­­ Az elektronikus kereskedelem nem kerülte el hazánkat, de Somogy megyét sem. Ennek kí­vántunk megfelelni azzal, hogy 2001 márciusá­tól megnyitottuk Somogy megye turisztikai portálját www.somogytourism.hu címen. Adat­bázist hoztunk létre a turizmus szereplői széles körének tájékoztatására, segítésére, szórakozta­tására, kikapcsolódása üdülése elősegítésére. A portál folyamatos fejlesztés alatt áll. A néhány hónapos látogatói statisztikák szerint, széles a nagyvilágból több ezren keresik fel havonta úgy a tengeren túlról, mint belföldről. HAMVAS PÉTER 93

Next