Cotidianul, octombrie 2000 (Anul 10, nr. 2784-2809)

2000-10-02 / nr. 2784

Românii care au conturi în străinătate vor fi obligați să repatrieze valuta S-au majorat tarifele la gigacalorie și la transportul energiei termice Noua valoare a prețului național de referință pentru energia termică livrată populației, majorată cu 27,7%, a intrat în vigoare începând de ieri și este 350.000 lei, cu TVA inclusă (295.000 lei/Gcal fără TVA). Prețul mediu a fost stabilit la un curs de 20.500 de lei pentru un dolar și reprezintă 14 dolari/Gcal. Deși a fost anunțată pentru 1 septembrie, scumpirea gigacaloriei a fost amânată cu o lună. Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului, nr. 162/1999, prețul național de referință intră în vigoare începând cu data de întâi a lunii următoare publicării în Monitorul Oficial al României. pagina 7 Noua Lege Antidrog a determinat arestări printre traficanții de stupefiante Capturile de droguri, realizate de către polițiștii români încep să devină din ce în ce mai dese, mai ales de când cadrul legislativ a fost îmbunătățit, iar metodele de acțiune permise polițiștilor sunt mult mai eficiente, așa cum este dreptul de a infiltra informatori sub acoperire. Unul dintre județele în care realizările sunt evidente este Timiș. O dată cu intrarea în vigoare a noii Legi Antidrog, ofițerii Serviciului de Combatere a Crimei Organizate Timiș, conduși de colonelul Dumitru Balotă, și-au intensificat acțiunile pe linia combaterii traficului de droguri, urmărind în special descoperirea distribuitorilor de droguri de mare risc, identificate acum în lege. pagina 5 Sergiu Cunescu a refuzat să aprobe parteneriatul cu Iliescu Consiliul Național al PSDR a aprobat declanșarea negocierilor de fuziune cu PDSR. Elaborarea statutului și programului noului partid, PSD, va începe imediat după alegeri, congresul de constituire urmând să aibă loc în prima jumătate a anului 2001. Sergiu Cunescu a fost singurul adversar al fuziunii, plasându-se în opoziție față de majoritatea zdrobitoare care a aprobat fuziunea. Părăsit până și de vechii săi aliați, președintele onorific al PSDR a anunțat că va rămâne în partid atâta timp cât acesta se va menține ca atare. Deși se pare că Ion Iliescu a insistat personal pe lângă el, Cunescu susține în continuare că nu poate accepta un PDSR în actuala sa formulă. pagina 2 tiv ?QU pagina 3 Cotidianul Fondator ION RAȚIU Anul X, numărul 2784, luni, 2 octombrie 2000,12 pagini, două ediții, 3000 lei Câinii Roșii s-au înecat cu Petrol pagina 10 Potrivit unui sondaj BCS, comandat de ziarul nostru, Isărescu, preferat la cele mai înalte niveluri în viziunea unui parlamentar german, publicată în „International Herald Tribune“ Scena politică autohtonă este în fierbere. Până la momentul adevărului, adică până la data la care vor fi introduse voturile în urne, nu au mai rămas multe zile. Peste puțin timp vom intra oficial în campanie electorală. Partidele fac eforturi disperate în aceste momente pentru a-și îmbunătăți zestrea electorală. Sondajele de opinie sunt în răstimpul rămas principalul indicator cu care operează formațiunile politice. Ținând cont de importanța pe care o are prezentarea unui sondaj obiectiv, ziarul „Cotidianul" a decis să comande el însuși efectuarea unei astfel de investigații sociologice. A fost ales Biroul de Cercetări Sociale din simplul motiv că acest institut a prevăzut cel mai bine rezultatele alegerilor locale. Datele obținute nu conduc către concluzii surprinzătoare. PDSR și Ion Iliescu domină în continuare cursa electorală. Analiștii atrag însă atenția că este destul timp pentru o posibilă înlocuire a actualei ierarhii, mai ales că numărul celor indeciși depeșește 32 de procente. pe Ion Iliescu - 35% Mugur Isărescu - 20% C.V. Tudor -12% T. Stolojan -12% Petre Roman - 8% România și Bulgaria vor intra în NATO până în