Constructorul, iulie 1971 (Anul 23, nr. 27-31)

1971-07-03 / nr. 27

ȘEDINȚA COMITETULUI EXECUTIV AL CONSILIULUI CENTRAL AL U.G.S.R. In ziua de 30 iunie a.c., a avut loc ședința Comitetului Executiv al Consiliului Central al U.G.S.R. Au participat președinții comitetelor uniunilor sindicale de ramură, membrii Consiliului pentru problemele economice și pregătirii profesionale și ai Consiliului pentru problemele sociale și ridicarea nivelului de trai— organisme ale Consiliului Central al U.G.S.R., precum și cadre cu munci de răspundere în conducerea unor ministere și instituții centrale de stat. In cadrul ședinței au fost dezbătute : proiectul de Lege privind organizarea și funcționarea controlului obștesc ; proiectul de Lege cu privire la organizarea și conducerea unităților economice de stat; proiectul de Lege privind încadrarea și promovarea în muncă a personalului unităților socialiste de stat. Au fost luate în discuție numeroase propuneri de îmbunătățire a textelor proiectelor acestor acte normative, rezultate din ampla dezbatere organizată de organele și organizațiile sindicale, din scrisorile trimise de oamenii muncii și din dezbaterea publică în presă, în spiritul democrației socialiste și muncitorești, promovată cu consecvență de Partidul Comunist Român, la adunările organizate de sindicate pentru dezbaterea celor trei proiecte de legi, au participat aproape 1 200 000 de salariați și au luat cuvîntul peste 40 000 de oameni ai muncii, care au făcut numeroase propuneri și sugestii pentru perfecționarea proiectelor de legi. Din această largă dezbatere a reieșit acordul maselor de oameni ai muncii cu principiile ce stau la baza proiectelor de legi. In ansamblu, propunerile făcute de muncitori, tehnicieni, ingineri, funcționari și celelalte categorii de salariați se caracterizează prin conținutul lor concret, izvorît direct din cunoașterea situațiilor existente în întreprinderi și instituții și sînt călăuzite de necesitatea formulării mai exacte a unor prevederi cuprinse în cele trei proiecte de legi. In urma dezbaterilor care au avut loc în ședința Comitetului Executiv au fost definitivate propunerile Consiliului Central al U.G.S.R. cu privire la îmbunătățirea și completarea prevederilor cuprinse în cele trei proiecte de legi — documente de o deosebită importanță economico-socială, care urmează să fie supuse aprobării Marii Adunări Naționale. In aceeași zi, Comitetul Executiv al Consiliului Central al U.G.S.R. a analizat concluziile rezultate în urma controlului făcute de U.G.S.R. cu privire la activitatea desfășurată de sindicatele din întreprinderile constructoare de mașini din județul Brașov și municipiul București pentru realizarea sarcinilor economice și ale pregătirii profesionale , activitatea sindicatelor din întreprinderile industriei ușoare din județele Timiș și Arad privind realizarea sarcinilor economice și de îmbunătățire a condițiilor de muncă , activitatea sindicatelor din județele Bihor, Galați, Iași și Hunedoara cu privire la organizarea și eficiența controlului obștesc. La acest punct din ordinea de zi au participat și președinții consiliilor județene ale sindicatelor, președinți și secretari ai comitetelor sindicatelor din întreprinderile și instituțiile controlate. Pe baza constatărilor făcute în timpul controlului și în urma dezbaterilor ce au avut loc, Comitetul Executiv al Consiliului Central al U.G.S.R. a adoptat măsurile corespunzătoare pentru generalizarea experienței înaintate și înlăturarea neajunsurilor semnalate. Lucrările Comitetului Executiv al Consiliului Central al U.G.S.R. au fost conduse de tovarășul Virgil Trofin, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului Central al U.G.S.R. In după amiaza zilei de 30 iunie a.c. au avut loc ședințe separate ale Consiliului pentru problemele economice și pregătirii profesionale și Consiliului pentru problemele sociale și ridicarea nivelului de trai, în cadrul cărora au fost analizate și rezolvate unele probleme curente ale activității acestor organisme ale Consiliului Central al U.G.S.R. Laboratorul uzinal de la întreprinderea de construcții metalice și aparataje — București desfășoară o activitate complexă pentru determinarea parametrilor funcționali ai noilor tipuri de aparataje, pentru controlul calitativ al produselor de serie. În