Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1870 (Anul 3, Nr. 51-119)

1870-07-28 / nr. 61

CURIERUL DE IASSI. Editoru: A. BERNARD. Tipografia Societății Junimea, casele Bancei. Redactorii resp. TH. BALASSAN. Charta teatrului de pesbelu litografiată și adata de A. PARTENII se află de vendare la Administrații Mica foáei 99 Curierul de lassi.6. Prețul 30 bani. (1123.) In districte nu se trimetu mai puțin decăt 10 esemplare. MILCH-EXTRACT Blu este așa de gresu ca mierea liquide, mai aleea se recomandă pentru Corebii, Spitaluri, Copii, Calinele, Cofeterii și toate căușele. Se găsesce bine închise in tinichele. O tiniche conține 1 funtu de Extract, la care se poate adăugi după voință de 5—10 ori pe atâta apă după cum vroesce cineva a are laptele mai grosu sau mai supțire. In tinicheLile închise se ține acestu Extract: ani îndelungați, in vase deschise mai multe luni. 1 tiniche 5 lei. PULCHERIN. Preparat privilegiat și patentat K. K și de toate celelalte Sfaturi Pentru înființarea a unei prospitate naturală și sănătoasă cotorului pelei, care condarestui au perdutu dej mulții, tot cu acele eminente efectu, toate cele mai mari necurățenii de Pele, Chistrui, peri galbine, Bubușoare roșe, Buhe Negre, Sepetori, ca și fața Galbenă și pelea ce are botezuri și sbărcituri, in cel mai scurtu timpu se depărtează, la ori și care ceașu dacă devine din vrăstă, sau de supărări de vremi, din neglijarea căutării, ori de întrebuințarea stambelor (boelilor) la palidități, etc. de îndată, și de unu coloru natural, sănătosu, curatu, moleciuni, albiața supuește unu pur intăritu, și după ce a produsu unu ten curatu, fără de nici o bubă s’au Parte ei dă feței pelei unu color roșu naturalu invietoru, care se poate și se găsesce numai la cei tineri și sănătoși. 1 11. 15 lei. Catechu Esența aeterică de gura, preparată de I. Bayer, Doctor de chimie. Această esență de gură face unu efectu estraordinaru și este plăcutu in gură, depărtează mirosul reu și lasă in gură unu mirosu foarte agreabil. Fiinducă acestu elixiru intăresce gingimiie și apără dinții de toate boalele și chiar dinții neglijați trebue frecați cu esența nediluiată, in scurtu timpu va reda dinților o albeață atât de frumoasă și albă ca alabastru. Așadar poate recomenda această esență de gură cu drept ca cel mai bunu remediu, incăt privesce cultura și conservarea dinților și ginginilor. 1 flacomu 10 lei Depositul la farmacia A. Jassinski ibrassi, lângă Curtea domnească. (1030.) (Extract de lapte). PILULES CRONIER a jodure de fer et de Quina!— înalt crabel sans acteur in Laveur. Hapurile aceste de iodure de fert și Quinquina, preparat după formula, ce se bucură de unu efectu minunnatu și mai bunu decăt acele singure de proto- i fond de fer. — Să vedem cumu să explică celebrul Profesoru din Paris asupra acestui preparatu. Mai multe cercetări făcute de mine am observații că acestu medicamentu este unu productu minunatu la sângele stricatu, albeață; nici unu medicament nu au făcut acel efectu ca aceasta la frigurile schimbătoare, și nu supără stomahul ca alte preparate din neru.— Dr. Buchardat 1870. Acestu preparatu este unu preparatu tare bunu la poala albă, la dureri de stomaclu, la menstruața, la scrofule, grea resutare, durere de inimă, stricarea singelui, la mâncare de ciolane, la boale de peptu, și la sifilis. Unu flaconu 10 lei. Depositul general pentru Moldova, la farmacia A. Jassinski in Iassi, lângă Curtea Domnească. (962). fix PIANOS, Harmonica-Flites, lelodtions și Organe de Biserică. Carol Rady, (982) Strada Arcul, lângă Academic. Elu primește și comănuji de prin districte. Moartea Ploșnițelor adeveratu caucasicu, garantata resultatul sigur. Cu acestu mijlocu escelentu de sigur se eliberează de acestu china, toate ploșnițele se depărtează, garantate. Adeveratu numai la depositul generalu in farmacia A. Jassinski in Iassi, lângă Curtea Domnească. 