Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1876 (Anul 9, Nr. 1-72)

1876-01-14 / nr. 4

CURIERUL DE IASSI, afacere economică-politică care este de prima ordine și care ar fi evenimentul zilei, preocupând actualmente atât pe guvern cât și pe representanții acționarilor căilor ferate române. Aceștia, explotați in modul cel mai nedemn de consiliul lor de supraveghere din Berlin cer a fi scapați și sunt hotărâți a vinde liniile. Guvernul, ar vrei se dislege chestiunea in interesul țărei, fără insă a căuta se profite de nenorocirea acționarilor. Până acum, se pare, că nu sar fi găsit modul cel mai nimerit de regulare. O bancă din București ar fi emis opiniunea că statul Romăn se văndă domeniile și cu prețul lor se rescumpere drumul de fer; o altă părere ar fi că se se contracteze un împrumut. Ziarul Bucureștean nu găsesce practice nici avantagioase aceste combinațiuni. Criza in care ne aflam nu ce ar permite nici a vinde moșii, nici a contracta împrumuturi ; bunurile statului astăzi s’ar vinde cu un preț foarte scăzut, iar piețile financiare ale Europei n’ar fi dispuse in starea de criză ce predomnesce, a ne da 246 milioane, in condițiuni bune pentru noi. Curierul Financiar propune o soluțiune ce o recomanda ca mai simplă și mai avantagioase și care este: a schimba titlurile acționarilor in titluri de stat romăn până la concurența unei anuitați de 18 milioane, adecă aceleia ce figurează astăzi in budgetul statului, și fără a ne preocupa nici de creanțele lui Staatsbahn, nici de priorități, se intrăm definitiv in stăpânirea liniilor, remâind ca acționarii se-și reguleze datoriile cu creditorii lor cum le vor conveni mai bine. Se propun dar trei combinațiuni asupra modului cum se formăm capitalul spre a se plăti pe acționari, căci prefacerea acțiunilor in rentă este un mod de plată. Desigur, găsirea mijloacelor de plată trebue se ne preocupem primul loc, pentru că de nu vom ave cu ce plăti nu putem intra in tocmeala de cumpărare. Dar tot in acelaș grad trebue se ne preocupe și condițiunile cumpărărei, intre care condițiuni, prețul ce vom plăti ne va dovedi dacă afacerea este bună sau desastrasă pentru noi. Acest punct nu este de tot simplu și ar trebui a fi și el tratat. Se cuvine se plătim întregi anuitățile de 18,609,750 lei sau valoarea nominale de 248,130,000 lei, cum s’a socotit prin legea de la 1871? Se cuvine se reducem ceva din aceste lumi și căt anume ? Dacă nu trebue a căuta se profităm de starea nenorocită a acționarilor, deși toți concesionarii a profitat de diferitele pozițiuni dificile in care neam aflat, nu trebue nici se mergem cu mărinimia pănă a ne disbraca. Noi suntem datori a plăti capitalul nominal de 248,130,000 lei prin anuități de căte 18,609,750 lei in tot timpul duratei concesiunei, adecă in timp de 90 de ani, cu dreptul de rescumparare in timp de 30 ani. Prin urmare, prin plata de 18,609,750 lei pe an in timp de 90 ani ne plătim de capital și de dobânzi, căci capitalul se amortizază. Societatea acționarilor este datoare la sfârșitul concesiunei se netrădee drumul de fer in buna stare și inzestrat cu tot materialul trebuincios, potrivit convențiunei. Se știe că astăzi drumul de fer romăn nu este in starea prevăzută de convențiune. Se știe asemine, că tocmai pentru a pune calea ferată in bună stare, societatea acționarilor are nevoie de milioane și că negăsind a împrumuta acele milioane este constrânsă a o vinde. Astfel fiind lucrurile, fie că vom plăti prețul din vânzarea domeniilor sau prin împrumut, fie că-l vom plăti prin clea e de rentă, totul este să știm că vom plăti valoarea nominale sau valoarea reale ? A crea rentă perpetuă de 18,609,750 lei este a plăti de mai multe ori acelaș capital, pentru că inanuitatea de 18,609,750 lei intră și