Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1869 (Anul 2, Nr. 2-26)

1869-05-18 / nr. 20

CURIERUL UE IA SSL Sâmbăta, 24 Maiu. 1) Gh. Buznea cu Cost. Vasiliu, pentru o casă. 2) Primul Procuror de lăngă trib. ,jud. Iassi in procesul corecțional inființatu asupra lui Hascal Ridicu cu ai lui, pentru înșelăciune. 3) Ioan Portaru, pentru bataia lui Pintelii Pleșu. 4) Ana Chipercu Iancu sin Herșu și Manas sin Ițicovici, pentru o casă. La Trib. de Iași sect. I. Luni, 19 Maiu. Verificarea seriilor tutorului casei del Naum Lazăr. Marți, 30 Maiu. 1) Curcumeli Clcanti cu Stavri Stavridisu, pentru bani. 2) Cercetarea seriilor defunct. Gh. Em. 3) Albescu Marghioala născută Iacobu cu Vasile Albescu, pentru deversu. 4) Catargi Maria cu Vasile Birman, pentru bani. 5) Oposiția d-lui Vasile Birman asupra secuestrului aplicata pe moșia Rediul Albi a d-nei Maria Catargiu pentru neplată de căsciu. 6) Idema d-lui Moisă Alper cu Herșcu Mer, in cașul de mai sus. Mercuri, 21 Maiu. (Serbătoare). Joi, 52 Maiu. 1) Ionescu Stefan cu Vasile Mușilă, pentru dispărțenie.2) Sirbu Elisabeta cu Anastasia și Lascar Leon, pentru bani. 3) Nastasia Elena nasc. Apostol cu Niță Nastasă, pentru dispărțenie. 4) Brănișteanu Tița născută Vain, cu Vasile Brănișteanu pentru despărțenie. 5) Rosa Mintia, cu Ițicu Cifembergu, pentru despărțenie. Vineri, 23 Maiu. 1) Mihailescu Iosif cu Hascal Moscovici, pentru bani. 2) Alecsandru Eugenu Balșu cu Statul și cu Prințul Mihaiu Sturza. 3) Sărbu boan cu Moisă Solomon, pentru suhatu. 4) Răileanu Sofia, pentru constatarea morții lui Gheorghie Răileanu. 5) Răducanescu loan cu soția sa Profira, pentru devorsu. Sâmbătă, 24 Maiu. 1) Solonariu Casandra cu Gheorghie Solonariu, pentru divorsu. 2) Botianu Elena nasc. Morceasca cu loan Botianu, pentru demorsu.31 Eredit defunct. Dimitrie Vaizi Eftachisie cu Atanasie Ioan pentru bani. 4) Anton Vartizes și Măgărdici frați cu V. Vasiliu, pentru bani. 5) Tissot Carol cu Enachi Negrutz, pentru bani. Consiliul de Familie. Luni, 19 Maiti. Consiliul familiei Iosef Jivinschi. Marui, 20 Maiu. 1) Idem Tomida Costachi. 2) Presentarea semilor ca ri def. Matei Strat. Joi, 22 Maiu. 1) Consiliul familiei def. Evghenia Goescu. 2) Idem Toma Zmău. 3) Idem Costachi Iamandi. Vineri, 23 Maiu. 1) Idem Elena Hangerli. 2) Idem Herșcu sin Haim Leib. 1) Idem loan Scorov. 2) Idem Constantin Cuza. 3) Idem Gheorghie Gherachi. La Tribunalu Secția II. Luni, 19 Maiu. 1) Buium Rainhorn, cu Gheorghie Vasiliu. 2) Gheorghie Negură cu loan Mihailescu. 3) Carol Dobroschi cu Maria Strat. 4) Rucsanda Prăjescu cu Gh. Balșu. 5) Grigorie Popărcia cu Șaim Crinstanu. 6) Costandachi cu Panaite Cristea. Marți, 20 Mai. 1) Statul cu Gheorghie Mărdescu și alții. 2) Gheorghie Boge cu I) Mironescu. 3) Ralu Iliadi cu Neculai Negruți. 4) loan Ivașcu cu Bereu Lebling. Mercuri, 21 Mai. (Serbătoare). Joi, 55 Maiu. 1) A. Moscovici cu Costachi Turculețu. 2) Elena Tăutu cu Mihai Hardas. 3) Leiba Cahana cu Leiba Vass. 4) Magdalina Șiler cu loan Șandru. 5) Gheorghie Nbristodor cu Iancu Costandin. Vineri, 23 Maiu. 1) Dimitrie loan Glicțu cu M. Popescu. 2) Iosip sin ADcel cu Mendel sin Iancu. 3) Iacob Cihacu cu Gh. Cantacuzin. 4) A. Dulhov cu Catinca Balșu. 5) Nerses Bilador cu Vasile Birman. Sâmbătă, 24 Maiu. 1) Clironomii Paulinei Braunstain cu Diea și Haralamb. 2) I Tortensiea Capucinchi cu Eugenia Aslan. 