Comitatus, 2003. január-december (13. évfolyam, 1-12. szám)
2003-07-01 / 7-8. szám
2003. július-augusztus COMITATUS szerrel rendelkezik mind a döntéshozatal, mind pedig a non-profit (elsősorban marketing) feladatok végrehajtói szintjén. Tevékenységével, támogatásaival pozitívan befolyásolja a települési önkormányzatok turizmussal kapcsolatos tevékenységét (pl. Tourinform irodák támogatása). A turizmust közvetlenül szolgáló intézmények: - Turisztikai és Külkapcsolatok Bizottsága: feladata a megye turizmussal kapcsolatos döntéseinek előkészítése és a döntések végrehajtásának ellenőrzése. - Megyei Turisztikai Hivatal: országosan elismerten magas színvonalon végzett feladata a megye turisztikai értékeink megjelentetése, piacra juttatása. Jelenlegi költségvetése és kapacitása nem engedi meg a termékfejlesztésben vagy a szervezési feladatokban való komolyabb szerepvállalást. - Veszprém Megye Idegenforgalmáért Közalapítvány: célja a megye turisztikai értékeinek propagálását szolgáló helyi, kistérségi tevékenység és az ehhez kapcsolódó kiadványok megjelenésének támogatása, ehhez pályázati rendszerben nyújt vissza nem térítendő támogatásokat. Tourinform irodák: a Veszprém Megyei Önkormányzattól független, de általa támogatott, települési önkormányzatok által működtetett non-profit feladatokat ellátó irodák, feladatuk a látogatók felé irányuló tájékoztatás. Veszprém megye országos viszonylatban a legkiépültebb megyei Tourinform hálózattal rendelkezik. Fentieken kívül áttételesen a megye szinte minden intézménye érintett valamilyen formában, a turizmusban, kiemelten a kultúra és az egészségügy területein működők. Veszprém megye önkormányzatának jövőbeni turisztikai stratégiája Szegmentáció A stratégia megalapozása a Veszprém megye turizmusa iránt érdeklődést mutató fogyasztói csoportok pontosabb behatárolásával történt. A vakációs turizmus esetében ez a vendégek - vásárlás helyét és módját meghatározó - elérhetőségének és - a fogyasztás helyét és módját meghatározó - családi életciklusának a figyelembe vételével történt. Míg az első szempont a döntő az egyes szegmensek elérésének ütemezésében, addig a második főleg a kínált termékek fejlesztési módjait befolyásolja. Összefoglalóan a következő időbeosztást javasoljuk: A hivatásturizmus termékei közül kiemelt figyelemre javasolt találkozók és konferenciák esetében alkalmazott szegmentációs szempontok a termék jellege - üzleti találkozók vagy konferenciák - és a szóba jöhető helyszínek. Az első szempont a szükséges infrastruktúrát és szolgáltatásokat határozza meg, a második pedig ezen belül a kiegészítő prog 132