amortizarea capitalului de 248,130,000 lei, deci in fiecare period de 90 ani este o plată de capital. A plăti prin vânzare de domenii sau prin împrumut 248,130,000 lei este a plăti de două ori suma de 9,520,000 lei, acordată prin legea de la 1871, precum și toate amortizările cuprinse in anuitățile plătite de la 1871 pănă la rescumparare. A da rentă de 18,609,750 lei sau a respunde capitalul de 248,130,000 lei este a nu ține compt de starea actuală a drumului de fer, de a o admite că este bună și întocmai cu concesiunea. Pentru a plăti insă valoarea reale trebue se deducem amortiserile, se deducem ce am plătit mai mult, să deducem tot ce lipsește drumului de fer spre a fi in stare bună, adică milioanele ce trebuesc societăței acționarilor și pe care nu găsește a le inprumuta. Numai așa transacțiunea ar fi o afacere de echitate pentru ambele părți. Pe când scriem aceste linii aflăm dintr’o depeșă telegrafică de la Berlin că, Consiliul de supraveghere și comisiunea căilor ferate romăne au ținut inpreună o ședință in care au prezentat proectul convențiunei pentru vânzarea căilor ferate. Puntele principali ale convențiunei ar fi fixate in înțelegere cu guvernul nostru. Decisiunea definitivă s’a rezervat pentru a se lua informațiuni asupra mai multor chestiuni de la o comisiune instituită intr’adins. Sperăm că guvernul nostru a stipulat in sensul echitabil aratat de noi. PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura Districtului Iași. No. 266. In ziua de 23 Ianuarie curent, para si ante meridiane, urmează a se ține licitațiune in localurile primăriilor comunelor Dumeștii și Bădenii din acest județ, pentru antreprisa accizelor, pe termin de 3 ani, cu începere de la 1 Ianuarie a. c. 1876. Se publică acest termin spre cunoștința concurenților, pentru că in aratata zi să se presinte la primăriile ziselor comuni, insoții și de garanțiile cuvenite care va fi de 1/3, din valora cu care a fost aceste venituri arendate pănă la 1anuarie 1876, spre a pute fi admis la concurență, cunoscând tot odată, ca in ziua de 31 tot aceeași lună, se va ține supralicitare orală și difinitivă in camera comitetului permanent, iar condițiile de antreprisă se pot vide de cei interesați la cancelariile ziselor primării, la sub-prefectura respectivă și la Comitetul permanent in toate zilele pănă la adjudecare. Prefectura districtului Botoșani. No. 51. Pe teritorul comunei Costești din plava Targu, s’a pripășit un cal, un păr marginos, coama coada negre, pete albe pe spinare, puțin ste in frunte, și nișcat la amândouă urechele și o vacă galbănă, coarnele greblișe, inserate pe șoldul stâng dinapoi, precum dnul sub-prefect acelei plase prin raportul No. 3003, încredințează: Se publică termin de 6 luni, conform legei Poliției rurale, spre ivirea pagubașilor, care cu dovezi legile să se presinte la primăria comunei respectivă spre a-și primi vitele. No. 7868. De cătră Primarul com. Curtești, din plasa Tărgu, sau declarat de pripas un numer de 7 vite cornute și anume : un buhaiu in păr murg, coarnele țapoșe, una vacă in păr plavană, la coarne țapoșe, inserată la șoldul stăng, una gonitoare in păr plăvană, coarnele țapoșe, fer pe șoldul stâng dinapoi, 2 juncani, unul in păr plăvan, coarnele țapoșe și unul phvan florean, scurt de coadă și arabi inserați pe șoldul stâng, una vacă in păr plavană floreană, coarnele greblișe, inserată pe șoldul stăng, și una vitică in păr porumbă, la coarne țapoșe, precum d-nul subprefect acelei plase, prin raportul No. 2681 incredințează. Se publică termin de 6 luni, coform legei Poliției rurale, spre cunoștința păgubașilor, care cu dovezi in regulă, să se presinte la primăria comunei respectivă de ale primi. No. 8220. Pe teritorul comunei Târgul Ștefănești, plasa Ștefănești, s’a