Cronica Sătmăreană, aprilie-iunie 1970 (Anul 3, nr. 657-732)

1970-06-10 / No. 715

Miercuri 10 iunie 1970 Așa se făuresc succesele întreprinderii Tricotex, printr-o muncă pasionantă, de zi cu zi. Foto: M. HALMEANU ELECTRIFICĂRI RURALE De curînd la Ianculești — localitate componentă a orașului Cărei — lucrătorii din cadrul sectorului constructii-montaj (lotul Cărei al I.R.E.) au terminat lucrările de instalare a rețelelor de iluminat public. In vederea cuplării la sursa de energie electrică acestor rețele, s-a trecut la mutaarea rețelei de radioficare de pe stâlpii vechi pe cei din prefabricate, plantați pentru actuala rețea electrică. Sunt în plină desfășurare și lucrările de branșamente în locuințele cetățenilor. Darea în folosință a rețelei iluminatului public este planificată pentru 30 iunie a.c. In funcție de stadiul actual al lucrării, salariații lotului din Căței sînt rîui să termine mai devreme hot această importantă lucrare pentruaiancu leșteni. Se lucrează, de asemenea, la pregătirea executării unei axe de 15 KV pentru asigurarea electrificării localităților Pișcolt, Resighea și Scărișoara Nouă. Pînă în prezent au fost transportați stîlpii și diferite materiale de construcții: piatră, balast etc. MUNCĂ SUSȚINUTA PENTRU Îndeplinirea angajamentelor (Urmare din pag. 1re și legumicultura și cu 5 la sută în zootehnie. Ca să realizăm și chiar să depășim aceste angajamente am luat toate măsurile în vederea executării la timp și la cel mai înalt nivel agrotehnic a lucrărilor agricole de sezon. Pentru a stimula dezvoltarea plantelor și creșterea producției, am aplicat la culturile prășitoare o ingrășare suplimentară cu îngrășăminte azotoase. O atenție deosebită acordăm executării prașilelor mecanice și manuale: întreaga suprafață cu cartofi a fost prășită de două ori. Prașila a doua la cultura de sfeclă de zahăr a fost executată pe 95 la sută din suprafață. La porumb prima prașilă manuală a fost efectuată pe 90 la sută din suprafață. Timpul ploios stimulează creșterea buruienilor, de aceea noi am hotărît să executăm mai multe prașile manuale decit am planificat initial. In legumicultura depunem eforturi susținute pentru executarea tuturor lucrărilor de întreținere și combatere a dăunătorilor. Culturile de grîu și orz promit o recoltă bună. Acordăm o maximă atenție pregătirii lucrărilor de recoltare, pentru a nu se înregistra pierderi. In această direcție urmărim ca combinele să fie bine reparate. — După cum se știe, in prezent este sezonul de strîngere a furajelor. Orice întîrziere la recoltare se soldează cu pierderi calitative. Ce măsuri ați luat în această direcție? — Asigurarea bazei furajere constituie un deziderat major al activității noastre. De aceasta depinzînd îndeplinirea obligațiilor contractuale în zootehnie. In acest an și recoltatul furajelor se desfășoară în condițiuni deosebite, datorită precipitațiilor dente și umidității excesive abuaIn urma măsurilor ce au fost luate, a folosirii fiecărui ceas bun de lucru noi am reușit să terminăm recoltatul furajelor de pe toate cele 230 ha. Sîntem puțin rămași în urmă cu uscatul, transportatul și depozitatul. Pînă în prezent a fost depozitată producția de fin de pe circa 60 ha. Producția este bună. Față de 680 tone fin planificat a se obține din coasa întîia, vom realiza circa 800 tone. In prezent toate forțele din cooperativă sunt mobilizate la transportul și depozitatul furajelor. Aceasta va asigura baza materială realizării unor producții tot mai mari în zootehnie. — Ce alte măsuri ați întreprins pentru sporirea producției zootehnice? — Un