Cronica Sătmăreană, iulie-septembrie 1970 (Anul 3, nr. 733-810)

1970-09-26 / No. 807

_______________________________________________ CRONICA SATMAREAMA sIMM„ а Ш, ALEDER în organizațiile de partid (Urmare din pag. 1), velor etapei de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate, precum și a sarcinilor care se desprind din acestea pentru fiecare organizație de partid și colectiv de muncă. Organizațiile de partid din industrie sunt chemate să pună în centrul dezbaterilor modul cum s-a acționat pentru îndeplinirea indicatorilor de plan și a angajamentelor luate pe acest an, stadiul recuperării pierderilor provocate de calamitățile naturale. Saltul calitativ important care va trebui făcut în domeniul economiei în viitorul cincinal reclamă adîncirea analizei pe linia promovării tehnicii și tehnologiilor avansate, gospodăririi cu randament sporit a materiilor prime, utilizării maxime a capacităților de producție și a fondului de timp de muncă disponibil, asigurării creșterii necontenite a eficienței întregii activități. Progresul tehnic, performanțele competitive ale produselor, precum și ritmicitatea livrărilor la export sunt, după opinia noastră, probleme care trebuie să constituie osatura dezbaterilor în organizații de partid cum sînt cele de la Uzina Unio, și C.E.I.S., de pildă, după cum, aceeași tematică, filtrată prin prisma eficienței preocupărilor pentru o cît mai bună aprovizionare tehnico-materială și o rapidă adaptabilitate a producției la cerințele beneficiarilor trebuie să primeze în cadrul dezbaterilor din organizațiile de partid din Combinatul textil, din industria locală etc. Sarcini deosebite s-au pus vor continua să fie puse în sectoștrul investiții-construcții. Concluziile care se desprind din analiza mersului lucrărilor pe șantiere, îndeosebi la investițiile productive și la construcția de locuințe, atenția acordată pregătirii cadrelor de constructori, promovării largi a metodelor constructive moderne, precum și a formelor avantajoase de cointeresare, folosirea chibzuită a materialelor de construcții și a mecanismelor, precum și disciplina muncii pe șantiere sunt tot atîtea obiective de mare însemnătate pentru căror soluționare optimă trebuie a să militeze comuniștii noștri în adunări și conferințe. In unitățile agricole, comuniștii au dator ÎS Sa anuleze "cu toată răspunderea modul cum se înfăptuiește complexul de măsuri stabilit de partid pentru asigurarea creșterii producției vegetale și animale. Din problematica agriculturii se detașează activitatea întreprinderilor agricole de stat și a întreprinderilor pentru mecanizarea agriculturii pe linia realizării sarcinilor de plan, a calității deservirii sectorului cooperatist, a rentabilizării întregii activități; în cooperativele agricole se impun dezbateri majore în legătură cu preocupările pentru aplicarea măsurilor privitoare la utilizarea rațională a pămîntului, la îmbunătățirea organizării și normării muncii, a participării tuturor cooperatorilor la muncă, atunci și atît cît cer interesele producției obștești, generalizarea în practică a măsurilor agrozootehnice recomandate de știință, îndeplinirea planului de desecări, îndiguiri, irigații, creșterea necontenită a producției marfă pe baza concentrării acesteia în ferme sau complexe mari, realizarea obligațiilor către fondul de stat, întărirea disciplinei în muncă, a cointeresării cooperatorilor, dezvoltarea democrației cooperatiste, a spiritului intransigent față de apărarea avutului obștesc etc. In școli, organizațiile de partid au de examinat progresele care