Cotidianul, mai 2004 (Anul 14, nr. 101-125)

2004-05-27 / nr. 123

SPORT NAȚIONALA Forțat de accidentări Iordănescu va miza tot pe jucătorii din Divizia A în ultimul test RAPID Hizo îl vrea înapoi, Becali nu știe nimic, iar jucătorul înaintea preliminariilor CM 2006 se antrenează la Pro Rapid, dar exclude varianta revenirii Titularii băncii de rezerve ei (iprian Pîslaru Cu siguranță că, în momentul în care și-a ales adversarele din ultimele două amicale ale României, Anghel Iordănescu s-a gândit că prin aceste partide își va deumtiva primul unsprezece cu care va începe campania de calificare la CM din 2006. Probabil că nici o clipă nu i-a trecut prin cap Generalului că meciurile vor reprezenta adevărate trambuline pentru jucătorii din campionatul intern, care, după ce au umilit Germania, au o nouă șansă să demonstreze că stranierii care nu dau randament nu trebuiesc ținuți o veșnicie în teren. Situația creată după amicalul din Giulești, cu Germania, a „dinamitat” atmosfera din lotul primei reprezentative, chiar și diplomatul Cristi Chivu văzându-se nevoit să-și apere coechipierii tradiționali: „S-a făcut tam-tam pe tema Germania - înseamnă că valoarea campionatului intern a crescut. Sunt jucători în jurul cărora se clădește această echipă. Mulț cred că a fost criticat în ultima perioadă pe nedrept”. Cristi Chivu va lipsi din partida de la Dublin, acest aspect, al absențelor de ambele părți, reprezentând punctul de referință al meciului de pe „Lansdowne Road”. Din această cauză, este probabil ca întâlnirea de la Dublin să fie privată de cel mai important moment al său: revenirea lui Roy Keane. Mijlocașul lui Mnchester United sa accidentat în finala Cupei Angliei, disputată sâmbătă, medicii recomandându-i să nu se forțeze. Totuși, ieri dimineață, Roy Keane s-a antrenat alături de coechipierii săi din reprezentativa Irlandei, astfel încât rămâne de văzut dacă el va întregi sau nu lista vedetelor absente, alături de John O’Shea, Adrian Mutu sau Cristi Chivu. Prezent în țară, căpitanul naționalei României a vorbit ieri despre campionatul intern, despre arbitraje și despre șansele echipelor noastre în competițiile continentale intercluburi. „în Italia sunt arbitraje mult mai penibile și nu se face atâta tam-tam. Chiar AS Roma și AC Milan au fost dezavantajate de arbitraj. Cred că Savania nu a greșit”, a punctat Chivu referitor la ultima fază discutabilă a Diviziei A, dar a recunoscut că: „Dar dacă ar fi fost împotriva mea m-aș fi supărat”. De asemenea, internaționalul român a vorbit și despre evoluția lui Dinamo în Liga Campionilor: „Cu siguranță nu se vor face de râs cu condiția să mai facă câteva achiziții și jucătorii actuali să rămână”. Căpitanul naționalei a vorbit și despre meciul cu Irlanda, dar și despre șansele de a ne califica la CM 2006, din Germania: „Meciul cu Irlanda va fi greu. Cei care intră în teren știu ce au de făcut. Avem toată convingerea că în preliminariile I CM va fi mai bine chiar dacă suntem într-o grupă grea. Chiar dacă suntem cotați ca favorita numărul trei, cred că șansele sunt egale”. Astfel, partida din această seară reprezintă pentru mulți jucători din campionatul intern o 1 ultimă șansă de a intra în vederile lui Anghel Iordănescu pentru campania de calificare la CM din 2006, o evoluție bună a întregii echipe complicând, în bine, și mai mult situația de la națională, în orice caz, cunoscând „foamea” după rezultate a Generalului, și având experiența din confruntarea cu Scoția, este foarte probabil ca