Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1875 (Anul 8, Nr. 73-138)

1875-09-12 / nr. 97

alin. O proced. civilă, se publică spre știință iarcitațiunea No. 658 dinpreună cu un exemplar după cerirea de poprire și procesul verbal de poprire No 657, s’a lipit pe ușa Tribunalului local. No. 1397. In virtutea sentinței Tab. Iași secț. 2 No. 249 din 1874 și investită cu formula executorie No. 31 a cării dispositiv este: Hotărește. Admite acțiunea aduse de Ana Hărăuanu contra d-lui Minas Pele-Albă respinge ca nesusținută acțiunea adusă de acest din urmă contra celei intărți și condeamnă pe Minas Pele-Albi se plătească reclamantei Ana Hărlăuan o sumelă de 8000 lei vechi, după sunetul cu data din 1 Octomvrie 1857, 95 galb. 55 galb. și 60 galb. după sinetele in No. de 3 sustrase de Mias Pele- Albă, toate aceste sume cap.tal le va plăti d-nul Minas d-nei Ana Hărlăuanu cu procent legal de la data reclamației până la numerătoare, plus 50 lei noi cheltueli de instanță, respinge cerirea d-nei Hărlăuanu de întreținerea ca neprobată și nu admite esecuțiunea provisorie. Noi Carol I iu, din grația lui D-zeu și voinț națională, Domn al Românilor, la toți de față și viitor sanatate, dăm putere și ordonăm agenților administrativi se esecute această sentință procuroriloru se stârnească pentru a ei aducere la indeplinere, spre credință presenta formulă esecutorie sa semnat de noi, magistrații Trib. Iași secț. a 2-a in 10 Aprilie 1875, No. 31 urmează semnăturile. Subsemnata Ana Hărlăuanu fără profesiune domiciliat in Iași, conform art. 496 și 497 proced. civilă. Somez pe d-nul Minastele-Albă, a căria domiciliu este necucunoscut in România, ca un termin de 30 zile libere de la eșirea acestui comandament prin foaea publicațiunelor oficiale din Iași, se-mi respundă sumele de 8000 lei vechi după snetul din 1 Octomvrie 1857, 95 galb., 55 glb. și 60 galb. după sunetele in No. de 3 sustrase de Minastele-Albă cu procent legal de la data reclamației pănă la numerătoare, plus 50 lei noi cheltueli de instanță. Știind că la caz contrariu voi scoate in vânzare imobilul ce posedă in urba Hărlău jud. Botoșani, conform art. 75 alin. 6 proced. civilă, se publică spre știință, caru unu esemplar de comandament s’a afiptu pa ușa Tribunalului. Corpul Portăreilor Tribunalul Vaslui. No. 903. In manuscriptul trimes de Trib. Vaslui cu adresa No. 10819 și inserată in foaia No. 95 de la 5 Septemvrie curent s’a făcut eroare de s’a zis la rubrica a 3-a ca s’a pus in vénzare părțile de pamént a d-nei Elena Dahnovici soția defunct. Dimitrii Dahnovici. Cănd acele părți de pămănt ce s’a pus in vénzare sunt a defunct. Dmitrie Dahnovici deținute astăzi de d-na Elena Dahnovici ca soție defunct. Dimitrie Dahnovici. Prin urmare se publică această rectificare spre cunoștință și regulă. Judele de pace ocol. I din Iași. No. 3598. Prin cartea noastră de judecată No. 471 din 1875, și in baza art. 28, 150 și 146 proced. civilă, s’au condemnat pe d-nul Gh. Răducanu actualminte cu domiciliul necunoscut, să plătească reclamantelui Lupu Cramer suma de 209 lei 90 bani cu procent de 10 % data acțiunei și pănă la numerătoare, plus 50 lei noi cheltueli de judecată, pentru care in baza art. 75 alin. 6 proced. civilă, se publica spre deșteptarea rurnitului cu invitare a se presenta la acest oficiu, spre ași primi copie de pe menționata carte de judecată, care s’au afipt pe ușa cancelariei. Cu opoziție și apel. No. 3602. Prin cartea noastră de judecată No. 472 din 1875, și in baza art 28, 150 și 146 proced. civilă, s’a condemnat pe d-nul Ioan Popescu actualminte cu domiciliul necunoscut, să