1 flacon originalii 71* lei, nuci 1 flacon de probă 4 lei. 1 ’’ Hemoroideie, chiar invechite se potu delătura foarte ușor prin Întrebuințarea pomadei lui ltt«»yr. Această pomadă are specialitatea de a nimici Hemoroideie. Prețul modferatu, Depositu generalu, Paris, rue St. Martin, 225, in Foltiecni la farmacia C. Worel. (1082) m MAI EXISTĂ PLEȘUIIE ! Prin întrebuințarea a renumitei, din plăntele orientale aromatice, fără de adăugitu cu parfumu, intăresce podul perului , și irită periferia și circulația cea naturală, rădăcina perului până ce-lu redică și lu face de a cresce. Pomăda Meditrina pentru crescerea perului in unire cu tot așa numita Apa orientală pentru crescerea părului. După descripția intrebuințărei se va respinge ori ce pleșuire și remplasare cu peru desu. Pomada Meditrina întrebuințată apără de a deveni perul albu ; după întrebuințarea mai indelungată ajunge chiar la colorul de mai năinte. Damele Seraiului din Constantinopoli și aproape toate daunele Orientului se servescu numai de Pomada Meditrina. 1 gavanosu 20 lei.—1 flacon 20 lei. Pomada Evalina pentru crescerea perului face efectul repede, sigur și indelungata in contra căderei aerului și depărtarea mătreței. Mai ales pentru preoți și militari, care se espunu de multe ori ventului și recelei de pete a capului, care produce înmulțirea mătreței și căderea perului, nu este alta remediu mai bunu decăt Pomada Evalina. 1 flacon 15 lei. NU MAI EXISTĂ SPÂNI! Singurul mijlocu pentru căpătarea frumuseței celei mai mare a unui bărbatu este Esența Evalina pentru crescerea bărbei. Această esență face la cei mai tineri, ca se capete o barbă, trebue a se unge cu această esență locurile unde se cere să crească barba și de a lasa să se usuce. Tinerimea din Orient intrebuințază numai acestu elicsim de barbă, ba chiar și orientalul celui usuritu iu trebuințază acestu elicstru pentru a întineri barba sa și a-i reda colorul rostu in lunetă. 1 flacon 25 lei. Depositul generalu pentru Moldova la farmacia A. lassinski in Iassi, lângă Curtea Domnească. ____________ (1004) J La Restaurațiunea Glauța (Jtelu Pârlita) se afla totdeauna unu mare Depositu de Bere de OCOCIJM din luna Martie (Märzen-Bier) care se vinde in cantități mari cu prețu de 96 lei pentru unu polobocu cu bere. (1096) Cauțiunea pentru ii care polobocu este de a se depune oaie 21 lei, anse iie care este obligata de a înapoi polobocul pană intr’o lună de zile. Casă mare in Botoșani de ventsare sau tii datu cu bine, situată peste drum de la Primărie, sosu 550 stănjiux □, casa solidu zidită, cu 8 odăi, 1 salonu mare parchetatu, 1 camara, 1 sală, 2 antreturi, unu podu peste toată casa, atenansele totu solidu zidite, conțiitoare 2 bucătării și o odae mare pentru slugi, grajdiu și remisă de zidut pentru 10 cai și 4 trăsuri, deasupra 2 poduri pentru femii, șopronu de lemnu cu grajdiu pentru vaci și 3 camare pentru lemne, 2 pivnițe (beciuri), 1 fântănă, 3 retezăsii, 2 grădini. Oferă toată comoditatea atât pentru locuința particulară, căt și ca etablisementu de Hotelu, Restaurațiune sau comerciui. Doritorii bine-voească a se adresa la Dr. Maxin Botoșani, sau la Telegrafistul Ceaicovschi in Iassi, unde vomu afla și condiținnele. (1102—10) ESste cateva tile va eși de sub tiparu impor*etanta desertațiune juridică. Efectul testamentelor și donațiunelor intre vii făcute sub imperiul Codicelui Civilu Calimahu, in aceea se să atinge de Legitimă sau observă in casa când testatorele sau donatorele moare sub imperiul Codicelui Civilu actualu de D. Gheorghie Mărzescu avocat. Persoanele cari voru dori a’și procura disertațiunea de față, se voru adresa la Librăria și Tipografia „Junimea,“ fiindu această primă edițiune deja prenumerată, și ne rămăindu de venflare decăt unu foarte micu numeru de esemplare. Prețul unui estmplaru 3 lei vechi. ( ) Liqueur feruigineuse chlorate ferropotassifine du Dr. Gaube (du Gers) et Victor le Rivcrend, pliarmaciens de I clase, ä Paris. Acestu liqueur feruginosu nu este stipticu și este unu medicamentu de o mistuire ușoară, nu constipe nici odată ca o mare parte din preparatele feruginoase. Acestu preparatu este unu articolu minunatu la cașurile iritate hemoroidoase, tremeduitoare in câteva feluri Chlorosa l’Anemie, culoarea albă, curgerile generale de sânge, neregula in rânduri la dame și la demoasde le constitue in cel mai micu timpu o trătare ușoară, serioasă remarcată. Acestu medicamenta este inaintea tuturor celorlante unu remediu foarte bunu la Dyspepsie. 