pripășit una capă un păr mohorâtă neagră, coama coada idem, pete albe și stângace de picioarele de dinapoi, precum d-nul sub-prefect respectiv prin raportul No. 2485 incredințează. Se publică termin de 6 luni, conform legei Poliției rurale, spre ivirea păgubașului, ca cu dovezi legale, să se presinte la menționata primărie de a o primi. No. 8218. Pe teritorul comunei Bălușeni din plasa Târgului, pripășinduse un străjnic, la păr roib, coama coada idem, păntănog la picioarele dinapoi, cu ste in frunte și strănut pe bot, precum d-nul sub-prefect respectiv prin raportul No. 2851 încredințează: Se publică termic de 6 luni, conform legei Poliției rurale, spre ivirea păgubașului, care cu dovezi legale, să se presinte la menționata primărie de a’l primi. No. 7971. Pe teritorul comunei Mănăstirenii din plasa Târgului, s’au pripășit unu mânzat in păr galban, coarnele cam teșe, ciopărtatic de coadă, fără alte semne precum d-nul sub-prefect prin raportul No. 2722 incredințază. Se publică termin de 6 luni, conform legei Poliției rurale, spre iovirea păgubașului, care cu dovezi in regulă, să se presinte la primăria com. respectivă spre a primi viza. Prefectura județului Fălciu. No. 10105. Prin îndeplinirea tuturor formalităților cerute de art. 45 din legea Poliției rurale, declărănd de pripas una vacă, la păr porumbă galbănă, cu coarnele imbelciugate fără alte semne, găsită pe teritorul comunei Epureni. Se publică spre inștiințarea proprietarului, care in terminul pretins de art. 48 din menționata lege, să se presinte cu dovezi in regulă, la Primăria zisei comuni spre a o primi. No. 10134. Prin îndeplinirea tuturor formalităților cerute de art. 45, din legea Poliției rurale, declărănd de pripas, o vacă, la par porumbă inchisă, coarnele rădășcate, puțin oachișă, murgă la ochi, ciopărtatică de coadă, inserată la amândouă coarnele cu litera P. T. și șoldul stăng șters, găsită pe teritorul comunei Covasna din acest județ. Se publică spre înștiințarea proprietarului, care in terminus pretins de art. 48, din menționata lege, să se presinte cu dovezi in regulă, la Primăria zisei comuni, spre a o primi. No. 10124. Prin îndeplinirea tuturor formalităților cerute de art. 45, din legea Poliției rurale, declărănduse de pripas una capă, la păr murgă, cu coama mică, in amândouă părțile, cu țintă in frunte, coada rătezată, și stricată de se in spinare, fără alte semne, găsită pe teritorul comunei Drăncenii. Se publică spre inștiințarea proprietarului, care in termin pretins de art. 48 din menționata lege, să se presinte cu dovezi in regulă, la Primaria zisei comuni, spre a o primi. Prefectura județului Roman. No. 13271. Pe teritorul comunei Muncel comuna Giurgenii, acest județ, sau pripășit un cal, un păr murg, coama mai mult din dreapta, puține pete albe pe spinare și pe șoldul drept de dinapoi, păntănoagă de piciorul stăng de dinapoi și cel drept puțin dinapoca copiul alb și scurt de coadă. Se publică spre cunoștința pădurașului ce ar fi, ca in îăuntrul legiuitului termin să se prezinte cu dovezi la comuna citată, spre a’și primi vita, căci la din contra se va vinde licitativ. No. 13109. Pe teritorul comunei Trifeștii acest județ, s’au pripășit o vacă, la părți murgă inchisă, cu coarnele inainte, fără alte semne. Se publică spre cunoștința păgubașului ce ar fi, care in căuntrul legiuitului termin să se presinte cu dovezi la comuna citată, spre a-și primi vita, căci la din contra se va vinde licitativ,. Primăria comunei Albeștii. No. 1222. Din cauza lipsei de concurenți neputănduse efectua in ziua de 29 trecut, vânzarea cratului de băuturi, rachiu, vin și bere, pe timp de 3 ani, începător de la 1 Ianuarie 1876, precum și taxa vânzărilor de vite numai pentru anul 1876, publicat prin No. 135. Se