Comitatus, 2001. január-december (11. évfolyam, 1-12. szám)
2001-07-01 / 7-8. szám
2001. július-augusztus működését szolgáló technikai feltételek korszerűsítésére, a marketing és PR programok megvalósítására. Eddigi működése alatt 24 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el. A hivatal PR tevékenységében igen fontos lépés volt a pályázati úton kialakított megyei turisztikai logó és szlogen („Más, mint másutt... Veszprém megye”), amely az egységes arculatú kiadványokon, reklám és marketing anyagokon A megyei fotó- és határ folyamatosan fejlesztett és karbantartott adatbázisa a hivatalnak, a munkatársak által készített képanyagok a kiadványokban is felhasználásra kerülnek, költségtakarékos megoldást alkalmazva. A programokról, új kiadványokról a sajtó képviselőit folyamatosan tájékoztatják, velük együttműködve készültek tájékoztató anyagok, vetélkedők a megye értékeiről, így 17 részes filmsorozat a kistérségek értékeit bemutatva, iskolás gyermekek számára vetélkedő a megyei lapban, „Ki tud többet megyénkről” címmel. A számítógépes világhálózaton valamennyi kiadvány megtalálható, miként a településenkénti bemutatás is, melyet a hivatal szakemberei állítottak össze. A hivatal egyúttal - pályázat elnyerése alapján - megyei TOURINFORM szerepkört is betöltve, tagja az országos turisztikai számítógépes hálózatnak és COMITATUS aktív elektronikus levelezés útján történő információszolgáltatást végez a rendszeren keresztül. A turisták tájékoztatására, a kistérségi marketingmunkában történő szerepvállalásra létrehozott megyei TOURINFORM hálózat kiépítése megyénkben a közgyűlés döntése, az Idegenforgalmi Bizottság irányítása alapján 1995-ben kezdődött meg, és amely főként az utóbbi három évben folyamatosan épült ki. Ma már 12 állandó jelleggel működő és 2 szezonális TOURINFORM iroda van a megyében. A települési irodák munkáját a Megyei Turisztikai Hivatal koordinatív szerepkörrel is segíti, élő az együttműködés velük az információs és marketingmunkában, rendszeres munkaértekezleteken egyeztetik a közös feladatokat. A megye értékeinek piacra jutása igen fontos feladat, amit a Turisztikai Hivatal szakmai kiállításokon, vásárokon való részvétellel, az ott végzett standszolgálattal biztosít. Ennek eredménye elsősorban a fogadóhelyeken érvényesül, ami különösen tetten érhető a belföldi vásárokon történő aktív bemutatkozás révén, és amelyet a korábban részletezett mutatószámok is igazolnak. VEILAND LÁSZLÓ 96