accent deosebit am pus pe realizarea efectivelor de animale. La bovine noi am depășit deja cu 114 capete efectivele planificate pentru sfîrșitul acestui an. La vaci și juninci gestante efectivul planificat pentru sfîrșitul anului curent este deja realizat. Și la celelalte specii avem o situație destul de bună. Realizarea efectivelor cu șapte luni mai devreme ne va da posibilitatea să depășim producția planificată. Furajarea rațională a animalelor precum și buna îngrijire sunt alte măsuri ce vor asigura creșterea producției animaliere. — Pe primele cinci luni ale anului ce rezultate ați obținut în sectorul zootehnic? — Livrările de lapte le-am depășit cu 433 hl. La carne de bovine adulte am dat peste plan 2 tone, iar la carne bovină tineret 9 tone. Planul de livrări la carne de porc a fost depășit cu 21 tone. Aceste depășiri ne-au permis ca pe primele cinci luni ale anului curent să realizăm 180.000 lei venituri peste prevederile planificate. — Ce interes a stîrnit în rîndul țăranilor cooperatori din Petrești noua Hotărîre a Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R. și a Consiliului de Miniștri privind îmbunătățirea prețurilor de cumpărare a animalelor și produselor animaliere? — Cu toții ne-am exprimat satisfacția pentru prevederile acestei hotărîri, pentru că ea sporește în mod considerabil cointeresarea oamenilor de pe ogoare în creșterea și ameliorarea șeptelului, stimulează eforturile acestora în mărirea producției animaliere și pe această bază asigură îmbunătățirea aprovizionării populației. Cooperatorii noștri s-au angajat să lupte cu toată hotărîrea de a obține producții sporite de lapte și carne și de a livra statului cantități tot mai mari de produse animaliere. Probabil că ați făcut deja unele socoteli asupra veniturilor suplimentare ce te veți obține ca urmare a aplicării recentelor măsuri. Fată de cantitățile de produse ce le mai avem de valorificat pînă la sfîrșitul anului, cooperativa noastră agricolă va obține, prin aplicarea noilor prețuri, la carnea de porc un venit suplimentar de 64.800 lei, la carnea de bovine 122-278 lei, iar la lapte 133.200 lei. Deci, numai la produsele contractate, noile reglementări ne aduc un spor de venituri ce se ridică la suma de 320.278 lei. La acestea se vor adăuga și veniturile pe care le vom obține din depășirile de plan la care ne-am angajat. Toate acestea vor contribui la o mai bună dotare tehnică-materială a sectorului zootehnic, la creșterea valorii normei conventionale. Rezultă deci că beneficiarii acestor venituri suplimentare sunt toti membrii cooperatori din unitatea noastră. In comuna noastră multi țărani cooperatori sunt crescători de animale în gospodăria lor personală și deci și pe aceasta care veniturile membrilor cooperatori se vor întregi. Noi, toți locuitorii comunei Petrești, români, germani și de alte naționalități, mulțumim conducerii de partid și de stat pentru grija ce o poartă dezvoltării multilaterale a agriculturii și ne angajăm să depunem toate eforturile în vederea obținerii unor recolte tot mai bune de cereale, legume și să realizăm producții sporite de lapte și carne. CRONICA SAT1VAREANA MEXICO '70 O RELANSARE A TRICOLORILOR? România — Cehoslovacia 2-1, iată o victorie, și mai ales un bun joc prestat care reabilitează capacitatea tehnico-fizică jucătorilor români, a forței lor amorale. Conduși cu 0-1, fotbaliștii noștri au știut să remonteze, și-au impus jocul și au cîștigat meciul intr-o manieră cu care începusem să ne obișnuim Acum, că s-a jucat și „meciul meciurilor“ — Brazilia — Anglia — ne dăm seama și mai