publică din nou termin pentru ziua de 29 Ianuarie curent, iar doritorii ce se vor ivi, se binevoească a se presenta in camza acestei Primării, la ziua aratată vara 10 dimineață, cu garanții in regulă, spre a concura. Condițiunele acestor antreprize se pot videa in toate zilele la comună. Primăria comunei Ciurea. No. 1879. In această comună au picatu de pripas un cal murg deschis, păntănos de piciorul stăng de dinapoi și țintat in frunte, la piciorul drept de dinainte o peliță albă pe unghip. Se publică aflarea păgubașului seu, conform ligei Poliției rurale. Primăria comunei Miroslava No. 47. La 22 a curentei, urmând a se vinde licitativ 2 boi, inpliniți de la locuitorul Gheorghe Casian din această comună, după hotărârea d-lui judecător de plasa Codru, se publică spre deșteptarea concurenților, locul vanzărei este in Târgul Galata, plasa Staviicu, pentru indestularea d-nului Gheorghe Mincu. PUBLICAȚII JUDECĂTORESCI. Curtea de Apel din Iași secta I. No. 18. Inculpata Frosa Bran, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 204 din pr. penală, este citată a se presenta in persoană înaintea secțiunei I a Curței de Apel, la 27 a lunei Ianuarie, anul 1876, carele 11 din zi,răndare a se judeca apelul ce au făcut, contra sentinței Trib. Iași corect. No. 593 din 3 Septemvrie 1875, prin care se inculpă pentru furtul comis d-nei Eleonora Rolin. Tribunalul jud. Iași secția II-a. No. 33. D-na Maria Strat, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 455 din proc. civilă, este citată a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege înaintea secțiunei II a Tribunalului la 9 a lunei Mart anul 1876, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca cerirea de proprira făcută de d-na P. Balș, Colon, Eugenie Alcaz și D. Mardarie in mănele d-lor frați Gailov, pentru banii ce au lua de la dl., aducând atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare cauza se va căuta in lipsă. No. 33. D-nul Constantin Matei Strat, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 455 din pr. civilă, este citat a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege inaintea secțiunei II a Tribunalului, la 9 a lunei Mart, anul 1876, oarele Il din zi, cănd are a se judeca cerirea de propunre făcută de d-lor P. Baluși, Colon. Eugenie Alcaz și D. Mardarie in mănele d-lor frați Gailov pentru banii ce au a lua dlor, aducând atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare causa se va căuta in lipsă. No. 34. D-nul Costachi Strat, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 71, 151 din pr. civilă, este citat a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege inaintea secțiunei II a Tribunalului la 9 a lunei Martie, anul 1876, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul Andrei Ionidis contra ds. pentru bani, aducănd atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare causa se va căuta in lipsă. No 34. D-na Maria Strat, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 71, 151 din pr. civilă, este citată a se presenta in persoană sau prin procurator admis de lege inaintea secțiunei II a Tribunalului la 9 a lunei Mart anul 1876, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul Andrei Ionidis, contra ds. pentru bani, aducănd atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare causa se va căuta in lipsă. No. 48. D-na Elisa Monsani, născută Eraclide, cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 75 al. 6 din pr. civilă, este citată a se presenta in persoană inaintea secțiunei II a Tribunalului, la 26 a lunei Ianuarie, anul 1876, oarele II din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul Ioan Monsain contra ds. pentru divors, aducând atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare causa se se