Cotidianul, august 2007 (Anul 17, nr. 165-186)

2007-08-29 / nr. 185

MIERCURI - 29 AUGUST 2007 Cotidianul. Sport 7 este numărul capilor de serie eliminați în prima zi a US Open, printre aceștia distingîndu-se Tatiana Golovin (nr. 17), Marcos Baghdatis (18) și Juan Carlos Ferrero (21). Imagini inedite de la CM de atletism de la Osaka, pe www.cotidianul.ro/select Domenech, suspendat pentru Italia Așteptata revanșă a francezilor în fața campioanei mondiale Italia nu-l va găsi pe selecționerul Raymond Domenech pe banca tehnică. Antrenorul Franței a fost suspendat pentru meciul de pe 8 septembrie din cadrul preliminariilor Campionatului European din 2008, după ce a acuzat fotbalul italian că este corupt. O stea în calea lui Venus . Raluca Olaru s-a calificat în turul secund al US Open și o va întîlni pe cea mai mare dintre surorile Williams, dublă cîștigătoare a turneului daniel,spatarul cotidianul.ro EMPIRE STATE BUILDING luminată în galben, pentru a sugera o imensă minge de tenis, sărbătorirea a 50 de ani de la primul titlu cucerit la US Open de o jucătoare de culoare, Althea Gibson, și a 30 de ani de cînd Internaționalele SUA sau disputat ultima oară pe terenurile de la Forrest Hills, înainte de a fi mutate la Flushing Meadows, sunt evenimente care au însoțit încă de la debut ultimul Grand Slam de tenis al anului. Sigur, există și disfuncționalități, precum aceea simțită de spectatorii de pe terenul Grandsland, al treilea ca mărime, aceștia trezindu-se că nu funcționează decît o tabelă electronică de marcaj, într-un colț al terenului, mulți fiind nevoiți să țină scorul în minte. Raluca Olaru a debutat la US Open pe un teren mai mic, cel cu numărul 4, iar primul său meci a fost victorios, eliminîndo cu 7-5, 1-6, 6-4 pe americanca Ashley Harkibroad, aflată la a șasea participare la Internaționalele SUA, în turul secund îi va fi însă infinit mai greu, adversara de la noapte, Venus Williams, avînd un palmares impresionant, cu două titluri la US Open, în 2000 și în 2001. în turul întîi, americanca a surclasat-o cu 6-2, 6-1 pe unguroaica Kira Nagy, atît ea, cît și sora sa mai mică, Serena (6-3, 7-5 cu nemțoaica Angelique Kerber), obținînd fără probleme dreptul de a rămîne în concurs. Mare motiv de satisfacție pentru tatăl Richard Williams, căruia îi dă mîna să ia în derîdere cele cinci soluții oferite de „Time“ pentru a-l bate pe Federer și care susține: „Nu există decît trei căi pentru a-l bate pe Federer, îi dai suficienți bani pentru a nu se prezenta la joc, dacă te refuză iei o bîtă de baseball și-i rupi picioarele, iar dacă tot scapă și ajunge pe teren îi blochezi ieșirea, îl alergi pînă-1 prinzi și-l iei la bătaie“. Pînă una alta, elvețianul a ajuns fără probleme în turul doi, după ce l-a eliminat cu 6-3, 6-2, 6-4 pe americanul Scoville Jenkins. Federer a jucat în tricouri brodate „RF“, ce fac parte din linia vestimentară creată special pentru el de către Nike, dar din punct de vedere vestimentar Maria Șarapova promite să rețină atenția. Ea era așteptată să joace azi-noapte cu italianca Roberta Vinci îmbrăcată într-o rochie inspirată din linia orizontului newyorkez, de culoare roșie, la fel ca Big Apple, porecla orașului care găzduiește în aceste zile ultimul turneu de Grand Slam al anului. Raluca Olaru a adăugat în cont 27.000 de dolari Davidenko se dezvinovățește » » Unul dintre cei mai controversați jucători de tenis ai momentului, rusul Nikolai Davidenko s-a calificat și el în turul doi, după ce l-a învins cu 6-4, 6-0,6-1 pe americanul Jesse Levine. După meci, el a negat încă o dată implicarea în scandalul presupuselor pariuri trucate ce a izbucnit în lumea tenisului spunînd: „Nu am pariat niciodată în viața mea, nu știu cum se face și nu cunosc pe nimeni care pariază. Este greu pentru mine. Toată lumea mă privește acum ca pe tipul nenorocit care pariază“. RICHARD WILLIAMS Tatăl surorilor Williams Nu există decît trei căi pentru a-l bate pe Federer, îi dai suficienți bani pentru a nu se prezenta la joc, dacă te refuză iei o bîtă de baseball și-i rupi picioarele, iar dacă tot Scapă și ajunge pe teren îi blochezi ieșirea, îl alergi pînă-1 prinzi și-l iei la bătaie Performanțele fug de atleții români . Românii au prins pînă acum doar două finale în întrecerea mondială de la Osaka, fiind departe