anul 2005 La o zi după ce adjunctul secretarului general al NATO, Klaus Peter Klaiber, afirma, la București, că România are cele mai mari șanse să intre în Alianța Nord-Atlantică, dacă-și face corect temele, un parlamentar german pledează în ediția de sâmbătă a cotidianului american „International Herald Tribune” în favoarea integrării cât mai rapide a țării noastre în NATO. Parlamentarul în cauză, Friedberg Flüger, membru al Uniunii Creștin-Democrate, principala formațiune de opoziție, și președinte al Comisiei parlamentare de afaceri europene face o analiză a proceselor de extindere a Uniunii Europene și a Alianței Nord-Atlantice, susținând faptul că UE trebuie să-și ia inima în dinți și să stabilească o dată concretă a acceptării primilor membri ai procesului de aderare a României. pagina 3 Tezaurul cucerit în Australia a ajuns în țară Tezaurul de aur, de argint și de bronz purtând „marca“ Sydney a ajuns, sâmbătă, pe Aeroportul Otopeni, o dată cu o parte a sportivilor ce au participat la JO. După un drum lung, cu două escale, la Larnaca și Dubai, plecarea din Australia având loc vineri, la ora 13.15, au revenit în țară 133 de persoane, membrii delegațiilor de gimnastică, natație, canotaj, haltere, judo, înot, tir, tenis de masă, scrimă, lupte, precum și o parte a atleților. Aeronava „Drăgășani“, Boeing 737, a companiei TAROM, care i-a transportat pe olimpicii români de la Dubai la București, a aterizat pe Otopeni în jurul orei 15.20, cu o întârziere destul de mare, timp în care rudele și o mulțime de fani s-au pregătit să-i întâmpine cum se cuvine pe performeri. O parte dintre membrii delegației, printre care și gimnaștii, au avut însă surpriza să constate pe Otopeni că nu-și găsesc bagajele, acestea rătăcindu-se pe ruta Dubai - București. pagina 3 1 întreprinderile scoase la privatizare vor beneficia de ștergerea datoriilor întreprinderile mari care nu au fost privatizate până acum nu mai au nici o șansă, dacă nu se vor face reeșalonări sau scutiri de la plata datoriilor, a declarat premierul Mugur Isărescu. Primul-ministru a mai informat că de această dată vor exista reguli mai precise și transparente în ceea ce privește acordarea facilităților la plata obligațiilor bugetare. „Vom stabili reguli precise, transparente, publice, pentru ștergerea sau reeșalonarea datoriilor", a precizat Isărescu, care a adăugat că aceste măsuri vor opera doar în cazul „privatizărilor efective". (C.N.) Putin și Schröder recunosc oficial victoria lui Koștunița în alegeri Președintele rus, Vladimir Putin, recunoaște victoria candidatului Voislav Koștunița la alegerile prezidențiale desfășurate în urmă cu o săptămână, se arată într-un comunicat al guvernului german, ce indică faptul că autoritățile de la Moscova sunt dispuse să renunțe la sprijinul actualului lider de la Belgrad, Slobodan Miloșevici. Anunțul executivului german survine după ce, sâmbătă, Putin a avut convorbiri telefonice cu cancelarul Gerhard Schröder și cu președintele american Bill Clinton. Președintele rus a acceptat, totodată, să-l trimită pe ministrul de Externe, Igor Ivanov, în Iugoslavia, unde opozanții lui Miloșevici vor începe, săptămâna aceasta, o „campanie de nesupunere civică" pentru a contesta astfel noua rundă a alegerilor prezidențiale, stabilită pentru duminică, pagina 9 > Hagi scrie istoria la Galatasaray pagina 11 Politic Pe 8 octombrie Mugur Isărescu intră în cursa prezidențială Social Datoriile familiilor sărace vor fi creditate de stat Investigații Procurorii bucureșteni au prelungit mandatul de arestare al lui Arcadie Bozari pagina 5 Cultură Arthur Conte, Ialta sau împărțirea lumii Editura Compania Reportaj Prostituția fără frontiere pagina 6 Externe Orientul Mijlociu: din nou sânge în loc de pace pagina 2 pagina 4 pagina 8 pagina 9 TOPUL EVENIMENTELOR 1. întoarcerea olimpicilor în țară 2. Sondaj BCS