se fac în îmbunătățirea procesului instructiv-educativ, activitatea politică-ideologică în rîndul cadrelor didactice, munca de conducere și îndrumare a organizațiilor U.T.C. și a celor de pionieri. In raport cu specificul fiecărei unități, a fiecărui loc de muncă, sunt chemate să jaloneze dezbaterile în jurul unor teme majore și organizațiile de partid din celelalte domenii de activitate, cum ar fi sectorul de transporturi și telecomunicații, unitățile comerciale și de prestări de servicii, instituțiile de stat etc. Documentele de bază care vor fi supuse dezbaterilor — darea de seamă și proiectul de hotărîre —, nu vor fi numai simple bilanțuri, ci prin ținuta lor clară, concretă, la obiect, reflectînd bogat experiența pozitivă în exercitarea rolului politic conducător al organizației respective, aportul fiecărui comunist la soluționarea problemelor care au stat în fața organizației, munca membrilor organului colectiv de conducere, sarcinile majore pe care le ridică perspectiva, vor constitui pilonii trainici pe care se vor sprijini dezbaterile vii, rodnice, hotărîrile care vor ridica nivelul muncii viitoare la înălțimea cerințelor. De aceea, eliminîndu-se definitiv practicile vechi, rutiniere, lipsite de eficiență, organele de partid au datoria să antreneze la elaborarea acestor documente pe toți membrii lor, comisiile pe probleme, pe cei mai buni comuniști, conlucrarea și judecata colectivă asigurînd o bază cît mai fructuoasă atingerii scopului urmărit: dezvoltarea pe mai departe a criticii și autocriticii, a simțului răspunderii cadrelor de bază și a fiecărui comunist, activizarea maximă a tezaurului de inițiativă existent în fiecare organizație. Trebuie spus că, în ultimă instanță, eficiența adunărilor și conferințelor este dată de modul cum au fost analizate și înfățișate problemele, de modul cum a fost stimulată poziția sănătoasă, partinică a participanților. Fără stimularea spiritului critic, și autocritic nu se poate asigura climatul unei reale democrații interne de partid. Trebuie ca toți comuniștii să se simtă răspunzători pentru bunul mers al întregii activități de partid. Nu se vor resimți urmările scontate dintr-o dezbatere pe marginea unei dări de seamă care înșiruie date statistice amorfe netrecute prin filtrul responsabilității și muncii de partid, în schimb va fi eficient documentul care va aprofunda în dinamică analiza fenomenului economic legat organic de stilul și metodele muncii de partid, roadele hotărîrilor adoptate în perioada dezbătută, nivelul disciplinei de partid, al dezvoltării muncii colective și răspunderii personale, al capacității organizației de a sesiza la timp deficiențele, cerințele activității de producție în fiecare moment dat, de a mobiliza întregul colectiv de oameni ai muncii la rezolvarea optimă a sarcinilor. Și, de asemenea, nu va avea consecințele dorite o hotărîre cu prevederi generale, valabile oriunde și oricînd, ci una care să izvorască din problematica organizației de partid și colectivului de muncă, indicînd responsabilități și termene precise, precum și o perspectivă valabilă pentru întreaga perioadă a următorilor doi ani. Numai astfel adunările și conferințele pentru dări de seamă și alegeri vor avea un pronunțat caracter de lucru, vor putea influența puternic activitatea de viitor a tuturor comuniștilor, asigurînd continua creștere a potențialului de luptă al organizațiilor, perfecțio starea conducerii tuturor compartimentelor vieții social-economice din fiecare loc de muncă și localitate. O atenție de prim ordin trebuie să se acorde cu acest