plătească reclamantelui Lupu Cramer suma de 17 franci 50 bani cu procent de 10 ° C data acțiunei și pănă la numerătoare, plus 10 lei noi cheltueli de judecată, pentru care pe baza art. 75 alin. 6 proced. civilă, se publică aceasta spre deșteptarea numitului, cu invitare a se presenta la acest oficiu spre ași primi copie de pe menționata carte de judecată, care s’au afipt pe ușa cancelariei. Cu opoziție și recurs. No. 3600. Prin cartea noastră de judecată No. 473 din 1875, și in baza art. 28, 150 și 146 proced. civilă, s’a condemnat pe d-nul Gh. V. Filipescu actualminte cu domiciliul necunoscut, să plătească reclamantelui Lupu Cramer suma de 52 lei 75 bani cu procent de 10 ° C, de la data acțiunei și pănă la numerătoare, plus 20 lei noi cheltueli de judecată, pentru care pe baza art. 75 alin. 6 proced. civilă, se publică aceasta spre deșteptarea numitului, cu invitare a se presenta la acest oficiu spre a primi copie de pe menționata carte de judecată, care s’a aflat pe ușa cancelariei. Cu opoziție și recurs. „ Judele de pace ocol. IV din Iași No............ D-nul C. Casimir este citat a se presenta in pretoriul nostru in ziua de 16 Septemvrie a. c., oarele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul B. Wexler pentru bani, că la neurmare se va aplica legea. No............. D-nul D. Iamandi este citat a se presenta in pretoriul nostru in ziua de 16 Septemvrie, oara 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de B. Wexler pentru bani, la neurmare se va aplica legea. No............ D-nul Herscu sin Lupu este citat ca garante in causă a se presenta in pretoriul nostru in ziua de 17 Septemvrie a. c., oara 11 dim., cănd are a se judeca procesul reclamat de d-nul David Herș Grosvald, contra d-nei Sura fiica lui Avram, pontul bani. La neurmare se va judeca in lipsă conform legei. No............ D-nul Oisie Christ conf. art. 75 alin. 6 proced. civilă, este citat a se presenta in pretorul nostru in ziua de 19 Septemvrie a. c., oara 11 dim, cănd are a se judeca procesul reclamat de d-nul I. Rosentower pentru bani. La neurmare se va judeca in lipsă, conform legei. Judele directore al juriului de expropriațiune din plasa Braniștea județul Iași. No. 47. Tribunalul județ. Iași sceț a 2-a prin jurnalul No 1572, din 22 August 1875, in conformitate cu art. 40 din legea de expropriațiune, atras la sorți 9 jurați ordinari și 3 suplementari, dintre persoanele din plasa Braniștea județ. Iași, după lista formată de Consiliul județan, conform legei de expropriațiune, pe anul 1875, numind jude director al juriului de expropriațiune pe subsemnatul C. Leonardescu, iar după rândul tragerei sorților a eșit ca jurați ordinari d-nii: 1) Vasile Ostarhi 2) Anton Gheorghu 3) I. Corjescu, 4) Teodor Luca, 5 Ștefan Botcă, 6) Alecu Popovici, 7) I. Ianov, 8) Anton Irinaia, al 9-lea N. Toma. Iar ca jurați suplementari au eșit d-nii: 1) Andrei Nastase, 2) Iordache Dobrovici și 3) Gheorghe Măneanu. Aceste persoane, care compun comisiunea juraților de expropriațiune din comuna Ungheni, plasa Braniștea, județ. Iași, au a afixa indemnisațiunea cuvenită locuitorilor din Ungheni, pentru pământurile ce li s’au expropriat in interesul construirei drumului de fer Iași-Ungheni. Noi judele directore al juriului sus zis, in conformitate cu art 42 și 22 din legea respectivă, cităm pe d-nii jurați, aratați mai sus, pe d-nul Grigorie Heliade antreprinorul construcțiunei drumului de fer Iași-Ungheni cu reședința in Bucureși, și pe d-nul avocat George Pavlov procuratorele din Ungheni, domiciliat in Iași, ca in ziua de 2 Octomvrie viitor 1875, carele 12 din zi, să