meciul să nu fie deloc unul amical. Accidentat în finala Cupei Angliei, Roy Keane poate reveni totuși în naționala Irlandei în partida din această seară Jucătorii din Diviza A trebuie să probeze valoarea ce le a fost atribuită în amicalul cu Germania PE SCURT JOCURILE OLIMPICE 97 de români la Atena Comitetul Olimpic Român a anunțat participarea, până în prezent, a unui număr de 97 de sportivi români la Jocurile Olimpice de la Atena, lista completă a delegației noastre urmând să fie definitivată în iulie, după încheierea tuturor concursurilor de calificare. Din cei 97 de sportivi, care provin din 14 discipline sportive, 52 vor participa la probele feminine, iar 45 la cele masculine. Oficialii COR estimează insă că delegația României la Atena va fi formată din aproximativ 115 sportivi. Componența finală a echipei olimpice , va decide în ședința Comitetului Executiv al COR, din 25 iulie. CONTRACT Doroftei va boxa pe 24 iulie Leonard Doroftei a semnat la New York contractul pentru disputarea partidei cu boxerul canadian Arturo Gatti, contând pentru desemnarea campionului versiunii WBC la categoria superușoară. „Sper că va fi un spectacol interesant. Este foarte puternic, dar și eu sunt puternic. Este rapid, dar și eu sunt” a spus Doroftei după parafarea actului care certifică faptul că lupta va avea loc, pe 24 iulie, la Atlantic City (New Jersey). La rândul său, Gatti a declarat: „Prietenii și familia mă cunosc și au văzut de ce sunt în stare. Pot fi un boxer bun, un bătăuș bun și am puterea să revin după ce am fost băgat în corzi” DONAȚIE » Fonduri americane pentru un patinoar la Târgu Secuiesc Mátyás Attila, un american de origine română, născut în municipiul Târgu Secuiesc, a donat echipamente în valoare de 50.000 de euro pentru amenajarea unui patinoar artificial în oraș. Fost fotbalist, acesta a cumpărat, în urmă cu o săptămână, din Germania, instalațiile necesare amenajării unui patinoar, care va fi ridicat în orașul său natal, între stadionul municipal și sala de sport aflată în curs de execuție, inaugurarea fiind prevăzută pentru luna noiembrie. Attila a cumpărat și echipament complet de hochei pentru 20 de copii și adulți. TRANSFER Rafa Benitez, în locul lui Houllier Spaniolul Rafael Benitez, care în calitate de antrenor a câștigat în acest an titlul în Primera Division și.Cupa UEFA este pe cale să ocupe postul lăsat liber pe banca tehnică a lui Liverpool de Gerard Houllier, demis la sfârșitul săptămânii trecute. Conform ziarului Liverpool Echo, Benitez (44 ani) a fost acceptat în unanimitate de membrii consiliului de administrație al „cormoranilor”. în cadrul negocierilor cu ibericul mai sunt de pus la punct câteva detalii tehnice, ziarul asigurând că Benitez va sta pe banca tehnică a lui Liverpool de la primul meci din campionat, programat în august. PE SCURT AFORMULA 1 In familia Schumacher pilotează și nevestele Cora Schumacher, soția pilotului german de Formula 1 Ralf Schumacher, intenționează să îmbrățișeze o carieră de pilot de curse, la volanul unui Mini-Cooper. „Acum realizez de ce Ralf iubește atât de mult să stea la volan și să concureze, iar primele mele antrenamente s-au desfășurat bine și mă simt excelent în Mini”, a leciurat tânăra femeie, în vârstă de 27 de ani, care s-a cunoscut cu soțul său pe circuitele automobilistice. Ralf Schumacher, pilot al echipei Williams-BMW, s-a declarat satisfăcut de decizia soției sale, el spunând: „în acest fel, ea va avea o viziune mai bună asupra muncii mele și poate chiar