Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1876 (Anul 9, Nr. 74-141)

1876-10-22 / nr. 116

ANUL IX Iassi, Vineri 22 Octomvrie 1876. Mo. 110 PREȚUL ABONAMENTULUI: ?.u.n tun 12 lei noi; —Pe șase luni 6 lei Iu districte: se adaogă portul de 2 fr. 40 bani noi; —Pe trei luni 3 lei noi. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci; — Italia, Belgia, Elveția: — Pe șase luni 22 franci. ANUNCIURI. Rândul sau locul sau 15 bani. FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE DIN RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. CALENDARUL SEPTIMANEI. Stil vechin. Stil non. ZIUA. _______PATRONUE ZILEI._______1 Res. Soar. Ap. Soar. Stil vechiu. Stil non. ZIUA. PATRONUL ZILEI. Res. Soar. Ap. Soar. Octomvrie. Octomvrie. _ I ore. m. ore. m. Octomvrie. Noemvrie. — I ore. m~ ore. m. ?? Duminica. Profetul Osie. 6 38 4 22 21 2 Joi. Cuv. Ilarion cel mare. 7 41 4 18 1Q 1. rLunî‘. t AP ° st. Evang. Luca. 7 39 4 21 22 3 Vineri. Părintele Averoie și cei 7 tineri. 7 42 4 18 20 i Tnar.vm r * • Profetul Ioil. 7 39 4 20 23 4 Sâmbătă. Apostolul Iacov. fr. Domnului. 7 43 4 .17 --------------------------1 Noemv Mercuri._________Marele Mart. Artemie. __________1 7 40 4 19______24___________ Duminică._________Martirul Areta.______________________[7 43 4 17 Apare de trei ori pe săptămănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redactiunea si Administrativ in localul TIPOGRAFIEI NATIONALE. Inserțiuni și reclame: Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. Francia. Pe șase luni 26 franci. Abonamentele și arunciurile pentru «Curieru de Iași“ foaea oficială se fac la Havas, Laffite , Cune, 8 Place de la Bourse, Pari», Constantinopole ț 26 franci. Abonamentele și arunciurile pentru Curierul de Iași foaea oficială, să fac la D. Eugene Miroud, Constantinopoli 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplarul 30 Bani. i ANUNCium Domnii Abonați din Iași cari iși vor schimba domiciliurile de la Sf. Dimitrie anul curent, sunt rugați a anonsa pe Redacție, spre a nu suferi intrerumpere in primirea fonei. PARTEA OFICIALA. PUBLICAȚII ADMINISTRATIVE. Prefectura districtului Iași. No. 10.731. In ziua de 5 Noemvrie, oara 12 din zi, urmând a se deschide licitație in camera acestei Prefecturi pentru darea in antrepriză confecționarea a două atelaje pentru așezarea a 500 poște și două rafturi pentru depus efectele de campament, necesare regimentului al 7-lea de dorobanți din Iași, se publică acest termen spre cunoștința concurenților, pentru ca in aratata zi să se prezinte însoțiți de garanțiile cuvenite spre a lua parte la licitație, iar divizul și foaea de condițiuni se poate vedea de cei interesați la cancelariea Comitetului in toate zilele până la adjudecare. No. 10,725. De la acest oficiu, perminduse adresa casei de depunere și consemnatiuni No. 21,081, pe langa care era alaturată și recipisa No. 1777 pe valoare de 2,000 f. n. in două bonuri domeniale, se publică că cine o va găsi d’o presiune acestui oficiu, fiind anulată. Prefectura Poliției Iași. No. 8979. La 29 ale curentei luni Octomvrie, vara 11 din zi in piața Primăriei, urmează a se vinde licitativ mai multe obiecte aflate in depositul comisiei 3, găsite pe strade și după cercetările armate nu s’au presentat păgubașii, se publică aceasta spre cunoștința doritorilor de a cumpăra asemenea obiecte, ca in ziua arătată să se presinte la locul indicat, unde urmează a se ține licitația. Casieria generală a județului Iași. No. 5928. La 10 a viitoarei luni Noemvrie, urmând a se vinde licitativ 12 stoguri fân, și