se presinte înaintea noastră, judele directore, in comuna Ungheni, plasa Braniștea, județul Iași, spre a se efectua lucrarea susmenționată. Persoanele citate mai sus eșite la sorți, sunt invitate a se conforma citațiunelor, publicațiunei de față și legat de expropriațiune. Făcută la 4 Septemvrie 1875, judele director, C. Leonardescu. Diverse. *** D. Ministru Maiorescu a fost pentru căteva zile in urba noastră, și a plecat ori cu trenul de dimineață. *** Bibliografie. A eșit de sub tipar Arta Poetică de Boileau, traducție in versuri de Dl. A. Naum. Prețul 1 leu nou. Deposit la librăriile d-lor Lewandowski și Petrini. ANUNCIURI. p Dr. N. RECHELES. Doctor in medicină și Chirurgie, Acoudeur și Oculist, de la facultatea din Viena, are onoare a înștiința pe onor, public că dă consultațiuni in toate zilele de la 9—11 antemeridiane și de la 3—4 post-meridiane. Locuința Strada de jos casele Posner. (3623). „ Somațiune. Direcțiunea Bancei Moldovei din Iași, somează prin aceasta pe representanții def. Pulheria Keșko, a cărora domeniu și reședință nu ne sunt cunoscute, de ași alege un arbitru și a se presenta cu el la Bancă, pănă in termen de 8 zile, de la data publicațiunei de față, pentru ca dinpreună cu arbitrul Bancei, se hotărască asupra neplăței anuităței imprimutului hipotecar, din moșia Enibhiu, din județul Calmi, conform aceasta cu disposițiunile Stafetelor Bancei. Banca Moldovei. Compania Caii ferate Lemberg- Cernauti lasi LINIILE ROMANE Dare in întreprindere a furniturei de oleiu de rapiță Furnitura a 70,000 kilograme oleiu de rapița de uns și a 30,000 kilograme oleiu de rapița de ars, se dă in întreprindere pe calea de ofertă. Doritorii sunt invitați a presenta ofertul lor sigiliat și francat cu inscripțiunea „ofert pentru furnitura de oleiu“, pănă la 18/26 a lunei curent la 12 oare ameazi, la Comitetul dirigent din București, sau la Direcțiunea de Esploatare a companiei și a depune totodată cauțiunea fixată de 5% la Casieria companiei. Prețurile se vor nota pentru 50 kilograme, inclusiv embalagiul și adus franco la o stațiune a căii ferate Lemberg- Cernăuți-Iași, a căii ferate Carol-Ludovic, a căii ferate de Nord Imperatorului Ferdinand, sau a societății acționarilor căilor ferate române. Caetul respectiv de insăcinări se poate examina in biuroul administrațiunei materialelor din Viena, la Direcțiunile de Esploatare din Lemberg și Iași sau in biuroul Comitetului dirigent in București, și asemenea se poate obține de la aceste autorități ale căii in urma unei cereri francaze. București in 5/1 7 Septemvrie 1875. Comitetul Dirigent. Di pfßsw frați rtas Ion) etc. etc., désire eatrer dans une familie honorable. (359—6). S’adresser au Bazar Párisién. CURIERUL" DE IAS SI. EPITROPIA GENERALA a Casei Spitalelor Sf. Spiridon din Iași. ANUNCIU. Să dămin antreprisă facerea din nou a unei Ghețărie in ograda Ospitalului Central din Iași, după descripțiunile anume aratate prin condițiuni. Sunt admiși 3, concura la licitație toate persoanele care vor depune o garanție de 200 lei noi, in bani sau bonuri rurale . Licitația se va ține oral in Cabinetul Epitropiei Generale din Spitalul Central prin îndeplinirea formalităților prescrise de legea de Comptabilitate publică in ziua de 9 Octomvrie viitor, oarele 12 meridiane. Condițiunile și orice informațiuni se pot vede și lua de la Serviciul de comptabilitate a Epitropiei, in carele de Cancelarie. Epitrop. C. Rosetti. Director Marinoski p. Șef, V. C. Pomp Mu. No. 2263. 