va căuta in lipsă. Secția a III-a, No. 261. In baza jurnalului Consiliului de Miniștri din 12 Decemvrie anul espirat și in urmarea mijlocirei prefecturei de județ No. 12343. Acest Tribunal prin inchierea ce a luat la 8 a curentei No. 83, ordonând vânzarea silită a 2 case cu dependințele lor și a 4 pogoane vie avere a d-lui Fotea Sculi situată in comuna Miroslava acest județ, spre satisfacerea casei fiscului cu 19832 lei 22 b. datoriți de d-nul Sculi din arenda moșiei Statului Miroslava pe anii 1864 și 1865. In viderea art. 25 din legea de urmărire și art. 57 din regulamentul acei legi, publică vânzarea indicatelor imobile spre cunoștința persoanelor amatoare de a le cumpără ca să se presinte in camera acestei secțiuni la 17 a lunei Martie, anul curent, ziua Mercuri, pe la oarele 11 dimineață, cănd are a se face adjudecațiunea potrivit art 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 661, 564 și 565 pr. civilă. Totodată conform art. 506, somăm pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra bunului urmărit ca inlăuntrul acestui termin, să se presinte la acest Trib, spre a-și valida pretențiunele sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 12. Imobilul d-nei Ana Cristea, de profesiune proprietară, domiciliată in Iași dispărțirea I, ce se compune din o casă in 2 etaje situată in Iași, dispărțirea I, strada Sf. Gheorghe, cu intrarea prin ograda Bisericei pronumită Sf. Gheorghe Lozonschi, inscrisă la No. 468, construită de zid, acoperită cu tinichea și compusă din 10 odăi, având in ogradă grajdiu, șură, bucătărie, spălătorie odae, o lemnărie de scânduri și o grădinuțâ spre poartă, fiind scoasă in vânzare silnică spre indestularea d nei Eusevia Văleanu prin proc. d-sale I. C. Barozzi, domiciliată in Iași cu suma de 400 galb. ce are a lua in virtutea obligației transcrisă la No. 96 din 28 Fevruar 1872 și investită cu formula resecutorie, plus cheltuelile de urmărire și imbru. La 29 Septemvrie 1875, cănd au fost fixat terminul vénzarei imobilului indicat, Tribunalul prin jurnalul No. 3598 din aceiași zi, au amănat vânzarea pănă se va judeca opoziția făcută de d-na Ana Cristea. In urmă iasă d-nul Barozzi proc. d-nei Văleanu, prin petițiunea înregistrată la No. 10637, cerănd a se pune din nou in vânzare are tatul imobil. Pe acest temeiu și in baza art. 553 și următori din pr. civilă, Trbunalul publică din nou vinderea indicatelor imobile, pe comptul d-lui S. Pastia, conform art. 556 din zisa procedură, iar concurenții ce ar fi de a cumpără după lămurirele de mai sus după cum de acest imobil s’au prevăzut și in publicațiunea inserată in Foaea Oficială să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a III, la 27 a lunei Fevruarioa Vin ii 1876, oara 11 din zi cănd ave a se face adjudecația potrivit art 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 proc. civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, bine, privilegiu, hipotecă, sau ori ce mu a„ru asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a’și arata petițiunele lor sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 2. D-nii Costin Baluș, I. Dragomir, Moisă Vecsler și Altăr Davidovic, cu domiciliul necunoscut in România. In virtutea art.... din pr. civilă, sunt citați a se presenta in persoane sau prin procuratori admiși de lege, inaintea secțiunei III a Tribunalului la 19 a lunei Ianuarie, anul 1876, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca contestațiunea făcută de d-nul Pincul Spiru la Tabloul de ordinea creditorilor d-lui Avram sin Zalmăn, aducănd atuncea și probele ce va fi posedând, la neurmare causa se va căuta in lipsă. No. 3. D-nii erezia defunctei Maria Baluș, cu domiciliul necunoscut in România. In virtutea art.... din pr. civilă, sunt citați a