recolta a 15 fălci grău netinerat, sechestrate de la d-na Ana Hadlici, arendașa moșiei Ruseni, spre îndestularea Statului cu sumele ce datorește pentru căștiul 1, căștiul 2 și căștiul 3-le anul curent, osebit procentele cuvenite și cheltuelele de urmărire, subsemnatul publică acesta cu deșteptare că licitațiunea urmează a se ținea la Primăria comunei Cristești, in presența d-lui Sub-prefect plasei Braniștea și a d-lui primar respectiv, iar adjudecațiunea se va face asupra persoanelor, care ar oferi prețul cel mai avantajos. Casier general, Bogdan, Primărial Municipiul Iași. TABLOU. Numerul vitelor mari și mici tete pentru consumațiune publică la măcelăriile din cuprinsul urbei Iași, in cursul lunei aspirate Septemvrie, anul curent: 453 1296 1 6 1755 1718 6931 1412 I j jj I jp. Primar: I. Scorțescu. Secretar: D. Antonescu. Biuroul IV. No. 8566. Sef. Mihailescu. 1876, Octom. 20. Administrația sanitară. In cursul lunei aspirate Septemv, s’au născut in cuprinsul orașului 229 prunci vii, din care 104 adică 65 băeți și 39 fete de părinți creștini, și 125 adică 76 băeți și 49 fete din părinți israeliți. Naștere de gemene sau constatat de două ori. Cazuri de moarte s’au intămplat 148, adică 79 dintre creștini și 69 dintre israeliți, ceea ce dă in proporțiune cu populațiunea întreagă al orașului câte 2 la © mic de suflete. In acest număr sunt cuprinși și morții dintre copii găsiți (12) și morți in spitale dintre locuitorii a orașului (15) din care 8 creștini și 7 istraeliți, iar dintre cei veniți pe dinafară din oraș in spitale au murit 9 creștini. Cazuri de naștere de prunci morți și de aborturi s’au înregistrat 12. Boale predominante au fost friguri intermitente cu consequențele lor și afecțiuni catarale a tractului intestinal, ce insă au fost mai puțin freqvente, de căt in luna trecută August, sau înregistrat 7 cazuri letale de malaria (friguri maligne) și 2 de hydrops după friguri, de tifus au murit 4, de tuberculoză 5, de difterită 4, (copii de la 5 până la 10 ani) de marasm senile in etate peste 60 de ani, au decedat 11. Dintre copiii cei mici au murit 71, și anume 46 in etate pănă la 1 an, și 25 in etate de un an pănă la 5, s-au constatat că au murit 15 de atrofie, 28 de convulsiune, 18 de catarric intestinal, 4 de friguri, 3 de bronhită, 1 de meningită și 2 de difterită. împărțind după religiune au murit 40 copii creștini și 31 copii israeliți, iar din numărul total a copiilor morți, 26 au decedat fără vreo căutare medicală in timpul boalei. p. Primar, D. Flaișlen. No. 766. Secretar, Dumbravă. 1 ß7ß ni cifr»»n 1 Ö Primăria comunei Botoșani. No. 3860. Din lipsă de concurenți neputăndu-se ține licitațiea fixată la 12 a curentei, pentru darea in antrepriză a venitului comunal din taxa pusă asupra oilor ce se tac in orașiu, pe timp de la data contractului pănă la 31 Dechemvrie inclusiv anul 1877, se publică din nou termen la 11 Noemvre a. c., oarele 12 meridiane, cu dreptul de supralicitare a 8-ta zi, și se invită pe amatori ce ar vroi a lua asupră de acest venit, să se presinte in acea zi și oară in camera Primăriei, asociați de garanție, spre a lua parte la licitațiea ce are a sa ține după condițiunele esistente ce se pot vide in cancelarie, oarele de lucru. No. 3862. Din lipsa de concurenți, neputănduse ține licitațiea fixată la 12 a curentei, pentru darea in antrepriză a dreptului de perceperea venitului comunal, din taxa asupra peștelui proaspăt și sărat, pe timp de la data contractului pănă la 31 Dechemvrie inclusiv anul 1877, se publică din nou termen la 11 Noemvrie a. c., oarele 