prilej promovării în organele care vor fi alese a celor mai capabili și merituoși comuniști, a cadrelor care pot asigura cel mai bine conducerea muncii de partid. Trebuie spus că, în actualele organe de partid mai pot fi întîlniți membri care nu își aduc un aport pe măsura nevoilor la rezolvarea sarcinilor colective, sunt insuficient pregătiți pentru a îndeplini responsabilitatea încredințată, manifestă penurie de opinii, de inițiativă, de spirit exigent. Totodată, complexitatea sarcinilor care au stat în ultima perioadă în fața organizațiilor noastre a atestat practic că există mulți comuniști temeinic pregătiți din punct de vedere politic, ideologic și profesional, cu o bogată experiență în diverse domenii, cu un dezvoltat spirit partinic, de sacrificiu, buni organizatori ai maselor în lupta pentru aplicarea liniei politice a partidului, tovarăși cu o comportare exemplară în societate și familie, care au cîștigat stimă și prestigiu în rîndurile colectivelor de oameni ai muncii în care activează. Rememorînd dramaticele evenimente din lunile mai și iunie, subliniem că lupta pentru înfăptuirea sarcinilor ce se impuneau rezolvate de urgență atunci, cît și în întreaga perioadă care a urmat, a constituit un exigent examen al calităților activului de partid, dezvăluind trăsăturile cele mai valoroase ale comuniștilor noștri din rîndul cărora vor putea fi acum promovați în toate organele de partid cei mai merituoși, cei mai dîrzi, cei mai hotărîți. In același timp, trebuie asigurat pretutindeni ca organele care vor fi alese să reflecte în mod corespunzător compoziția socială, pe sexe și naționalități a organizațiilor noastre de partid. Alegerile din acest an prilejuiesc extinderea aplicării în viață a prevederilor înscrise în Statutul aprobat de Congresul al X- lea în legătură cu dezvoltarea continuă a democrației interne de partid. In acest fel, membrii de partid vor putea nu numai să ia parte la alegerea propriilor organe de conducere, ci și la desemnarea forului de conducere a organizației imediat superioare. Noile instrucțiuni prevăd că adunările organizațiilor de bază vor desemna candidații pentru organele de partid imediat superioare, ceea ce asigură atît alcătuirea unor organisme de conducere cuprinzătoare, cît și înalta lor competență prin includerea celor mai bune cadre, îndeaproape și bine cunoscute de comuniști. Pe aceeași linie a lărgirii democrației interne de partid, se prevede ca, în adunările organizațiilor de bază, propunerile de candidați pentru birou, de delegați la conferința organizației de partid imediat superioare și pentru cei care urmează să fie desemnați pentru organul de partid imediat superior, să se facă direct de către participanții la adunarea organizației de bază, renunțîndu-se la comisiile de propuneri. Competențe sporite sunt buite organizațiilor de partid atinprin noua prevedere potrivit căși reia se recomandă ca numărul membrilor de partid puși în dezbatere spre a fi incluși pe lista de candidați pentru organele de partid și ca delegați la conferințele organizațiilor de partid să fie, de regulă, mai mare decît cel al comuniștilor ce urmează a fi aleși. Este o prevedere care ridică mai mult responsabilitatea participanților la alegeri, ceea ce se va oglindi cu prisosință în capacitatea sporită a organelor care vor fi alese. Așa cum subliniam mai sus, cu toate că adunări și conferințe pentru dări de seamă și alegeri vor avea loc în acest an numai pînă la nivelul comitetului de partid al Uzinei Unio, comitetelor comunale de partid și comitetelor orășenești Tășnad