mult pe lingă ce ocazie unică a trecut echipa noastră. Ieșind mai curajos la atac, renunțind la jocul excesiv de temporizare, formația României putea să obțină un rezultat mult mai bun In fata campioanei lumii — să facă să crească enorm cotele fotbalului românesc la turneul final. Re cunosc la această dată două dintre echipele calificate in sferturi. Fără îndoială, în grupa C, unde evoluează și echipa noastră, bătălia pentru calificarea în etapa următoare este cea mai interesantă. Alături de Brazilia (care are șansele cele mai mari) pot spera toate celelalte trei formații. Dar să recapitulăm rezultatele ultimelor jocuri din grupe, să urmărim desfășurarea jocurilor de azi și de miine, să urmărim clasamentele la zi și să ne delectăm cu felul cum se răstoarnă niște calcule ... Programul ultimelor jocuri din grupe Grupa A: Ciudad de Mexico, 10 iunie, ora 16 (24, ora Bucureștiului): U.R.S.S. — El Salvador, 11 iunie, ora 16 (24): Mexic — Belgia; grupa B: — Puebla, 10 iunie, ora 16 (24): Uruguay — Suedia; Toluca, 11 iunie, ora 16 (24): Israel — Italia; grupa C — Guadalajara, 10 iunie ora 16 (24): România Brazilia, 11 iunie, ora 16 (24): Anglia — Cehoslovacia; grupa D — Leon, 10 iunie, ora 16 (24): Peru — R.F.G., 11 iunie, ora 16 (24): Bulgaria — Maroc. La SECTORUL SÎNGENI AL C.E.I.L., eforturile susținute ale muncitorilor se concretizează în produse mult solicitate de beneficiari. Azi, la Cărei Olimpia Satu Mare -Chimia Rm. Vilcea Primul joc restanță al formației Olimpia Satu Mare — cu Chimia Rm Vilcea — se va desfășura astăzi, începind de la ora 17:30, pe terenul de fotbal din Cărei. Federația română de fotbal a revizuit programarea partidelor restantă ale Olimpiei, dispunând ca acestea să aibă loc în ordinea stabilită în baza programării inițiale. Programul complet de desfășurare a meciurilor formației Olimpia va fi, așadar, următorul: azi la Cărei cu Chimia, în 14 iunie, la Reșița cu C.S.M., 17 iunie la Baia Mare cu Minerul; 21 iunie, la Cărei cu Metalul Hunedoara, 24 iunie, la Cărei cu C.F.R. Arad. Pronosticul nostru Concursul nr. 24 - etapa din 14 iunie 1970. I. Metalul T-viște — Știinta Bacău II. Gloria Bîrlad — Ceahlăul P. N. III. C.F.R. T-șoara — Electroputere IV. Arezzo — Cesena V. Catanzaro — Reggiana VI. Como — Perugia VII. Foggia — Livorno VIII. Genoa — Pisa IX. Mantova — Atalanta X. Monza — Taranto XI. Piacenza — Varese XII. Reggina — Catania XIII. Ternana — Modena 3 Campionatul județean de fotbal Adnotări CĂREI: Voința — Forestiera Bicsad 5—2 Autorii golurilor echipei locale: Fülöp, (min. 11, 83), Borocs (min. 54), M. Pop (min. 57), Horvath (min. 62). Golurile echipei vizitatoare au fost marcate în minutele 47 și 64. Scorul cu care s-a încheiat partida reflectă just raportul de forțe de pe teren. Localnicii, posesori ai unei bune tehnici individuale, și-au dominat partenerii de întrecere mai cu seamă în partea a doua a întîlnirii, cînd au înscris patru din cele cinci goluri marcate în acest meci. LUCĂCENI: Crasna — Rapid Satu Mare 0—6 Autorii golurilor: Pavel (min. 30, 61), Turu (min. 55, 86), David (min. 66), Ziman (min. 71). Echipa sătmăreană, după cum arată și scorul, a fost net superioară în această întîlnire. Gazdele s-au comportat la nivelul locului pe са [UNK]еl ocupă în clasament. LIVADA: Victoria — Spartac Satu Mare 0—3 Autorii golurilor: Izsák (min. 35, 78), Fabian (min. 21). Liderul clasamentului campionatului județean și-a onorat cartea de vizită, a confirmat forma bună pe care o deține la această oră. Dintre fotbaliștii sătmăreni s-au remarcat: Izsák, Radványi și Fabian. TĂȘNAD: Unirea — Recolta Dorolț 1—1 Autorul golului echipei gazdă: Micu (min. 28). Un teren desfundat, alunecos, a găzduit acest meci de slabă factură tehnică. Sub nivelul așteptărilor s-a prezentat mai ales echipa locală, care după o repriză a cedat ritmul, permițînd formației oaspete să egaleze în min. 69. TURULUNG: Recolta — Recolta Urziceni 0—1 Autorul golului: Gnandt (min. 76). Meciul desfășurat la Turulung a fost deosebit de disputat, cu faze bune de fotbal. Mai ales oaspeții au creat acțiuni numeroase și periculoase la poarta localnicilor și, concentrîndu-se puțin, puteau face ca scorul să fie mai mare. S-a remarcat întreaga apărare a gazdelor care a reușit în cea mai mare parte din timp să stăvilească iureșul dezlănțuit al înaintașilor din Urziceni. NEGREȘTI-OAȘ: Energia Speranța Halmeu 3—1 Autorii golurilor: <3sik (min. 12), Vida (min. 52), Nistor (min. 84), pentru echipa învingătoare, respectiv Talpos (min. 75 — din lovitură de la 11 metri), pentru Speranța. Cele două echipe ce s-au confruntat pe terenul din Negrești- Oaș au furnizat un joc de bună factură tehnică, viu disputat. Finalul a dat cîștig de cauză echipei mai bine pregătită din toate punctele de vedere — aceasta fiind cea locală. Clasamentul Etapa viitoare Energia — Voința (0—2); Speranța — Recolta Turulung (0—3); Recolta Urziceni — Unirea (0—3); Recolta Dorolț — Spicul (1—1); Spartac — Staruința (2—1); Sticla — Crasna (2—0); Rapid — Forestiera (3—1). Intre paranteze, rezultatele din tur. 1.Spartac 241635 56—1835 2.Rapid 24155 454—23 35 3.Recolta Urziceni 2415 1855—28 31 4.Sticla 23135552—2731 5.Voința 23134656—1730 6.Energia 2412 6646—29 30 7.Forestiera 2512 4968—47 28 8.Victoria 2511 41031—37 26 9.Stăruința 249 411 27—35 22 10.Unirea 246 9942—52 21 11.Recolta Corolț 24 410 1029—52 18 12.Spicul 246 51339—55 17 13.Recolta Turulung 237 115 18—55 15 14.Speranța 245 31622—68 13 15.Crasa?» 23 1418 15—676 HAI ROMÂNIA! ale 1) A găzduit primele meciuri naționalei române la El Mundial ‘70, 2) Englezii, cehoslovacii și brazilienii, pentru noi, în Mexic —■ Terenul după ploaie. 3). Postul lui Dumitrache într-o echipă feminină. 4). Trag aer în piept — Luna turneului final. 5). Extremele României! — Grupa „de foc" de la Guadalajara. 6). De la Deleanu la Dembrovschi! — Ultimele două la Toluca! — Vîrf de atac! — Campioni! (sing.). 7). Mijlocaș utilizat cu succes în linia de fundași — Jocul nostru, prin tradiție. 8. „Echipa de aur" a campionatelor din Suedia și Chile, adversară a noastră în „serii" — Oază în Sahara. 9). Nota obișnuită a lui Sătmăreanu! — Gazonul stadionului „Azteca", gazdă a finalei. — Salt final! 10) Pe locul 3 în Mexic! (pî) — Țara în care România și-a semnat ultima prezență la un turneu final, actualmente una din serioasele pretendente la titlu, 11). Principalul autor al victoriei în jocul cu Cehoslovacia. — Sărbătoarea succesului 1). Cantonamentul fotbaliștilor români la Guadalajara — Marele absent al formației noastre. 2). O privire... — ... indiferentă (fig.1. 3). Nu „pasează" la alții (fem.) -- A pasa mingea — Extremele „Suediei!. 4). înaintașii români! Victoria românilor ... 5) ... la Guadalajara! — Calculele hîrtiei! 6). Formulă de apărare demodată — Vuietul tribunelor (pl. 7). Acționează în linie! — Mică planetă. 8). El Mundial 70! — .Sub ochii lui se formează cupluri durabile! 9). In campionat (!) — Sunt ultimele în serie! — Două bare! — Pele, altfel! 10). Fotbalul în lumea sporturilor — Actuala campioană, prima noastră adversară ... 11). S-a întors ... plouată! — Atacat în stil clasic. Dicționar: IGL. LETO. CONSTANTIN BUTIȘCA