1875, Septemvrie 10. EPITROPIA SPITALULUI Precista Mare din Roman. Fone de Publicațiune. In zilele de 6, 7 și 8 Octomvrie anul curent, urmând a se ține licitațiune in camera acestei Epitropii pentru darea in antreprisa a aprovisionărei Spitalului și Bisericei Precista Mare din Roman cu suma de 45 stânjeni lemne de foc, necesare pentru exercițiul anului 1876. Se publică spre cunoștința generală ca d-nn amatori de a lua această antreprisă să se prezinte in aratatele zile insoțit, de garanțiele prevăzute de legea, de comptabilitate a Statului, in cancilaria Epitropiei, spre a pute concura. Condițiunile acestei antreprise se pot vede in toate zilele la Cancilarea Epitropei. Epitrop A. V. Irimescu. No. 237, 1875 Septemvrie 4. Casier E. J Redeanu. j Conservatorul imobililor d-lui P. Gripa. Din imobilul din strada sft. Vineri No1 838, 839 in apropiere de hala, sunt de inchiriet. 1) Una crășmă cu pivniță, odăile crâșmei 2) Patru odăi in etajul al II in dos. 3) Niște cămări in ogradă. 4) Niște ogrăzi pentru chereste in medianu chiristigia din Sărărie. închirierea se face pe un an începător de la 26 Octomvrie a.c., iar ogrăzile din medianu, cămările și două odăi chiar de acumu. Concurenții sunt rugați a se presenta la subsumnatul dom. in strada st. Andrii No. 200 orașul Iași. Conservator, Gh. Nițescu. 1875 August 26. MARE NOUTATE MEDICALA remediu Escelentin contra tuturor boalelor de pere SĂPUN MEDICNAL CI GLYCERINA de goudron, Fanin, Iod, Clor, pucioasă și Catnfu’A. Săpun Săliculiaie acest din urmă este o invențiune nouă ca un Preservativ infailibil in contra boalelor contagioase și epidemie, și se recomandă cu deosebire medicilor, și îngrijitorilor de bolnavi, preparațiunea aceasta este de F. MARIA Farina. No. 4?lt la Colonia Fabrica de săpun de toaletă, cel mai vechi destilator al adevăratei apă de Colonie. Depozit de vânzare in Iași la D-nii Frați Konya farmacist. Anunciu. Un strug de fer complect de sistem nou, un Bormașine și 2 aparate de strujit cilindre de la Locomobilă, sunt de vânzare cu preț moderat. A se adresa la subscrisul. N. KAISERMAN Atelierul Mechanik Topitor de fer și metal. Iași str. Ipsilant No 351 (3552). De laieliiriel. I t chiriet să află la Cuartalu II, strada Lipotană No. 606, a D-lui Ianachi Balasinovici, 2 odăi din față zugrăvite, dușumele, fereștri, uși și Pod, toate sunt noue, o odăiță pentru sufragerie sau pentru slugi, bucătărie și o cămăruță pentru lemne tot de zid, și supt un acoperământ toate, o fântână in ogradă, aproape de medean, sau piața de ulița podului Lung. (3583). H 1* E N T KU T 0 A M N A Ș! E A ltXA. ^ s Ire Asortiment : < de 2 M HAINE GATA S rJ> 3 ^ MAGASIAIITM^ E = Strada Läpusneno t* o vis-á-vis de Hotel Romania. M % Haine pentru copii și toate arhiticole pentru toaleta bărbătească. * £ (357—6). g§ "pentru TOAMyĂ^rmTgjgj [.’institution frangaise de garcons, dirigée par Mr. Curius, commencera ses cours comme de coutume le 1-er S-ptembre. Dans cette école, toutes les éludes se font en franșais, excepté Thistoire. la géographie et la gvammaire nationale qui se font en ro-imain. On y enseigne auss. >allemand, et oa y admet des externes. Strada Muselor, casele Voineasca. HIS de LANGUE flM s’adressér chez Monsieur Daniel libraire grand rue. De inelus metr».