și Negrești-Oaș, această acțiune va cuprinde întregul efectiv al organizației de partid județene, deoarece comuniștii activează într-una sau alta din cele aproape 1000 de organizații de bază care există constituite în județul nostru. O seamă de măsuri pregătitoare pentru buna desfășurare a acestei acțiuni au fost luate. Pe prim plan amintim instruirea membrilor Comitetului județean de partid, membrilor comisiilor pe probleme, aparatului județean de partid, precum și repartizarea acestora pentru a ajuta organizațiile de partid în soluționarea competentă, în spiritul prevederilor statutare și a normelor stabilite, a tuturor problemelor legate de asigurarea pregătirii temeinice și desfășurării în condițiuni optime a acțiunii. Același lucru se realizează, cu sprijinul membrilor comitetului județean, la comitetele orășenești și comunale. Totodată, se definitivează "stridiile" în legătură " cu oportunitatea unor modificări în structura organizațiilor de partid. Pretutindeni, paralel cu planificarea concretă a datelor de desfășurare a adunărilor și conferințelor, se intensifică munca de mobilizare a comuniștilor și tuturor oamenilor muncii la lupta pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor în industrie, agricultură, construcții, în celelalte domenii. Există certitudinea că adunările și conferințele pentru dări de seamă și alegeri, desfășurate în spiritul principiilor și normelor care evidențiază în mod elocvent largul democratism existent în partidul nostru, vor determina creșterea substanțială a potențialului politic și organizatoric a organizațiilor noastre, a unității și maturității acestora, contribuind cu mai bune rezultate la înfăptuirea politicii profund științifice a partidului pe teritoriul județului, la perfecționarea muncii noastre în toate compartimentele construcției socialiste. RADIO 9.00 Radiomagazinul femeilor. 9.30 Ora satului. 10.00 Cavalcada ritmurilor (reluare). 11.15 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 11.50 Cotele apelor Dunării. 12.00 De toate pentru toți. 13.00 Radiojurnal. Sport. 13.15 De toate pentru toți... turiștii. 13.45 Noutățile săptămînii — muzică ușoară. 14.00 Unda veselă, ieri și de azi. 14.30 Melodii de 15.00 Caravana fanteziei (emisiune pentru tineret). 15.45 Sport și muzică. Orchestrele Werner Müller. 18.15 Bert Kaempfert și orchestra de muzică ușoară a Radioteleviziunii. 18.45 Cîntă Felician Fărcașu. 19.00 Gazeta radio. 19.20 Șlagăre 1970. 19.35 Interpreți îndrăgiți: Irina Loghin, Dumitru Sopon și Dumitru Zamfira. 20.05 Teatru scurt. „Scrisoarea" de E. Caldwell. 20.45 Pagini alese din operete. 21.00 Zece melodii preferate. 21.35 Romanțe. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 22.10 Panoramic sportiv. 22.30 Muzică de dans. 22.50 Moment poetic. 23.00 Concert de seară. 0.03—5.00 Estrada nocturnă. Sîmbătă 26 septembrie 1970 15.15 Deschiderea emisiunii. Fotbal: Rapid — U.T.A. Transmisiune de la Stadionul Republicii. In pauză, filmul ,,In lumea pescarilor sportivi". 17.00 Emisiune în limba germană. 18.05 Microavanpremiera zilei. 18.15 Bună seara, fete! Bună seara, băieți! (emisiune pentru tineret). 19.15 Anunțuri — publicitate. 19.20 „1001 de seri" — emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurnalul de seară. Lucrările agricole de toamnă — ediție specială. 20.00 Avanpremieră la o nouă emisiune-concurs pentru tineret: „Ocolul țării în opt luni". 20.15 Campionatul Balcanic de baschet masculin, România — Bulgaria (repriza a II-a). Transmisiune directă de la Sala Floreasca. 20.50 Film serial „Incoruptibilii". 