12 meridiane, cu dreptul de supralicitare in a 8-ta zi și invită pe amatori ca in ace zi și vară, să se presinte in camera Primăriei, spre a lua parte la licitație, însoțiți fiind de garanță valabilă, condițiune ce se pot vnde in cancelaria Primăriei, oarele de lucru. Primăria comunei Ciurea. No. 1548. La această Primărie, urmând a se vinde prin licitație, mai multe vite de pripas, se publică termenul de 15 zile, considerat de la data foaei, spre cunoștința, doritorilor. Primăria comunei Cristești. No. 1925. Pentru calul căzut de pripas la această comună, și publicat prin foaea oficială No. 45, expirănd termenul prescris de art. 55 din legea polției rurale, și ne fvinduse niminea de proprietarul lui, se publică vânzarea lui in termen de 15 zile libere de la data Ioaei. Primăria comunei Cucuteni No. 1594. De la ind. Ioan Munteanu, bănuit pentru furt de vite, s’au declarat de pripas una capă, la păr roaibă, coama, coada roaibă briază in frunte pan pa bot, păntănoagă de 3 picioare și pete albe pe spinare, se publică termenul de 6 luni, conform art. 49 din legea pos. rurale, pentru aflarea păgubașului. Primăria comunei Hărău, No. 2060. Licitațiea ținută la 22 August expirat, pentru antrepriza facselor fugaritului pe timp de 2 ani și 9 luni, incepătoriu de la 1 April anul 1877, găsândusă de cătră Comitetul Permanent, in privința prețului nefavorabil casei comunale, se publică din nou termenul de 15 zile de la data Ioaei, spre deșteptarea concurenților care nu aratata zi Întovărășiți de gri nțimiele cuvenite, să bq presinte In camera Primăriei, tinde văzând condițiunele, se poată fi admiși a concura. Primăria comunei Podul-Iloae. No. 2535. In această comună in ziua de 16 Octomvrie, s’a declarat de pripas, una juncă, la păr gălbie, coarnele țapoșe mici, urechele amândouă rătezate și coada scurtă, și un cal la păr murg, coama, coada neagră, coada puțin rătezată, o bolta mică pe pântece dedesubt, o pată albă la greben și 2 pete albe pe spinare, se publică clar această spre cunoștința păgubașilor, cu deșteptare că păgubașul calului la ivirea sa va plăti și ispasa făcută la niște curechi ce au stricat in sumă de 19 lei 60 bani. Primăria urbei Neamț. No. 3568. Pentru darea in antrepriză a venitului tacsei da la peștele serat, vinațele străine și lumânările Stearine, pe timp de 3 ani, începători de la 1 Ianuarie 1877, regulănduse nou termen de licitație la 2 a lunei Noemvrie, se invită pe d-nii concurenți că la acest termen să se presinte in camera Primăriei, întovărășiți de garanțiile cuvenite, cănd are a se tine licitațiea. No. 3562. Pentru darea in antrepriză a venitului taxei de la cantarieatipă, pe timp de 3 ani, începător de la 1 Ianuarie 1877, regulănduse nou termen de licitație la 29 a curentei, se invită pe duii concurenți ca la acest termen să se presinte in camera Primăriei, întovărășiți de garanțiile cuvenite, când are a se ține licitațiea. No. 3597. Regulă aduse nou termen de licitație la 29 a curentei pentru darea in antrepriză a aprovizionărei stabilimentelor publice cu lemne pentru anul viitor 1877, se invită pe d-nii concurenți că la acel termen care'U Inse ține licitațiea. Comisia disp. a Il-a din Iași. No. 529. In baza titlului executoriu No. 181 a d-lui jude ocolul 2 din urba Iași, conform art. 75 pro, civ., se somează pe d-l Grigori Stroici, conform art. 388 prof. civ., se plătească d-1 reclamante Pincu Rudberg suma de 198 lei noi, cu procentul legal, de la reclamațiune pănă la numerătoare, plus 13 fr. cheltueli, osebit timbru, cunoscând că la neurmare se va aplica