3) Anastasie Costantin cu Costachi Bosie. 4) Avram Fairstain cu Iucu Codel. 5) Gheorghie Hrisochefal cu Iancu Bainhorn. Tribunalul Secția III. Luni, 19 Maiu. Cercetarea oposiției d-nei Efrosina A. Ureche, pentru urmărirea ce-i face d. M. Stamatiu. Marți, 20 Maiu. (Neterminatu). Mercuri, 21 Maiu. Vendarea caselor d-lui Lupu sin Iacob, pentru d. Pavelu Popovu. Joi, 22 Maiu. 1) Vendarea moșiei Petreștii a d-nei Maria Buicliu, pentru d. Scarlatu Pastia. 2) Cererea de poprire a d-lui Iulius Cozel contra d-lui Gr. Tufescu, pentru bani. Vineri, 23 Maiu. Cercetarea contestațiunei d-lui Gh. A. Ureche procurator a d-lui A. Dulhov și C. Lipan, asupra tabloului ordinei creditorilor defunct. D. V. Miclescu. Sâmbătă, 24 Maiu. (Neterminatu) La Tribunalu Secția IV. Luni, 19 Maiu. 1) Costachi Mocanu pentru furtu de vite și falsificare de bilete. 2) Costachi Popa și Gheorghe Păntescu arestatu pentru furtu, și Avramu Bolocan ca tăinuitoriu. 3) Alecsandru brăescu pentru maltratare. 4) Israil Bereu cafegiu pentru maltratare. Mați, 20 Maiu. 1) Maioru Iancu Costantinov avocatu pentru furarea unui sinetu de la locuitorii din Zaboloteni. 2) Avram Ber Grosman pentru înșelăciune. 3) Moise sin Manole și Marcu Vainfeld pentru maltratare 4) Nastase Popa cu soția sa Elena pentru lovire. 5) Herșcu sin Iancu pentru furarea unor obiecte arestatu la Penitenciaru. Mercuri, 21 Maiu. 1) Toader Luiii pentru maltratare. Joi, 25 Maiu. 1) Mărgărintu Costache și Neculai Gafencu pentru calomnie. 2) Dimitrie Bocșenescu pentru indlosirea unei părți din averea defunctului C. Munteanu. 3) Dimitrie Gheorghiu cu Gheorghe Dimitriu și Gheorge Batzarița pentru maltratare reciprocă. 4) Mihalachi a lui Pavel Teslariu pentru maltratare. 5) Dimitrie Bacan și Vasile a Marandei arestați pentru furtu. Vineri, 23 Maiu. 1) Maria Bincovici arestată pentru furtu. 2) Gheorghe Nică pentru inșelăciune. 3) Nahman Carpu casapu și Abba pentru adulteriu. 4) Cost. Sacară pentru maltratare. 5) Gheorghe Gherasimu arestatu pentru furtu. Sâmbătă, 24 Maiu 1) Olimpiada Arnăutu, pentru furtu, Catinca Constantin și consoarta lui Grigori Pateri ca tăinuitori. 2) Idel Marcu pentru rănirea fratelui său. 3) Alecu Gheorghiu pentru maltratare. 4) Ilaim Tucu pentru maltratare. 5) Toma Brașovanu și Dumitru Novaci arestași pentru furtele cuipcare. In lista proceselor Curței de Apel, secția II din No. 18 s’a publicații că la 7 Maiu are a se cerceta procesul D-lui Iancu Corjescu pentru indestularea mesei credale a insolvabilului T. Vanliu. Se rectifică această in atâta, că acestu procesu este intentata de D Iancu Corjescu contra D. T. Vasiliu pentru o pretenție de bani spre îndestularea mesei cruciale a insolvabilului D. Const. Luca, dar nu a L-lui T. Vasliu. CORRESPONDENTA Onor, Primărie și D-lui V. M. din Bârlad. Numerie 3 și 10 nu mai avemu. Lista pasajurilor intrați In cursul săptămănei. Observați«ni meteorologice de la 11—17 Maiu Duminică, frumoșii, 20 gr.— Luni, 16 gr.— Marți până Sămbătă, timpii frumoșu, 18—26 gr. Hârtie. Bancnote de Austria per 1 fiorimu . . . . „ de Rusia, perdere 14—13”;” Obligațiuni publice. Obligațiuni rurale.............................. . 93/4 Impr. Oppenheim împrumutul Drumului de iern (Strousberg) Bursa de Viena, din 28 Main. Renta austriacă in bancnote....................... 6180 „ „ „ argintii.................................. 