îmi va da câteva sugestii. Cora Schumacher va disputa șapte curse ale Seriei Mini Challenge, la volanul unui Mini-Cooper S de 200 de cai putere, a cărui viteză maximă ajunge la 226 km/h. Prima cursă va avea loc pe 4 iunie la Lausitz (sud-estul Germaniei), în cadrul Campionatului destinat Mașinilor de Turism. (C.S.) Cora și Ralph se sorb din ochi prin retrovizoare Cotidianul JOI, 27 MAI 2004 Uite Bratu, nu e Bratu mS Ciprian Pîslaru Forma slabă pe care a arătat-o la Galatasaray și evoluțiile care iau adus destule critici, mai ales din partea presei turce, l-au determinat pe Florin Bratu să acorde o atenție mai mare pregătirii sale. Astfel, deși campionatul turc s-a încheiat, atacantul „Cim Rom”-ului își continuă antrenamentele la baza Pro Rapid. Prezența sa între giuleșteni nu a fost trecută cu vederea, o eventuală întoarcere a lui Bratu la Rapid fiind luată în calcul de tot mai multe persoane. Antrenorul „alb-vișiniilor”, Viorel Hizo, nu a ascuns faptul că și-l dorește în lot: „L-am primit la antrenament pentru că vreau eu și pentru că Bratu vrea să se antreneze aici. Sper ca din vară Bratu să joace din nou în Ciulești. Cred că este o chestiune pe care domnul Copos o va rezolva în final. Există discuții și cred că acestea s-ar putea transforma în certitudini”. încă președintele Rapidului, Ioan Becali a dezmințit însă pentru moment orice variantă a revenirii lui Bratu între giuleșteni: „Bratu este în vizită la Rapid. Are contract cu Galatasaray pe patru sezoane. Nu știm dacă Bratu va rămâne acolo sau nu. Florin este jucătorul lor. Galatasaray nu a comunicat până acum nimic. Și-a plătit ratele la timp”. Pe de altă parte, jucătorul nu este nerăbdător să se întoarcă la Rapid și în Divizia A, după ce plecarea sa din toamnă s-a petrecut după destule nopți nedormite și a culminat cu o ieșire din formă. „Mai am patru ani contract cu Galatasaray și nu se pune deocamdată problema să plec. Nu o să joc o vreme, apoi o să vină și rândul meu să evoluez și sper să o fac cât mai bine”, a declarat Florin Bratu, care a mai precizat: „Am venit să fac antrenament la Rapid. Sunt într-o vacanță și mă pregătesc cu Rapid până pe 1 iulie pentru a mă menține în formă”. în altă ordine de idei, Ioan Becali nu exclude varianta rămânerii sale la gruparea de sub Podul Grant, dar îi acordă șanse minime și doar teoretice. „Există întotdeauna un procent de 0,001 a la sută șanse să rămân la Rapid”, declarat fostul impresar, dezvăluind și unica metodă prin care mai poate conduce clubul și în sezonul următor: „Rămân doar dacă o să vină antrenorul pe care l-am visat. Pot să vă spun că antrenorul este din străinătate”, Ioan Becali a precizat și termenul limită: „Până marți la ora 12.00 o să fiu președinte la Rapid”. Bratu se află într-o situație confuză TENIS O chinezoaică a ajuns în premieră în turul trei al Turneului de la Roland Garros Revoluție galbenă în sportul alb ies Daniel Spătaru La această ediție a Rolando Garrosului a mai fost înregistrată premieră, chinezoaica Jie Zheng reușind ieri, în premieră pentru țara sa și în istoria competiției pariziene, calificarea în turul trei al Internaționalelor de Tenis ale Franței. Tânăra jucătoare de tenis, în vârstă de 20 de ani, se află pe locul 58 în clasamentul WTA, însă ea a reușit să o elimine în turul secund pe una dintre favorite și, în plus, reprezentantă a gazdelor, Emilie Loit (cap de serie nr. 31), cu 6-4, 6-1. Originară din provincia Sichuan, Jie Zheng a început să practice tenisul de la vârsta de 7 ani, iar