art. 4H proc. civ. Comisia desp. a Ill-a din Iași. No. 3509. Urmând a se vinde licitativ in piața Primăriei, in ziua de 4 a viitoarei luni Noemvrie, obiectele sequestrate de la d-1 C. Chip, spre îndestularea Iconomului V. Dioghenide, se publica aceasta spre deșteptarea concurenților. Comisia disp. a V-a din Iași No. 3098. D-1 judecător ocolului V, prin adresa No. 1359, fixază termenul de 3 a viitoarei luni Noemvrie a. c., pentru vânzarea obiectelor sechestrate de la d-l Vinteamin Costachi și Cosuca Baldovici, in pretențiea d-nei Zoița Popovici, se publică termenul, iar vânzarea se va efectua in piața comisiei, in asistența d-lui jude și agentul de urmărire. Iutea art. 75 din procedura civilă, este citat a se presența in persoană înaintea secțiunei II a Tribunalului la 13 a luneî Decemvrie, anul 1876, oarelea din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul Apostol Grgoriu contra d-sale pentru divors, aducând atucea și probele ce va fi posedând, la neurmare ransa se va căuta in lipsă. No. 2839. Creditorii insolvabilului linca Cihan, sunt citați a se presenta la arest Tribunal, înaintea d-lui jude comisar Pan. Ciuran, ia zua de 30 Octomvrie curent, oarele 12 din zi, cănd urmează a se alege un sindic la acest faliment, cunoscând că la neurmare, se va procede conform legei. Secția a VI-a. No. 793. D-nul Costache Popovici, de profesiune funcționar, domiciliat in Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 594, au somat pe d-na Marghioala Neculau, da profesiune liberă, domiciliată in Iași, in calitate de predă a defunctului Costache Burghelea, ca in termin de 30 zile se respundă suma de 1402 lei vechi, 10 parale, cu a lor procent pe suma de 662 lei vechi 10 parale, de la 5 iuliu 1875, ce se reclamă in virtutea cărței de judecată No. 44, din 20 Fevruar 1876 și investită cu formula esecutorie a d-lui jude de pace ocolului al V din Iași, plus 31 franci cheltueli și daune, fără prejudețul cheltuelilor de urmărire. Fiindcă d-na debitoare in tratatul termin ce au esperat n’a plătit banii, iar d-nul creditor prin petițiunea înregistrată la No. 5989, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului care este o casă sitată in orașul Iași, dispărț V, strada Movilei, mahalaua Ciurchi, înscrie scânduri și compusă din o oaae, o caxilaîâ și un antret, având grădină cu arbori roditori cu locul ei, megieșinduse pe de o parte cu imobilul d-lui Neculai Gros, iar pe de alta cu imobilul d-lui Gheorghi Grosu și in fund cu a lui Hristea Petrea. Pe acest temeiu și in baza art. 503 din pr. civilă, Tribun, publică vânzarea, conf. art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce ar fi de a cumpără indicatul imobil cu atenansele sale, să se înfățoșeze in camera acestei secțiuni a III-a, cu garanția cerută de lege, la 24 a lunei Ianuarie, ziua Luni 1877, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecați», potrivit art. 539, 550 și cu restrictunea art. 559, 561, 564 și 565 procedura civilă. Totodată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in samă. No. 81 i. D-1 Constantin Casiena, de profesiune liberă, domiciliat in Iași, având a lua de la d-nul Lazar Ivanovici, de profesiune funcționar, domiciliat in Iași, suma de 300 galbeni și a lor procent de 16 % pe an și la near mare cu plata va plăti procent de 5 % pe lună, ce se reclamă la virtutea obligațiunei hipotecare înscrisă de Tribunal Iași secțiunea III, sub No. 558, din 15 Decemvrie 1875, investită cu formula executorie, și prin care debitorele a renunciat la comandament. Fiindcă d-nul debitore in terminus