-í; antret, camară, grajdiu, șură, bucătărie, spălătorie, pivniță, grădină, apă bună, sunt de dat cu chirie de la Sf. Dimitrie viitor. Doritorii se vor adresa la subsemnata in aceiași casă. (360—4). Efrosina A. Urechiă. De inehiret un viitor, un apartament cu 4 odăi, cu antret culine și beciu, precum și o dugheană cu odae, și una șură mare cu altă odae, din clădirile vis-a-vis de antretul la grădina Prinariei str. Sf. Spiridon. Amatorii se pot adresa la Subscrisa strada Primăriei. Lucia Harisiady. ÖIdeCHTFAL (aggotaragon) au sosit la magazia I. ERMACOV & Comp (3543). De inelfiriet si formele, care cuprinde 6 odăi, o bucătărie și două camere pentru lemne, sunt de iucbiriet de la Sf. Dimitrie viitor, doritorii sunt rugații a se adresa la subscrisul cu locuința tot n ațele case. Noane. De inciftiriet , ridorui, bucătărie, o pivniță, lemnărie, casele sunt zidite nou cu spaleturi. Doritorii pot lua informațiuni la proprietar strada Păcurari, No. 1040. Matias Cucian (280—12) î ti ît»i of" Un apartamentu Al litLlul 1 tît de 4 odăi și 0 bucătărie este de inchiriet in casele D-nei Emilia Bassereau, situată lăngă biserica Sfântului Haralamb. A se adresa in toate zile pănă la 11 oare a. m. cătră subsemnatul dom. in casele D-lui Const. A. Ghyca, strada Banu. (348—3). C. Gall. De vânzare de vânzare și de inchiriet. Una pe strada Sf. Neculai cel sarac, cu 6 odăi sus și 3 pentru slugi, reparate din nou, cu ogradă mare, grădină, pivniță și fântână și una pe strada Păcurari, cu 5 odăi sus și 5 in ogradă, cu grajdiu și șură. Doritorii se vor adresa la D-na Cleopatra Radisefschi. (349—3). Srt TAPISERIE: Magasin de Musică și Papiserie Iași, Str. Lapușneanu, Hotel de Paris. Anorsază Onor. Public c’a sosit un mare asortiment de: Lei | Lei Lei ! Lei _ _ _I ■ ■ TAPISERII FRANCEZE ȘI ENGLEZE (Tapete pentru odăi) și se văst și cu preturi foarte eftine. Tot odată o foarte mare colecțiune de tablouri și gravure de artiștii cei mai distinși. TAPISERIE. APHOHAT D in FRANCIA, BELGIA, AUSTRIA. _ „ , „ . --------------------- și RUSIA Garantatu adeveratu prin semnătura doctorului Gireaudeau Saint-Gervais. Printre curățitorele de sânge, Rob Nouveau j Laffectenr a ocupatü totodeuna primulu rangű, atata din causa eficacității sale, constatată de mai multă d’una pătrată de secfu, cătă și prin compunerea sea esclusiva vegetale. Eii vindecă radicale fară mercurii, afecțiunile petei, dartrele, scrofulele, accidenții proveniți în lăuijii, în verstele critice și din acțimnea umbrelorű. Acestă Rol este mai cu semn recomandabile contra belelorű contagiose, recinți, învechite sau rebele la copaciu, la mercură și la iodure de potassium. Intreposita generală: 12, rue Richer, à Paris. —A se desfide de contrafaceri. JASSY, la DD. Schiller, Rakovits, Dr Konîa. Medalie de AUR — Premî de 16,600 K. (Aprobatiunea academiei) ESTRA SULU COMPLECTU DIN CELES MAI BUNE TREI FELURI DE QUINQUINA Triplu ELIXIR reconstituant, nutritiva și febrifuge. Cel mai bune specificu pentru frigurile Epidemice sau Paludeene care au resistatii pină acumuquinine avenda de base Vinulü de Spania una gusta forte plăcută. Abreveaza convalescența și restabileza repede forțele perdute și constituțiile alterate, böle de stomac, slabiciuni generale, etc. in tarzile calde, și mai cu semn la finele veri, se intrebuințeda indoita cu apa ca băutură imputernicitdre și preservative de friguri. QUINA LAROCHE FERRUGINOSÜ Saracia sângelui, epuisementa, polă alba, urmările facerei, afecțiuni scorbutice, femeiloru delicate. Paris, 22 et 15, rue Drouot. Bouoaresci : MM. F. Eitel, Zurnkr, Rísdörfbr, J. Oyessa. i Piojest: G. Schuller, pharmacien. — a Jassy ; Df J. Eonia. Asigurări efectuate m 1 528 125 506,275 32,000 1,066,400 K De vânzare. Un echipaj elegant și complect, compus din o cupe nouă, una păreche hamasari negri, un faeton, 2 părechi hamuri bogate, livrele, harfele, și tot ce este necesar pentru întreținrea lor, sunt de vânzare numai pentru scurt timp, din causa de plecare. Amatorii se pot adresa pentru a le videa, strada și casa Coroi, la vezeteul Neculai. (361—6).