21.40 Nocturnă bucureșteană. Program de varietăți muzical-coregrafice. 21.55 Reportaj filmat de la vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Austria. 23.00 Fotbal: Feijenood în — U.T.A. (Rezumat filmat primit de la Rotterdam). 23.30 închiderea emisiunii. _____1 шУЛ: Deraiat de pe calea... laptelui Era o dimineață senină. De la baza de lansare a rachetacăruțelor, instalată la C.A.P. Sătmăreanu, mi s-a comunicat că timpul este favorabil pentru zbor, că citi caii sînt motoarele (ase alimentate, iar numărătoarea inversă se apropie de sfîrșit. Așadar, m-am instalat lingă pilotul-comandant și am așteptat startul. La ora ... 9,43 s-a pocnit aici, motoarele s-au urnit din și am decolat. Stația interpămînteană, I.C.I.L. Satu Mare, ne-a primit binevoitoare. Am descărcat Încărcătura (laptele), ni s-a dat din nou startul spre rampa de lansare de la bază. Dar abia acum au început peripețiile. După o succintă cercetare a ... specialiștilor s-a constatat că ele provin de la niște defecțiuni de ... pilot-comandant. Dar să vă descriu tărășenia. Aeropămînteanul comandant-pilot, pe nume Francisc Mike (căruțașul), s-a oprit la una din stațiile satelo-pămîntene (a se citi bufet) de unde a luat trei kilograme de special (aero-turbo-micină) lichid pe care a gustat-o pînă a ajuns în stare de imponderabilitate totală. S-a urcat apoi la comandă și fară să folosească motoarele de pornire și-a luat zborul. Citeva greșeli de ... comandă și racheta-căruța noastră a ajuns pe alte traiectorii: strada Uzinei, B-dul Cloșca, Uzina de reparații auto, Zbura cu o viteză cosmică. Oamenii păreau niște potârnichi speriate, alte autovehicule — întiunile în cale, 11 ocoleau și lansau S.O.L. Pînă la urmă inevitabilul s-a produs. In fața Uzinei de reparații auto, unul din motoare (calul din dreapta) a rămas pe trotuar. Comandantul, Francisc Mike și-a „desfăcut" trusa cu scule (glrbaci, pari, bucăți de lemn) și a Început să repare calul pe la roți, pe la faruri, pe la corpul principal. Pînă la urmă ... motorul a pornit din nou, ce-i drept cam tușind și șchiopătind. Dar cum era tot... defect, pe strada Baia Mare motorul a venit din nou în picaj, defectîndu-se mult mai grav. In urma S.O.S.-urilor lansate, la fața locului a sosit echipa de depanare (miliția), a înlocuit pe loc comandantul-pilot și l-a condus la ■.. baza de reparații. S-au luat măsuri urgente de reparație a pilotuluicomandant, aplicându-i-se — cum se indică în asemenea cazuri — procedura de urgență. Se prevede astfel că o bună bucată de timp pilotul nu va mai putea conduce racheta căruta pentru că este necesară o perioadă mai îndelungată pentru... refacere. Acestea sunt prescripțiunile (tribunalului), parafate, comisiei sigilate, semnate etc. O altă comisie specială cercetează in continuare pagubele produse motoarelor, rachetei, precum și persoanelor care au ajutat la înlocuirea ... pilotului-comandant. Se estimează mari pagube materiale. Proprietara racheto-căruței și a motoarelor — în cazul nostru C.A.P. Sătmăreanu, din Satu Mare — își are pretențiile ei, și, după părerea mea, ele sunt întemeiate. Toată vina pentru defecțiunile constatate o poartă pilotul. Eu, ca pasager, am primit o mustrare fără avertisment, pentru că de fapt am fost avertizat să nu călătoresc cu pilotul Francisc Mike, știindu-se că este foarte periculos, necalculat și... iute la mînie. De acum înainte, în călătoriile mele, mă voi folosi de... autopas. Este mai sănătos, mai sigur. FLAVIU ISTRATE P.S. Căruțașul Francisc Mike, de la C.A.P. Sătmăreanu a fost arestat pentru re de bunuri și ultraj