până la Roland Garros nu disputase decât un meci într-un turneu de Grand Slam, la Open-ul Australiei, de la începutul anului (a fost înfrântă de Vera Dușevina, în primul tur). Grație victoriei asupra lui Loti, ea a egalat cea mai bună performanță obținută vreodată de o chinezoaică într-un turneu de Grand Slam, compatrioata sa Li Feng fiind prezentă în turul trei al Internaționalelor Australiei, în 1992. Feng deținea, de asemenea, cea mai bună performanță la Roland Garros, însă nu a trecut de turul doi, în 1994. „Vreau să mulțumesc Federației chineze că mi-a dat șansa să joc în străinătate”, a spus Zheng, care în acest an a atins sferturile de finală la Hyderabad și Doha, iar la Paris este însoțită de mama sa, în competiția băieților, Carlos Moya, câștigătorul ediției din 1998 a trecut fără probleme în turul trei, învingându-l în doar 78 de minute (6-1, 6-2, 6-1) pe unul dintre cei mai buni prieteni ai săi din circuit, Fernando Vicente. Un pic mai dur a fost duelul argentiniano-argentinian de pe terenul central, însă Juan Monaco nu s-a ținut decât un set după Guillermo Coria, care s-a calificat în final cu scorul de 7-5, 6-1, 6-3. Andrei Pavel a jucat în turul doi aseară, cu Mihail Iujnâi, însă disputa a avut loc după închiderea ediției. Astăzi intră în teren Victor Hănescu, împotriva finalistului de anul trecut, olandezul Martin Verkerk. Carlos Moya nu a avut milă de prietenul său și l-a învins în doar 78 de minute ALPINISM Români în Alaska Cei opt sportivi români plecați într-o expediție în Alaska, în memoria colegilor morți în Bucegi, au ajuns la o altitudine de 3400 de metri, pe vârful McKinley, ascensiunea lor fiind deocamdată stopată din cauza vremii instabile. Aceștia și-au propus să escaladeze pe schiuri amintitul vârf, luând în calcul faptul că trei dintre inițiatorii acestui program au dispărut în avalanșa produsă la jumătatea lunii ianuarie în Valea Morarului din Masivul Bucegi. Dan Manolăchescu, unul dintre inițiatorii expediției, a declarat, la începutul lunii mai, că în urma tragicului eveniment din Bucegi, schi-alpinismul a fost practic interzis în România, motiv pentru care expediția se dorește a fi și una de promovare a acestui sport. Tulit Zsombor, Péter Karoly, Szász Mihály și Dan Manolăchescu au făcut deplasarea în Alaska, la jumătatea acestei luni, însoțiți de alți patru ardeleni și o doctoriță din Sinaia, Lidia Râșnoveanu, specializată în urgențe de gradul zero, ea urmând să studieze în premieră pentru România adaptabilitatea organismului uman în condiții de hipoxie și temperaturi extreme. McKinley este cel mai înalt munte din America de Nord, măsurând 6194 m. Cotidianul Calea Plevnei, nr. 114, sect. 1, București; Înregistrat la Registrul Comerțului cu nr. 140/2667/1997, Cod fiscal: R9356860 www.cotidianul.ro email. repress@cotidianul.ro Director onorific: Octavian PALER Redactor-șef: Ioana LUPEA Editori coordonatori: Viorel DOBRAN, Costin ILIE Secretari generali de redacție: Iulia TUDOR, Marilena RĂDUCU Departamente: Politic: Laura CIOBANU internațional: Societate Narcis IORDACHE Economie: Lucian DAVIDESCU boca Cultură: Gabriela SIMON Documentare: Director publicitate - marketing Mihaela IONESCU Tel. .312.94.07; fax: 220.50.09 Director financiar Gabriela STANCIU Tel. 310.20.54 Difuzare: Nicolae VULTUREANU, Mariana MORARIU Tel.fax: 220.50.33;313 97.56 Tiparul executat de RH Printing sil 312.94.09; 313.96.00; 313.97.20; 313.97.04. Fax: 313.97.53; 313.97.54 □OOTE] Costin IoNESCU Daniel SPĂTARU Ioana PATRICHE