de îndeplinirea obiectivului. roxana.maria,cotidianul.ro COTAT ca unul dintre sporturile cu șanse la medalii pentru JO de la Beijing, din 2008, și beneficiar al celui mai mare buget din sportul românesc - 5.367.000 de lei -, atletismul dezamăgește din nou. După primele patru zile ale întrecerilor mondiale de la Osaka, cin ci 14 sportivi români intrați în concurs, doar Cristina Casandra Iloc (3.000 de metri obstacole) și Nicoleta Grasu (disc) au reușit să acceadă între finală. Fostă campioană și recordmană mondială la aruncarea ciocanului, Mihaela Melinte a ieșit cam „șifonată“ după calificările probei care a consacrat-o. Două aruncări eșuate și o a treia de numai 62,40 metri i-au fost insuficiente băcăuancei pentru a obține biletele pentru finală. Nici „speranța“ Bianca Perie, campioană mondială la junioare, nu a reușit să acceadă în ultimul act, ea trimițînd ciocanul la 64,18 metri. Considerat la rîndul lui un favorit la podium, Ionuț Vieru a ratat calificarea în semifinala probei de 400 de metri, terminînd cursa în 46 secunde și 78 de sutimi. Chiar dacă atleții români sunt departe de a-și atinge obiectivul o medalie, eventual de aur, și cel puțin patru finale, conducerea FRA este optimistă. Dacă la masculin toți cei șase reprezentanți au părăsit întrecerea, la feminin, Nicoleta Grasu (în finala de la disc), Adelina Gavrilă (triplusalt), Ionela Țîrlea sau Claudia Iovan (marș) pot emite pretenții la o medalie mondială. Mai mult, chiar și fără aportul unei piese de bază, Constantina Diță Tomescu, echipa de maraton a României are, la rîndul să urce pe podium. Ionela Tîrlea mai are o șansă 29 Disciplină nemțească în Belarus . Selecționerul Bernd Stange i-a dat afară pe fotbaliștii comozi. florin,dobre,cotidianul.ro SELECȚIONERUL BELARUSULUI, Bernd Stange, se confruntă cu probleme de lot înaintea partidei contra României, programată pe 8 septembrie la Minsk. Din lotul anunțat de tehnicianul german lipsesc mai mulți jucători importanți, pe lingă accidentări, Stange confruntîndu-se cu indisciplina elevilor săi. “Kulchi și Buliga nu au fost selecționați pentru că nu s-au prezentat pentru partida amicală cu Israel. Ceilalți băieți au venit la echipă și am învins în ultimul meci, împotriva unei echipe care a acumulat 17 puncte în grupa preliminară. Ce trebuia să fac? Să-i urez bun venit lui Kulchi și la revedere lui Igor Stasevici și Dimitri Mozolevski?”, a declarat Stange. Va absenta și Kutuzov, oficial, pentru că i-a născut soția, neoficial, pentru că selecționerul se îndoiește de forma sa. Cu o lună și jumătate înainte de meciul contra olandezilor, reprezentanții federației batave, însoțiți de cei ai televiziunii RTL, au inspectat arena de la Constanța. , Pe scurt Clujenii, aceleași prime în Cupa UEFA Președintele clubului CFR Cluj, Iuliu Mureșan, a declarat că nu va suplimenta primele fotbaliștilor pentru returul din Cupa UEFA cu Anorthosis Famagusta. „Jucătorii au destui bani. Nu pentru bani ar trebui să joace în Cipru“, a spus Mureșan. Prima de calificare stabilită înaintea dublei manșe cu Anorthosis este de 4.000 de euro. Returul dintre Anorthosis și CFR Cluj, programat joi (ora 20.00), va fi condus la centru de englezul Michael Leslie Dean. Celălalt meci din UEFA, Oțelul Lokomotiv Sofia (joi, de la ora 17.00), va fi condus de o brigadă din Portugalia, cu Paulo Manuel Gomes Costa la centru. Poloiștii români, băgați la apă de nemți Ca o avanpremieră la grupa preliminară din cadrul turneului preolimpic de la Bratislava (Slovacia), care se va derula între 2 și 9 septembrie, reprezentativele de polo ale României și Germaniei au disputat două meciuri amicale la Plauen. Elevii lui Vlad Hagiu au înregistrat o dublă înfrîngere, scor ISII și 12-10. La turneul de la Bratislava, în care ocupanta locului 1 va obține biletele pentru Beijing, pe lîngă echipa Germaniei, românii vor mai avea de înfruntat în grupă Rusia, Slovacia, Franța și Macedonia Britanicii atacă mafia impresarilor Subiectul continuă să îi preocupe pe englezi: Federația Engleză de Fotbal (FA) a întocmit un nou regulament pentru transferul de jucători, care va intra sîmbătă în vigoare și care prevede ca toate sumele implicate în tranzacția de jucători să fie publice. Oficialii din insulă speră ce în acest mod să stopeze spălarea de bani. (F.D.)