1 fl. 15 lei. Pomada resolutivă preparată de farmacistul River end. Foarte efectuosu și temăduitoru ia bube invărtoșite, pentru imprăștieru umflăturile la ori ce parte a trupului, la tăieturi temedite ori ce rană in celu mai scurtu timpu. 1 flaconu 7 lei 20 par. Depositu generalnia farmacia A.. Jassinski in Iassi, lăngă Curtea Domnească (1116). O Domnișoară germană care posedă atestate bune, caută unu posta ca tovărășiță la o damă înaintată in vârstă sau ca guvernantă pentru copii, pe care el poate invefa limba germană, desemnu, precum și începutul din limba franceză. Ofertele să se trimeată la administrațiunea acestei foi sub țifra G. S. (1128) Admis la esposițiunea universală din 1867. PASTILLES DE SCHAEDELIN PHOSPHATE DE PER remplasăndu cu celu mai mare succesu Untul de Pesce și toate preparatele de feru. Acestu medicamentu ce oferămu și noi publicului este afirmatu și atestatu de toți medicii. — Pastilele noastre care oferămu din fabrica noastră, sunt foarte ușoare a mistui și acestu preparatu are favorul de a fi maieftin decăt toate celelalte preparate, de fer și este mai bunu de gustu și nu constupă. Pastilele de Phosphate de fer constitue unu medicamentu reconstituantu, așadar este unu bunu remediu in contra culorei palide, la slăbiciuni, la lipsă de sânge, fiindcă elu conține in sine toate elementele a sângelui omului. — Persoanele delicate slabe nu potu lua untul de pesce, ănse aceste pastile voru lua cu mare ușurință. — Acestu preparatu este celu mai bunu și tămădie cu succesu in scurtu timpu Uklorosa, menstruație, palpitație de inimă, curgerea albă, slăbăciunile organelor. — 1 cutie 10 lei. Tot de la fabricantul Schaedelin se găsesce o alifie numită Canet, suverein pentru tămăduirea de răni, blesure, umflătura de unghii etc. 1 rulou 7 1. 20. p. Depositu general la farmacia A. Jassinski in Iassi, lăngă Curtea Domnească. (1007). CELE MAI NOUE AMICALE DE TOALETĂ. a. Jc. k. priv. Fabrică Glycerină a lui F. A. Sarg in Lising, lăngă Viena. Glycoblastul spre intărirea și fortificarea crescerei părului căt și pentru depărtarea mătreței. revi de Glycerin foarte eficace la mâni aspre și crapate, căt și la buze aspre și crapate. (inapoi «»te 5 lei). Glycerin de toaletă servește amestecații cu apă, pentru spalatu obrazul, și produce unu tebu foarte buuu, care se intrebuințaijă in locu de vina negru aromaticii. (Prețul «.te 10 lei.) Soponu de Glycerin liquid, unu remediu fără asemănare pănă acum, atât pentru obrazii căt și pentru mani, le aduce intr’o stare albă, curată și moale. Sopon de Glycerin văntos atât pentru spalatu căt și pentru rasu, mai bunu ca oricare altu soponu. Sopon in tinde pentru Easu 8 lei. Sopon nou 3 calupe intr’o cutie 14 lei. Aceste producte au dobănditu atestațiile celor mai mari Profesori celebri, și anume: Bechtenbacher, Hebra, Voider, Zeisel, căt și la Exposițiunea din Londra, ca cele mai bune remediuri recunoscute până astăzi. Depositul general la farmacia A. lassinski, in Iassi, lăngă Curtea Domnească. (1037.) ASTHMA Prin întrebuințarea țevei lui Levasseu, farmaciștii in Paris 19, rue de la Monnaie, se alină orice junghiuri de la inimă, sgărcurii guturaie invechite și alte boale ce atacă organele respiratei Se află in Iassi la farmacistul Iassinki, in Folticeni la farmacistul C. Worel. (1088) acordează și reparează (Prețul este 12 lei.) (Prețul este 8 lei.) (Prețul este 7 lei.)