fotografie , verificarea unui ventilator industrial pe standul de probă. împreună cu întregul popor, constructorii salută cu entuziasm rezultatele vizitei delegației de partid și guvernamentale române, condusă de tovarășul Nicolae Ceaușescu, in țările socialiste din Asia Cu profund interes, cu vie satisfacție întregul nostru popor a urmărit, etapă cu etapă, relatările de presă asupra vizitei pe care delegația de partid și guvernamentală română, condusă de tovarășul NICOLAE C CEAUȘESCU, a făcut-o în cursul lunii trecute în țările socialiste din Asia 0 * 4 * ^ — Republica Populară Chineză, Republica Populară Democrată Coreeană, Republica Democrată Vietnam și Republica Populară Mongolă. Contribuție de cea mai mare însemnătate la dezvoltarea legăturilor frățești de prietenie și colaborare dintre România și celelalte țări socialiste, vizita a constituit totodată unul din cele mai ample și semnificative , eforturi internaționale îndreptate spre restabilirea unității tuturor țărilor socialiste, spre întărirea coeziunii mișcării comuniste și muncitorești, a tuturor forțelor antiimperialiste, în slujba cauzei socialismului, a interesului general al păcii, libertății și progresului social. Prodigioasa activitate desfășurată de către delegația română, personal de către tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU — strălucită manifestare a politicii externe internaționaliste a partidului și statului nostru — au trezit în rîndurile oamenilor muncii, ale tuturor cetățenilor patriei, fără ■deosebire de naționalitate, un puternic și entuziast ecou. Sentimentele de adeziune și recunoștință pe care ei le exprimă în telegramele și scrisorile adresate Comitetului Central al P.C.R., secretarului general al partidului, în declarațiile făcute presei, întregesc și amplifică la scara întregului popor aprobarea deplină și înalta apreciere pe care Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. a dat-o rezultatelor vizitei ; ele reprezintă, totodată, un angajament ferm de a lupta cu totală dăruire pentru îndeplinirea mărețului program de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate, elaborat de Congresul al X-lea al partidului , ^ PROLETAR! DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI VA ! mm In pagInA a 2-A: PROIECT STATUTUL UNIM SINOISIUmull IM CONSTRtUCȚII ȘI INDUSTRIA MATERIALELOR UI CONSTRUCȚII 4 pagini 25 bani Redacția și administrația : București 62, str. Grădina cu cai nr. 7, sectorul 6, telefon 15.19.21—15.10.92 O suprafață de 4. 600 ha terenuri din perimetrul Băilești-Calafat va fi alimentată cu apă din Dunăre, prin intermediul sistemului de irigații recent pus în funcțiune de către sectorul de construcții pentru îmbunătățiri funciare din cadrul M.A.I.A.S.A. în fotografie , stația de pompare Basarabi-Calafat, cu un debit de 42 mcisec. 12200 tone de ciment peste plan ...la care se adaugă 2 600 tone de var, 9 800 tone de ipsos, 185 tone de cărămizi refractare; aceasta este producția — cu o valoare globală de 3 milioane de lei — obținută suplimentar pînă la 30 iunie de către colectivul Fabricii de ciment-Turda, prin îndeplinirea sarcinii pe semestrul I cu două zile mai devreme. (IOAN BARNA, corespondent) NOUA COMPONENTĂ A COLEGIULUI MINISTERULUI CONSTRUCȚIILOR INDUSTRIALE Consiliul de Miniștri a aprobat noua componență a Colegiului Ministerului Construcțiilor Industriale. Din Colegiu fac parte : ministrul construcțiilor industriale (președinte) ; adjuncții ministrului ; secretarii generali ; președintele Comitetului Uniunii sindicatelor din construcții și industria materialelor de construcții ; ing. Ioan Bercea, directorul general al Trustului de instalații-montaj București ; ing. Traian Bigan, șeful Sectorului îndrumare și sinteză ; ing. Radu Briese, director general adjunct al Direcției generale de coordonare a lucrărilor ; ing. Petru Dinit, directorul general al Antreprizei române de construcții montaj București ; ing. Anca Drăghiciu, șef de serviciu la Direcția generală de aprovizionare desfacere ; Dumitru Constantin, dișirectorul Direcției de personal și învățămînt, ing. Neculai Ionescu, directorul general al Trustului de instalații pentru industria chimică- București ; ing. Leon Leibovici, directorul general al Trustului de construcții industriale Brașov ; ing. Aurel Micu, directorul Grupului