distrugecontra bunelor moravuri, fapt pentru care a fost condamnat prin procedura urgentă. SPORT . SPORT . SPORT AVANCRONICĂ fotbalistică Minerul Baia Mare — Minerul Anina. Comparativ cu ediția precedentă, minerii din Anina au marcat — cal puțin cît se poate sesiza după desfășurarea a numai șase etape — o frumoasă ascensiune. Practică un joc destul de ordonat, economicos, prudent. Dar dacă Trif va fi — cum a mai fost de atîtea ori — în ... șut, nu se va produce nici o surpriză pe terenul de sub Dealul Florilor. Victorie locală. Corvinul Hunedoara — Metalurgistul Cugir. Oricum, neașteptată victoria hunedorenilor în fața echipei lui Sfîrlogea la Reșița, chiar dacă C.S.M. a mai cedat puncte acasă. Duminică, Corvinul va avea însă drept parteneră o echipă care nu credem că va mai repeta curînd „figura" de la Oradea. In orice caz, nu la Hunedoara, unde se obțin puncte destul de greu. Prevedem deci victoria Corvinului. Gaz metan Mediaș — C.S.M. Sibiu. Admirabilă voința sibienilor. Vor să convingă cu orice preț că sunt o formație redutabilă. Ce-i drept, după rezultate, ei constituie o echipă omogenă. E posibil deci ca la Mediaș sibienii să-și adauge zestrei un nou punct. Electroputere Craiova — Olimpia Satu Mare. I-am văzut pe băieții noștri la lucru, duminică. Ne amintim și de bunele lor comportări în deplasare, de recenta lor victorie de la Bistrița. Credem deci că e posibilă o reeditare a acestor jocuri. Cu puțină seriozitate și multă dăruire. Fără a fi deci exagerat de optimiști, sîntem convinși că sătmărenii pot realiza un drag în Bănie. Politehnica Timișoara — Crișul Oradea. In derbiul etapei, prima favorită pare Politehnica. Asta pentru că joacă pe teren propriu. După succesele ei în primele două jocuri susținute în deplasare însă nu ne putem lua. In fond nu jucase în deplasare, ci pe terenuri neutre. Crișul este însă o formație mai valoroasă, cu jucători pe cît de tineri, pe atît de viguroși, buni tehnicieni. Nu ne-ar surprinde deci cucerirea celor două puncte puse în joc de către orădeni. Este posibil, totuși, și egalul. Și aceasta nu pentru că echipele lui Kun I și Kun II vor să-și împărțească... frățește punctele. Gloria Bistrița — U.M. Timișoara. Bineînțeles, că e foarte greu să fii profet în fotbal, să anticipezi de pe acum cine se va afla în fine pe pozițiile 15—16. Convinși însă că reșițenii vor reuși peste cîteva săptămîni să evadeze din zonă, că cei de la Vagonul îi vor urma, avem impresia că la Bistrița se joacă de fapt un derbi al codașelor. Un derbi care nu poate da decît o învingătoare: echipa locală: C.F.R. Arad — C.S.M. Reșița. Nici ceferiștii din Arad nu sunt prea departe de concitadina lor — actuala „lanternă". Apropierea, și în clasament, nu le surîde deocamdată ceferiștilor. Fără îndoială nici ei nu vor scăpa șansa să-și mai adauge două la cele patru puncte pe care le au. Olimpia Oradea — Vagonul Arad. Invingătoarea de săptămîna trecută a liderului — Olimpia Oradea — s-ar putea să aibă de furcă cu formația arădeană. Deși Vagonul cucerise cu o săptămînă în urmă victoria, n-a jucat la adevărata sa valoare. Cine știe! Poate jucătorii și-au amînat reintrarea în formă pentru jocul de la Oradea. E greu de crezut totuși că vor izbuti să cucerească primul punct în deplasare. V. ȘTEFAN Pronosticul nostru Concursul nr. 39 — etapa din 27 septembrie 1970 I „U" Cluj — Steagul roșu II Farul — Progresul Buc. III Petrolul — ,,U" Craiova IV F.C. Argeș — Politeh, Iași — C.F.R. Timiș. —Dinamo Buc. x VI Jiul — C.F.R. Cluj VII Steaua — Dinamo Bacău VIII Roma — Fiorentina IX Verona X Catania XI