Comitatus, 2003. január-december (13. évfolyam, 1-12. szám)

2003-07-01 / 7-8. szám

2003. július-augusztus COMITATUS szerrel rendelkezik mind a döntéshozatal, mind pedig a non-profit (elsősorban mar­keting) feladatok végrehajtói szintjén. Te­vékenységével, támogatásaival pozitívan befolyásolja a települési önkormányzatok turizmussal kapcsolatos tevékenységét (pl. Tourinform irodák támogatása). A tu­rizmust közvetlenül szolgáló intézmé­nyek: - Turisztikai és Külkapcsolatok Bi­zottsága: feladata a megye turiz­mussal kapcsolatos döntéseinek előkészítése és a döntések végrehaj­tásának ellenőrzése. - Megyei Turisztikai Hivatal: országo­san elismerten magas színvonalon végzett feladata a megye turisztikai értékeink megjelentetése, piacra jutta­tása. Jelenlegi költségvetése és kapa­citása nem engedi meg a termékfej­lesztésben vagy a szervezési felada­tokban való komolyabb szerepválla­lást. - Veszprém Megye Idegenforgalmáért Közalapítvány: célja a megye turisz­tikai értékeinek propagálását szolgáló helyi, kistérségi tevékenység és az ehhez kapcsolódó kiadványok meg­jelenésének támogatása, ehhez pályá­zati rendszerben nyújt vissza nem té­rítendő támogatásokat.­­ Tourinform irodák: a Veszprém Me­gyei Önkormányzattól független, de általa támogatott, települési önkor­mányzatok által működtetett non-profit feladatokat ellátó irodák, feladatuk a látogatók felé irányuló tá­jékoztatás. Veszprém megye orszá­gos viszonylatban a legkiépültebb megyei Tourinform hálózattal ren­delkezik. Fentieken kívül áttételesen a megye szinte minden intézménye érintett vala­milyen formában, a turizmusban, ki­emelten a kultúra és az egészségügy te­rületein működők. Veszprém megye önkormányzatának jövőbeni turisztikai stratégiája Szegmentáció A stratégia megalapozása a Veszp­rém megye turizmusa iránt érdeklődést mutató fogyasztói csoportok pontosabb behatárolásával történt. A vakációs tu­rizmus esetében ez a vendégek - vásár­lás helyét és módját meghatározó - elér­hetőségének és - a fogyasztás helyét és módját meghatározó - családi életciklu­sának a figyelembe vételével történt. Míg az első szempont a döntő az egyes szegmensek elérésének ütemezésében, addig a második főleg a kínált termékek fejlesztési módjait befolyásolja. Össze­foglalóan a következő időbeosztást ja­vasoljuk: A hivatásturizmus termékei közül ki­emelt figyelemre javasolt találkozók és konferenciák esetében alkalmazott szeg­mentációs szempontok a termék jellege - üzleti találkozók vagy konferenciák - és a szóba jöhető helyszínek. Az első szempont a szükséges infrastruktúrát és szolgáltatásokat határozza meg, a máso­dik pedig ezen belül a kiegészítő prog­ 132

Next