de șantiere Tîrgoviște ; ing. Dumitru Niculescu, director general adjunct al Direcției generale de coordonare a lucrărilor ; Crăișor Olteanu, directorul general al Direcției generale de aprovizionare și desfacere ; ing. Tudor Patelli, directorul general al Trustului de construcții industriale Iași ; ing. Victor Popescu, directorul general al Trustului de construcții industriale-municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej ; ing. Mircea Popoviciu, directorul general al Trustului de construcții industriale- Cluj , prof. dr. ing. Radu Prișcu, rectorul Institutului de construcții- București ; ing. Mihail Sălcianu, directorul Uzinei de reparații-Ploiești a T.M.B. ; ing. Ion Ștefănescu, directorul Institutului de cercetări în construcții și economia construcțiilor-București ; ing. Petru Vernescu, directorul Institutului de proiectare pentru construcții-București ; ing. loan Viță, directorul general al Trustului de mecanizare-București; ing. Victor Zemora, directorul general al Centralei de producție industrială-București. ★ Vineri, 2 iulie, Colegiul a ținut, sub conducerea tovarășului ing. Matei Ghigiu, ministrul construcțiilor industriale, prima sa ședință în noua componență. Colegiul a dezbătut modul de organizare a sistemului departamental de perfecționare a pregătirii lucrătorilor din ramura construcțiilor, pe baza programului-cadru elaborat în lumina Legii recent adoptate. Propunerile făcute cu acest prilej, precum și cele primite de la unitățile M. C. Ind., de la alte ministere constructoare și C.S.E.A.L. vor fi analizate, în vederea trecerii în cel mai scurt timp la definitivarea programelor concrete, la nivelul ministerului și al unităților, pentru perfecționarea pregătirii cadrelor de toate categoriile. Au fost dezbătute, de asemenea, rezultatele activității de cercetare științifică desfășurată în primele 5 luni ale anului de către ÎNCERC și alte unități ale ministerului, stabilindu-se măsurile necesare pentru mai buna valorificare a lor în producție. Colegiului i-au fost prezentate informări privind : realizarea planului de producție industrială pe semestrul I a.c. la unitățile M.C.Ind., stadiul realizăriii planului tehnic de asimilare a noi utilaje, scule și dispozitive și măsuri pentru realizarea sarcinilor anuale în acest domeniu. A fost dezbătut și aprobat proiectul Statutului trustului de construcții-montaj. Această reglementare-cadru precizează modul de organizare și funcționare a trusturilor cu statut de centrală ale M.C.Ind., atribuțiile lor în diversele domenii ale activității, organizarea, funcționarea și atribuțiile conducerii trustului — consiliul de administrație, biroul executiv și directorul general. Colegiul a aprobat, de asemenea, componența consiliilor de administrație ale noilor trusturi și centrale ale M.C.Ind. Ținînd seama de importanța gospodăririi judicioase a materialelor pe șantiere, conducerea Ministerului Construcțiilor Industriale și Comitetul Uniunii sindicatelor din construcții și industria materialelor de construcții au elaborat un plan comun de acțiune, la a cărui realizare vor fi antrenate conducerile unităților și comitetele sindicatelor, în urma dezbaterii lui, acest plan a fost aprobat de către Colegiu. De asemenea, Colegiul M.C.Ind. a aprobat unele măsuri organizatorice, precum și o nouă investiție proprie a M.C.Ind. — extinderea atelierului mecanic de la Baza de ateliere pentru construcții a ÎNCERC. Noi obiective puse în funcțiune . La Curtea de Argeș, constructorii de la T.C.Argeș au predat modernul complex turistic „Posada“, care cuprinde un hotel cu 107 locuri și alte dotări. (Gr. VARABIESCU, corespondent) • Din cele 3 600 de apartamente planificate pe acest an, pînă în prezent T.C.-Deva a predat 1000 ; șantierul nr. 4 al I.C.S.-Hunedoara a predat 310 apartamente. (Iulian IORDACHE, corespondent) • In cartierul Crihala din Turnu Severin, I.J.C.M.