Bologna XII Cagliari XIII Milan Internazionale 2 Juventus 2 Lanerossi 5 — Sampdoria Lazio eCO Al\l SATU MARE — Victoria: Mayerling (film francez, color); Popular: Adelheid (film cehoslovac, color); Sub semnul lui CAREI — Popular: Monte Cristo (film francez, color); 23 August: O nuntă cum n-a mai fost (film românesc, color); NEGREȘTIOAS: Urmărirea (film din S.U.A.); TAȘNAD: Adio Texas (film italospaniol, color, cinemascop); BERVENI: Hanca (film iugoslav); HALMEU: Bărbați în deplasare (film bulgar, cinemascop); SANISLAU: Valea păpușilor (film din S.U.A., color, cinemascop). Anunț important Anunțăm pe participanții la concursul pe bază de buletine cu tema „Pacea și progresul — aspirații permanente ale umanității“, organizat de Comitetul Național pentru Apărarea Păcii, că tragerea la sorți a celor 601 premii oferite în concurs va avea loc în Capitală în ziua de 4 octombrie a.c. ora 9, la Casa de cultură „Mihail Eminescu“ a sectorului II din Str. M. Eminescu nr. 89. Primirea buletinelor de concurs s-a încheiat la 31 august a.c., data poștei. In prezent este în curs verificarea răspunsurilor date de participanți la întrebările concursului. Revista „Pentru Apărarea Păcii“ va publica în nr. 11/1970 textul răspunsurilor exacte și lista completă a cîștigătorilor premiilor. Cum se pot procura cu prioritate materiale de construcții pentru locuințe Libretul de economii cu cîștiguri în materiale de construcție (care se emite pentru o singură depunere în sumă fixă de 1.000 lei), vă oferă posibilitatea procurării cu prioritate a principalelor materiale necesare construirii de locuințe, cherestea, ciment, tablă, carton asfaltat etc. Materialele se pot procura din cîștigurile în bani pe care Casa de Economii și Consemnațiuni le acordă trimestrial prin trageri la sorți. La tragerile la sorți participă libretele acelor titulari care au păstrat la C.E. C. în tot cursul trimestrului pentru care se efectuează tragerea respectivă, depunerile de 1.000 lei. Libretele de economii cu cîștiguri în materiale de construcție cu care depunătorii pot participa la tragerea la sorți pentru trim. IV se emit pînă la 30 septembrie a.c. inclusiv. Libretele care nu au ieșit cîștigătoare la o tragere la sorți, participă la tragerile următoare dacă se păstrează sumele depuse și în trimestrele pentru care se efectuează aceste trageri. întreprinderea „1 SEPTEMBRIE” Satu Mare ANGAJEAZĂ IMEDIAT MUNCITORI NECALIFICAȚI. Informații suplimentare se pot obține la serviciul personal al întreprinderii. întreprinderea de mecanizare și transporturi Oradea ANGAJEAZĂ de urgență pentru atelierul mecanic din Oradea următorul personal: — 10 mecanici pentru atelierul de reparație motoare cu explozie,30 mecanici pentru reparat șasiuri la excavatoare Nobas Progresul și tractoare S-1300 și S-650; 5 sudori electrici și autogeni; 4 strungari în fier; 10 mecanici auto. Pentru atelierul din Satu Mare: — 10 mecanici pentru excavatoarele Nobas și Progresul, cum și pentru tractoarele S-1300 și S-650; — 10 mecanici auto; — 2 sudori electrici și autogeni. întreprinderea mai angajează, pentru Șantierul Valea Iercănaș și Șantierul din Satu Mare: — 80 dragliniști pentru excavatoarele Nobas și Progresul; — 80 buldozeriști pentru tractoarele S-1300 și S-650. Angajarea se face conform legislației în vigoare. Informații se pot obține zilnic la serviciul personal, adresa de mai sus. pre- întreprinderea pentru mecanizarea agriculturii Mărtinești ANGAJEAZĂ URGENT: electrician autorizat nentr sau VI); strungari; frezari; ■ lăcătuși mecanici; ■ zidari. Informații la telefon 12023.