se presenta in persoane sau prin procuratori admiși de lege inaintea secțiunei a III a Tribunalului la 19 a lunei Ianuar anul 1876, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca contestațiunea făcută de d-nul Pincus Spiru la tabloul creditorilor d-lui Costachi Botez, aducănd atuncea și probele ce va fi posedând la neurmare causa se va căuta in lipsă. No. 19. In consecința petițiunei d-lor Enta Franchel, Sura Byc, Haia Hinde, Clara Claerman, care este representată prin procuratorele seu Jacques Caufman și ca proprietar, erezii defunctului Naftulea Avram Caufman și d-lor Mendel Posner in calitate de tutore a minorilor săi copii Rachil Filip și Sulamit și ca cesionare părței cuvenite fiicei sale Sofia și Ludvig Posner, înregistrată la No. 199, prin care solicitau in unanimitate, de a se pune in vânzare benevol imobilul remas de la defunctul deoare ce nu s’au putut devide in natură, și conform autorisațiunei Consulatului Ces-Reges-Austro-Ungar sub No. 7477 in ceea ce privește pe minori. Tribunalul prin jurnalul No. 103, din 9 Ianuar 1876, a despus punerea in licitațiune a imobilului care este: Hotelul pronumit Pârlita, cu 9 dughene in rănci pendinte de el, situat in Iași disp. III, strada mare, cu toate celelante ale lui atenanse. Pe acest temeiu și in baza art. 691 și următori din pr. civilă, Tribunalul publică vânzarea menționatului imobil, iar concurenții ce ar fi de a cumpără, să se presinte in camera acestui Trib. secția III, la 14 ale lunei Fevruar 1876, ziua Sămbătăoara 11 din zi, cănd urmează a se face licitația, cunoscând că prețul de la care se va Începe licitația va fi acel de 8000 galbeni, desemnat prin petiția numiților. Secția a IV-a. No. 2521. D-nul Thoma Panfil cu domiciliul necunoscut, a se înfățoșa in persoană sau prin formal procurator, cănd legea permite, inaintea noastră și a judecătorilor care compun Tribunalul corecțional la 28 a lunei Ianuar anul 1876, zioa Mercuri, oara 11 dimineață, pentru a respunde asupra faptelor cuprinse in requisitoriul d-lui Prim Procurore, pentru maltratare. No. 2524. D-nul Ioan Vezeteu, cu domiciliul necunoscut, a se înfățoșa in persoană sau prin formal procuratore, cănd legea permite, înaintea noastră și a judecătorilor care compun Tribunalul corecțional la 28 a lunei anuar, anul 1876, zioa Mercuri, vara ii dimineață, pentru a respunde asupra faptelor cuprinse in requisitorul d-lui Prim Procuror^ pentru furt. No. 2513. D-nul Petrache a lui Thoader Rotariu comuna Copou, plasa Copou, a se înfățoșa m persoană, sau prin formal procuratore, cănd legea permite. Înaintea noasă și a judecătorilor care compun Tribu— “Ü!i la 17 a lunei Ianuarie anul 1876, zioa Sâmbătă, vara 11 dimineață pentru a respunde asupra faptelor cuprinse maltratare01“ d'*" ?km Procurore pentru Tribunalul județului Dorohoi. No. 314. Fiindcă d-nal Theodor Ioan nu a depus prețul intreg, cu care s’a adjudecat asupra caselor def. Sura sin Zeilig Negru, conform disposițiunelor art. 551 553 proced. civilă, Tribunalul prin jurnalul No 1435, din 5 Septemvrie a trecut, i*chiar pe cerirea d-nei Feiga sin Ușer Zeilig Negru, a încuviințat din nou revinderea acelui imobil pe câmpta d-lui adjudecător, terminal pentru revindere fixăndu-se pentru ziua de 3 Noemvrie expirat, și neputăndu-se efectua in acea zi vânzarea. Trib, prin jurnalul No. 1903, din acea zi a asumat vânzarea, fixând un nou termin de 30 zile, comptate de la data eșitei acestei foi, situațiunea acestor case se află publicate in foaea oficială No. 55, din 21 Maiu a trecut, licitațiunea urmează a se ține in camera acetui Trib. oarele 10 antemeridiane, și concurenții amatori a cumpără acest imobil, să se preiinte cu garanțiunele cerute de lege, cănd urmează a se adjudeca asupra persoanei ce va oferi valora