69.85 Lose 1860 întregi.............................................101.— Acțiunile Bancéi............................................. 749.— No. 1936. Neinfățoșinduse concurenți, la licitațiunea ținută la Roman pentru darea in întreprindere desființarea unei bucătării, trapesa și alte ruini lipite de paraclisul aflătoriu in ograda Monastirei Precista mare de acolo și acoperirea din nou cu tiniche a paraclisului, se publică spre cunoscința tuturor, ca doritorii de a lua această întreprindere să se presinte însoțiți de garanții in numerarul de 676 lei 77 bani în ziua de 12 Iunie viitoriu st. v. la carele 10 ante meridiane sau in camera Epitropiei Generale din Iassi sau la locuința egumenului bisericei Precista mare din Poman, unde urmează a se ține licitațiunea conform legei asupra comptabilităței statului. Condițiunele se pot videa in toate dilele, atăt la cancelaria Epitropiei Generale căt și la egumenul uisei biserici din Roman. No. 1769. Nesufățoșindu-se concurenți la terminal de 8 Aprilie a. c. pentru întreprinderea construcțiunilor proectate la băile Slănicului și anume: restorantul și camerele pentru pasagerii de clasa a II-a, se publică din nou spre cunoscința generală.—D-nii amatori ce vom voi a lua in întreprindere construcțiunea acestor edificii, sunt invitați a se presenta in diua de 8 Iulie viitorii anul curentu st. v. la oarele 10 dimineața insoțițiți cu garanțiile cerute de legea comptabilităței sau in camera Epitropiei generale de Iassi sau la Epitropia ospitalului filial din T. Ocnei unde are a se ține licitațiunea in conformitatea legei asupra comptabilităței generale a Statului (art. 40—57). —Condițiunile, planurile, devisele și ori ce alte lămuriri se potu vedea in toate dilele, atăt la cancelaria Epitropiei generale cat și la Epitropia ospitalului din T. Ocnei. Sâmbătă, 54 Maiw Otelu Binder. D. R. Ditter Fabric. Viena „ Costache Ghica prop. Loi „ Nicolae Alba Basarabia „ Dimitrifl Dossios Bacău D-ra Dianna Nemerovski Odessa Din greșală s’au pusu in No. trecutu in lista pasagerilor a Otelului D-nii Bider Calimachi și Eugeni Balșu ca conductori superiori alu drumului de feru, ce se rectifică prin această. Otelu .Moldova. (ex Ilie Armanu.) D. Capit. Craescu Bârlad „ Garabed Tataru Bacău „ Vasilie Sandu „ „ Gr. Maximu T Ocnei „ Vasilie Vasiliu Roman „ Neculai Gașparu „ „ Matei Buznea Huși D-na Haretina Buznea „ D. Ștefan Panaitescu „ „ Mih. Constantinovici Ssm. „ Simon Boieru Folticelli „ Șae Cofmanu „ „ Zalman Țfihelu „ „ Măgărdici Lazăru Bacău D-na Anica Lazăru „ D. N. Enciulescu București ,. Berieibu Roman „ Ioan Cuza Botoșani Hotel« Anghitera. D. Costică Aslan Bacău „ P. A. Tahai București D-na Elisabetha Tahai „ D-ra Alhinadi Bhona Botoș. D. Glnasz Iosef, direct, . „ Dumitrachi Orache Bacău r Altăr Vender Cernăuți „ G. S. Modrzejewski „ Otelu Viena. D. Em. Balaceanu T-Frumos D-ra Balaceanu „ D. Matei Ganea ’smailu „ Leon Comino Folticeni D-na Comino D. Dibinschi T-Frumosu „ Manolachi Cilibeu Roman „ Iorgu Radu Folticeni Otelu Pârlita D. I. Zvecher Reușeni D-na Prof. Canar Berlad D. loan Bontușu „ „ Emil. Hangii Huși „ I. Mavrocordatu T-Frum. „ Cost. Romanescu Roman „ Ghi. Romascan Bârlad „ Ghi. Țigonevici Roman „ Ștefan Stoica Bubulești —poMKoo ligi cmis de Iassi, din 17 Main. Changes. Lei vechi, cursul Iassi, T 78B0T . 3. 5 . 3. 