-Mehedinți a predat un nou bloc cu 60 de apartamente, executat cu ajutorul cofrajelor metalice plane ; a fost preluat, de asemenea, de către beneficiar și complexul tehnologic D.C.A. In studii avansate se află clădirile depozitului central de mărfuri I.C.I., liceului pedagogic cu 16 săli de clasă, internatului cu 304 locuri și cantinei cu 600 de locuri din cartierul Crihala. Din fondurile centralizate ale statului au fost atacate lucrările la primele 235 de apartamente din noul cartier Nord-C.E.T., care va avea în final 1500 de apartamente și diverse dotări social-culturale. (B. TRUȘCULESCU, corespondent) • La fabrica de cărămizi a industriei locale de la Cărbunești, constructorii de la I.J.C.M.Gorj au pus în funcțiune un cuptor cu o capacitate de 160 000 cărămizi. (I. PODARIȚA, corespondent) ADEZIUNE DEPLINA Telegrame adresate C.C. al P.C.R., tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Comitetul Uniunii sindicatelor din construcții și industria materialelor de construcții exprimă, în numele membrilor de sindicat, al tuturor oamenilor muncii de pe șantiere, din institutele de proiectare și cercetare, din unitățile producătoare de materiale de construcții, deplina adeziune la înalta apreciere pe care Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R. a dat-o activității desfășurate de delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de dumneavoastră, stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, în țările socialiste din Asia, activitate care adaugă noi valori prestigiului țării noastre, ca factor activ în lupta pentru soluționarea problemelor contemporane, arzătoare ale umanității. Fiecare moment din vizita oficială în Republica Populară Chineză, în Republica Democrată Coreeană, în Republica Democrată Vietnam și în Republica Populară Mongolă, contactele personale și convorbirile avute cu conducătorii de partid și de stat, întîlnirile cu masele largi de oameni ai muncii din aceste țări, se înscriu, incontestabil, pe coordonatele de importanță istorică, în cadrul eforturilor pentru întărirea continuă a raporturilor internaționale, a prieteniei și colaborării multilaterale frățești cu țările socialiste — pe care le apreciem ca o nouă și prețioasă contribuție efectivă, autentică, la întărirea forțelor socialismului în lume. Avem convingerea că vizita a consolidat și mai mult principiile de bază ale relațiilor internaționaliste, de a căror respectare depinde depășirea divergențelor existente, restabilirea unității, succesul luptei popoarelor împotriva imperialismului, pentru apărarea libertății și independenței naționale, asigurarea progresului social și a păcii în lume. Folosim acest prilej de a ne afirma — o dată în plus — acordul deplin față de politica marxist-leninistă promovată cu consecvență de partid, politică ce se identifică cu năzuințele întregului popor. Vă asigurăm mult stimate Nicolae Ceaușescu, de profundul, tovarășe atașament al sindicatelor, al tuturor lucrătorilor din construcții și industria materialelor de construcții față de politica clarvăzătoare a partidului, de hotărîrea noastră fermă de a ne consacra toate forțele, întreaga energie, capacitate și putere de muncă îndeplinirii în mod exemplar, a sarcinilor care ne revin în actualul cincinal, pentru a ne aduce contribuția la traducerea în viață a hotărîrilor celui de-al X-lea Congres al partidului, la ridicarea României socialiste pe noi culmi de civilizație și progres. COMITETUL UNIUNII SINDICATELOR DIN CONSTRUCȚII ȘI INDUSTRIA MATERIALELOR DE CONSTRUCȚII Arhitecții români au urmărit cu un viu interes și emoție relatările zilnice asupra vizitei pe care delegația de partid și de stat a României socialiste, condusă de dr. iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu, a efectuat-o în țările socialiste din Asia. Conducerea Uniunii Arhitecților, în numele arhitecților din Republica Socialistă România, exprimă totala adeziune a acestora față de activitatea prodigioasă și rezultatele deosebite realizate în cadrul convorbirilor purtate de delegația română, de către dv. personal cu conducătorii de partid și de stat ai țărilor vizitate, însuflețiți de înalta ținută principială a poziției exprimate de delegație, arhitecții români își exprimă înalta apreciere față de activitatea neobosită a partidului nostru și a conducerii sale pentru restabilirea unității țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale, pentru întărirea forțelor socialismului și păcii în întreaga lume. Sentimentele noastre de dragoste și devotament față de partid și conducerea sa sunt susținute de activitatea plină de abnegație pe care arhitecții, însuflețiți prin îndrumările de. prețioase, o desfășoară în cadrul construcției orașelor și satelor ca o