Comitatus, 2001. január-december (11. évfolyam, 1-12. szám)

2001-07-01 / 7-8. szám

2001. július-augusztus működését szolgáló technikai feltételek korszerűsítésére, a marketing és PR programok megvalósítására. Eddigi mű­ködése alatt 24 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el. A hivatal PR tevékenységében igen fontos lépés volt a pályázati úton kialakí­tott megyei turisztikai logó és szlogen („Más, mint másutt... Veszprém me­gye”), amely az egységes arculatú kiad­ványokon, reklám és marketing anyago­kon A megyei fotó- és h­atár folyamato­san fejlesztett és karbantartott adatbázisa a hivatalnak, a munkatársak által készí­tett képanyagok a kiadványokban is fel­­használásra kerülnek, költségtakarékos megoldást alkalmazva. A programokról, új kiadványokról a sajtó képviselőit fo­lyamatosan tájékoztatják, velük együtt­működve készültek tájékoztató anyagok, vetélkedők a megye értékeiről, így 17 ré­szes filmsorozat a kistérségek értékeit bemutatva, iskolás gyermekek számára vetélkedő a megyei lapban, „Ki tud töb­bet megyénkről” címmel. A számítógépes világhálózaton vala­mennyi kiadvány megtalálható, miként a településenkénti bemutatás is, melyet a hivatal szakemberei állítottak össze. A hivatal egyúttal - pályázat elnyeré­se alapján - megyei TOURINFORM szerepkört is betöltve, tagja az országos turisztikai számítógépes hálózatnak és COMITATUS aktív elektronikus levelezés útján történő információszolgáltatást végez a rend­szeren keresztül. A turisták tájékoztatására, a kistérségi marketingmunkában történő szerepvál­lalásra létrehozott megyei TOURIN­FORM hálózat kiépítése megyénkben a közgyűlés döntése, az Idegenforgalmi Bizottság irányítása alapján 1995-ben kezdődött meg, és amely főként az utób­bi három évben folyamatosan épült ki. Ma már 12 állandó jelleggel működő és 2 szezonális TOURINFORM iroda van a megyében. A települési irodák munkáját a Me­gyei Turisztikai Hivatal koordinatív sze­repkörrel is segíti, élő az együttműködés velük az információs és marketingmun­kában, rendszeres munkaértekezleteken egyeztetik a közös feladatokat. A megye értékeinek piacra jutása igen fontos feladat, amit a Turisztikai Hivatal szakmai kiállításokon, vásárokon való részvétellel, az ott végzett standszolgá­lattal biztosít. Ennek eredménye elsősor­ban a fogadóhelyeken érvényesül, ami különösen tetten érhető a belföldi vásá­rokon történő aktív bemutatkozás révén, és amelyet a korábban részletezett muta­tószámok is igazolnak. VEIL­AND LÁSZLÓ 96

Next