7 11.19, 11.26 11.19 V, 11.26 ' excl. Coup. 88`/, 70 s/4 Londra, 3 luni, per 1 Ifire Sterling. .. vista, „ „ „ Paris, 3 luni, per 1 francu...................................a vista, „ „ „ ...... Viena, 3 luni, per 1 fiorinu................................. â vista, „ „ „ ............................ Leipzig, 3 luni, per 1 Talerii.............................. â vista „ „ „ ............................ Berlinu, 3 luni, „ „ „................................. â vista „ . „ ............................ . Credita 200 fi..................................... 29220 Londra........................................................ . 124.25 ArgINtu..............................................................121.50 GalbeNul........................................................ 5.845/10 ANUNCIURI. GENERALA EPITROPIE A OSPITALELOR ȘI OSPICIILOR CASEI ST. SPIRIDON, No. 1925. Din causa prețurilor nefavorabile, neputănduse da in întreprindere confecționarea obiectelor de garderobă necesare pentru anul curentu la Institutul Gregorian, după publicațiile inserate prin jurnalul „Progresul“ No. 23... prin Curierul de Iassi No.... și prin afipte No. 1250, se publică din nou spre cunoscința tuturor ca amatorii ce voru voi a lua in întreprindere confecționarea unor asemene obiecte, să se presinte in camera acestei Epitropii in z p °a de 27 Maiu corentu stilu vechiu la oarele 10 de dimineață însoțiți de garanții solvabile de 50 galb. Condițiunele se pot videa in toate zilele la cancelaria acestei "Epitropii; licitațiunea se va ține conform legei asupra comptabilităței generale a statului, s’a uitat apoi sara in grădina Primăriei pe banca ce este vis-a-vis de bufetii. Găsitorul este rugatu de a aduce această țigaretă la D. Gheorghie Cerne, unde va primi și o recompensă, la 29 Sardines sans aretes, Vanilie și Ananasy 9 pentru dulceți, Cognac finn, Champagne, Absynthe de Suisse, Fromage de Limbonrg, etc. etc. Moșia merițuicii tr*“, la Bârladului, lăngă poșta Strămptura, este de imposesiata cu începere de la 23 Aprilie anul viitor 1870. Doritorii se vom adresa la sub scrisa, cu locuința in Iassi, dispărț. a IV-a. (425—5) Anastasia Jora. LOTERIE O cupe de patru persoane CLARANDE, sau pus la loterie de D. Sandu Bonciu, 1/2 galb. numeru. Doritorii de a lua bilete să se adreseze la D-lui acasă, sau la librăria D-lui Lascar Bobe. In curând ii se va anansa diva și locul tragerei acestei Loterie. (424—3) Băile MARIEN BAD in Bohemia De la începutul sesonului (1 Maiu) mă aflu in Marienbad. La scrisori și depeșe telegrafice precum și la consultațiuni medicale sau întrebări pentru case, vomu respunde îndată. Dr. Iosef Frankl, medicul băilor. in Marienbild, im eigenen Hanse „zum Kaiser (431—1.) von Oesterreich.“ Ape Minerale pe anul 1869 au sosita acum proaspete și de toate soiuri la farmacia St. Spiridon a lui Ferd. Schüller, pentru buna dualitate a fiecărei ape luate din farmaciea sus numită va garanta subscrisul: Iindrich Ch. (434—1.) farmacist responsabil. DE VEXARE UIÜ PIANO in stare bună, cu prețu moderata. Doritorii să se adreseze la D-nn Gros, strada 40 de sănii. (4091) i 11 i««1Î111 dinUdețul Vasluiu, IMHIBUI, cinci care indepărtare de Iassi, pe șosea, ESTE A SE VINDE DE VECI. Doritorii se potu adresa la însuși proprietarul ei N. Burchi, cu locuința pe strada I Albă, in oasele D-lui Adamachi, vis-a-vis de Conssulatul Austriacu, pentru mai lămurite informațiuni și contractare a veriturii. (410—1)