contribuție însemnată la îndeplinirea și depășirea sarcinilor planului cincinal. COMITETUL DE CONDUCERE AL UNIUNII ARHITECȚILOR DIN REPUBLICA SOCIALISTA ROMNIA Sub stindardul internaționalismului Desfășurată sub stindardul internaționalismului proletar, vizita de prietenie a delegației de partid și guvernamentale române în țările socialiste din Asia nu a constituit un unicat sau o excepție, ci s-a înscris firesc pe linia a ceea ce reprezintă, în ultimii ani, o tradiție a politicii partidului și statului nostru, care militează consecvent pentru afirmarea în practică a principiilor respectării independenței și suveranității naționale, egalității depline în drepturi, neamestecului în treburile interne, întrajutorării tovărășești și avantajului reciproc, încerc un sentiment de satisfacție deplină, de mîndrie patriotică știind că aceste principii au fost reafirmate pregnant în activitatea desfășurată de delegația noastră, de tovarășul Nicolae Ceaușescu, energic militant pentru cauza unității țărilor socialiste,a mișcării comuniste și muncitorești internaționale, a tuturor forțelor antiimperialiste. Călduroasele manifestări de prietenie și respect cu care au fost întîmpinați pretutindeni solii României sînt tot atîtea dovezi ale trăiniciei legăturilor statornicite între țările și popoarele noastre, călăuzite de același ideal — socialismul," îmi exprim deplina adeziune și recunoștință față de politica internă și externă a partidului nostru, față de eminentul său conducător, tovarășul Nicolae Ceaușescu. ing. Ioan BAN șef de secție la Institutul de cercetări în construcții și economia construcțiilor Politica partidului — politica poporului Vizita de prietenie frățească a delegației de partid și de stat române în țările socialiste din continentul Asiei ne-a întărit simțămîntul însuflețitor că noi, oamenii muncii din România, pe lângă prietenii din imediata noastră vecinătate avem sute de milioane de prieteni și la depărtări de mii de kilometri, prieteni pe care îi călăuzesc aceleași idealuri, aceleași năzuințe, tovarăși de nădejde în munca și lupta noastră comună. Această fructuoasă vizită constituie totodată o nouă afirmare a justeței politicii externe și activității internaționale a partidului și statului nostru, ale cărei principii directoare au fost confirmate și mai pregnant de Congresul al X-lea al P.C.R. Vedem în eforturile întreprinse de partidul și statul nostru pentru restabilirea unității țărilor socialiste, întruchiparea propriilor noastre năzuințe și idealuri de prietenie, de ajutor reciproc în nobilele eforturi de promovare a păcii și progresului social. Vizita delegației române, în frunte cu iubitul nostru conducător, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a fost urmărită cu emoție de toți constructorii clujeni — români, maghiari și de alte naționalități, alături de ceilalți fii ai patriei. Mă mîndresc că sunt cetățean al României socialiste și membru al Partidului Comunist Român, care înfăptuiește o asemenea politică și are asemenea conducători.. István MARTON zidar, șef de echipă la Grupul 1 al Trustului de construcții — Citit în slujba cauzei socialismului, a păcii Am urmărit cu deosebită atenție vizita delegației noastre de partid și de stat, sub conducerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, în țările socialiste din Asia. Primirea deosebit de caldă făcută delegației române dovedește interesul și simpatia de care se bucură țara noastră și pe continentul Asiei. Rezultă, totodată, evident că sentimentele de colaborare, înțelegere și prietenie se pot întări atunci cînd se adîncesc contactele personale, cînd există dorința de a se cunoaște mai bine, de a înțelege mai bine viața și particularitățile fiecărui popor, fiecărui stat. Consider că vizita tovarășului Ceaușescu și a celorlalți conducători de partid și de stat se încadrează întrutotul în politica generală a partidului nostru privind întărirea coeziunii și colaborării între partidele comuniste și muncitorești, între țările socialiste, între toate forțele antiimperialiste. In acest sens, consider că strălucita activitate a delegației noastre a constituit o contribuție importantă la cauza socialismului, a păcii și înțelegerii între popoare, ing. Emil SPELL director cu pregătirea lucrărilor la ■Trustul de construcții industriale Brașov