cea mai favorabilă. Trbunalul județului Fălciu. No. 6. Inculpatul Vasile Condurachi, cu domiciliul necunoscut in acest județ este citat a se presenta in camera acestui Tribunal orașul Huși la 27 Ianuar 1876, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată asupra sa, pentru maltratarea lui Gheorghi Balan, la neurmare va aplica rostrea legei. No. 21. Inculpații Adam Ciurariu și Marinciu Ciurariu, cu domicil necunoscut in acest județ, sunt citați a se presenta in camera acestui Trib, orașul Huși la 30 Ianuar 1876, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată asupra lor, pentru maltratarea femeii Elena Gheorghi Buhotineanu, la neurmare se va aplica rostirea legei. No. 14. Inculpatul Iancu sin Leiba Berjariu, cu domiciliul necunoscut in acest județ este citat a se presenta in camera acestui Trib, orașul Huși, la 30 Ianuar 1876, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată asupra sa, pentru maltratarea lui Iotu Stolnacu, la neurmare se va aplica rostirea ’"C"’ No. 15. Inculpatul Ioan Vasiliu Bărbier, cu domiciliul necunoscut in acest județ, este citat a se presenta in camera acestui Trib, orașul Huși, la 31 Ianuar 1876, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată asupra sa. pentru maltratarea biutului Costachi Arteni Tănase, la neurmare se va aplica rostirea legei. Tribunalul județului Vaslui. No. 185. La 4 a viitoarei lunei Fevruar 1876, urmând a se cerceta procesul corecțional intentat contra lui Constantin Cuciumanu pentru delictu de furtu, și necunoscănduise domiciliul inculpatului C. Duduman pentru a i se pute imăna citațiunea, se publică conform art. 75 al. 6 pr. civilă, spre cunoștința numitului cu invitare a se presenta in camera acestui Trib, căci la din contra procesul se va căuta in absență. Judele de pace ocol. III din Iași. No. 40. Prin cartea noastră de judecată No. 794, pronunțată la 10 Dechemvrie expirat ain 1875, pe baza art. 1584, 1087 cod. civil și 150, 146 proc. civilă, s’au condemnat pe d-nul Gh. Trisamin a fost cu domiciliul in acest ocol și acum necunoscut, să plătească d-nului Alexandru Nanu, suma de 300 lei noi, cu procent de 40 C pe lună, de la 1 Dechemvrie 1875, expirarea terminului de plată până la numerătoar, plus 100 lei noi freuri procesuale, cu oposiție și apel conform art. 29 și 23 proced. civilă. Judele de pace ocol. IV din Iași. No.......... D-nul Căp. C. Samurcaș, este citat a se presenta in pretorul nostru in ziua de 24 Ianuarie a. c., oarele 11 de dimineață cănd are a se judeca procesul intentat contra sa, de d-nul P. Jichide, pentru bani, la neurmare se va indeca in lipsă, conf. legei No.......... D-nul Hoișie sin Șloim, conform art. 151 proced. civilă, este citat a se presenta in pretorul nostru, in ziua de 23 Ianuarie a. c., vara fi dimineață, cănd are a se judeca procesul reclamat de d-l Paul Popov pentru bani, la nearmare, se va judeca in lipsă, conform lege. No.......... D-nul Ițic sin Iancu, este citat, conform art. 227 și 75 alin. 6 proced. civilă, a se presenta in pretorul acestui Oficiu, pentru ziua de 26 a curentei, para si din zi, cănd are a se judeca procesul reclamat de d-nul D. Avramovici, pentru bani, la neurmare se va aplica legea. Judele de pace din Folticeni Districtul Suceava. No. 14. In baza art. 75 aln. 6 proced. civilă, d-nul Adam Solivascl conductor, cu domiciliul necunoscut, este invitat a se presenta in oficiul nostru, cu toate probile ce are, in ziua de 20 Fevruarie 1876, oara 10 din zi, cănd are a se judeca procesul ce i s’au intentat de d-nul Strul Băcalu din aacest oraș, pentru 460 franci, ce i datorește cu Înscrisul din 6 August 1875, și pentru care s’a mijlocit aplicare de sechestru pe averea mobilă aflătoare in acest oraș. La neurmare se va aplica art. 28 proc. civilă.