Gyermekünk, 1971 (22. évfolyam, 1-12. szám)

1971-02-01 / 2. szám

DÉKÁNY VERONIKA mate­matika-fizika szakos tanár, matematika tagozatos osz­tályban tanít, s csaknem fél évtizede vezet matematikai szakkört. — Szakkörünk alapvető célkitű­zése, hogy a rátermett és érdeklődő diákokat felkészítse az Arany Dániel matematikai versenyre. Azok a diá­kok, akiknek ez a tudományág a hobbyja, pihentető kikapcsolódás­nak érzik a szakkört. A tagozatosok a heti tíz iskolai matematika órát toldják meg a szakkörrel. Az ő tudá­suk, érdeklődésük hat az osztályra, a gyengébbeket is nagyobb szorga­lomra, elmélyültebb foglalkozásra serkenti. A kevésbé tehetséges gye­rekek számára pedig az ismétlések idején a tananyag áttekintésének és a hiányok pótlásának egyik jól be­vált formája a szakköri foglalkozás. KARDOS ÉVA magyar-orosz szakos tanár filmesztétikai szakkört vezet. — A magyar irodalom és a művé­szettörténet oktatásában felbecsülhe­tetlen értékű ez a szakkör. Az isme­reteket szórakozás közben gyűjtik itt a gyerekek. Sokféle tudnivalót fog­lalnak össze előadásaink, rendezvé­nyeink. VÁRI JÁNOSNÉ öt osztály­ban tanít matematikát és a matematika-tanárok munka­­közösségének vezetője. Éppen tíz esztendővel ezelőtt kezdett szakkört vezetni. — Bár a szakköröket általában színvonalas szakmai munka jellemzi, s tagjainak többsége a szaktárgyból az átlagosnál jobb eredményű, a szakkörösök mégsem alkotnak kü­lön kasztot. Inkább az a tapasztalat, hogy az osztály átlageredménye is emelkedik. A szakkörön született apró felfedezésekről tovább gyűrű­zik a vita az osztályban. SZENTES ERVIN biológiát és földrajzot tanít. Az iskolá­ban bélyeggyűjtő szakkört vezet. — Az általános ismeretek bővíté­sében különleges szerepet tulajdoní­tok a szervezett bélyegszakköri mun­kának. Alig van a világon olyan je­lentősebb esemény, amelyet meg ne­m örökítenének bélyegen. A földrajz tanulás és a bélyeggyűjtés összefüg­géseinek taglalása már közhely. De szinte minden szaktárgy — iroda­lom, idegen nyelv, történelem, bioló­gia, fizika, művészettörténet — anya­gát érinti. Komoly szerepe van a rendszeresség beidegzésében, az esz­tétikai érzék fejlesztésében. A szülőktől azt kérjük, hogy ne idegenkedjenek a szakköröktől, ha­nem ha gyerekeik időbeosztása erre módot ad, inkább biztassák fiaikat­­lányaikat a szakkörök látogatására. Feljegyezte és fényképezte SZÉKELY TAMÁS RADIOS SZAKKÖR HELYTÖRTÉNETI SZAKKÖR BÉLYEGGYŰJTŐ SZAKKÖR

Next