prevăzut prin obligație, n’au plătit procentele, iar d-nul «editora prin petițiuea înregistrată la No. 6809, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului hipotecar, care este o casă situată in orașul Iași, dispărțirea III, strada Surăriei, înscrisă în No. 68, construită de cărămidă, acoperită cu tinichea și compusă din un s ifon și 2 odăiți cu un antret, având in ogradă o altă casă, construită tot de cărămidă, acoperită cu șindilă și compusă din 2 odăi, deosebi mai existând o bucătărie și pivniță cu locul lor. Pe acest temeiu și baza art. 503 din procedura civilă, Tribunalul publica vânzarea, conform art. 510 din acea procedură, ca concurenții ce sr fi de a compara indicatul imobil cu atenansele sale, să se infațoșeze in camera acestei seți’noi a III-a, cu garanția cerută de lege, la 26 a lunei Ianuar, 7on Mersuri 1877, vara 11 din zi, cănd ave a se face adjudecația, potrivit art. 539—550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 585 procedura civilă. Totodata se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipoteă, sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a-și arata pretențiunele lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in sumă. Lămurinduse că pe lângă suma indicată mai sus mai exista sarcina de 500 lei noi, după obligația din 14 Ianuarie a. e., înscrisă sub No. 28, impramautați de la d-na Maria Tomazichi pa timp de 4 luni, cu procent de % % pe îanft. Secția a IV-a. No. 6188. D. Dimitrie Popescu, cu domiciliul neconoscut, se citează că, in ziua de 12 Noemvrie viitor 1876, oarele 10 dimineață, să se prezinte inaintea acestui Trib, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furt, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 187 pr. penală. No. 6188. D-nul Ioan Popovici, cu domicliul necunoscut, se citează ca in ziua de 12 Noemvrie 1876, oarele 10 dimineață, să se presinte inaintea acestui Tribunal, spre înfățoșam in procesul in care se inculpă pentru furt Dimitrie Popescu, cunoscând că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 187 pr. penală. ESTRACTE DE SENTINȚĂ: No. 640. Prin sentința pronunțată in ședința publică din 28 Septemvrie 1876, a condemnat pe Catinna lui V. Godeanu, cu domiciliul necunoscut, pentru delictul de furt, pe baza art. 308 codul penal, sentința cu drept de opositie și apel. No. 596. Prin sentința pronunțată in ședința publică, din 11 Septemvrie 1876, a condemnat pe Ghishda, cu domiciliul in disp. III, pentru delictul de furt, pe baza art. 308 codul penal la 2 luni închisoare corecțională, sentința cu drept de opoziție și apel. Tribunalul județului Dorohoi. No. 9555. D-nul Gheorghe Ibănișteanu, cu domiciliul necunoscut, sa citează ca in ziua de 1 Noemvrie 1876, oarele 10 de dimineață să se presinte inaintea acestui Tribunal, spre l'f^ '«J—— — " “ mător, se va pronunța sentința în lipsă, conform art. 182 pr. penală. No. 9577. D-nul Costachi Pojar, cu domiciliul necunoscut, se citează ca in ziua de 12 Noemvrie 1876, oarele 10 de dimineață, să sa presinte inaintea acestui Tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru furtul unei epe, cunoscând că nefiind următor, se va pronunță sentința in lipsă, conform art. 182 pr. penală, No. 641. Din motive legale neputănduse efectua vânzarea imobilului falitului Haim Sigal, domiciliat in Mihoveni, la termenul de 8 curent, pentru îndestularea d-lui Avram Herș Rosiu, de profesiune comerciant, domiciliat in Herța, cu suma de 500 galbeni cu a lor procente de 11/«0/? Pe lună, de la 30 Mai anul espirat 1875 și pănă la achitare,, fără prejudețul chiituelilor de urmărire, ceara a lua de la numitul falit SigaJ, după transacțiunea hipotecară, din 30 Maiu, anul 1875, transcrisă de acest Trbanal Bub No. 133, devenită esecutorie și in virtutea căriea indeplinînduse toate formalitățile prescrise de art. 496, 497 și 500 din pr. civilă, așa precum numitul falit cum și d-nul sindic Vasile Calcăndraur, nu sau conformat art. 502 din aceiași procedură. Pentru aceste motive Tribunalul prin jurnalul No. 2145, din 21 iuliu anul curent, a ordonat silnica espropriere a imobilului depotecat prin zisa transacție, care este o casă situată in urba Herța, strada Mare, plasa Herța, acest județ, compusă din 5 apartamente, construcția de cărămidă, acoperită cu șindilă, dedesubtul lor este o bască pentru foc, construcția de cărămidă, din dos in ograda acestor case este o casă cu 4 dispărțituri, construcția de cărămidă și bărne, acoperite cu șindilă, fațida lor dă in zidu stradă, da o parte se învecinează cu casele d-lui Aizkcnabot, pe de altă parte cu casele lui Herșcu Păsăteanu și fundul cu ulița numită Croitorimea, locul acestor case este supus besmănului cătră proprietate, căte 2 franci pe fiecare stănjen pe an. Astfel dar pe baza celor espuse mai sus și conform jurnalului onor. Tribunal No. 2755. Se publică vânzarea acestui imobil un termin de 3 luni comptate de la data Ionei, când atuncea se va adjudeca asupra aceluia, care la a treia și cea din urmă streara va oferi prețul cel mai avantajos. Streini asupra acestui imobil nu sunt, afară de aceste» pentru care este pus in vânzare. Se somează totodată pe toți aceia care ar prețnde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie*, privilegiu hipotecă sau ori ce alt drept asupra imobilului urmărit, ca inaintea adjudecațiunei să se presinte la Tribunal spre a-și declara pretențiunele lor, căci in urmă nu li se vor considera. Tribunalul județului Fălciu. No. 1594. Pentru a se putea satisface pretențiunea d-lui creditor Ioan Mârza, domiciliat in Huși, cu suma de 2000 galbeni și clausă penală de 24 galbeni la suta de galbeni calculat de l 15 Ianuar 1875 și până la anaiezătoare, piua eh«stu«iî» de «rmtelig . . . 9 'S : J 1 I . ’S 1 III ................r....... T-----1—-j -r— PUBLICAȚII JUDECĂTORESC!, Curtea de Apel din Iași secția a II-a. No. 3449. Panaite V. Docan, cu domicililiul necunoscut. In virtutea art. 180 din pr. penală, combinat cu art. 75 al. 6 procedura civilă, este citat a se presența in persoană înaintea secțiunii II a Curții de Apel la zi a lunei Noemvrie, anul 1876, parelelll din zi, cănd are a se judeca procesul intentat lui, pentru furt. No. 2877. Stefan Musteață, domiedliat in Iași, disp. V, acum cu domiciliul necunoscut. In virtutea art. 180 din pr. penală, este citat a se presenta la persoană înaintea secțiunei II a Curței de Apel la 28 a lunei Octomvrie, anul 1876, oarele ii din zi, cănd are a se judea procesul intentat lui pentru furt. Tribunalul județului Iași secția a I-a. No. 696. Bellî G. P. Gardaș, cu domiciliul necunoscut in România. In virtutea art. 75 alin. 6 din procedura civilă, este citeț a se presența in persoană sau prin procurator admis de lege înaintea secțunei I a Tribunalului, la 29 a lunei Noemvrie, anul 1876, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca propunrea făcută de d-nul Pineu Rudberg in numele d-nei Maria Gardaș, pentru banii ce are a laa de la d-sa, aducând atuncea și probele ce va fi posedând, la neurma causa se va căuta in lipsă. Secția a II-a. No. 1652. D-na Casuca Grigoriu, născută Popovici, ca domielM necunoscut In vir